Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko teillä mennyt ikinä ulosottoon mitään?

Lähettäjä: Um 
Päivämäärä:   23.2.25 10:38:26

Ahdistaa ihan kauheasti. Minulla meni omaa tyhmyyttä ja huolimattomuutta ulosottoon vanha lasku, melkein 600e ja noin neljäsosa minun palkastani.

Summa itsessään on tuosta vielä muutamalla kympillä isompi, eli varmaan menee seuraavankin kuun palkasta vielä ne loput.

On niin epäonnistunut olo. Olen tosi huono laskujen maksamisen kanssa ja vaikka kuinka yritän, en siltikään saa niihin mitään järkevää systeemiä. Nykyään en osta mitään osamaksulla tai laskulla ja näin olen välttänyt karhukirjeet. Silti esimerkiksi puhelin ja nettilasku on aina myöhässä kun unohdan ne maksaa.

Tämä kyseinen lasku siis oli ehkä kolmen, neljän vuoden takainen, josta ei kuulunut noin puoleentoista vuoteen mitään ja sitten kun se tuli, en muistanut sitä maksaa. Siitä ei kuulunut mitään, joten unohdin koko asian ja nyt se meni sitten yllätykseksi suoraan ulosottoon.

Haluaisin vaan lähinnä vertaistukea...

Re: Onko teillä mennyt ikinä ulosottoon mitään?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.2.25 10:43:50

Mihin tarvitset vertaistukea? Ulosottoon ei mene kun ei jos ei hoida laskujaan. Sen kun hoidat ne ja asia ratkaistu. Kaikki laskut, mitkä saa, e-laskuna suoraan menemään, niin ei tarvitse niistä huolehtia.

Lähettäjä: Joku vaan 
Päivämäärä:   23.2.25 10:49:08

Ei ahdista kun on jo monta vuotta ollut Pienenmpi tili kun ulosotto vie.

Lähettäjä: Um 
Päivämäärä:   23.2.25 10:55:14

Lähinnä siihen haen vertaistukea että haluan tietää kuinka yleistä tai harvinaista tämä on.

Nuoruudessa elin yli varojeni ja silloin sain vaivoin asian hoitoon ja maksettua kaikki velat pois. Klarnat yms on pannassa, en halua siihen kierteeseen enää.

Ehkä juuri siksi harmittaa, kun olen yrittänyt ja yrittänyt hoitaa raha-asioita mutta silti käy näin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.2.25 10:56:41

Mulla meni kerran pysäköintimaksu. Oli tullut kotiin kesälomareissun aikana, samoin muistutus. Oltiin 3kk poissa ja oletus oli että kaikki säännölliset laskut tulee verkkolaskuina. Sain suomi.fi-sivun kautta viestin jossa tuli laskut ulosoton kautta. Pikkasen nousi syke. Maksoin sen välittömästi ja soitin kysyäkseni että mitä tästä seuraa. Ei kuulemma mitään kun maksoin heti pois. Oma moka tietysti kun en muistanut pysäköintimaksua maksaa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.2.25 11:03:43

Ulosotossa on pelkkiä terveyskeskusmaksuja ja muita sos.puolen laskuja puoli miljoonaa, joten eiköhän kosketa aika montaa köyhää suomalaista tuo. Sinulla on yli puoli miljoonaa kohtalontoveria joista suurin osa tulee olemaan ulosotossa koko loppu ikänsä, vaikka maksaisivat velkaansa jo ties kuinka monetta kertaa, mutta pääoma ei pienene, kiitos korkojen ja muiden lisäkulujen.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   23.2.25 11:07:26

Menihän sinne aikanaan vaikka mitä... Sittemmin velka on maksettu, luottotiedot saatu takaisin ja lainaa tyrkytetään joka tuutista.

