Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lisääntyisitkö tällaisen miehen kanssa?

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   22.2.25 11:46:42

Oletusarvo tässä nyt siis olisi se, että sinä haluat perustaa perheen ja saada lapsia, mutta mies puuttuu. Sinun vastaajana ei tarvitse olla nyt tässä tilanteessa, mutta pääasia, että pystyt kuvittelemaan olevasi.

Mies on noin nelikymppinen, luonteeltaan ja ulkonäöltään sinua miellyttävä. Hänen vuositulonsa ovat kanssasi samaa luokkaa, mutta neljänkympin ikään kerettyäänkään hänellä ei ole mitään säästöjä tai kiinteää omaisuutta, kuten omaa asuntoa, vaan asuu vuokralla ja kaikki raha mikä tulee menee myös.

Kotitöiden osalta hän on hieman vanhanaikainen, naisen tulisi hoitaa koti pääsääntöisesti, mutta hän voi toki autella.

Perustaisitko perheen siis tunteen perusteella, koska mies on ihana ja hyvä sinulle? Vai painaako taloudellinen turva vaakakupissa enemmän?

Re: Lisääntyisitkö tällaisen miehen kanssa?

Lähettäjä: Laina 
Päivämäärä:   22.2.25 11:50:09

Ei paina taloudellinen turva, se ei olisi syy miksen tuohon tilanteeseen lasta tekisi. Mies ja periaatteensa olisi syy miksen tekisi lasta suhteeseen.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   22.2.25 11:50:51

Jos olisin n. 35 v. tavallinen nainen, tuohan olisi oikein hyvä mies. Lisääntyisin. Ostettaisiin yhdessä asunto.

Jos olisin alle 30-v. kaunotar, en vilkaisisikaan tuollaista miestä.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   22.2.25 11:51:08

Tyyppi toimisi sen verran omien arvojeni vastaisesti elämällä kädestä suuhun, niin en ainakaan isähahmoa tuosta lapselleni haluaisi.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   22.2.25 11:52:55

"Kotitöiden osalta hän on hieman vanhanaikainen, naisen tulisi hoitaa koti pääsääntöisesti, mutta hän voi toki autella."

Tämä tässä suurin ongelma on. Rahankäytöstä ei ehdittäisi edes keskustella jos asenne yhteisen kodin ja perheen pyörittämiseen on tämä. Suurin osa yhteisestä elämästä kuitenkin menisi niin, että minäkin olisin töissä. Teen vieläpä etätöitä enkä ala siihen "kun sinä muutenkin olet kotona"...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.2.25 11:54:52

En. Liian vanha mies minulle.

Päivämäärä:   22.2.25 12:00:47

En. Sekä rahankäyttö- että asenneongelmainen mies ei ole sopiva lasten isäksi.

Päivämäärä:   22.2.25 12:05:27

En, koska en näe mitään yhteistä minun ja ko mies tyypin välillä. Minun kriteerit lapsen tekoon on sen verran korkeat ettei ko. miehellä ole minulle mitään tarjottavaa.

Päivämäärä:   22.2.25 12:08:16

"Ei paina taloudellinen turva, se ei olisi syy miksen tuohon tilanteeseen lasta tekisi. Mies ja periaatteensa olisi syy miksen tekisi lasta suhteeseen."

Tämä. Minullekaan taloudellinen turva ei olisi tässä se kynnyskysymys, vaan se, etten haluaisi kasvattaa lasta asenneilmapiirissä, jossa huushollin hoitaminen kuuluu naiselle ja kaikki tuleva raha menee myös samantien. Kiinteän omaisuuden puuttuminen ei ole ongelma, vaan se, ettei osaa ilmeisesti ollenkaan edes säästää. Mielestäni lasta kasvattaessa tulisi arvomaailmojen kohdata riittävästi ja tässä ei selvästikään niin olisi.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.2.25 12:13:57

En todellakaan lisääntyisi. Tuollainen mies varmaan "voisi autella" sen lapsenkin kanssa jos kotihommatkin on naisen vastuulla. Olisi kohtuuttoman rankkaa joutua hoitamaan koti, lapset ja käydä vielä täysipäiväisesti töissäkin kun tuollaisen tyypin taloudelliseen panokseen tuskin voisi luottaa että vois jäädä hetkeksikään kotiin.

Lisäksi lapsia ei kannata hankkia noin vanhan miehen kanssa ylipäätään, siittiöt alkaa olemaan tosi huonolaatuisia ja lapsista voi tulla helpommin jotenkin hieman kehityshäiriöisiä, tyhmempiä tms. Toki jos lapsia välttämättä haluaa ja parempaakaan ei ole tarjolla voi joutua tekemään kompromisseja. Tässä nyt ei mainittu onko lapset "pakko saada" vai "ihan kiva" juttu. Itsellisenä äitinä olisi varmasti silti helpompaa kuin moisen riippakiven kanssa..

