Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä liikuntaa aikuiset harrastaa?

Lähettäjä: selina 
Päivämäärä:   23.2.25 14:18:47

Nyt olisi kiva jotain uutta lajia oppia keväällä ja kesällä (omat harrastukset ovat: juoksu, hiihto, uinti, ratsastus, golf). Mutta en oikein tiedä mitä menisi kokeilemaan....keväällä varmaan lisään vielä pyöräilyn ja sitten menisi trialthon. Lisäksi suunnittelen uimahyppykurssia (lapsuuden unelma, mutta toisaalta en tiedä saako mitään uutta irti kun osaan kuitenkin hypätä esim 3m pää edellä jne). Ehdotuksia? Suosittele omaa lajiasi! Mieluiten aerobista harjoittelua. Ps en tykkää käydä kuntosalilla.

Re: Mitä liikuntaa aikuiset harrastaa?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.2.25 14:30:07

Omat lajit maastopyöräily, alamäkipyöräily, crossfit ja päiväretkeily/vaellus.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   23.2.25 14:39:29

Minä aloitin aikuisena uimahypyn, ja kävin pari vuotta. Siellä jokainen etenee omaan tahtiin, joten jos osaa jo hypätä pää edellä, harjoittelee voltteja. Se oli tosi kivaa, kun pääsi ylittämään itsensä. Jonkun hypyn onnistuminen ensimmäistä kertaa on mahtava tunne. Ennen treenejä ollut oheisharjoitus oli tosi monipuolinen. Porukka oli tosi mukavaa: aloittelijaa kannustettiin yhtä lailla kuin kokeneita. Miinuspuolena omaa vuoroa odottaessa palelee helposti jos on yhtään isompi ryhmä.

Olen aloittanut aikuisena myös taekwondon ja taitoluistelun, ja niitä harrastanut jo 9v ja 19v. Voin suositella molempia lajeja. Teknisesti vaativia, mutta olet ratsastuksessa ja golfissa varmasti tottunut jatkuvaan oppimiseen ja tekniikan parantamiseen. Taekwondo on monipuolista liikuntaa. Se parantaa tasapainoa, liikkuvuutta, nopeutta ja voimaa. Eri osaalueista voi keskittyä omalle tuntuvaan, ja jättää esimerkiksi varsinaisen ottelemisen vähemmälle, jos se ei tunnu omalta jutulta. Itse tykkään eniten liikesarjoista ja kilpailen niissä.

Kilpailen myös aikuisten muodostelmaluistelussa. Koululiikuntataustalta vaatii jonkin verran töitä, että pääsee sellaiselle tasolle, että pärjää joukkueessa (joukkueitakin on eri tasoisia), mutta se on tehtävissä. Muodostelmaluistelussa parasta on joukkueen kanssa yhdessä tekeminen, uuden oppiminen ja kisaohjelma musiikkeineen, pukuineen, meikkeineen ja kampauksineen. Toki aikuisena voi myös vain harjoitella tekniikkaa ja jopa kilpailla yksinluistelussa, jos joukkuelaji ei kiinnosta. Erilaisia ryhmiä on paljon.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.2.25 14:52:36

Seinäkiipeily ja hydrobic tai -spinning voisi sopia? Hydrobicon yllättävän rankkaa ja parasta siinä on, että itse voit vaikuttaa liikkeiden tehoon tekemällä laajempaa liikerataa ja kasvattamalla nopeutta, jolloin vastus kasvaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.2.25 15:01:52

56v rullaluistelen joogaan ja vaellan.

Päivämäärä:   23.2.25 16:04:57

Suunnistus! Aika kuluu ihan huomaamatta kun juokset rastien perässä.

Päivämäärä:   23.2.25 16:06:31

Mä harrastan pilatesta ja käyn vaeltamassa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   23.2.25 16:07:40

Mä harrastin lapsena yleisurheilua. Ai että, pääsisköhän näin aikuisenakin vielä? Pitääpä ottaa selvää.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   23.2.25 16:36:31

Itse harrastan säännöllisesti padelia ja kuntosalia. Ja lisäksi paljon muuta, mutta harvakseltaan.

Haluaisin aloittaa boulderoinnin, mutta Kouvolassa ei ole paikkaa missä tätä harrastaa. Joku jos päättää laittaa yrityksen pystyyn, niin olen ensimmäisenä jonossa harrastamaan!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.2.25 16:40:38

Aion aloittaa miekkailun kun saan opinnot päätökseen

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   23.2.25 18:59:15

Jooga, juoksu, suunnistus, hiihto ja puutarhan hoito

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   23.2.25 21:08:31

Uskaltaako suunnitusta lähteä koittamaan vaikka on surkea kunto? :D voi tekosyynä tiirailla karttaa pysähdyksissä jos ei jaksa juosta koko ajan?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   23.2.25 21:10:27

Tää aikuinen pelaa kiekkoa, käy salilla, välistä sählyä ja sulista. Kesällä pyöräilen (läski, massturi tai maantie).

Jos olis aikaa niin kuntopaini tai kuntonyrkkeily kiinnostaisi.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   23.2.25 21:39:57

Muistinko jo sanoa lavatanssit 😁 Käyhän Erakkorapu muuten tutkailemassa Kotkan kiipeilyseuran tarjonta 😉

Lähettäjä: Lura 
Päivämäärä:   24.2.25 09:50:41

??, suunnistaa voi ihan hyvin omaa vauhtia! Mä osallistuin viime keväänä aikuisten suunnistuskouluun missä käytiin ensin teoriaa läpi ja sen jälkeen ohjatusti useampi kerta suunnistamista, eteneminen omaan tahtiin. Mun nilkat ei kestä juoksua, kävellen pärjäsin hyvin. :) Suosittelen! Tosi kivaa ja koukuttavaa!

Lähettäjä: Pulla 
Päivämäärä:   24.2.25 09:58:06

Miekkailua olisi ihana alkaa harrastamaan, mutta joskus kun asiaan tutustuin niin alkeikurssin jälkeen pitäisi aina olla oma pari kenen kanssa miekkailee eikä mulla ole ketään joka lähtisi kaveriksi. Sit olen varmaan jo liian vanhakin, ja läski, ja huonokuntoinen. :D

Lähettäjä: Riepu 
Päivämäärä:   24.2.25 10:38:53

Isommilla paikkakunnilla löytyy sirkuspuolelta vaikka mitä kivaa!

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   24.2.25 10:50:45

Miten olisi noihin joku palauttava vastapainoksi? Jooga?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.