Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työkyvytön kilpirauhasen sairauden vuoksi?

Lähettäjä: Tepa 
Päivämäärä:   21.2.25 17:43:30

Kuinka yleistä on että kilpirauhaseen liittyvän sairauden vuoksi ollaan sairauslomalla tai jopa sairaseläkkeellä? Vai saadaanko oireet lopulta aina riittävästi kuriin?

Re: Työkyvytön kilpirauhasen sairauden vuoksi?

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   21.2.25 17:59:01

En tiedä onko kuinka yleistä,mutta itse olen ollut. Liikatoiminta vissiin hiipi niin pikkuhiljaa,ettei sitä tajunnut. Tutkimuksiin hakeuduin vasta silloin kun kroppa alkoi "pettämään".
Meinas silloinkin jäädä diaknoosi saamatta,kun työterveyslääkäri meinas ihmisen olevan niin vahvasti psykososiaalinen kokonaisuus,että koska elin silloin aika kuormittavaa elämänvaihetta,että henkiset juormitukset näkyvät fyysisinä.
Onneksi päätti varoiks otattaa kilpirauhas kokeet ja syy löytyi.
Silloin jouduin huilaamaan ja sairausloman jälkeen työtä kevennettiin ja olosuhteita muutettiin,jotta pysyin työkykyisenä.
Siihen kelan korvaamaan osa-aikaiseen sairausloma jaksoon ei edes silloin päässyt ennenkuin olit pitänyt tietyn määrän sairauslomaa.
Toipuminenkin vie aikaa,lääkkeillä arvot usein korjaantuu ihan hyvin,mutta vie jonkun aikaa että oireetkin korjaantuu.
Sitten olin vielä uudestaan sairauslomalla,kun liikatoimintaa päätettiin lopulta korjata radiojodilla. Eivät halunneet minun olevan samassa tilassa kuin muut työntekijät...oisko ollut viikkon tai kahteen. Tästä aikaa,joten en tarkkaan muista. Lastenikaan kanssa en voinut olla samassa tilassa,eli kotona kahteen viikkoon.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   21.2.25 18:06:01

No voihan kilpirauhasessa olla vaikka syöpä

Lähettäjä: Tellu 
Päivämäärä:   21.2.25 18:16:51

Mulla myös liikatoiminta kahteen kertaan. Ensimmäinen hoitui kortisonilla, toinen kilpirauhanen poistamalla. En ollut työkykyinen ja tuon prosessin aikana kunto huonontui merkittävästi.

Lähettäjä: dd 
Päivämäärä:   21.2.25 18:18:07

Miten tää nyt kuulostaa siltä, että aloittaja miettii jonkun työkaverin tapausta, joka ei kuulu sulle?

Lähettäjä: Hurttuu 
Päivämäärä:   21.2.25 18:19:33

Vajaatoiminta pääsi hiipimään niin pahaksi että olin lähellä koomaa/kuolemaa. Lääkitys auttoi äkkiä pahimman yli, mutta kyllä sitä väsymystä ja henkisiä oireita korjailtiin yli puoli vuotta. Satunnaisesti olin sairaslomalla ja töissä aina välillä kun olo sen salli

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.