Päivämäärä:   22.2.25 12:18:50

Ehkä voisin lisääntyä jos lapsi olisi minulle jokin "pakko saada" juttu eikä parempiakaan miehiä olisi tarjolla, mutta en ikinä muuttaisi tuollaisen miehen kanssa saman katon alle! Eli parisuhdetta tai perhettä perinteisessä mielessä en tuollaisen kanssa perustaisi.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   22.2.25 12:25:30

En, koska ei olisi minun tyyppiäni. Minulla on sijoituksia n. 120k edestä, eiköhän tuollainen mies keplottelisi ne jotenkin itselleen ja tuhlaisi kaiken.
Minun miehellä tulee olla joko vastaava tai isompi omaisuus.
Minä voin tehdä kotityöt, jos mies tekee vastavuoroisesti jotain muuta, kuten ajelee nurmikon, tekee lumityöt, vastaa kodin koneista ja laitteista sekä huolloista, sekä auttaa vaikka tallilla minua silloin tällöin.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   22.2.25 12:26:55

Jos olisi pakko saada muksu niin joo, voisi lisääntyä niin ettei jatkaisi parisuhteessa vaan ottaisi elarit. Tuskin tuommoinen haluaisi lasta yksin hoitaa, ei olisi taistelua huoltajuudesta.

Muuten ei. En haluaisi tuollaista miestä parisuhteeseen kanssani ilman lastakaan ja lapset tunnetusti on taakka siihen vielä lisäksi, yök.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   22.2.25 12:40:40

Juu ei... taloudellinen tilanne ei olisi kynnyskysymys, vaan tuo asenne että naisen tulee hoitaa koti ja mies ehkä voi vähän "autella" jos sattuu huvittamaan. Kotityöt jaetaan joko tasan, tai ei olla kimpassa ollenkaan. Samoin lastenhoidon kanssa. Lasta hoidetaan joko yhdessä, tai sitten sitä lasta ei hankita lainkaan. Jos lapsi on jo hankittu siinä uskossa että toinen osallistuu hoitoon tasapuolisesti (tämä asia toki keskusteltu ja sovittu etukäteen) eikä tämä toteudu, niin lapikasta persiille. En ala siinä sivussa vielä mieslasta hoivaamaan.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   22.2.25 12:58:47

Juu ei... taloudellinen tilanne ei olisi kynnyskysymys, vaan tuo asenne että naisen tulee hoitaa koti ja mies ehkä voi vähän "autella" jos sattuu huvittamaan. Kotityöt jaetaan joko tasan, tai ei olla kimpassa ollenkaan. Samoin lastenhoidon kanssa. Lasta hoidetaan joko yhdessä, tai sitten sitä lasta ei hankita lainkaan."

Näin !! No sen verran voi joustaa, että taloudellisen tilanteen ollessa se, että mies on varakas ja valmis sillä varakkuudella mahdollistamaan frouvan kotona olemisen näitä kotitöitä varten, maksaa vaikka siivoojaa ja lomamatkaa tai mitä kenelläkin on omassa elämässä omilla tuloillaan ollut mitä pienten lasten kotivanhempana ei ole varaa tehdä niin ehkä joo. JOS siis olisi aivan ihana ja muitta mutkitta nämä automaattisesti tarjoaisi. Mutta aika monta jos, kun ihmisellä ei ole vielä edes se oman asunnon maksaminen alkanut eli raha ei riitä asenteeseen.

Lähettäjä: Kiivi 
Päivämäärä:   22.2.25 13:19:25

En perustaisi. Omasta näkökulmasta pikkulapsiaika oli tosi raskasta, vaikka miehen kanssa 50/50 siivottiin, kokattiin, hoidettiin lapset ja yöheräilyt. Minusta ei olisi mitään jäljellä jos olisin valtaosan tuosta joutunut hoitamaan itse jos mies olisi sitä mieltä että nuo on naisen hommia

Lähettäjä: noup 
Päivämäärä:   22.2.25 13:30:38

Jos olisi pakko saada lapsi, eikä mikään muu elämässä kiinnostaisi niin joo. Mutta mua valitettavasti kiinnostaa aika monikin muu asia, eli en lisääntyisi.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   22.2.25 15:00:57

"Kotitöiden osalta hän on hieman vanhanaikainen, naisen tulisi hoitaa koti pääsääntöisesti, mutta hän voi toki autella."

Tämän takia jyrkkä ei. Haluan, että lapsi oppii, että kaikki työt kuuluu kaikille.

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   22.2.25 16:03:15

Juu ei. Jos on kotitöiden suhteen vanhanaikainen, niin silloin pitää pinkan olla kunnossa ja miehen tuoda se leipä kotiin. Ja sehän ei onnistu, jos ennen lastakin ollaan jo pa ja elellään kädestä suuhun eikä rahankäytön suhteen olla mitään varsinaisia neroja.

