Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Esimies kertoi raskaudesta muille

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.2.25 18:28:25

Olen raskaana kolmannella kuulla ja kerroin esimiehelle raskaudesta, koska tuleva poissaoloni tulee vaikuttamaan muutamiin isoihin projekteihin. Kerroin esimiehelle, että raskaudesta tietää vasta oma perhe ja isovanhemmat, eli hiljaa pitää vielä olla.

Meni alle viikko ja minua tultiin töissä onnittelemaan työkavereiden toimesta. Kysyin mistä ovat kuulleet, koska en ole kertonut asiaa vielä julkisesti. Pirjo oli kuullut Hilkalta, joka oli kuullut Martalta, joka oli kuullut kun Sirpa ja Leena olivat kuiskutelleet. Eli kunnon juorukerho lähti liikkeelle. Kysyin esimieheltä kahden kesken, miten tieto on lähtenyt leviämään, mutta hän räpytteli kummastuneena silmiään ihmetteli asiaa. Minulla ei ole yhtäkään sellaista työtuttua, joka tuntisi ketään omista läheisistäni. Eli pahoin pelkään, että esimies on juorunnut jollekin ja asia lähti leviämään heti. No, nytpä asia on julkista. Olisin vain halunnut pitää asian vielä hetken salassa.

Re: Esimies kertoi raskaudesta muille

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.2.25 18:49:24

Itsellä kysyttiin, onko ok kertoa muille jo. Miksi olisi toiminut vastoin tahtoasi. Vai voiko joku muu olla kuullut muutoin?

Lähettäjä: Tai 
Päivämäärä:   23.2.25 18:49:56

Ei se esimies välttämättä mitään ole juorunnut. Jos työpaikallanne tuollaisia asioita paljon puidaan niin esimiehen reaktio on voinut olla paljastava josta juoruajat vetäneet omat johtopäätökset.

Aika harva raskaus on omilla työpaikoilla tullut kenellekään yllätyksenä, kun asiasta on vihdoin tehty julkista.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.2.25 18:52:22

Ei kannata työpaikalla mitään, mitä ei halua juoruttavan. Yhdessä työpaikassani yhdellä sankarilla oli jopa mielipide sairausloman aikaisesta kuntoutuksesta ja siitä, miten tämä tulisi hoitaa. Lääkärillä oli kyllä eriävä mielipide...

Lähettäjä: fg 
Päivämäärä:   23.2.25 18:52:32

Vaadi esimies tilille salassapitovelvollisuuden rikkomisesta. Tuossa on kyse sellaisen arkaluontoisin asian kuten seksuaalisen suuntautumisen tai terveystiedon paljastamisesta. Eihän sairausloman syyksi saa sanoa sairauslomaa ilman asianomaisen lupaa vaikka kaikki kansa näkisivät työntekijän kinkkaavan jalka paketissa.

Selvitä kuitenkin ensin, olisiko joku innostunut isovanhempi tai lapsesi ehtinyt levittää juttua.

Lähettäjä: Ulkonäkö 
Päivämäärä:   23.2.25 18:56:59

Onko kyseessä ensimmäinen lapsesi vai oletko ollut aiemmin raskaana ja tuossa samassa työpaikassa? Ulkonäkösi tai tapasi istua voi raskauden paljastaa, jos muut ovat aiemmin nähneet sinut raskaana.

Työkaverin kasvoissa tapahtui yhtäkkinen muutos, ihmettelin sitä, mutta en sanonut mitään. Myöhemmin kävi ilmo, että työkaveri oli raskaana. Kun hän n. kuukausi synnytyksen jälkeen tuli näyttämään vauvaa töihin, kasvot olivat taas normaalit. Hänen kasvojensa muutos oli tapahtunut juuri ennen kesälomaani ja oli helppo laskea synnytyksestä 9 kk taaksepäin, se osui samoihin aikoihin kuin hänen kasvojensa muutos.

Parin vuoden päästä hänen kasvonsa muuttuivat taas ja yhden työkaverin kanssa todettiin, että viimeksi hän näytti tuolta esikoisen raskauden aikana. Myöhemmin selvisi, että hän oli taas raskaana.

