Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi ihmiset ei käy hierojilla

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.2.25 09:49:29

Hieronta laskee stressitasoja, rentouttaa ja vetreyttää ja vilkastuttaa aineenvaihduntaa. Ostetaan mielummin rojua ja ruokaa vaikka hieronnassakäynti olisi kokonaisvaltaista onnellisuuden tukemista!
Ja kyse nyt niistä joilla olisi sen verran rahaa ettei säännöllinen hieronta ajaisi konkkaan

Re: Miksi ihmiset ei käy hierojilla

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   21.2.25 09:51:30

Jooga on parempi ja halvempi kuin hieronta.

Lähettäjä: Savotta 
Päivämäärä:   21.2.25 09:51:31

En siedä vieraan ihmisen kosketusta.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   21.2.25 09:52:30

Raha, ja se on vähän epämiellyttävää olla vieraan ihmisen edessä "alasti"

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   21.2.25 09:52:35

Mieheni ei kestä. Kuulemma kutittaa ja sattuu ja on ihan hirveää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.25 09:52:57

Myös jooga laskee stressitasoja, rentouttaa ja vetreyttää ja vilkastuttaa aineenvaihduntaa. En tarvitse hierontaa enkä myöskään koe tuntemattoman kosketusta rentouttavaksi. Menisin hierojalle vain jos olisi jostain syystä pakko.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.2.25 09:53:49

Koska hieronnan terveysvaikutukset ovat oikeasti aika kyseenalaisia. Hieronta auttaa lihasjumeihin tietysti hetkellisesti, mutta ei se tuo pysyvää apua. Jos lihasjumit johtuvat esimerkiksi huonosta työasennosta tai väärästä kävelytyylistä, ei niitä ongelmia hieronnalla ratkota.

Itse käyn välillä urheiluhieronnassa ja en nyt tiedä, laskeeko se stressitasoja tai rentoutttaako se hirveästi - se nimittäin sattuu todella paljon, kun lihakset ovat treenistä jumissa :D

Aineenvaihdunta taas vilkastuu hyvin ihan vaikkapa liikkumalla ja syömällä tarpeeksi.

En myöskään ymmärtänyt tuota "ostetaan mieluummin ruokaa." Ruoka on kuitenkiin ihmiselle välttämätöntä, hieronta ei. Ja ruoka on monille tärkeä nautinto.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   21.2.25 09:54:09

Kävin kerran ja sattui niin saatanasti että en ole sen jälkeen mennyt. Ei todellakaan rentouttanut tms. Enkä ole edes kokenut, että olisi tarvetta mennä.

Päivämäärä:   21.2.25 09:56:32

Raha. Tai sen puute.

Lähettäjä: Lyyra 
Päivämäärä:   21.2.25 09:58:40

Mun pitäisi mennä varmaan hierotuttamaan takareidet ja pakarat, koska ratsastan ykskaks aika paljon aiempaan verrattuna, ja kävelen koirien kanssa joka päivä haastavissa maastoissa tai pehmeässä lumessa noin 15 000 askeleen verran päivässä. Reisien yläosat ovat aivan järkyttävässä jumissa enkä tiedä, miten saisin niitä kotikonstein auottua. Ehkä putkirullausta pitäisi koittaa?

Itseäni hieronta kyllä kivusta huolimatta rentouttaa, ja nautin siitä tavallaan aika kamalasta olosta, mikä välillä hieronnan jälkeen on: janottaa, pissittää, päässä heittää, hikoiluttaa ja paleltaa, eikä tiedä, mikä päivä on. Semmoisia säväreitä ei oikein muualta saa.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   21.2.25 09:59:28

H: minä menin kerran kylpylässä hierojalle ihan vain hemmotellakseni itseäni. Odotustilasta minut haki sellainen murahteleva ladonovi, ja se runnominen oli aivan kamalaa. Luulin kuolevani ja söin Buranaa kaksi viikkoa tuon käsittelyn päälle, kun koko nahkan alunen oli niin kipeä. Mutta pääsääntöisesti hieronta on ollut aivan taivaallista.

Päivämäärä:   21.2.25 10:04:08

Kun olin fyysisesti raskaassa työssä niin kävin urheiluhierojalla joka toinen viikko. Rentouduin niin paljon että monesti nukahdin penkkiin! Ehdottomasti kävisin vähintään 2 krt/kuukausi jos olisi rahaa kun tulee urheilua sen verran että varmasti tukisi harjoittelua. Ehkä vielä tulevaisuudessa kun talous kohenee :)

Päivämäärä:   21.2.25 10:04:18

Aikoinaan kävin säännöllisesti hierojalla. Mutta hän lopetti työt kun asiakkaat väheni tämän maailman tilanteen takia ja lähti muille muihin töihin. En ole löytänyt paikkakunnaltani toista yhtä hyvää tekijää.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   21.2.25 10:05:12

Jännä juttu, että ihmiset ovat erilaisia. Minua rentouttaa mini muu asia paljon paremmin. Hieronnassa käyn vain, jos on erityistä vaivaa. Yleensä ei ole.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   21.2.25 10:08:04

En pidä vieraiden ihmisten kosketuksesta. Enkä koe saaneeni hieronnasta mitään hyötyä niinä muutamana kertana kun olen hierojalla käynyt. Kallista vtutusta, joten käytän rahani mieluummin vaikka siihen joogaan.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   21.2.25 10:16:22

Koska se maksaa ihan älyttömästi. Ohjattu jooga on paljon halvempaa ja rentouttaa paljon paremmin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.2.25 10:18:51

Just kävin kolme kertaa kahden viikon aikana. Mutta se oli ulkomailla ja hinta oli halpa. Kotimaassa käyn parin kuukauden välein suunnilleen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.2.25 10:19:42

Ei ole tarvetta ja en tykkää että vieras ihminen koskettelee. 50e iso raha itselle kun ei tarvetta.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   21.2.25 10:36:16

Hmm: mut hieroi juuri urheiluhierojaksi valmistunut nuori nainen, joka sanoi hierovansa puolella teholla. :D Tuostakin käsittelystä meinasi oikeasti lähteä taju kankaalle kun pyöräytti niskassa jotain kohtaa. Varmaan kuolisin jos joku hieroisi kunnolla. Ok, tuolloin tein tallitöitä, joten kroppa oli melko jumissa toisin kuin nykyään.

