Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko ollut parisuhteessa, jossa toiseen ei voi

Lähettäjä: luottaa? 
Päivämäärä:   21.2.25 13:33:46

En tarkoita pettämistä tai rahaa, vaan luottamista ns. arkisissa asioissa.

Jos on esim. sovittu, että lomalla tehdään asia x, mutta vähän ennen lomaa tuleekin riitaa jostakin mitättömästä asiasta, jolloin kumppani peruu lomasuunnitelmat ja mahdolliset varaukset. Tai tarkoitus on hankkia jotakin, suunniteltu ja tiedetään mistä se hankitaan, mutta jälleen jokin aiheeseen liittymätön asia ärsyttää kumppania ja tämä peruu hankinnan, jota on itse halunnut. Tai on sovittu, että mennään jommankumman sukulaisten luo käymään, mutta et halua katsoa samaa televisio-ohjelmaa vaan menet lukemaan, jolloin kumppani suuttuu, peruu ja joudut selittelemään sukulaisille. Ja vastaavantyylisiä, joita kumppani on itse halunnut ja toinenkin on järjestänyt lomansa ja muut asiansa, että mennään/tehdään/hankitaan, mutta jotka kumppani peruu ilman kunnollista syytä. Sitten tämä alkaa ihmetellä, mikset koskaan halua suunnitella mitään tai sopia mitään. Niin, miksiköhän.

Oletko ollut parisuhteessa, jossa ei voi suunnitella mitään, koska kumppaniin ei voi luottaa?

Re: Oletko ollut parisuhteessa, jossa toiseen ei voi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.2.25 13:37:41

Ei, en ole ollut sellaisen kumppanin kanssa, joka kostaa. En etenkään sellaisen kumppanin kanssa, joka kostaa jotain tv:n katsomista julkisella nöyryytyksellä perumalla vierialut ja jättämällä minut selittelemään tilannetta.

Tuo ei ole terveen ihmisen käytöstä.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   21.2.25 14:01:01

No en ole ollut enkä jäisi mahdollistamaan tilannetta, ettei "mitään voi sopia tai suunnitella kun toinen ei lupauksiaan pidä"..........

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.2.25 14:19:37

En ole ollut ja tietty jos tulisi tuollainen tilanne ensimmäisen kerran niin se olisi ensimmäinen ja viimeinen kerta.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.2.25 14:21:47

Eli eikö jostain syystä ole halunnut aiottuja asioita alkujaankaan ja riita on vaan sitten hyvä tekosyy peruuttaa sunnitelmat ym?
Oletteko keskustelleet kunnolla tästä aiheesta?
Jos ette eikä toinen siihen suostu tai asiat ei muutu niin antaisin mennä.

Lähettäjä: TaPi 
Päivämäärä:   21.2.25 14:30:01

Itse seison aina sanojeni takana. Pidän itsestään selvänä että minkä olen mennyt lupaamaan, sen teen. Kun riittävästi joutunut hankaliin tilanteisiin niin ole oppinut olemaan lupaamatta mitään.
Hiukan on tullut yllätyksenä että mieheni lupaa milloin mitäkin tehdäkseen itsestään positiivisen vaikutuksen. Vaan lupaukset ei siirry tekoihin.
Jos olisin älynnyt ajoissa tavat niin todellakaan ei olisi mennyt jatkoon.

Lähettäjä: Allu 
Päivämäärä:   21.2.25 14:33:34

Yli 20 vuotta. Tosin tätä käytöstä alkoi ilmetää vasta kun oltiin tukevasti naimisissa ja yhteistä oli talolaina ja lapset...

Lähettäjä: Ok 
Päivämäärä:   21.2.25 14:48:45

Mä oon ollut tommoinen. Ja isäni oli samanlainen. Pienestäkin vastoinkäymisestä kaikki kaatuu, haluan vain kuolla ja todellakin perun lähdön. Se tunne on tosi syvä ja kokonaisvaltainen.

Olen nyt yli 40 ja tunteet vähän laantuneet ja olen oppinut hillitsemään ja rajoittamaan itseäni.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   21.2.25 15:43:58

Olen ollut ja se oli ihan hirveää. Pari vuotta jaksoin katsella lasten takia ja sitten päätin että nyt riittää.
Ja jos reissuun asti päästiin, niin hermostui ilman näkyvää syytä niin että jätti minut pienten lasten kans lentokentälle selviytymään laukkujen yms kanssa yksin.
Itse meni autolle odottelemaan ja sit rähisi että kun kesti niin kauan. No @!#$ Sherlock, pieni vauva, 3-vuotias, kaksi isoa matkalaukkua sekä lasten hoitokassi roudattavana, ni kestää aikansa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.2.25 15:50:21

Kuulostaa epävakaalta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.2.25 15:55:42

En ole ollut, enkä olisi.
Kuulostaa valtapeliltä ja ihan kauhealta.

