Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko käynyt kaupassa lakon aikana?

Lähettäjä: Prf 
Päivämäärä:   21.2.25 10:46:00

Oletko käynyt nyt kaupanalan lakon aikana niissä ruokakaupoissa, jotka lakon alke kuuluvat?

Moni sanoo, että pitää tukea lakkoon osallistuvia työntekijöitä ja olla käymättä kaupassa.

Minä en ole käynyt.

Re: Oletko käynyt kaupassa lakon aikana?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.25 10:47:54

En ole käynyt. Kävin tiistaina, joten eipä ole tarvetta vielä koko viikonlopun aikana käydä.

Päivämäärä:   21.2.25 10:49:27

Olen.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   21.2.25 10:50:03

Olen ja käyn tänään taas

Lähettäjä: cc 
Päivämäärä:   21.2.25 10:52:13

Olen kahdesti. Unohdin ekalla kerralla keskiviikkona yhden asian jonka hain sitten torstaina. Kovasti oli väkeä kaupassa.

Päivämäärä:   21.2.25 10:54:26

Ihan normaalisti olen käynyt kaupassa tarpeen mukaan.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.2.25 10:58:29

Kävisin mutta ei vielä ole ollut tarvetta. Ostettiin maanantaina niin paljon ruokaa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   21.2.25 11:01:26

Olen käynyt ja käyn. En tue lakkoa.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   21.2.25 11:08:38

Joka päivä ja tänään taas

Lähettäjä: *-* 
Päivämäärä:   21.2.25 11:09:53

Minkä lakon?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.2.25 11:11:44

En tiedä koska lakko on alkanut ja mitkä kaupat siihen kuuluvat, mutta olen käynyt kaupassa.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   21.2.25 11:12:20

En. Menen huomenna.

Lähettäjä: Lila 
Päivämäärä:   21.2.25 11:12:49

Olen käynyt muutamankin kerran tarpeen nukaau

Päivämäärä:   21.2.25 11:25:36

Kävin viikonloppuna tekemässä ruokaostokset (kuten joka viikko), joten ei ole ollut tarvetta käydä kaupassa. Apteekissa kävin eilen tyhjentämässä yhden reseptin kun oli menossa vanhaksi, mutta apteekit eivät tainneet lakkojen piiriin edes kuulua.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   21.2.25 11:27:30

Joo pakko oli tänään käydä kun ei alkuviikolla ehtinyt tekemään kunnon ostoksia. Meidän S-Market menee kiinni jo 13.30 niin tuntui olevan ihan normaalisti väkeä, ehkä jopa vilkkaammin kuin ennen? Hyllyt oli täysiä.

Lähettäjä: Katja 
Päivämäärä:   21.2.25 11:29:04

Käyn kerran viikossa kaupassa ja tänään kävin ihan normaalisti.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   21.2.25 11:31:58

En ole, kaikki tuki lakoille. Mitään työntekijän hyvinvointia parantavaa ei tässä maassa ole ilman lakkoja saatu.

Lähettäjä: w 
Päivämäärä:   21.2.25 11:44:42

Eilen kävin. Prisma oli kiinni joten ajelin Cittariin ja siellä oli ihan järkyttävä määrä porukkaa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   21.2.25 11:50:14

Olen käynyt. Meillä kuluu ruokaa sen verran, että lähes joka päivä on käytävä. Toisekseen sehän vain vesittäisi lakkoa, jos kaupassa ei olisi nyt asiakkaita. Voisi päätellä, että hyvin puljut pyörivät parin rikkurin voimillakin.

Eilen Cittarissa ja toissapäivänä Prismassa. Tuotteita oli (kaikkea on jos rahasi riittää) ja kassajonot samat kuin muulloinkin.

Päivämäärä:   21.2.25 12:29:46

En ole käynyt, kun ei tarvetta. Mutta lakko ei siihen vaikuta, käyn kaupassa, kun jotain tarvitsen.

Lähettäjä: Jaana Järvenheimo 
Päivämäärä:   21.2.25 12:34:40

En tietenkään. Täysi tuki lakkoilijoille.

Osaan varautua, meiltä löytyy kylmäsäilytyslaitteet joten kolmen päivän kauppassakäymättömyys ei tuota minkäänlaisia haasteita. Tästä lakosta on ollut tieto etukäteen jo viikkokausia. Täytyy ihmetellä ihmisten elämänhallinnan taitoja, jos siellä marketissa täytyy ravata päivittäin.

