Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Missä määrin väsyt töistä?

Lähettäjä: Savu 
Päivämäärä:   21.2.25 22:00:50

Itselläni sosiaalinen työ, pieni määrä koneella työskentelyä.
Iso työyhteisö ja yhtenäinen tila.
Uuvun itse työstä mutta iso työyhteisö on minulle se kaikkein kuormittavin. Kaikkien kanssa tulen toimeen mutta väsyneenä turha kovaäänisyys rasittaa itseäni aivan älyttömästi.
Kotona tuntuu ettei jaksa tehdä aina ajatusta vaativia askareita ja vähäisten kavereiden tapaaminen siirtyy välillä koska on vain niin sosiaalisesti kuormittunut.

Verikokeet on otettu, syön useita vitamiineja mutta erityisesti rauta-arvojen kanssa taistelen, ne eivät tahdo millään nousta riittävästi.

Miten teillä muilla?

Re: Missä määrin väsyt töistä?

Lähettäjä: Impiumpilampi 
Päivämäärä:   21.2.25 22:06:09

Mulla samantyyppinen työ. Muuten kevyt mutta yltiösosiaalinen. Asiakkaat oikein kivoja.
Lähin työtoveri ihan päinvastainen tyyppi kuin minä. Työyhteisössä oikein kivoja ja reippaita ihmisiä, muutama loputon valittaja ja vatkaaja, näihin kuuluu se lähin työtoveri myös.
Loppuviikosta olen jo ihan naatti iltaisin.

Lähettäjä: Väsy 
Päivämäärä:   21.2.25 22:07:25

Kuoleman väsynyt, kotona en jaksa mitään. Työt syö kaiken energian ja ilon.

Lähettäjä: ??) 
Päivämäärä:   21.2.25 22:10:46

En jaksa työpäivinä tehdä kotona mitään, vaikka tykkään kyllä työstäni. Päivän aikana on paljon ihmiskontakteja. Olen onneksi saanut 80% työajan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.2.25 22:17:45

Yleensä en työpäivien jälkeen jaksa yhtään mitään. Teinille ja itelle ruoka nenän eteen, ja se on oikeestaan siinä. Siivoomiset ja muut jää lomille.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.25 22:19:17

Olen aivan loppu. En voi tehdä ikinä mitään 8h työpäiviä vaan töitä pitää tehdä joka ikinen päivä tai koko pisan torni kaatuu. Työporukka on kiva ja työ kiinnostavaa ja työajat joustavat, mutta olen kokoajan sydänkohtauksen partaalla. Pomo on vähän raskas koska unohtelee asioita ja on hyvin epäjärjestelmällinen. Lisäksi naapuri metelöi joka yö niin en pysty nukkumaan. Vaihdan ehdottomasti työtä ja asuntoa kun tilaisuus tulee. Nykytilanne syö sekä fyysisen että henkisen terveyden ja lasken päiviä siihen että isot deadlinet on ohi.

Päivämäärä:   21.2.25 22:19:29

En väsy, koska ei ole juurikaan mitään tekemistä. Niinpä puuhaan omiani.

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   21.2.25 22:19:38

Mulla taas erittäin fyysinen työ ja väsymyksen määrää lisää kylmyys. Siis siirtyminen lämpimään työn jälkeen tuo fyysisen väsymyksen tunteen..tämä faktaa.
Mutta suurta väsymystä koen myös ihmiskontakteista. Olen introvertti. Lapset laskevat leikkiä,ettei mulla ole muita kavereita,kuin työkaverit..ovat oikeassa,en jaksa muita ihmisiä työpäivän jälkeen kuin perheenjäseniä. En haluanähdä ketään muita. Haluan jakaa aikani lapsille ja puolisolle,sekä eläimille. Aika ei kertakaikkiaan riitä muille.Enkä koe edes minkäänlaista tarvetta muuhun.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   21.2.25 22:28:51

Sillä tavalla, että en jaksa tehdä työpäivien jälkeen mitään. Vapailla ei myöskään palaudu, koska siirrän kaiken niille päiville.
Sote-alalla olen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.2.25 22:36:01

Työpäivinä en pysty tekemään muuta. Työssäkin nukahtelen seisaalleni. Kesälomalla saatan, jonain viimeisistä päivistä, jaksaa imuroida yhden huoneen tai käydä lyhyellä kävelyllä.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   21.2.25 22:49:55

Tykkään työstäni ihan älyttömästi, mutta jatkuva muutos on todella kuormittavaa ja tekee kivastakin työstä raskaan. Mikään projekti ei ikinä valmistu, kun uusi jo alkaa, joten kaaos on pysyvää. Kun saisi rauhassa tehdä edes hetken sitä perustyötä, ehtisi vähän edes palautua välissä.

Teen 80% työaikaa, 7,5h ja 4pv viikossa. Haaveilen, että voisin siirtyä 6h päiviin. Ehkä sitten jaksaisi paremmin. Tämä olisi mahdollista, jos luopuisin hevosesta ja olen sitä miettinytkin, mutta hevonen on tärkeä myös lapselle.