Päivämäärä:   21.2.25 16:18:15

En ole, enkä olisi. En kestäisi tuollaista elämää hetkeäkään. Sovituista asioista on pidettävä kiinni.

Päivämäärä:   21.2.25 16:32:50

Pitää olla vapaus perua asia kuin asia mut tollasen tuuliviirin ja mököttöjän kans en jaksais kauaa säätää

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   21.2.25 16:47:30

Joo tottakai pitää voida perua sovittu asia, mutta kunnollisesta syystä. Aloittajan puolisohan peruu esim. siksi, kun aloittaja ei halua katsoa samaa ohjelmaa vaan menee lukemaan - ei ole kunnollinen syy vaan lapsellista kiukuttelua. Tosin itse hankkisin toisen television, jos ei missään yksiössä asuta. Ei minuakaan kiinnosta katsella miehen mieleistä viihdehömppää, joten jos mies katsoo tätien kanssa tanssimista tai jotakin julkimoiden mesomista, voin katsella toisesta televisiosta netin kautta jotain itseäni kiinnostavaa. Win-win.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.25 17:14:22

Olen, ja olin siinä suhteessa ihan liian monta vuotta. Ikinä ei seurani ollut niin arvokasta, että exä olisi yhteisten suunnitelmien takia jaksanut esimerkiksi nousta sängystä aamulla. Pari kertaa sentään päästiin vaellusretkelle asti, mutta rämmittiin siellä sitten pimeässä metsässä telttapaikalle, niin eipä siitä paljon mitään iloa irti saanut :'D

Puhetta siinä miehessä riitti, mutta ei sitä mihinkään tekemiseen oikeasti mukaan saanut vaikka aina kovasti lupailikin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.25 20:17:46

Mieslapsi.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   21.2.25 20:24:38

No eipä ole normaalin aikuisen ihmisen touhua tuollainen. Jotain on päässä vialla.

Lähettäjä: Mariiiia 
Päivämäärä:   21.2.25 20:47:28

Olen, enkä luojan kiitos ole enää. Elämäni vaikeimmat vuodet.

Mieslapsi oli tämä kyseinen ex ihan muissakin asioissa.

Lähettäjä: Naisena 
Päivämäärä:   21.2.25 20:49:04

Älkää nyt ainakaan selitellä kenellekään yhtään mitään. Olette vain ihan hoomoilasena itsekin.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.2.25 22:22:40

Katsoin liian monta vuotta..

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   21.2.25 22:43:29

Jep

Lähettäjä: Nti50 
Päivämäärä:   21.2.25 22:45:32

Katsonut puoli vuotta. Ei jatkoon. Ei pysty lupaamaan tai päättänään mitään. Elää hetken mielijohteessa, jolloin sovittu ei toteudu. Jos haluaa jonkun toteutuvan, on siitä muistutettava jatkuvasti, siis vähintään parin tunnin välein ja tihenevästi varmistellen. Todella kuluttavaa painentamista.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   21.2.25 23:23:43

Haastaa tahallaan riitaa. Jos kääntelisit kanavia, kun tulee kumppanin lempiohjelma, siitä kumppani voisi suuttuakin. Ei todellakaan ole pakko katsoa huonoa ohjelmaa (jos kumppani esiintyy jossakin ohjelmassa, se pitää katsoa, vaikka ohjelma olisikin muuten surkea).

Onko tämä muidenkin ihmisten seurassa draamakuningatar?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   21.2.25 23:31:49

Mulla on exä, joka kehitti aina riidan, kun jonnekin sovittuun piti lähteä. Ihan aina. Mitään ei koskaan tehty eikä minnekään menty.

Lapselle teki samaa eron jälkeen. Ei ollut kotona, kun lapsi oli menossa sovittuna viikonloppuna luokseen. Tai jos oli kotona, eivät koskaan käyneet missään vaikka oli luvattu.

Minä eikä nyt aikuinen lapsi olla häneen missään yhteyksissä.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   21.2.25 23:39:38

Ikävä kyllä joo... Rasittava drama Queen. Ja riidanhan saa aikaiseksi vaikka tyhjästä jos oli vaikka nälkäkiukku. En tiedä diagnoosia, mutta niitä olis pitäny olla monta...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.