Jos mies olisi 25v, niin silloin omaisuudettomuus olisi ihan ok, nelikymppiselle ei.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   22.2.25 16:13:31

En todellakaan. Liian vanha, taloudellisia elämänhallintaongelmia ja vielä sovinistikin kaiken päälle.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   22.2.25 17:19:35

Taloudellinen tilanne ei sinänsä ole ongelma, mutta kotitöissä pelkkä auttelu on.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   22.2.25 17:40:24

Perustaisin ja olen perustanutkin.
Taloudellista turvaa en tarvitse keneltäkään, riittää että tuo oman osansa taloon. Ei haittaa myöskään ikä, olin 38 ja mies 43 kun tyttömme syntyi (miehellä lapsia ennestään). Tulotaso miehellä ollut itseäni jonkun verran suurempi töissä ollessaan, on kuitenkin ollut pätkiä myös työttömänä joten keskiarvo aika lailla meillä samoissa. Se plussa: hän on talonrakentaja/timpuri/mitäliemuuta ja laskin juuri että (vaikka lunastanut talostani nyt 30%) on työllään kartoittanut omaisuuttani jo useilla kymmenillä tuhansilla euroilla. Kaikki työ ilmaiseksi ja matskut sisäänostohintaan/saatu - salaojat tehty, viemäriputket uusittu, kylppäriremontti tehty, autotalli rakennettu. Kyllä siitä hyvästä voin vähän enemmän pyykätä ja imuroidakin! Ps. Hänellä ei edelleenkään yhtään säästöjä.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   22.2.25 18:20:57

Parisuhteeseen ja perhe-elämään en tuollaista valitsisi, mutta "siitosoriiksi" kyllä, eli jos haluaisin lapsen mutten miestä ja parisihdetta ja ajatuksena olisi alkujaankin kasvattaa lapsi yh:na.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.2.25 19:12:35

Itselleni on tärkeää kartuttaa varallisuutta, joten jos miehellä ei ole tähän mitään mielenkiintoa niin olemme liian erilaiset.

Riippuu mitä mies tekee muuten, pitääkö minun huolehtia kaikki renkaiden vaihtoja myöden vai onko valmis kantamaan oman vastuunsa yhteisestä elämästä. En ole kiinnostunut hinurista, haluan kumppanin.

Päivämäärä:   22.2.25 19:55:07

En kelpuuttaisi miestä jonka asenne kotitöihin on että hän voi autella.

Lähettäjä: Yf 
Päivämäärä:   22.2.25 21:08:56

Ehdottomasti ei. Mieheen sitoutuminen parisuhteen tai lapsen kautta on aina valtava riski ja tuossa jo tietää, että ei edes ole sopiva mies. Käytännössä antaisit puolet oikeuksista miehelle, mutta kaikki työ ja suurin osa taloudellisesta vastuusta jäisi sinulle. Hanki lapsi yksin, pärjäät kyllä.

Lähettäjä: Helmi 
Päivämäärä:   22.2.25 21:39:51

Noh, nuo kotityöt on asia josta voi ja pitää keskustella. Suurempi ongelma minulle olisi talouden hallinta tai sen puute. Siitäkin toki voi ja pitää keskustella.

Jos muilta osin parisuhde olisi kunnossa ja mies sellainen jonka kanssa haluaisin yhdessä jatkaa, niin kyllä voisin perheen perustaa. Toki ennen sitä olisi käytävä tiukka keskustelu suhdetta hiertävistä asioista ja niistä asioista, mitkä voisi lapsen myötä kuormittaa suhdetta.

Päivämäärä:   22.2.25 22:23:54

Suoraan sanottuna en. Jos minä hoidan kodin ja lapset, niin mies elättää. Ja näin onkin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.2.25 22:29:57

Enemmän mua tuossa huolestuttaisi se, että mies ei ole valmis tekemään osuuttaan kuin talous.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   22.2.25 22:31:37

Se lapsi perii miehen luonnetta ja muita geenejä, mutta muijat itkee, että talous on tärkeämpää.

Päivämäärä:   22.2.25 22:35:37

Taas tää "miehet on miehii mut naiset on muijiiii"- tyyppi :D

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.2.25 22:48:10

Mä on lukenut ihan eri ketjua ku muut.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   22.2.25 23:16:14

Luin samaa, useampia harmitti sukupuoliroolit, sen ymmärrän. Oli niitä taloudesta itkijöitäkin monta.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   23.2.25 07:52:27

En. Tää ois niin iso punainen lippu jo yksistään:

”Kotitöiden osalta hän on hieman vanhanaikainen, naisen tulisi hoitaa koti pääsääntöisesti, mutta hän voi toki autella.”

Lähettäjä: unohus 
Päivämäärä:   23.2.25 08:49:58

Ja oliko tarkoitus kysyä siltä mieheltä, että haluaako hän lapsia tai perhettä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.