Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Liian sosiaalinen? Loukkaantuisitko tästä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.2.25 11:52:44

Loukkaantuisitteko jos kaveri pyytäisi teitä johonkin tapahtumaan ja sitten kun sanoisitte lähtevänne, kävisi ilmi että on heitellyt kutsuja vähän sinne ja tänne eri ystävilleen ja että lähdössä olisikin isompikin porukka(jotka eivät olet niin teidän ystäviä)

Re: Liian sosiaalinen? Loukkaantuisitko tästä

Lähettäjä: argh 
Päivämäärä:   21.2.25 11:58:05

Tuli välitön fläspäkki yhteen entiseen ystävään. Hänen kanssaan tapahtui tätä jatkuvasti. Saatoin esimerkiksi soittaa ja sanoa, että olisi tärkeää puhuttavaa hänelle ja hän kutsuu kylään. Ja sitten selviää että siellä on jo ennestään puoli tusinaa muutakin ihmistä, joista suurinta osaa en tunne lainkaan, mutta heidän kuullen olisi sitten pitänyt ne asiat selittää. Huomasi myös usein, että ne muutkin paikalla olevat ihmiset olivat ihan yhtä hämmentyneitä, olivat ilmeisesti myös olettaneet olevansa ainoat jotka oli kutsuttu.

Tämä entinen kaveri ei koskaan nähnyt tässä mitään ongelmaa. Luulisi olevan semmoinen perustapoihin kuuluva asia, että kerrotaan ketä on paikalla ja esitellään uudet ihmiset. Mutta nyt saattoi helposti kulua matkoihin tunti suuntaansa ja sitten paikan päällä joutui toteamaan että siellä onkin puoli kylää kahvittelemassa jo ennestään.

Jos johonkin kutsutaan niin olisi ihan asiallista kertoa ketä muita on tulossa tai kutsuttu.

Lähettäjä: Sokeri 
Päivämäärä:   21.2.25 11:59:45

En loukkaantuisi. Omat kaverini ovat hajallaan ympäri Suomea, osalla on jo ekat lapset, maatilat ja lemmikit, joista ei kovin usein saa vapaapäivää. Tuollaiset tapahtumat ovat melkein ainoa tapa päästä näkemään kaikkia yhtäaikaa. Sinullahan on tuossa tilaisuus tutustua niihin muihin paremmin.

Toki olisin ihmeissäni, jos olisi ollut puhe nimenomaan kaksin menemisestä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.25 12:04:22

Mä kerran seurustelin tälläisen miehen kanssa :D Ekoille treffeille ilmaantui yksin, mutta sen jälkeen oli aina 1-3 kaveria meidän matkassa. Ihan uskomaton tyyppi, eikä mitenkään hyvällä.

Päivämäärä:   21.2.25 12:07:28

Minusta on mukavaa mennä tapahtumiin porukalla, mutta kyllä minusta olisi myös kiva, jos olisi alusta asti selvää ollaanko nyt menossa kaksin vai jollain tietyllä porukalla vai voiko mukaan kutsua itsekin ketä haluaa.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   21.2.25 12:10:42

Loukkaantua on ehkä vähän vahva termi, mutta ärsyyntyisin kyllä. Mulla on ollut kaveripiirissä tällainen, laitoin välit poikki kun en enää jaksanut. Se on ihan ok, jos etukäteen sovitaan, että ollaan isommalla porukalla, mutta jos oletus on, että tavataan kaksistaan, niin tuollainen perseily ei vaan käy.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   21.2.25 16:13:08

En minäkään loukkaantuisi, mutta ärsyyntyisin, jos on annettu ymmärtää että lähdettäisiin kahdestaan ja sitten onkin tulossa muitakin mukaan. Sitten tietysti eri asia jos alun alkaenkin on ollut puhetta että mennään porukalla, mutta jos ensin sovitaan et kahdestaan ja sitten onkin porukalla, niin ärsyttäisi kyllä.

Ja jos toistuvasti tapahtuisi toisin kuin on sovittu, niin en lähtisi montaa kertaa mukaan.