Olen silti huono maksamaan laskuja, joten olen tilannut kaiken mahdollisen e-laskuina. Kun kilahtaa ilmoitus että verkkopankissa on uusi lasku, käyn hyväksymässä sen HETI, muuten se jää... Paperilaskut yritän muistaa nettipankkiin heti kun saan paperin käteen, mutta helposti unohtuu ja sitten makselen paniikissa laskuja, joiden eräpäivästä on jo muutama viikko. :P

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.2.25 11:08:22

Kyllä.

Lähettäjä: on mennyt 
Päivämäärä:   23.2.25 11:10:06

15 vuotta oli ulosotossa reilut 50000€, velkoja oli oli 40kpl. Nyt on velat menneet vanhaksi eli enää ei ole velkoja.
Vai vertaistukea aloittaja haluaa ? Miksi ?

Lähettäjä: Riina 
Päivämäärä:   23.2.25 11:13:02

Mulla menee elarit sitä kautta, koska ex ei ole vuosienkaan jälkeen suostunut antamaan mulle tilinumeroa, jonne laittaa suoraan.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   23.2.25 11:44:57

Ei ole mennyt, eikä tule menemään.

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   23.2.25 11:56:09

Laskut e-laskuns ja aina palkkapäivänä käyn ne hyväksymässä.
Satunnaisia laskuja tulee postilaatikkoon tai sähköpostiin, ne skannaan saman tien verkkopankkiin ja maksan samalla kuin muutkin.
Laita vaikka itsellesi kerran viikossa tai kahdessa kalenterihälytys, joka muistuttaa tarkistamaan laskut, mielellään sellaiseen aikaan, että olet yleensä sellaisessa paikassa, jossa voit sen tehdä.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   23.2.25 12:01:04

Miksi et laita automaattimaksatusta toistuville laskuille? Joku sellainen euroraja asetuksiin päälle, että poikkeustilanteita lukuunottamatta ne tulevat maksetuksi automaattisesti. Kun kerran tiedät, että sinulla on toiminnanohjauksessa haasteita, niin kannattaisi kyllä käyttää kaikki apukeinot mitä saatavilla on.

Päivämäärä:   23.2.25 12:57:56

Juu on monesti. Ihan normaalia nykyään kun laskuja tulee milloin mihinkin tai ei tule ollenkaan. Esim. terveyskeskus/hammasläökärilaskut menee aina ulosottoon kun paperilasku ei ole tullut ainakaan 8 vuoteen perille. Mulla kuitenkin tulot yli 100 000e

Päivämäärä:   23.2.25 13:06:10

Ei ole ikinä mennyt. Näin e-laskuaikana on todella vaikea unohtaa maksaa niitä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   23.2.25 13:17:18

Miten niin ei saa järkevää systeemiä laskun maksuun? Tee sellainen! Maksat ne heti tai laitat maksuun tilipäivänä. Laskut verkkopankkiin tai paperiversiona. Karhu on joskus tullut kun lasku hukkunut lehtien sekaan tms silmän varjoon.

Kaikki mitä jätät tekemättä löytyy edestä, myös laskit. Ei me asiat vaan hoidu tai katoa kun ne tahallaan (?) unohtaa.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   23.2.25 14:42:17

Eihän nykyään mitään paperilaskuja edes tule, eli samalla kun saat tiedon laskusta ni kopio tiedot ja maksaa niin ei voi jäädä maksamatta. Tai sopii itsensä kanssa, että joka maanantai maksaa kaikki siihen mennessä tulleet laskut. Ei se noin vaikeaa voi olla? Eihän tavalliselle ihmiselle edes montaa laskua tule kuukaudessa ja suurin osa on aina niitä samoja, mitä tietää odottaa???

Lähettäjä: sanon aina 
Päivämäärä:   23.2.25 14:54:20

Maksa velkas, rotta.

Päivämäärä:   23.2.25 15:38:13

Kyllä tulee paperilaskuja mm. synnytyksestä. Tai siis pitäisi tulla mutta ei löytänyt perille

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   23.2.25 18:26:25

Ei.

