Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olen uusi työelämässä, enkä ymmärrä...

Lähettäjä: Nuori 
Päivämäärä:   23.2.25 19:00:00

...loputonta kokousten määrää. Mikä niiden idea on? Aikaisemmin olen tehnyt kesätöinä vain hanttihommia. Niissä ei paljon kokouksia pidelty.

Re: Olen uusi työelämässä, enkä ymmärrä...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.2.25 19:00:23

Täyteohjelmaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.2.25 19:05:39

Jep, juuri näin, kun ihmisillä ei ole riittävästi oikeaa tekemistä niin yritetään saada tuntemaan itsensä tärkeäksi ja merkitykselliseksi vatvomalla jokaista pientäkin asiaa loputtomasti kokouksissa kokouksen perään. Kokoukset ovat kuitenkin työaikaa joten parasta on jos oppii vaan ottamaan tämän löysin rantein "jos joku on maksavinaan niin minä oon tekevinään"-asenteella ja sisäistää sen että oikeat työt jäävät jatkuvan kokoustelun takia vaiheeseen tai kokonaan tekemättä, ei ole sinun ongelmasi.

Tiedän että tämmöisen haaskuun hyväksyminen on monelle tekevälle ja pystyvälle ihmiselle kova paikka, mutta trust me, se on kuitenkin se pienimmän riesan tie.

Lähettäjä: oivoi 
Päivämäärä:   23.2.25 19:08:02

Meillä niitä on, koska johto on kyvytön tekemään päätöksiä. Siksi on loputonta palaveeraamista, että saadaan vatvottua niitä asioita mutta EI SILTI TEHDÄ PÄÄTÖKSIÄ. Huoh...

Lähettäjä: Tellu 
Päivämäärä:   23.2.25 19:10:27

Mä olen ollut työelämässä pitkään, enkä ymmärrä myöskään jatkuvien palaverien ja koulutusten määrää. Väkisinkin miettii, milloin niitä oikeita töitä ehtii tehdä saatika hyödyntää noita koulutuksia. Ja kyllä, olen töissä hyvinvointialueella.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   23.2.25 21:07:01

Mä olin viime vuonna Valtiolla ja ihmettelin myös. Osa oli pakollisia ja hyödyllisiä, mutta osa oli tosiaan sellaista täytettä eli "voit osallistua tähän kuunteluoppilaana vaikkei tämä mitenkään työhösi liitykään." Kun oli leppoinen työtahti, niin usein laitoinkin jonkun turhan kokouksen pyörimään taustalle.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.2.25 21:11:08

Nykyisessä työpaikassa törmännyt samaan. Aiemmin tehnyt täsmälleen samaa työtä toisaalla, ja noissa aiemmissa työpaikoissa on kokoustettu kerran viikkoon ja edelleen vähempikin olisi riittänyt. Mutta nykyisessä paikassa pitää kokoustaa joka jumalan päivä. Eikä auta vaikka työntekijät nuristaisiin, ettei ole puhuttavaa. Kokoukset on pakko pitää koska ne on merkitty kalenteriin!!1

Lähettäjä: djd 
Päivämäärä:   23.2.25 21:47:58

Eihän niissä mitään järkeä olekaan. Moni sanoo, että niissä lätistään täysin turhia ja ne vain vievät tehokasta työaikaa. varsinkin, kun ihmiset tulevat paikalle myöhässä ja irl kolistelevat ja videoyhteydellä sähäävät mikin ja kameran kanssa.

Kokousten määrän voisi hyvin pudottaa murto-osaan, esim. kerran viikossa. Ei neljä kertaa päivässä.

Lähettäjä: enar 
Päivämäärä:   24.2.25 09:20:04

Minkälaisia kokouksia teillä oikein on? Itselläni on asemasta johtuen paljonkin kokouksia, mutta pidän niitä lähes aina ihan tarpeellisina. Yleensä kyseessä on joku asia / ongelma, joka on astetta monimutkaisempi, joten se saadaan parhaiten selvitettyä, kun kaikki asian kanssa työskentelevät pääsevät keskustelemaan ja saadaan sovittua miten asia hoidetaan. Oman tiimin kanssa on lisäksi viikkopalaveri, jossa toki varmaan kaikille on yös asioita, jotka ei niin suoraan liity omaan työhön, mutta näiden avulla psyy kuitenkin kärryillä siitä, mitä tiimissä tapahtuu. Yleensä näissäkin käydään läpi jotain pienempiä juttuja, jotka vaativat yhteisen päätöksen.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   24.2.25 09:21:24

Kunnalla ja valtiolla se on just tommosta joutavaa lätinää. Yksityisellä on aika poikki kun vetää 8h putkeen ihan oikeaa asiaa päätöksineen.

Lähettäjä: +0+ 
Päivämäärä:   24.2.25 09:39:12

Nimenomaan valtiolla ja kunnilla sitä lätinää ei ole. Sieltä on höylätty pois ihan kaikki ylimääräinen.

Yksityisellä on johtavassa asemassa olevia syöttiläitä, joilla ei ole mitään oikeaa tekemistä, joten he sitten kokoustavat.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.2.25 10:00:34

Hmm. Itse en tunnista. Kokouksissa käyn läpi esimerkiksi millaista rakentamista tarvitsemme kuntatilaajana. Vaikea sanoa, millä kokous sitten korvattaisiin. Suunnittelijat ja asiantuntijat täytyy saada saman pöydän ääreen kertomaan mitä halutaan, mitä on suunniteltu, mitä suunnitelmissa on korjattavaa. Ja rakentamisvaiheessa sitten vastaavasti kokouksia miten on edetty, onko ongelmia jne.

Ehkä jollain harjoittelijalla voi olla tylsää ja pyörittelee peukkuja ja pelaa pasianssia taustalla, mutta minä olen ammattilainen ja vastuussa miljoonien eurojen hankinnasta. Ja soisin sen harjoittelijankin kyllä ottavan opikseen, mitä tulee tietää ja huomioida, jotta osaa sitten itsekin tulevaisuudessa toimia oikein, eikä esim. hukata veronmaksajien rahaa pasianssin peluuseen.

Lähettäjä: wetehinen 
Päivämäärä:   24.2.25 13:36:17

Palavereja on pahimmillaan kuusi päivässä, jolloin ei jää aikaa paljon muuhun. Osa tarpeellisia, osa ei niinkään.

Lähettäjä: näin 
Päivämäärä:   24.2.25 13:38:53

No miksi et kysy tätä esimieheltäsi?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.