Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kiitos hakemuksestasi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.25 23:35:09

Ei vetänyt sitten tämäkään arpa.

"Kiitos hakemuksestasi!

Valitettavasti meidän on ilmoitettava, että tällä kertaa emme voi tarjota sinulle siivousosaston töitä laivoillamme.

Osastollemme oli yli 1800 hakijaa.

Toivotamme sinulle hyvää jatkoa.

Ystävällisin terveisin..."

Re: Kiitos hakemuksestasi

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.2.25 00:04:34

Pointsit heille että jaksavat ilmoittaa edes!

Oon nykyään kiitollinen siitä että olin parikymppinen vuonna 2000 kun silloin oli kaikenlaista hanttihommaa tarjolla runsaasti

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.2.25 00:29:29

Et sä halua laivalle siivoojaksi. Se on kamalaa. Ja 3 sekuntia aikaa siivota se hytti, mihin porukka on oksentanutt pitkin poikin.

Ja moni sitä tekee, ja mun arvostus heidän työlleen on jossain katossa! Jumaleissön, ne on taikureita!

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   22.2.25 00:52:15

Palkka ei taida olla kovin kaksinen. Aika paljon ulkolaista työvoimaa.

Päivämäärä:   22.2.25 09:27:01

Ihan varmasti löydät siivojan töitä muualta:
https://duunitori.fi/tyopaikat/ammatti/siivooja

Päivämäärä:   22.2.25 09:48:15

"Ihan varmasti löydät siivojan töitä muualta:"

Niin sitä luulisi, mutta eipä ole tärpännyt. Havaitsemiani ongelmia.

-tunnit ovat vajaat
-pitäisi olla oma auto tai ajokortti
-pitäisi olla ennestään kokemusta

Lisäksi minulla kai pistää vastaan ikä.

Päivämäärä:   22.2.25 09:51:57

Jos olet avoin siivoustöille niin ota puhelin käteen ja soita kaupunkisi/kuntasi siivoustoimeen jollekin esimiehelle. Suomenkieltä puhuvista on huutava pula ja kouluissa voi olla esim oma tiimi, joten ei tarvitse välttämättä edes siirtyä autolla mihinkään. Eivät voi palkata sinua vakituisesti ilman laitoshuoltajan oppisopimusta mutta voivat tarjota sinulle määrä aikaisen sopimuksen esim aina puoleksi vuodeksi kerrallaan tai sitten sen oppisopimuksen. Voit samalla hakea muita töitä kun töiden saaminen on helpompaa kun olet jo töissä.

Päivämäärä:   22.2.25 09:53:14

Millaiset työajat noilla koulusiivoojilla on?

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   22.2.25 09:56:26

Kannattaa myös soittaa sairaalahuollon esihenkilöille. Olen tehnyt sairaalahuoltajan töitä hetken ilman koulutusta, toki tässä pätee sama kuin kouluilla.

Päivämäärä:   22.2.25 09:57:22

Riippuu varmasti koulun koosta jne mutta kaikkea ei pysty siivoamaan niin kauan kun paikalla on oppilaita. Itse olin paikassa jossa siivottiin ensin ala-aste ja myöhemmin iltapäivällä yläaste kun olivat samassa rakennuksessa. Meillä tultiin joko aamuvuoroon 7-15 tai iltavuoroon 11-19. Oksennusta jne joutuu kyllä sitten siivoamaan.

Lähettäjä: ´´´ 
Päivämäärä:   22.2.25 10:02:15

Itselläni on kyllä mennyt usko noihin varmoihin paikkoihin. Ne ovat varmoja vain sillä tavalla, että joku on saanut jotain kautta työn, mutta se ei tarkoita, että kaikki saisivat.

Kaikkein eniten epäilen noita soittele sinne ja tänne työpaikkoja. Jos työnantaja ei viitsi edes mainostaa itseään, niin ei sillä mikään pulakaan ole.

Etenkin vanhempien ihmisten on vaikea ymmärtää, miten järjetöntä nykyään on kilpailu perustyöpaikoistakin.

Lidl palkkaa kesäksi tuhat. Hakemuksia tuli 24 000.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010991979.html

Lähettäjä: Riina 
Päivämäärä:   22.2.25 10:12:55

Minä hain kesätöihin varhaiskasvatuksen puolelle, mutta koko Suomessa ei ko. yhtiöllä ole tiedossa kesä-/lomatuurauksen tarvetta..

Päivämäärä:   22.2.25 11:57:53

"
Itselläni on kyllä mennyt usko noihin varmoihin paikkoihin. Ne ovat varmoja vain sillä tavalla, että joku on saanut jotain kautta työn, mutta se ei tarkoita, että kaikki saisivat.
"
Jos vaihtoehtona on aktiivisesti etsiä töitä hyvällä asenteella tai maata negailemassa kotona niin kumpaakohan kannattaa tehdä? Ps tuolla asenteella sinua ei palkkaa kukaan. Minä olen juurikin saanut työpaikan kun olen reippaasti soittanut suoraa siivoustoimeen ja pääsin haastatteluun heti ja vedin viikon sisällä nimen paperiin. Siivoushommiin palkataan hyvällä asenteella ja kunnolla varustettuja ihmisiä, ei laiskoja, veteliä tai valittavia negailijoita. Kannattaa laittaa omaa asennetta vähän remonttiin ja tarttua siihen puhelimeen tuon turhan valituksen sijaan jos oikeasti haluat töihin.