Noin yleisesti en työpäivien jälkeen jaksa oikein mitään. Kerran viikossa tallille, koiran kanssa lenkille loput illat. Kotihommat jää vapaapäiviin. Teen pääosin etänä, koska en jaksa raahatua toimistolle ja käyttää matkoihin 2h päivässä. Hassua, koska todennäköisesti se matka kuitenkin palauttaisi paremmin ja töistä olisi helpompi irrottautua.

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   21.2.25 22:58:10

Sen vertan että alkoi olla parin kk välein viikon sairauslomajaksoja. Olen siirtymässä 4-päiväiseen (8 h/pv), kun tajusin ettei näin voi jatkua.

Työ on itsessään melko helppoa eikä sinänsä väsytä, paitsi jonkin verran. Mutta se koko työelämä, aikaiset herätykset ja sitten toisinaan olet iltaan asti @!#$ töissä. 5 päivää putkeen töitä ON minun mielestäni ihan hiton pitkä pätkä, otan sen vapaan aina tuohon keskelle viikkoa niin saa katkaistua viikon. Saan vapaasta enemmän irti keskellä viikkoa kuin ma/pe.

Tää ketju on silti aika hälyttävää luettavaa. Ei ihme ihmiset uupuu. Hyvä vaan jos tulis oikeen kunnon aalto, ehkä sitten hallitus heräisi. Paitsi ettei se herää. Se vain nauttisi kun saisi kurittaa vielä lisää. Hallitus yrittäisi varmaan määrätä kaikille 50-tuntisen työviikon jos voisi.

Lähettäjä: Hampi 
Päivämäärä:   21.2.25 23:01:33

Minullakin on aika fyysinen työ ja työskentelylämpötila voi vaihdella päivän aikana -4 asteesta +25 asteeseen. Onneksi on hyvät työvaatteet, ettei tarvitse kärsiä kylmästä. Työporukka on pieni, mutta minua rassaa se, että kukaan ei puhu mitään! :D Samassa tilassa voi olla neljäkin ihmistä tekemässä työtehtäviä jotka eivät vaadi mitään ajattelua. Silti kaikki ovat vaan hiljaa ja jos yrität saada jotain juttelua aikaiseksi, niin vastaukset ovat luokkaa "joo" ja "mhm". Ymmärrän kyllä puhumattomuuden silloin, kun on pidettävä mielessä monta asiaa ja keskityttävä. Silloin ei tietenkään pidä häiritä työkaveria höpinöillä.

Työpäivän jälkeen olen fyysisesti aika tööt, ja usein henkisestikin sen verran väsynyt, että pitää oikein komentaa itseään, että saa jotain tehtyä. Jätän kyllä paljon kotitöitä viikonlopulle ja sitten aina harmittaa, kun niitä on pakko ruveta tekemään.

Lähettäjä: ploplo 
Päivämäärä:   21.2.25 23:08:53

Tein 15 vuotta työtä, joka ei minulle soveltunut ja lisäksi ylitöitä joutui tekemään paljon. Olen introvertti ja työhön sisältyi paljon ihmiskontakteja, jonka johdosta jouduin sen muutaman vapaapäivän kuukaudessa käyttämään nukkumiseen. Sekin oli aika haastavaa, koska oli työsuhdepuhelin, johon piti käytännössä lähes aina vastata.

Vaihdoin työn paljon pienipalkkaisempaan, jossa ei tarvinnut kovin paljoa olla sosiaalinen ja olen voinut tosi paljon paremmin sen jälkeen. Ei ole enää rahaa mihinkään ylimääräiseen, mutta muuten voin paljon paremmin. En kadu.

Lähettäjä: salla 
Päivämäärä:   22.2.25 08:45:34

Mä olen luokanopettaja. Kyllä, työ kuormittaa tosi paljon. Vastuu, meteli, jatkuvat muutokset, palaverit, kirjaamiset ja kirjaamatta jättämiset, kaikki yhteisprojektit ja laaja-alaiset. Onhan näitä.
Kuitenkin elän ja hengitän mun työtä. Välillä itken väsymystä ja riittämättömyyden tunnetta. Lisäksi meillä on tänä lukuvuonna alkanut ilmaantua ihme sluibaamista, kollegat ei hoida duunejaan! Se nakertaa!
Iltaisin jaksan nippanappa liikuttaa hevosen. Kotitöitä teen, öö harvoin!

Toistaiseksi edut ovat haittoja suuremmat, joten en ole juurikaan katsellut muita töitä.