Ratsastuksenopettajani tapaa tehtävän aikana istua ja opettaa. Kun tehtävä vaihtuu, siirtää tuolinsa toiseen paikkaan. Hän oli raskaana (tämä siis oli yleisesti tiedossa) ja istui hieman erilailla kuin yleensä.

Kaksi seuraavaa raskautta huomattiin heti raskauden alussa, sillä opettajan tapa istua vaihtui heti. Muutos ei ole iso, mutta sen huomasi.

Päivämäärä:   23.2.25 18:59:11

Tai sitten ovat huomanneet että käyt vessassa tiuhemmin, käyt vessassa tiettyyn kellonaikaan (pahoinvointi usein on tiettynä vuorokauden aikana), tietyt ruoka-aineet eivät enää maistu tai päinvastoin - himoitset niitä nyt enemmän kuin ennen, tai ovat huomanneet alavatsasi hieman kohonneen... Muutokset jaksamisessa, yms mikä näkyy ja kun laskee yks plus yks, niin ei isoa matikkapäätä tarvitse että hoksaa mikä on meno.

Itselläni alkuraskauden oireet oli niin näkyviä etten edes yrittänyt peitellä. Avoimesti kerroin kaikille, niin ei tarvinnut ihmetellä em. asioita ja monia muita mitä tuli pitkin raskautta.

Päivämäärä:   23.2.25 19:04:02

Ehkäpä se näkyy jo ja olet ollut saikulla, joten joku täti on tunnistanut oireet ja arvannut oikein ja siitä se on sitten lähtenyt.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.2.25 19:04:05

Ja mainitaan nyt, että en ollut kertonut kellekään sairauslomani syytä, niin oli huvittavaa kuulla, miten tämä yksi diagnosoi ja laati kuntoutussuunnitelmaa.

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   23.2.25 19:05:27

No mutta ei kai ihmiset ole niin urpoja että vain oman arvailunsa perusteella kävisivät onnittelemaan? Voihan arvuuttelua olla ja vaikka mitä spekulointia, mutta harvoin niitä kai päin naamaa sanotaan tai kerrotaan muille totena?

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   23.2.25 19:06:58

Aika rohkea veto olisi kyllä toisen tihentyneistä vessakäynneistä vetää niin vahva johtopäätös että tulee suoraan onnittelemaan.

Lähettäjä: Urpot 
Päivämäärä:   23.2.25 19:12:08

^ Kyllä ihmiset voivat olla niin urpoja. Halutaan vahvistus omille arvailuille ja on helpompaa onnitella raskaudesta (siihen on vaikeampi valehdella) kuin kysyä oletko raskaana.

Ihmisten urpoudelle ei ole mitään rajaa. Kaverini on ollut syntymästään asti pyörätuolissa. On alaraajahalvautunut, mutta muuten ihan normaali. Jos istuu pöydän takana niin, ettei pyöris näy, ei ylävartalon liikkeistä, kaverin kasvoista tai puheesta voisi mitenkään tietää, että hän on halvaantunut.

Kun ollaan kaverin kanssa esim. shoppailemassa tai kahvilassa, niin ihan ventovieraat aikuiset ihmiset tulevat kyselemään kaveriltani, miksi hän on pyörätuolissa ja kauanko hän on pyörätuolissa ollut. Uteliaalta lapselta tuollaisia kysymyksiä voisi odottaa, mutta aikuisten ihmisten käytöksenä on ihmeellistä.

Päivämäärä:   23.2.25 19:26:50

Toisaalta jos tekee projektihommia jne niin on aika olennaista tietää ajoissa milloin joku on poissa. Hyvin voi jossain resurssitaulukossa olla jo merkintä sun kohdalla, että olet poissa xx.xx alkaen

Päivämäärä:   23.2.25 19:27:13

Kyllä minua onniteltiin kerran, kun mahani oli turvonnut jostain syystä ja saattoi näyttää raskaudelta. Että ei se aina ole raskaus, mikä saa mahan turpoamaan. Olen myös itse luullut joidenkin olevan raskaana, mutta maha ollutkin pömppömaha muuten liiasta syömingistä tai juomisesta.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   23.2.25 19:28:00

Just böin. Tullaan onnittelemaan raskaudesta, koska olisi tökerömpää kysyä oletko raskaana. Vastauksen saa tuollakin tavalla. Joillekin naisille raskauden ja tulevan vauvan sukupuolen arvailu on ihan pakonomaista hupia. Tai arvailu on väärä sana, hehän ovat asiantuntijoita ja kuulemma tietävät. No onhan siinä 50 % mahdollisuus olla oikeassa.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   23.2.25 19:29:25

” No mutta ei kai ihmiset ole niin urpoja että vain oman arvailunsa perusteella kävisivät onnittelemaan? Voihan arvuuttelua olla ja vaikka mitä spekulointia, mutta harvoin niitä kai päin naamaa sanotaan tai kerrotaan muille totena?”

