Lähettäjä: itku
Päivämäärä: 22.2.25 15:57:17
Meillä oli lapsuudessani ja nuoruudessani kissa ja olen haaveillut koko aikuisikäni (nyt olen 30v) omasta kissasta. Olen kuitenkin asunut pienehköissä vuokra-asunnoissa, joihin ei ole saanut ottaa lemmikkiä.
Nyt löysin vihdoin kohtuuhintaisen, suuremman asunnon ja heti muuton jälkeen hain eläinsuojeluyhdistykseltä itselleni kissan. Kissa on toki arka ja hieman on ollut ongelmaa, ettei uskalla oikein syödä/tehdä tarpeitaan, mutta muuten se vaikuttaa oikein valloittavalta. Mutta... mulla on ihan hirveän ahdistava ja pahoinvoiva tunne, että mitä ihmettä olen mennyt tekemään kun hankin kissan?! Toivon joka aamu herätessäni, että olisin vain nähnyt pahaa unta ja heräisinkin vanhasta asunnostani, ilman lemmikkiä. Tuntuu ihan kamalalta, että kissan ottaminen tuntuukin ahdistavalta, enkä tykkää siitä kuten se ansaitsisi :( Luulin, että isompi asunto ja oma kissa olisivat unelmieni täyttymys, olenhan oikeasti 10 vuotta haaveillut tästä.
Ollaan tässä nyt kaksi kuukautta eletty ja mietin oikeasti, että voinko palauttaa kissan vedoten esimerkiksi mielenterveyssyihin, koska ahdistaa oikeasti niin paljon ajatus siitä, että tuossa se nyt on, parhaimmillaan vielä jopa 15 vuotta ja minun tulee jakaa asuntoni sen kanssa ja huolehtia siitä.
Ja tiesin kyllä mitä kissan pitäminen on, olen hoitanut lukuisia kertoja muiden kissoja ja tosiaan lapsena oli oma kissa. Ei siis esim. rahanmeno tai hoitotoimenpiteet tulleet yllätyksenä, vaan se, että en sittenkään haluaisikaan jakaa elämääni tämän kissaraasun kanssa.
|