Päivämäärä:   22.2.25 09:23:31

Työskentelen erityisluokanopettajana. Pidän työstäni valtavasti, mutta kyllä se on kovin kuormittavaa. Töiden jälkeen tallille raahautuminen on toisaalta hyvää palautumista, mutta välillä jopa sen oman hevosen tarhan siivoaminen tuntuu raskaalta. Lähden aamulla töihin 7.30 ja kotiin palaan yleensä 20-21. Kotona käyn siis ainoastaan nukkumassa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.2.25 10:43:40

En väsy koska vaihdoin työpaikkaa viime keväänä.
Edellisessä työpaikassa olin 15 vuotta ja viimeiset vuodet työ oli väsyttävää. Työ itsessään oli kyllä kivaa mutta boreout ja pomo saivat vaihtamaan paikkaa enkä ole katunut. Kuulostaa varmasti turhalta valittamiselta niiden mielestä jotka eivät ole boreouttia kokeneet mutta se oli todella kuormittavaa kun piti koko ajan miettiä että mitä voisi tehdä jotta aika kuluisi. Nykyisessä työssä on useammin kiire mutta kiireessä ja paineen alla työskentely sopii minulle paljon paremmin. Ihanaa kun on koko ajan tekemistä ja työpäivät kuluvat todella nopeasti. Töiden jälkeen tulee lähdettyä lenkille, leivottua ja siivottua yms. juttuja mitä en jaksanut edellisen työpaikan viimeisinä vuosina.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   22.2.25 10:50:53

Olen aina hurjan väsynyt, ennenkaikkea henkisesti. Fyysisesti olen kohtalaisessa kunnossa joten sen puolesta pitäisi jaksaa, mutta henkinen kuorma töissä on kova.

Ikinä ei tiedä onko vapaapäivä vapaa vai tuleeko hälytys työtehtäviin. Työpuhelin on myös hyvin kuormittava, mutta onneksi se ei ole minulla kovin usein.

Tässä on monta viikkoa menty kuusi päiväisellä. Joskus töistä on päässyt 2 tuntiin mutta vastaavasti välillä menee 12 tuntia. Varsinainen työaika on kuitenkin vain 25 tuntia viikko.

Hyvä jos jaksaa omat eläimet enää hoitaa, onneksi mies osallistuu niiden hoitoon paljon. En tiedä kauanko enää jaksan vaikka työ on muuten mukavaa.

Päivämäärä:   22.2.25 11:14:52

50v+ sote-alalla lastensuojelussa. Olen aivan törkeän väsynyt tällä hetkellä. Käyn tallilla 3-5 kertaa viikossa ja opiskelen. Mitään OHEISLIIKUNTAA en juurikaan jaksa, käyn kävelemässä, jos en käy ratsastamassa tai ei ole tallivuoroa.

Joskus (usein) ahdistaa kaikki kommentit siitä kuinka ratsastajat on huonokuntoisia, huonompikuntoisia kuin ei-liikkuvat naiset. Ja miten pitäisi tehdä sitä ja tätä, että JAKSAA.

Päivämäärä:   22.2.25 11:16:50

Piste jatkaa että opiskelen, jotta voin alkaa toimia yrittäjänä… tai ammatinharjoittajana. En vaan jaksa jatkaa 100% omassa työssä.

Lähettäjä: hiiskun 
Päivämäärä:   22.2.25 11:21:26

Mielenkiintoista suomalaisten väsymys. Isossa osassa maailmaa kun päivät on 12 tuntisia.

Päivämäärä:   22.2.25 11:26:09

Toisaalta hikipajoissa saattaa työntekijät nukkua työpisteellä, tai jos on paremmassa asemassa (valkokaulustyöntekijä), niin NÄENNÄINEN työnteko on tärkeämpää kuin tehokkuus. Eli kunhan tuut ennen pomoa ja lähdet pomon jälkeen.

Toisaalta huom! osassa maailmaa, jossa nyt tehdään paljon töitä ja pitkiä päiviä, on paljon diagnooseja, sairastelua ja elinikä laskussa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.2.25 11:28:29

En väsy työstäni.
Vapaa-aika ja työ hyvässä palanssissa.
Täyttä työviikkoa olen tehnyt vuodesta 85 alkaen.
30 vuotta tein kolmivuorotyötä sairaanhoitajana, viimeiset 10 arkiaamuvuoroa.

Kaksi hevosta on, ja liikuntaharrastuksia, ja perhe, ne tasapainottavat mielenkiintoista työtäni. 11-v iltatähti pitää osaltaan myös pirteänä.

Lähettäjä: Koppi 
Päivämäärä:   22.2.25 11:44:54

Siinä määrin että olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja teen 20-25 tuntista työviikkoa. Sen lisäksi jaksan hoitaa kodin ja koiran ja elää suht tasapainoissa tätä elämää.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   22.2.25 17:29:52

En juurikaan väsy työstäni. Käyn noin 5krt/vko treenaamassa, ja lisäksi linkitän koirani. Teen täyttä työaikaa 38,5h kehitysvamma-alalla.

Lähettäjä: Musmuri 
Päivämäärä:   22.2.25 17:36:59

Aivan törkeän väsynyt. Pomona julkisella sektorilla vieläpä Sote alalla. Työntekijät valittaa koko ajan ja saikuttelevat. Hammasta purren saa itse mennä töihin AINA. Ennen töitä käyn 1h uimassa (3km). Töiden jälkeen käyn juoksemassa 10-15km.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   22.2.25 18:07:59

^ Jos jätettäis ne provoilut nyt pois, hohhoijaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.