Eihän tähän tarvita kuin se tyypillinen että yksi arvailee, joku kuulee vierestä mutta ei koko juttua vaan yksittäisiä sanoja/fraaseja ja siitä juttu lähtee kiertoon. ”Onkohan x raskaana?” Muuttaa nopeasti muotoaan ”X on neljännellä kuulla raskaana ja poika vauva on tulossa”

Lähettäjä: Vehnä 
Päivämäärä:   23.2.25 19:35:38

Minun raskaudet 2 ja 3 osasi työkaveri kierrellen kysyä jo viikolla 8. Näki mun naamasta kuulemma. Iho muuttui samalla tavalla kun oli muuttunut ekassa. En ollut kenellekään, edes esihenkilölle, vielä kertonut.

Lähettäjä: Snipper 
Päivämäärä:   23.2.25 19:52:38

Esimiehetkin on vain ihmisiä, on voinut niiden projektien takia alkaa kartoittaa vaihtoehtoja astumaan paikallesi ja siinä saattanut vahingossa sanoa.

En kyllä ymmärrä mikä tarve naisilla on salailla raskautta, ymmärrän jos on joku nolo vaiva niin sitä ei haluta kaikkien työkavereiden tietoon mutta raskaus?? Kuulemma normaalia, mene ja tiedä. Muutenkin joillain ihmisillä on kummmallinen tapa salailla asioita jotka vaikuttaa myös työhön.

Päivämäärä:   23.2.25 19:54:58

"No mutta ei kai ihmiset ole niin urpoja että vain oman arvailunsa perusteella kävisivät onnittelemaan? Voihan arvuuttelua olla ja vaikka mitä spekulointia, mutta harvoin niitä kai päin naamaa sanotaan tai kerrotaan muille totena?"

Rikkinäinen puhelin. Määräaikainen työsopimukseni oli loppumassa ja jatkoa ei valitettavasti voitu tarjota. Talossa alkoi levitä juttua että vaihdan toiseen yksikköön tai siirryn kiertäväksi työntekijäksi, kumpikaan näistä ei pitänyt paikkaansa.

Joku kuulee jotain, käsittää väärin, ei se paljoa vaadi.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   23.2.25 19:55:22

Raskaudesta ei kerrota kaikille liian aikaisin, koska jos se meneekin kesken, ei sitten surun keskellä tarvitse selitellä jokiselle puolitutulle.

Päivämäärä:   23.2.25 20:19:39

Mitä välii :D äitylit tekee itestään ja raskaudestaan niiiin tärkeitä. Ihmiset onnittelee kohteliaisuuttaan mutta kun oikeesti ketään ei kiinnosta! Minäminäminäminunraskausonmaailmankeskipiste.

Lähettäjä: tjej 
Päivämäärä:   23.2.25 20:51:10

"Kysyin esimieheltä kahden kesken, miten tieto on lähtenyt leviämään, mutta hän räpytteli kummastuneena silmiään ihmetteli asiaa."

Olisit kysynyt suoraan, että miksi hän juorusi asiasta kollegoillesi/alaisilleen. Ei olisi voinut vain kummastuneena räpytellä silmiään, kun olisi suoraan kerrottu että tiedät hänen juoruneen ja vaadit selitystä sille, että MIKSI.

Kai tiedät, että pomosi rikkoi vaitiolovelvollsiuutta, joten voit tehdä hänestä ilmoituksen. Eihän pomo saa kertoa sitäkään, miksi joku on saikulla tai aikoo jäädä saikulle, vaikka saikulla olija tai jääjä itse olisi kollegoilleen kertonut saikun syyn.

Päivämäärä:   23.2.25 21:08:32

Pomo on ehkä puhunut, ette olekaan noissa mainitsemissasi projekteissa, ja työkaverit päätelleet loput. Ei tuohon enempää tarvita.

