Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä lasketaan lyhyiksi hiuksiksi kampaajalla?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.2.25 13:21:09

Leikkautin vähän aikaa sitten pitkät hiukseni polkaksi. Nyt ovat kasvaneet yli olkapäiden, pitäisi leikata 3-5 cm pois jotta olisivat taas olkapääpituiset. Kampaamo tarjoaa eri hintaan lyhyiden ja pitkien hiusten leikkausta, mutta kumpi tässä pitäisi valita? Toki voisi kysyä kampaamosta, mutta haluaisin kuulla "yleisen" mielipiteen, mikäli täältä löytyy alan ammattilaisia.

Re: Mikä lasketaan lyhyiksi hiuksiksi kampaajalla?

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   22.2.25 13:40:30

Luulisi hinnan latvojen tasaukselle olevan ihan se ja sama oli hiukset sitten minkä mittaiset vaan... Eri asia sitten, jos pitää leikata johonkin malliin.

Ja en ole kampaaja vaan asiakas, joka on muutaman kerran varannut ajan hiusten leikkuuseen ja lopulta maksanut vain latvojen tasauksesta, koska tultiin kampaajan kanssa siihen tulokseen ettei muulle ole tarvetta. :D

Lähettäjä: Kitten 
Päivämäärä:   22.2.25 13:58:53

Yli olkapään on pitkä

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   22.2.25 14:00:23

Tällaisia kuvauksia olen nähnyt: lyhyet max 15cm pitkät, puolipitkät ulottuvat hartioille ja pitkät siitä yli. Myös erityispitkät-kuvaus on olemassa.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   22.2.25 14:03:42

Mielestäni pitäisi olla aikaveloitteinen hinta. 30min, 45min, 60min. Kaikki eivät edes halua hiuksiaan pestävän kampaajalla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.2.25 14:08:00

Ohi aiheen, mutta toi pituuteen perustuva hinnoittelu on ihan älytön. Itselläni on ohuet hiukset. Näiden saksimiseen ei mene yhdeltäkään kampaajalta kovin kauan. Miehelläni taas on lyhyt, todella paksu ja luonnonkihara hius. Ei halua, että ajetaan koneella, vaan koko tukka pitää saksia. Hänen käynti kestää aina paljon pidempään ja maksaa aina vähemmän.

Jos ei halua hiuksia pestävän, ne pitäisi itse pestä juuri ennen kuin menee kampaajalle.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.2.25 14:14:20

Aikaperusteinen ei ole hyvä: Mun lyhyen, koneella niskasta ajellun, leikkaa vartissa, jos kampaaja suostuu heti leikkaamaan pyydettyyn pituuteen. Usein kuitenkin aikaa menee runsas tunti, kun joudun kerta toisensa jälkeen pyytämään leikkaamaan vielä lisää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.2.25 14:33:13

Yleensä leikkuu on kyllä vakiohintainen, mutta pituuden mukaan menee värit ja raidat kun aikaa ja ainetta menee ihan eri tavalla polkkaan ja selän puolenvälin yli oleviin.

Lähettäjä: Kuva 
Päivämäärä:   22.2.25 15:41:27

Oman kampaajani nettiajanvarauksessa on kuvat hiusten pituuksista.

Lyhyet hiukset on parin sentin pituiset. Sellaiset, jotka eivät juurikaan liiku, jos heilutat päätä.

Puolipitkät ovat juuri ja juuri korvien alapuolelle.

Pitkät ovat juuri ja juuri olkapäiden yläpuolelle.

Erikoispitkät osuvat olkapäihin ja kaikki sitä pitemmät.

Omat hiukseni ovat (silloin, kun kaipaavat lyhennystä) hieman olkapäiden alapuolelle, joten varaan erikoispitkien hiusten leikkauksen sekä pesun. Saan aina 60 min ajan ja ymmärrän toki, että tuohon aikaan lasketaan myös se, että maksan kassalla ja lähtöni jälkeen kampaaja siistii työpisteensä. Siitä, kun istun kampaajan tuoliin kestää alle 30 min siihen, että hiukset on pesty, leikattu, kuivattu ja olen maksanut. En usko, että kampaajalta menee 30 min työpisteensä lakaisuun ja pyyheliinan laittamiseen pyykkikoriin. Pesupaikan siistii heti käytön jälkeen, koska usein siihen menee seuraava asiakas, kun minun hiuksiani vielä leikataan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.2.25 16:45:58

Kiitoksia vastauksista! Olen siis itsekin elänyt siinä käsityksessä, että olkapäille ulottuva tukka on vähintäänkin puolipitkä ja latvojen tasaus onnistuu samalla tavalla kuin pidempäänkin tukkaan. Mutta tänään kampaaja valitteli, että olisi pitänyt varata lyhyen tukan leikkaus, koska "näin lyhyttä on vaikea leikata suoraan". Suostui kuitenkin saksimaan (aikaa meni alle 15 min eli ei tainnut niin vaikeaa sitten kuitenkaan olla?), mutta hämmennyin kokemuksesta aika tavalla. Taidan jatkossa varata sitten toisen kampaajan... :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.