Onnea vaan teille siinä vaiheessa kun tulee oikea tilanne päälle ja tarvittaisiin sitä paljonpuhuttua kotivaraa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.2.25 12:50:02

Joo. Palasin matkalta eilen, joten oli ostettava ruokaa kotiin.

Päivämäärä:   21.2.25 12:57:31

En ole käynyt.
Työntekijöille kunnon palkka ja riittävästi tunteja, ihan hullua että valtio joutuu maksamaan työssäkäyville työhaluisille ihmisille tukia koska kauppias kikkailee omiaan.

Päivämäärä:   21.2.25 13:11:13

Aion tänään käydä. Kotona on kyllä kaikkea tarpeellista, mutta haluan iltapäiväkahvin kanssa laskiaispullaa.

Lähettäjä: .mm 
Päivämäärä:   21.2.25 13:14:51

"Meillä kuluu ruokaa sen verran, että lähes joka päivä on käytävä"

Suosittelen hankkimaan isomman jääkaapin... tulisi halvemmaksikin käydä kaupassa suunnitellusti 1-2 krt viikkoon kuin joka päivä kipaista hakemassa jotain

Päivämäärä:   21.2.25 13:15:00

shoppailinenemmänkuin viimeiseenkymeneenvuoteen. ihanaa kun ei jaloissa mummoja, kiljuvia kakaroita ja tökeröjä teinejä.
kassalla pyysin aina anteeksija kerroin kannattavani lakkoa ja toivotin että saavat palkkoihin parannuksen.
laiha selitys, mut mä niin nautin.,

Lähettäjä: Oo 
Päivämäärä:   21.2.25 13:15:44

Kävin just äsken. Olin kyllä töissä omankin alan (tehy) lakon aikaan joten se siitä

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   21.2.25 13:18:26

Totta kai olen. Käyn aina, kun on tarve.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   21.2.25 13:34:43

Olen käynyt joka päivä

Päivämäärä:   21.2.25 13:35:45

Olen käynyt. Ei kukaan ollut sotkematta, kun olin siivoojana ja meidän työehdoistamme taisteltiin.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.2.25 14:16:37

Olen käynyt ja käyn. Jos kaupat on auki niin ei ole mun asia boikotoida.
Joka vtun vuosi tätä samaa.

Lähettäjä: Suksee 
Päivämäärä:   21.2.25 14:22:42

Olen käynyt tarpeen mukaan eli samalla tavalla kuin muulloinkin. Lakkoa ei huomannut mitenkään, kaikkea tavaraa oli ja saman verran kassoja auki. Ei kiinnosta heidän lakkoilut eikä tästä ole edes mitään näkyvää vaikutusta :D

Lähettäjä: Lola 
Päivämäärä:   21.2.25 14:27:55

Olen käynyt ja käyn tänäänkin hakemassa naperolle vaippoja. Silti kannatan lakkoa.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   21.2.25 14:40:26

Olen. En todellakaan tue lakkoa.

Päivämäärä:   21.2.25 14:44:36

En ole käynyt, ja jos olisi pitänyt käydä, olisin käynyt kaupassa joka ei kuulu lakon piiriin kun täällä sellainenkin on. Olen tavallaan itsekin lakossa :)

Huomenna pitää sitten kyllä käydä kun öljy loppuu tänään.

Lähettäjä: $$$$ 
Päivämäärä:   21.2.25 14:49:24

Juuri tultiin vaimon kanssa Prismasta , kassahenkilöitä oli normaalia enemmän ja asiakaita normi määrä . Mitähän lakolla mahdetaan
voittaa....?

Päivämäärä:   21.2.25 14:51:59

En, arvostan kaupan työntekijöitä ja heidän työtä

Lähettäjä: hoitaja 
Päivämäärä:   21.2.25 14:52:16

todellakin käyn! itse teen vastuullista hoitajan työtä missä on kyse ihmis hengistä ja palkkani on varmaan aika samaa luokkaa

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   21.2.25 14:57:04

Olen ja käyn

Päivämäärä:   21.2.25 14:59:49

Olen ollut viikon lapsen luona sairaalassa. Nyt menen kotiin. Kotona ei ole mitään evästä, joten aion käydä kaupassa.

Päivämäärä:   21.2.25 15:08:14

En, menen huomenna.