Lähettäjä: whw 
Päivämäärä:   23.2.25 21:09:50

"Aika harva raskaus on omilla työpaikoilla tullut kenellekään yllätyksenä, kun asiasta on vihdoin tehty julkista."

Tämä kyllä johtuu sen raskaanaolijan omasta käytöksestä ja mahan kasvamisesta, ei pomon mutinoista. Aina se raskaanaoleva muuttaa käytöstään ja alkaa puhua siihen malliin, että tyhmempikin tajuaa että pulla on uunissa. Eikä siinä ole pomon tarvinnut tehdä tai sanoa mitään aiheeseen liittyvää.

Esim. jos joku aiemmin on aina halunnut alkoholia ja sitten yhtäkkiä kieltäytyykin, tai aina reipas onkin vetelä ja huonovointinen, tai aina ryhdikkäästi pukeutuva alkaakin pukeutua telttoihin, tai ei enää nostele painavia tavaroita ja kurkottele ylähyllylle (selällä ei ole tukea ja kylkiin sattuu kurkottelu) tai toistuvasti pitää kättä mahalla tai puhuu siihen malliin, että elämään tulee muutos, niin ei siinä ole pomon tarvinnut olla missään tekemisissä kenenkään kanssa, kun kaikki näkevät ja kuulevat, tai vähintään OLETTAVAT, että tuo on (varmaankin) raskaana. Ja kun hän lopulta sen julkistaa, niin hänen käytöksensä on ollut poikkeavaa jo kuukausitolkulla, joten kukaan ei ylläty...

Yksi kaveri kertoi työpaikallaan raskausuutisen heti seuraavana arkipäivänä, eli työkavereilta asiaa ei salailtu. Hän joutuu matkustamaan työnsä vuoksi paljon, joten raskausoireet ja raskaus pitkälle edetessään lopulta estää lentokoneessa matkustamisen, joten oli tiedossa muutoksia työtehtäviin. Hän ei siis edes yrittänyt salailla ja sai ihan luvan kanssa lötkötellä töissä, kun alkuraskauden väsymys veti hänet aivan veteläksi.

Mutta toki kaikkea naisten käytöstä töllötetään aina siihen malliin, että "onkohan tuo raskaana". Minä en ole juonut oikeastaan ollenkaan täytettyäni 26 v. Ei vain huvita. Silti, kun ikäni lähenteli neljääkymppiä, pidettiin minun alkoholittomuuttani illanistujaisissa ja kaverin luona lounastaessa merkkinä siitä, että olen raskaana. Vaikka olin lopettanut juomisen jo 10 v aiemmin ihan siksi, ettei minua HUVITA juoda. Tai olen tullut autolla, joten en voi juoda. Tai aamulla alkaa työt klo 6 joten en todellakaan halua juoda. Samoin, jos mainitsin jotain siskoni lapsista tai raskauksista, ihmiset ajattelivat aina "ahaa, tuo on siis raskaana kun puhuu lapsista ja raskaudesta" ja moni yritti udellakin olenko mahdollisesti itsekin. Ja jotkut ihmettelivät, kun ajan kuluessa ei mahani olekaan kasvanut ja sitäkin sitten spekuloitiin, että meniköhän kesken. Ja minä tosiaan olin teettänyt sterin jo 31-vuotiaana. Ja jos joskus pidän kättä mahalla aikani kuluksi esim. kun minulla on huppari päällä, se on selkeä merkki siitä, että olen raskaana. Ja varsinkin silloin, kun pidän kättä mahalla siksi, että on menkkakipuja, niin pakkohan minun on olla raskaana... Ja jos olen syönyt paljon vehnää, kuten kokonaisen kiekon ohrarieskaa tai ison pizzan pizzeriassa, mahani turpoaa kaulasta haaroihin kuin muumilla, ja tietenkin olen sitten raskaana :D

Voi tsiisus sentään.

Lähettäjä: wruaah 
Päivämäärä:   23.2.25 21:17:36

Meillä koulussa (mies)rehtori virheellisesti ja virkavirheen tehden antoi aina ymmärtää, että mt-vaikeuksia voi voi, kun jotkut opettajat olivat pitkällä sairaslomalla. Kertoi myös hovissaan nuoleskelijoilleen useaan otteeseen minunkin perheasioistani. Järkyttävä lälläri päästään koko ukko.