Lähettäjä: Emppu 
Päivämäärä:   23.2.25 18:28:23

Viime vuonna meni yksi. Mies oli mun autolla parkkeerannut väärään paikkaan ja saanut virhepysäköintimaksun, jonka sitten unohti hoitaa. Tätä ennen ollut nuoruudessa kolme asiaa muistaakseni ulosotossa.

Tilastokeskuksen mukaan esimerkiksi vuonna 2023 on ulosotossa ollut 259 135 ihmisellä asiaa ja määrä vain nousee koko ajan, joten et ole todellakaan ainoa.

Lähettäjä: SD 
Päivämäärä:   24.2.25 13:40:14

Miten nopeasti joku esim. Klarna tyyppinen lasku menee ulosottoon? Kyselee tietämätön..

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   24.2.25 13:45:12

Sd, kyllä siinä aikaa menee. Ensin se menee perintätoimistolle, sieltä ajan kanssa käräjäoikeuteen, sieltä uo

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   24.2.25 13:46:23

"puhelin ja nettilasku on aina myöhässä kun unohdan ne maksaa. "

Mikset laita näitä menemään automaattisesti e-laskuna?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.2.25 14:03:20

Ei ole mennyt, olen tarkka laskujen maksusta.

Lähettäjä: ex yrittäjä 
Päivämäärä:   24.2.25 14:09:54

Valitettavasti on- ja paljon. Tein konkurssin, kun korona ja etätyöt iskivät.
Ja olin niin tyhmä aikoinaan, että ihan toiminimellä kaikki paska.

Lähettäjä: ruokkomaksu 
Päivämäärä:   24.2.25 14:39:59

Jahka lastensuojelu sai ruokot setvittyä, olivat keränneet jo sellaisen laskun että piti kaivaa ulosottomiehellä esiin tädin lahjaksi antama rahapajan keräilykolikko Lapin kullasta.
Ulosottomies pallo hukassa että mitä tehdä sen kanssa, sanoin että kysymällä pankista auttaa. Soitti pankkiin ja sitten hyväksyi. Itse pidin rahan oheismateriaalin ja myntti meni nimellisarvostaan ex. eukon rillutteluihin.

Toisen puolison eron jälkeen meillä oli valmiina käräjäoikeuden vahvistama keskinäinen elatusmaksu sopimus. Sossun akat pyöri pitkään ympyrää mitä tehdä kuin löin kopion käteen.
Eipä siitäkään hyvää seurannut, myöhemmin lapset meni ex.puolisolta huostaanottoon. Viestittelin sossun tädin kanssa ja kysyin minne maksan elatusmaksut, voimassa oleva sopimus on. Sain vastausviestin että toimistosihteeri ottaa yhteyttä. Meni parivuotta ja vaativat tulla sopimaan elatusmaksuista, sanoin että on sopimus ja käräjäoikeuden diaarinumero. Oli edunvalvoja valittu, mutta sekin vaihtui ja aikaa kului. Lopulta uusi edunvalvoja kertoi sossutädeille että on pitävä sopimus.
Toin esiin, että maksuongelma ja virhe on lähtöisin sossutätien puolelta, taisi virkapallilla kylmätä ja hövelisti antoivat liki 8€ tonnia alennusta kunnan piikkiin, mitä olivat katkon aikana maksaneet. Kysyivät josko suostuisin maksamaan viimeisen 6 kk maksut takautuvasti.

No nyt on kaikki ruokot maksettu, ja jälkikasvu maailmalla.
Ja nyt paljon viisaampi siitä, minkälaisten ihmisten kanssa ei kannata lisääntyä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.2.25 15:13:43

Mä en ole maksanut puhelinlaskua kohta 10 vuoteen koska pankki maksaa sen suoraveloituksena tililtäni. Sama sähkölaskussa jne. Hyvä ihminen, miksi et laita laskujasi suoraveloitukseen?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.