Päivämäärä:   22.2.25 12:00:52

"Jos vaihtoehtona on aktiivisesti etsiä töitä hyvällä asenteella tai maata negailemassa kotona niin kumpaakohan kannattaa tehdä?"

Olen minäkin lähettänyt satoja hakemuksia, mutta väistämättähän tässä alkaa usko loppua. Ainahan joku työpaikan saa, mutta kun tarjolla on mitätön määrä työpaikkoja suhteessa hakijoiden määrään, niin tietenkin valtava osa ei työpaikkoja saa.

Parhaimmat tai sopivimmat saavat työtä, mutta eihän se auta ihmisiä, jotka eivät ole parhaita tai sopivimpia.

Jos on 10 ihmistä ja kaksi tuolia, niin kahdeksan jää aina ilman istuinpaikkaa.

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   22.2.25 12:47:40

Olen elokuun ja tammikuun välillä (siis aika tarkkaan puolen vuoden aikana) lähettänyt n. 200 hakemusta. Soittanut olen perään kaikkiin, joissa on ollut numero sitä varten. 10% hakemuksista on vain jäänyt, niihin ei ole koskaan kukaan vastannut mitään. Pariin soittoon on luvattu palata "perjantaina", mutta se perjantai ei ole vielä tullut, vaikka aikaa jo pari kuukautta. Ei myöskään mitään "valinta ei nyt koske teitä" -viestiä.

Yllättäen sain haastattelupyynnön yhteen paikkaan jo kesken hakuajan ja työpaikan puolen vuoden sopimuksella, vaikka en ole edes vielä siihen pätevä. Toki pätevyyden voin hoitaa tuon puolen vuoden aikana kuntoon. Palkkauskin paljon parempi kuin monessa muussa hakemassani hommassa. Eli lopulta vika ei kuitenkaan ole minussa tai hakemuksissani. Tai jos vika on hakemuksessa, niin en jaksa vakuutella olevani iloinen, valoisa, pitelemätön energiapommi, joka osaa jo valmiiksi kaiken ja nostaa firman ihan uuteen kiitoon. Minä olen tavallinen ja juuri sellaisena luottotyyppi paikkaan kuin paikkaan. Tarvittiin vain se yritys, joka etsi tavallista tekijää tavallisiin töihin.

Lähettäjä: Sarkasmi 
Päivämäärä:   22.2.25 12:54:17

"Jos on 10 ihmistä ja kaksi tuolia, niin kahdeksan jää aina ilman istuinpaikkaa."
Soittaa vaan reippaasti niin tuodaan tuoli just sulle.

Päivämäärä:   22.2.25 13:01:36

"Soittaa vaan reippaasti niin tuodaan tuoli just sulle."

No ei. Niin monta puhelua olen soittanut, että jos soittaminen olisi jokin oikotie onneen, se olisi jo toteutunut.

Ei ole myöskään auttanut kasvokkaiset tapaamiset, esimerkiksi ruokakaupoissa kiertely.

Päivämäärä:   22.2.25 13:09:51

"Jos on 10 ihmistä ja kaksi tuolia, niin kahdeksan jää aina ilman istuinpaikkaa."
"Soittaa vaan reippaasti niin tuodaan tuoli just sulle."

Tänä päivänä myös niitä soittajiakin on moninkertainen määrä paikkoihin nähden. Opiskelijana kesätöitä hakiessa olen nyt nähnyt jo muutaman työpaikkailmoituksen, joissa sanotaan suoraan, että soitathan vain, jos jotain on jäänyt aidosti epäselväksi ja todella naftiksi rajattu aika soittaa.

Päivämäärä:   22.2.25 13:09:59

Mikä siinä on niin pelottavaa soittaa jos esim ne siivoustyöt kelpaa? Etsit numeron netistä ja soitat. Sinulla on vastaus 10 minuutissa. Soittamalla tuon tyyliset työt juuri saa kun kukaan ei osaa nykyään tarttua siihen puhelimeen ja osoittaa että on motivaatiota kysellä töitä ihan itse. Avoimiin mainostettuihin paikkoihin hakee paljon porukkaa siksi kannattaa kysellä paikoista jotka ei mainosta ja arvostaa suomalaista työvoimaa. Kunnilla on omat systeeminsä ja ne harvoin ilmoittelee samalla tavalla joka paikkaa kuten yritykset.

On täysin eri asia soitella jonkun oman hakemuksen perään, joka voidaan kokea myös negatiivisena asiana.