Lähettäjä: o6 
Päivämäärä:   23.2.25 21:19:27

Monilla ei edes alamaha ala pullottaa, mutta alkavat seistä ja kävellä alaselkä pahasti notkolla, jolloin koko keskivartalo pullottaa. Ja kun tämä muutos näkyy kilometrin päähän, niin on koomista, kun väittävät, etteivät ole raskaana :D Ja sitten muutaman kuukauden päästä julistavat, että mäpä oonkin raskaana, ettepä arvanneet! Joo eipä... :D

Lähettäjä: rjk 
Päivämäärä:   23.2.25 21:25:49

"Näki mun naamasta kuulemma. Iho muuttui samalla tavalla kun oli muuttunut ekassa."

Millainen muutos tulee? Turpoaako naama, alkaako kukkia, vai mitä?

Minun naamani muuttuu vaikka päivittäin ihan ruokavalion myötä, joten jos joku naamani perusteella arvuuttelisi, niin olisin varmasti vähän väliä muka raskaana :D

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   23.2.25 22:58:57

” "Näki mun naamasta kuulemma. Iho muuttui samalla tavalla kun oli muuttunut ekassa."

Millainen muutos tulee? Turpoaako naama, alkaako kukkia, vai mitä?

Minun naamani muuttuu vaikka päivittäin ihan ruokavalion myötä, joten jos joku naamani perusteella arvuuttelisi, niin olisin varmasti vähän väliä muka raskaana :D”

Minulla tulee tietyt ihoalueet tummemmiksi (otsaan kulmakarvojen yläpuolelle kaistale ja ylähuulen yläpuolelle toinen) kuulemma aika tavallinen ihomuutos raskaudessa eikä tapahdu oikein minkään muun johdosta. Nämä siis ihan selkeitä tummempia läikkiä naamassa.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   23.2.25 23:16:48

Olen monta raskautta huomannut jo noilla alkuviikoilla ihan kasvojen lievästä turvotuksesta ja kävelytavasta. Ettei se sen kummempaa tarvitse. Jos vielä jossain projektiaikatauluissa näkyisi henkilön tuleva poissaolo, niin asiahan olisi jo selvä. Ilman, että esihenkilö on sanonut sanaakaan.

Lähettäjä: huonoa johtamista 
Päivämäärä:   23.2.25 23:24:34

Minä kerroin myös esimiehelle, koska lakisääteisesti oli pakko. Taustalla oli yksi keskenmeno, joten en halunnut kenenkään muun työpaikallani tietävän. Ennen asian kertomista pyysin esimiestä pitämään tiedon vielä salassa. Hän lupasi. Heti keskustelumme jälkeen hän meni kertomaan asiasta muille. Oli kuulemma firman etujen mukaista tiedottaa, koska tilanne vaikutti niin moneen ihmiseen.

Päivämäärä:   23.2.25 23:52:20

On ihan eri asia arvuutella omassa päässään kuin työkavereiden kesken tai urkkia tietoa. Todella moukkamaista. Toisten yksityisyyttä tulisi kunnioittaa ja "olla huomaamatta" jos toinen ei itse ota asiaa puheeksi.

Ihan jo sekin, että kaikki eivät halua puhua aiheesta. On myös mahdollista että raskaus ei ole iloinen asia. Vasta kun henkilö itse kertoo, voi asian "huomata". En ymmärrä mikä ihmeen ylpeilyn aihe on nähdä jonkun raskaus ja pönkittääkseen tätä omaa "erityiskykyä" sitten on pakko juoruilla.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   24.2.25 00:08:56

Vasta kun henkilö itse kertoo, voi asian "huomata".

Eivät ne yleensä kerro. Vatsa vain kasvaa ja jossain vaiheessa jäävät pois töistä, mutta eivät he raskaudesta kerro. Olettavat muiden näkevän ja niinhän ne näkevät, toiset aikaisin ja toiset myöhemmin.

Lähettäjä: kr 
Päivämäärä:   24.2.25 00:15:34

Kaikki eivät raskaudestaan kerro ja jos ovat alunperinkin vähän piulleita, niin mahan pullotusta pidetään vain lihomisena. Ja kun nämä sitten sanovat, että "näkeehän sen, että oon raskaana!", niin auta armias, jos päästätkin suustasi "Mä luulin että oot vaan lihonut" / "Mä luulin että oot vaan läski".

