Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Desogestrel minipillerit

Lähettäjä: Kokemuksia? 
Päivämäärä:   23.2.25 19:39:11

Millaisia kokemuksia ko. minipillereistä? Oireita? Vuotoja? Ihon kunto?

Olen syömässä kolmatta laattaa. Juuri vuosin yli kaksi viikkoa ja saihan tuossa olla nelisen päivää vuotsmatta kunnes taas alkoi. Aiemminkin oli hieman tiputtelua mutta lopetin siihen aikaan myös imetyksen joten en tiedä liittyikö siihen vai ei?

Huomenna olisi soittoaika lääkärille (neuvola) jossa mietitään josko vaihdettaisiin yhdistelmäpillereihin. Niitä söin ennen raskautta eikä ollut koskaan mitään tiputtelua tai ylimääräisiä vuotoja. Lisäksi iho oli paremmassa kunnossa kun nyt kauheita paiseita niskassa ja naamassakin jotain näppyjä koko ajan.

Re: Desogestrel minipillerit

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   23.2.25 19:43:55

Vaihda minipilleri merkkiä. Minipillereissä on eroja, vaikka vaikuttava aine olisikin sama. Minä söin jotain desogestrol pilleriä ensimmäisen raskauden jälkeen ja toimi hyvin. Tokan raskauden jälkeen alkoikin sitten tiputtelua imetyksen loputtua eikä siitä loppunut. Useita kuukausia odotin kunnes vaihdoin pilleri merkkiä ja tiputtelua loppui seinään. Olen nyt syönyt 5 vuotta desirett minipillereitä ja toimineet hyvin. Itse en siirtyisi e-pillereihin vaan kokeilisin suosiolla vielä toista minipilleri merkkiä.

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   23.2.25 19:45:36

Oon noita syönyt nyt viisi vuotta, iho-oireita ei ole ollut koskaan, ekan jahden tai kolmen laatan aikana tiputteli vähän, sen jälkeen ei ole ollut minkäänlaista vuotoa. Eli äkkiseltään sanoisin että suosittelen vaihtamaan ei kuulosta sinulle sopivalta.

Lähettäjä: Kokemuksia? 
Päivämäärä:   23.2.25 19:45:42

Miksi et siirtyisi yhdistelmiin?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.2.25 19:53:54

Oon syönyt noita nyt nelisen vuotta, eikä mitään ongelmia. Syön endon vuoksi. Ekat menkat aloituksen jälkeen kesti suunnilleen kuukauden sellasina, että pikkuhousunsuojalla pärjäsi ja sitten kun ne loppui, ei koskaan enää tullut uusia. Iho ja hiukset hyvässä kunnossa. Mulla ei olis edes vaihtoehto syödä "normi" pillereitä iän vuoksi.

Päivämäärä:   23.2.25 19:55:02

Ihan siksi, että minipillerit eivät esimerkiksi lisää vetitulppariksiä toisin kuin e-pillerit. E-pillerit ovat paljon kajoavampia kehoon kuin minipillerit. Olen itsekin ennen lapsia syönyt e-pillereitä ja näin jälkikäteen harmittaa, miksi ei ole valistettu ja ehdotettu minipillereitä jotka paljon luonnollisempi ja turvallisempi ehkäisykeino kuin e-pillerit.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.2.25 20:01:29

Söin ja tiputtelin 3kk kunnes palasin takaisin yhdistelmäpillereihin. Ah autuutta ei oireita ja 3 laattaa putkeen ilmaan menkkoja.

Päivämäärä:   23.2.25 20:07:21

.//Minulla pysyy menkat kokonaan poissa sopivilla minipillereillä. Ilman hormonaalista ehkäisyä vuodan kuin seula ja menkat kestää 10 päivää.

Aloittajana kokeilisin tosiaan toista merkkiä.

Lähettäjä: Kuku 
Päivämäärä:   23.2.25 21:12:08

Olen syönyt Desogestrel Sandozia vuodesta 2018, eikä ole ollut mitään haittavaikutuksia. Menkat tulevat kyllä edelleen, mutta niukempina ja onneksi edelleen yhtä säännöllisesti kuin ennen pillereitäkin. Kokeilin välissä muutaman kuukauden ajan halvempaa rinnakkaisvalmistetta, mutta se ei sopinut, vaan pisti menkkakierron sekaisin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.2.25 21:38:22

Olen syönyt varmaan 15 vuotta. Aluksi saattoi olla jotain tiputtelua, loppui hetken päästä. Sen jälkeen ei ole juurikaan ollut menkkoja, paitsi silloin kun itse unohdan ottaa pillerin. Ja silloinkin menkat kestää muutaman päivän ja ovat niukat.
Näppylöitä ei juurikaan ole. Silloin tällöin joku hassu, jos on huonosti sattunut pesemään naamaa.

Olen ollut tosi tyytyväinen, nämä eivät ole vaikuttaneet mielialaankaan samalla tavalla kuin e-pillerit.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.2.25 22:00:28

Mulla ei ole tätä miniä vaan slindat eivätkä kyllä tunnu luonnolliselta keholle. Koetan vielä sinnitellä pari kuukautta mutta sivuvaikutukset on niin pahoja että kirjoitin jo lapulle eläinten hoito-ohjeet ja pankkitunnukset jos kuolen kohtaukseen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.2.25 23:10:36

Mä söin oita Sandozin pillereitä noin yhdeksän kuukautta, mutta sitten kyllästyin lähes jatkuvaan tiputteluvuotoon. Vaihdettiin resepti Slindaan, ja vuotoja ei ole nyt näkynyt useaan vuoteen.

Lähettäjä: Naikkonen 
Päivämäärä:   24.2.25 04:25:05

Olen syönyt noin 5 vuotta. Menkat loppui heti ekasta laatasta, ei ole ollut minkäänlaista vuotoa viiteen vuoteen. Eikä haittavaikutuksia ole tullut. Tosi hyvät olleet itselle.

Lähettäjä: Hiisi 
Päivämäärä:   24.2.25 09:40:43

Sama juttu, menkat loppuivat heti kuin seinään. Jotain ruskehtavaa tuhrua voi olla kerran pari vuodessa ehkä pari päivää, mutta se ei haittaa mitään. Viitisen vuotta menty mineillä, piti vaihtaa yhdistelmistä pois, kun ikä oli yli 45.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.