Lähettäjä: bol 
Päivämäärä:   22.2.25 13:38:49

Ei kannata soittaa! Jos yritys / organisaatio hakee työntekijää, se kyllä ilmoittaa hakumenettelyn. Liiallinen oma-aloitteisuus tulkitaan helposti röyhkeydeksi ja piittaamattomuudeksi.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   22.2.25 14:26:01

Muutama vuosi sitten, kun opiskelin itselleni toisen korkeakoulututkinnon, soitin yrityksiin (palkattoman) harjoittelupaikan perässä. Yllättävän monessa paikassa lyötiin luuri korvaan ennen kuin ehdin edes esitellä koko asiaani loppuun asti. Moni opiskelukaveri kertoi silloin kohdanneensa saman ongelman, joten vika tuskin oli edes minussa. Että se siitä soittelusta.

Päivämäärä:   22.2.25 14:31:16

LähettäjäRiina

Päivämäärä22.2.25 10:12:55

Minä hain kesätöihin varhaiskasvatuksen puolelle, mutta koko Suomessa ei ko. yhtiöllä ole tiedossa kesä-/lomatuurauksen tarvetta..

Myös lapset lomailevat kesällä. Päiväkoteja laitetaan todella paljon kiinni ja vain muutamat paikat päivystää. Näissä sitten vakihenkilöstö vuorottelee. Ei päiväkodeissa ole ollut vajaa 20 vuotta sittenkään kesätöitä tarjolla.

Lähettäjä: Riina 
Päivämäärä:   22.2.25 14:33:35

"Myös lapset lomailevat kesällä. Päiväkoteja laitetaan todella paljon kiinni ja vain muutamat paikat päivystää. Näissä sitten vakihenkilöstö vuorottelee. Ei päiväkodeissa ole ollut vajaa 20 vuotta sittenkään kesätöitä tarjolla."

Viime kesänä oli, keikkailin koko kesän ympäri Suomea! :)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.2.25 16:32:06

Pyytäkää että joku katsoo hakemuksenne läpi. Soittakaa suoraan yritykseen. Kyllä niitä siivousalan töitä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.2.25 16:41:45

Ei noita ilmoituksia olisi noin paljoa, jos työntekijöitä ei oikeasti haettaisiin. Voithan hyvin ottaa kaksi eri työtehtävää, jos molemmissa on vajaat tunnit.

Päivämäärä:   22.2.25 16:58:12

Tässäkin ketjussa näkee että laiskat kyllä keksii tekosyitä miten koko maapallo on itseä vastaan ja mikään ehdotus ei voi mitenkään koskaan ikinä toimia kenellekään :) siinä kelpaa ihmetellä kun "ei löydy mitään töitä vaikka kuinka haen".

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   22.2.25 17:04:24

"Tässäkin ketjussa näkee että laiskat kyllä keksii tekosyitä miten koko maapallo on itseä vastaan ja mikään ehdotus ei voi mitenkään koskaan ikinä toimia kenellekään :) siinä kelpaa ihmetellä kun "ei löydy mitään töitä vaikka kuinka haen"."

Ja haista sinä pitkä p*ska. Terveisin 200 lähetettyä hakemusta, 4 haastattelukutsua ja 0 työpaikkaa. Tuplamaisteri.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   22.2.25 17:05:24

Tiedoksi kaikille, että nykyisin neuvotaan ettei saa soittaa! Rekryt on niin tukossa että soittelu nähdään lähinnä negatiivisena asiana.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.2.25 19:31:38

Hakekaa töihin Lindströmin pesulaan. Siellä riittää ahkerille töitä! Työt vain alkavat kuudelta ja työ on fyysistä.

Lähettäjä: sos 
Päivämäärä:   22.2.25 19:43:54

"Tässäkin ketjussa näkee että laiskat kyllä keksii tekosyitä miten koko maapallo on itseä vastaan ja mikään ehdotus ei voi mitenkään koskaan ikinä toimia kenellekään :) siinä kelpaa ihmetellä kun "ei löydy mitään töitä vaikka kuinka haen"."

Tässäkin ketjussa näkee, että työttömiä työnhakijoita haukkuvat ne, joilla ei itsellään ole pitkään kestäneestä työnhausta kokemusta. Vaikka sinä olisit ollut onnekas ja saanut työpaikan soittamalla, ei sama toimi kaikille ja kaikkialla muualla.

Se on toki totta, että avoimilla hakemuksilla voi löytää piilotyöpaikkoja, ja kun muita hakijoita ei ole silloin kilpailemassa, voi paikka jopa aueta.

Päivämäärä:   22.2.25 19:50:00

Olen esihenkilönä ja parin vuoden sisään olen rekrynnyt muutaman asiantuntijan. Soittoaikoja on ollut useampi, kukaan ei ole soittanut. Fiksulla puhelulla jäisi kyllä mieleeni. Mitään turhaa "näitkö hakemukseni?" puhelua en tarvitse, mutta hyvin mietityt kysymykset varmasti saavat minut palaamaan hakemukseen.

Lähettäjä: +++++ 
Päivämäärä:   22.2.25 20:34:40

Maatalousalalla on koko ajan pulaa. Varsinkin lomittajista.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   23.2.25 08:13:29

Missäpäin Suomea aloittaja asuu ja millainen koulutus sinulla on?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.