Nykyäänhän ei saa olettaa jonkun pallomahan olevan lihava eikä raskaana. Pitää odottaa, että hän kertoo itse jos kerrottavaa on. Ja hän sitten suuttuu, jos ihmiset eivät huomioi raskaana olevaa, kun luulivat tämän vain olevan pullukka. Tai sitten luulevat olevansa kohteliaita kun auttavat raskaana olevaa tai tarjoavat tälle istumapaikkaa, ja tämä suuttuu, että "Mä oon vaan läski".

Vaikeaa on...

En minäkään ihan tajua, miksi raskautta salaillaan ja väitetään, että en varppina oo raskaana, jos se kuitenkin näkyy ja kuuluu kauas. En ymmärrä kyllä järjetöntä kohkaamistakaan, jos henkilö itse ei asiaa tuo esille, joten miksipä muut siitä hössöttää. Mutta jos joku kysyy, että ootsä raskaana kun se on niin selkeää, niin miksi valehdella, kun se kuitenkin vaikuttaa muidenkin työntekoon jo lähiaikoina?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   24.2.25 00:50:51

Kuinka monta kertaa joku on suuttunut jostain tai salannut raskautta vielä äitiysloman kynnyksellä kr:n tuttavapiirissä?

Päivämäärä:   24.2.25 08:54:28

"Eivät ne yleensä kerro. Vatsa vain kasvaa ja jossain vaiheessa jäävät pois töistä, mutta eivät he raskaudesta kerro. Olettavat muiden näkevän ja niinhän ne näkevät, toiset aikaisin ja toiset myöhemmin."

Silloin asiasta ei tarvitse sanoa mitään. Voisihan olla, että synnyttää esim. kuolleen lapsen tai antaa adoptioon. Jos henkilö ei itse kerro raskaudestaan yleiseen "miten sulla menee?" tyyliseen kysymykseen, niin sitten ollaan hiljaa siitä aiheesta.

"En minäkään ihan tajua, miksi raskautta salaillaan ja väitetään, että en varppina oo raskaana, jos se kuitenkin näkyy ja kuuluu kauas. "

Siksi, että asia koetaan henkklökohtaisena eikä sitä haluta kaikkien haahkalintujen rääpittäväksi. Kannattaa ihan katsoa peiliin ja tutkailla hetki omia vuorovaikutustaitojaan ja empatiakykyään, jos tämä tuntuu olevan ongelma. Ihmisillä on oikeus päättää mitä jakavat itsestään ja mistä aiheista haluavat keskustella.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   24.2.25 09:15:43

Minunkin esimieheni aikanaan kertoi muille. Kysyi pokkana laskettua aikaa palaverissa. En olisi itse vielä halunnut kertoa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   24.2.25 10:44:03

Eivät ne yleensä kerro. Vatsa vain kasvaa ja jossain vaiheessa jäävät pois töistä, mutta eivät he raskaudesta kerro. Olettavat muiden näkevän ja niinhän ne näkevät, toiset aikaisin ja toiset myöhemmin."

Silloin asiasta ei tarvitse sanoa mitään.
-------

En ole tällaisille sanonutkaan mitään. Tuntuvat vain pahoittavan mielensä siitäkin, ettei raskaudesta onnitella. Mutta koska onnittelisit, jos henkilö ei kerro olevansa raskaana.

Päivämäärä:   24.2.25 10:45:19

"Tuntuvat vain pahoittavan mielensä siitäkin, ettei raskaudesta onnitella."

Millä tavalla tämä "tuntuminen" on ilmennyt, ja montako tällaista tapausta sinun lähipiirissäsi on ollut?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.2.25 13:44:33

Olisin onnittelijaa katsonut tyhmänä ja kysynyt että niin siis mistä onnittelet, tässä on varmasti jonkinlainen väärinkäsitys. Siinäpä olisi sitten mennyt takaisin juorunsa alkulähteille varmistelemaan asiaa. Jos kertoo esimiehelle ja sanoo että asiasta ei vielä puhuta muille, niin asiasta ei puhuta muille.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.