Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työkaveri piikittelee

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.2.25 11:30:53

Jos ei joka päivä niin useasti viikossa, aiheena omavalintainen lapsettomuus, henkilö itse on äiti ja kahden lapsen mummo minua 15v vanhempi. Olen siis 38v nainen ja naimisissa, asumme omakotitalossa miehen kanssa eläinkatraan kanssa, kaksi koiraa ja kaksi kissaa, lapsia emme halua nyt myöhemmin eikä koskaan. En ymmärrä miksi tämä nainen on ottanut asiakseen nälviä minua tästä asiasta, on tentannut syytä miksi emme halua lapsia ja näyttää kuvia lapsenlapsistaan "katso nyt miten söpöjä miten voit vastustaa tällaisia ym" Olen sanonut että lopettaisi asiasta puhumisen ja on minun yksityisasia miten elämääni vietän mutta ei auta jatkaa vaan. Esihenkilölle kerron seuraavaksi, kyseinen henkilö on vain tämän kanssa hyvää pataa myös siviilissä joten saa nähdä auttaako, seuraavaksi varmaan räjähdän että lopeta akka minun vainoaminen!

Re: Työkaveri piikittelee

Lähettäjä: talla 
Päivämäärä:   22.2.25 11:32:24

Tosiaan sanot sille että nyt akka turpa menee tukkoon tai se laitetaan tukkoon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.2.25 11:38:25

"En ymmärrä miksi tämä nainen on ottanut asiakseen nälviä minua tästä asiasta,"

Oletko kysynyt häneltä?
Pelkkä sanominen ei välttämättä auta mutta kysyminen, niin että joutuu vastaamaankin, voi auttaa enemmän. Ja vastauksen jälkeen voit sitten sanoa että viet asian ylemmälle taholle kiusaamisena ellei hän lopeta.

Lähettäjä: Hip 
Päivämäärä:   22.2.25 11:49:59

Kysy syy, sitten sanot että pyydät viimeistä kertaa ystävällisesti lopettamaan ja sanot vieväsi asian eteenpäin, jos ei lopeta.

Luultavasti se on vaan tyhmä ja pystyy nähdä asiat vain omasta näkökulmastaan.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   22.2.25 11:53:01

Tahditonta ja ärsyttävää tuo on. Kuulostaa siltä, että joko henkilö on niin hurahtanut lapsiin, että kokee elämäntehtäväkseen yrittää käännyttää kaikki lisääntymiskykyiset ihmiset. Tykkään itsekin tosi paljon lapsistani (huom omista, en ole yleisesti mikään lapsirakas), että mua vähän surettaa (salaa) ettei siskoni miehensä kanssa halua lapsia. Heistä tulisi ihanat vanhemmat. Mutta en missään nimessä asiasta siskolleni sano! Tai sitten hän haluaa ilkeyttään ärsyttää sinua ja on löytänyt akilleen kantapääsi ja haluaa vaan saada sut hermostumaan. Tai sitten hän kuvittelee, että lapsettomuuteen liittyy joku salattu tragedia (ette voi saada lapsia, olette käyneet lapsettomuushoidoissa, teillä on joku perinnöllinen sairaus tms.) ja juorunnälkäisenä yrittää saada salaisuutta selville. Niin tai näin, tosi karsea ihminen.

Itse varmaan kokeilisin ignoorata utelut tai vaihtaisin puheenaihetta. Kuvien näyttämiseen suhtautuisin kohteliaasti ja kommenttoisin jotain ystävällistä tai kysyisin lapsista jotain. Jos ei oman käytöksen muutos muuttaisi tilannetta, niin sitten varmaan puhuisin esihenkilölle. En kyllä tiedä mitä se auttaisi, koska ei kai juntti käytös ole varsinaisesti varoituksen paikka. Ei kai työkaveria voi kieltää kysymystä sinulta asioita tai kertomasta omistaan. Paitsi jos kyse olisi jostain häirinnästä. Ja hän saa varmasti jutun näyttämään siltä, että on vaan halunnut esittellä omia lapsenlapsiaan ja samalla kysyä kantasi lapsiin.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   22.2.25 11:59:57

Näyttäisin kissan- ja koirankuvia yhtä aktiivisesti. "Katso, miten söpöjä, miten voit vastustaa..." Mitä enemmän markkinoisi lapsia, sitä kiihkeämmin tyrkyttäisin kissoja.

En menettäisi malttiani, vaan tilanne huvittaisi minua.

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   22.2.25 12:05:25

Itse joko varmaan sanoisin ihan suoraan että loukkaavaa puhua tuollaista toiselle, koska ei hän voi tietää miksi toinen on lapseton tai sitten vaan lähtisin pois tilanteesta sanomatta mitään. Ihan sama loukkaantuuko.

Lähettäjä: Tre 
Päivämäärä:   22.2.25 12:20:00

Laita kuulokkeet päähän äläkä kuuntele työkavereiden jorinoita. Tai älä kommentoi mitään jos alkaa sössöttää jotain

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   22.2.25 14:00:39

Ala itse esitellä hänelle kuvia lemmikeistäsi ja hoe, että "Eikö olekin söpö? En tajua miten voit vastustaa tällaista karvapalleroa".

Kysymykseen "Miksi et halua lapsia" voit vastata "onhan mulla jo kaksi kissaa ja koiraa ja lisäksi mies?".

Lähettäjä: Glgö 
Päivämäärä:   22.2.25 14:04:11

Voit myös kysyä, että kaduttaako häntä oma lisääntymisensä noin paljon, kun haluaa pilata elämäänsä tyytyväisten ihmisten elämän jollain, mitä he eivät elämäänsä halua.

Esim tuo miksi et halua lapsia on asia, johon voi vastata "miksi sä et halua kissoja ja koiria?" ja kun alkaa selittää, ettei pidä niistä niin ihmettele, että miten sä voit olla tykkäämättä eläimistä, nehän on niin ihania ja sitten alat esitellä valokuvia omista eläimistäsi selittäen, että kato nyt miten söpö ja kato kun käytiin koiran kanssa harrastamassa ja kato miten söpö mun kissa on kun se kerjää rapsutuksia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.