Lähettäjä: Pallo 
Päivämäärä:   21.2.25 15:57:54

Olen käynyt ja aion taas tänään käydä. Sinänsä lakon syihin kantaa ottamatta täytyy sanoa, että kaupan kassalla työskentely on ollut omalla kohdalla työn vaativuuteen nähden kaikkein helpoiten tienattu palkka. Ei seuraa työt kotiin eikä työpäiväkään paljoa rasita.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   21.2.25 16:02:36

En. Tosin ruokaa on kieltämättä ollut aika niukasti, kun olin syönyt kaapit alkuviikosta melko tyhjiksi. Minun piti siis lähteä keskiviikkona mökille, mutta jouduinkin jäämään kotiin. Kaikki tuki kuitenkin työntekijöille, ja oppiipahan itsekin samalla elämään vähän vähemmän yleellisesti.

Lähettäjä: 666 
Päivämäärä:   21.2.25 16:04:53

Tänään kävin, kun oli pakko. Normaalisti oli porukkaa päivällä kaupassa.

Lähettäjä: +++++ 
Päivämäärä:   21.2.25 16:23:34

Olen. Omalla alalla mahdotonta lakkoilla niin ärsyttää toisaalta. Vaikka toki tiedän että sille on syynsä, myyjien palkka ja työehdot on paskoja. Enemmän ymmärrän heidän lakkoiluaan kuin esim. ahtaajien.

Päivämäärä:   21.2.25 16:26:45

En tietenkään. Vaikka 10% korotus onkin aikamoinen vaatimus, voisi työnantajatahot siihen vastata muuttamalla käytäntöjään siinä, ettei työntekijöille anneta täysiä tunteja niin että sillä palkalla eläisi. Ei se niitä osatyökykyisiä ihmisiä mitenkään auta, mutta olisi kuitenkin useammalla paremmat mahdollisuudet järkevään toimeentuloon.

Päivämäärä:   21.2.25 16:44:09

Olen käynyt. Itse työskentelen myyjänä mutta työvuoroja ei ollut lakon aikana. Jos olisi ollut vuoroja niin olisin mennyt töihin. (Opiskeluiden takia nykyään osa-aikaisena)
Tämä lakko oli pamilta aivan idioottimainen teko enkä halua osallistua siihen. Tottakai kaupan ala kaipaa korotuksia palkkaan mutta tämä lakko ei niitä ole tuonut eikä tuo. Todellisuudessa kaupan ala on odottanut teollisuuden tes-neuvottelujen tulosta koska se määrittää myös kaupan alan mahdolliset maksimikorotukset.
Nyt kun teollisuusliitto on saanut (ehkä) teknologiateollisuuden sopimuksen aikaan päästään todellisuudessa vasta neuvottelemaan. Ymmärtäisin siis lakon täysin jos siitä olisi päätetty vasta kun teollisuusliitto on saanut oman hommansa hoidettua.
Kuulun pamiin ja olen ennen lakkoillut mutta tätä lakkoa en halua tukea.

Lähettäjä: cxv 
Päivämäärä:   21.2.25 17:46:06

En ole käynyt. Täysi tuki lakkoilijoille. Kyllä tuntimäärän ja palkan pitäisi olla sellaisia, että pärjää ilman tukia. Kummasti Cittari kauppiaalla on varaa maksaa itselleen miljoonatulot mutta alaisille ei edes peruselintasoon riittävää palkkaa.

Päivämäärä:   21.2.25 17:52:08

Olen käynyt ja käyn vastedeskin, jos kauppa on auki. Kannatan lakkoa, mutta loppuviimein asia ei koske minua. En näe että minun pitäisi nähdä merkittävää vaivaa suunnittelemalla ruokaostokset jonkun lakon takia tai kärvistellä nälässä.

Toisekseen käymättömyys tai käyminen ei vaikuta mitään. Ihminen suö määrän x ja kaupalle on sama ostetaanko se ennakkoon vai päivittäin. Jos ihmiset eivät ala paastoamaan lakon vuoksi, ei kaupan tulot pienenny.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   21.2.25 18:14:10

En ole käynyt. Eilen kävin valokuvaamossa joka on Prisman tiloissa ja ihan reilusti oli porukkaa kaupan puolella kyllä. Kuulemma itsepalvelukassat oli suljettu ja ilmeisen pitkät jonot normikassoille.

Mielestäni on tosi väärin, että niin moni kaupan alalla työskentelevä joutuu hakemaan esim asumistukea, koska on niin pienet tulot.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.