Päivämäärä:   21.2.25 16:29:04

Entäs jos vain saisit viestin että kiinnostaisiko tämmönen tapahtuma ja sit alkaisit suunnitella et joo miksi ei ja sitten kävisi ilmi että samaa on kyselty muiltakin?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   21.2.25 16:49:18

Omalla kohdallani riippuisi siitä missä vaiheessa tulisi puheeksi se että muiltakin on kyselty. Jos aikalailla alkuunsa se olisi ok, mutta jos vasta siinä vaiheessa kun kaikki on jo sovittu, tai varsinkin jos vasta tapaamispaikalla selviää että muitakin on kutsuttu, niin harmittaisi.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   21.2.25 17:16:07

Kysyn yleensä heti jo kun toinen kysyy jonnekin, että ketä sinne on lähdössä. Olen epäsosiaalinen ja en tykkää vieraista ihmisistä. Siksi jos on tuntemattomia lähdössä mukaan, en lähde itse

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   21.2.25 17:18:31

"Entäs jos vain saisit viestin että kiinnostaisiko tämmönen tapahtuma ja sit alkaisit suunnitella et joo miksi ei ja sitten kävisi ilmi että samaa on kyselty muiltakin?"

No tuohan nyt on ihan tavallista vielä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.25 18:41:04

En loukkaantuisi mutta alkaisi ärsyttää. Jos ensin oletus on se että mennään ystävän kanssa kahdestaan johonkin niin kyllä siinä voi vähän huono mieli tulla, jos niitä muita ihmisiä alkaa putkahdella sieltä sun täältä ja jos ne ovat semmosia joita ei itse tunne

Lähettäjä: Juuna 
Päivämäärä:   21.2.25 18:56:53

En loukkaantuisi, koska olen itse tuollainen kaveri. Tapahtumiin/konsertteihin/bileisiin/leffaan saatan tosiaan kutsua montakin kaveria, yleensä porukalla on hauskempaa.

Toki tätä en tee, jos on erikseen puhuttu kaksin menemisestä tai kaveri haluaa tavata "kertoakseen jotain". En myöskään kutsu lisää porukkaa, jos olen itsekin kutsuttu, paitsi sitten luvan kanssa.

Ei ole kukaan ääneen valittanut tai vaikuttanut ärsyyntyneeltä eikä itsellä ole tullut mieleenkään kysellä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   21.2.25 19:05:51

Ärsyyntyisin myös. Kutsuessa on niin helppo sanoa, että lähdetkö porukalla mukaan tms., niin kurja antaa olettaa, että kaveri pyytää vain minua seurakseen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.2.25 19:08:56

Tämä on taas tätä, että naiset loukkaantuu. Miehillä täysin normaalia kysyä joltain, että lähdetkö peliin/festareille/baariin ja sitten lähdetään porukalla.

Lähettäjä: Pillipiipari 
Päivämäärä:   21.2.25 19:09:59

Kyllä ärsyttäis. Ja on näin joskus tehty, mutta menny silti. Hauskinta on yks kaveri jota joskus pyydän lähteen vaikka syömään että voidaan vaihtaa kuulumisia niin hän ottaakin miehensä mukaan. No ei siinä sit paljo jutella niin avoimesti..

Lähettäjä: argh 
Päivämäärä:   21.2.25 22:07:18

Hyvä että täällä on muutkin samalla kannalla. Jäi vähän itse paha maku aikoinaan tuosta kun koin että olin jotenkin vääränlainen kun en jaksanut tuollaista toimintaa.

Ne on sit eri juttuja ja tilanteita että on tarkoitus kokoontua porukalla vaikka lautapeli-iltaan tms. Niihin lähtee eri asenteella ja on kiva tutustua uusiin ihmisiin. Mutta ei silloin kun pitäisi puhua jotain omaa elämänkriisiä läpi.

Lähettäjä: Fvh 
Päivämäärä:   21.2.25 22:20:08

Mulla on tapana kysyä, kuka muu on tulossa, niin ei tule yllätyksiä.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   21.2.25 22:25:38

En loukkaantuisi! Ihan minusta normaalia :)

Lähettäjä: Nti 
Päivämäärä:   21.2.25 22:32:14

"sanoisitte lähtevänne,"
Luulin, että aloittajalla onnpuoliso tms, koska monikko. Että ei yksin olus kuitenkaan lähdissä?

Meillä kyllä ystävien kesken on tapana sanoa tuleeko nuita ja ilmoitusluontoisesti kysyä, jos vielä muitakin tulee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.