Päivämäärä:   21.2.25 10:49:19

Sattuu ja tulee mustelmia.

Päivämäärä:   21.2.25 10:56:38

Koska hieronnassa pitäisi nähdäkseni käydä säännöllisesti saadakseen siitä oikeasti jotain hyötyä, mutta tällä hetkellä on muutakin käyttöä sille melko suurelle rahasummalle, mikä säännölliseen hierontaan menisi.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   21.2.25 11:00:05

Kävisin mielelläni, mutta ei sovi aikatauluihin. Työpäivän aikana hankala käydä ja illalla menisi turhan myöhään, koska lapsia ei voi jättää yksin ja mies tulee kotiin vasta klo 17.30-18.

Lähettäjä: muci 
Päivämäärä:   21.2.25 11:09:20

Mun mies hieroo mielellään, joten kotona tämä "palvelu" saatavilla.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.2.25 11:22:27

Siksi, kun siitä ei ole kuin hetkellistä hyötyä, eikä sillä saa esim. kireitä lihaksia venytettyä.
Liikun mieluimmin monipuolisesti ja rentoudun mm. vaeltamalla luonnossa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   21.2.25 11:25:16

No kun ei mulla ole koskaan paikat jumissa. Jos on, niin osaan itse venytellä tmv. Kerran kävin, hieronta oli ihan jees, sen jälkeen palelutti ihan hirveästi. En koe saavani siitä oikein sellaista hyötyä. Liikun kävellen, hölkäten, käyn salilla... Pysyy paikat kyllä kunnossa.

Päivämäärä:   21.2.25 11:27:23

Kävisin useammin, jos hieronnan voisi ostaa epassilla. Ajan ja rahan puutteen vuoksi käyn harvemmin, kuin haluaisin.

Lähettäjä: Daf 
Päivämäärä:   21.2.25 11:30:46

Hieronta tosiaan parantaisi työkykyä ja teatteri ei, mutta silti työnantaja maksaa jälkimmäisestä puolet ja ensimmäisestä ei mitään.

Päivämäärä:   21.2.25 11:34:14

Ennen kävin säännöllisesti (fyysinen työ), enää ei ole varaa käydä.

Lähettäjä: Hohhoijaa 
Päivämäärä:   21.2.25 11:58:08

Raha on syynä etten käy. Ja jos käyn niin meen jäsenkorjaaja/hierojalle. Pelkkä perinteinen klassinen hieronta ei auta eikä nappaa mennä urheiluhierojan runnottavaksi. Tiedän yhden hemmetin hyvän jäsenkorjaajan, mutta ajan saa muutaman kuukauden päähän ja vuorotyöläisenä en tiiä vuoroja sinne asti

Päivämäärä:   21.2.25 12:20:16

En koe hieronnasta mitään hyötyä. Aivan turhaa ajan ja rahan haaskausta.

Päivämäärä:   21.2.25 12:36:00

"Sattuu ja tulee mustelmia"

Sitten sinua on hierottu väärällä tekniikalla ja liian kovalla voimalla. Hierojalle pitää sanoa, että voimaa on liikaa. Hieronnan kuuluu tuntua, mutta kipua ja mustelmia ei saa tulla missään nimessä.

Lähettäjä: Melissa 
Päivämäärä:   21.2.25 12:42:15

En nyt konkkaan menisi, mutta kyllä se silti on aika iso raha, jos kävisi esim. 3 -4 kerran sarjan, jotta siitä olisi hyötyä. Tuntuu vaan aina olevan tärkeämpääkin käyttöä sillekin rahalle. Sen sijaan koirani käy säännöllisesti hierojalla :D

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   21.2.25 12:42:28

Kesästä asti ollut aikomus varata itselle hieronta-aika, mutta en oo vieläkään saanut aikaiseksi. Hevosta sen sijaan on tässä välissä käsitelty useamman kerran. :D
Mä en pysty rentoutumaan hieronnassa kun mulla ottaa niin herkästi kipeetä eikä kehtaa koko aikaa sanoa että otakko vielä kevyemmin. Olis lopulta varmaan vaan jotain sivelyä. :D että hammasta purren sitten kestää ne arimpien paikkojen käsittelyt.

Päivämäärä:   21.2.25 12:56:13

raha.
45min 60e josta hieronta se 0,5h.
ei vain ole varaa niin usein että hyötyä olisi.

Lähettäjä: merituuli 
Päivämäärä:   21.2.25 12:59:02

Mä oon nyt käynyt n. kuukauden välein. Helppo tapa ylläpitää kroppaa.

Lähettäjä: Hankalaa 
Päivämäärä:   21.2.25 13:05:11

Entinen, hyvä hierojani jäi eläkkeelle. Hankala oli löytää uusi, minulle sopiva hieroja, mutta kun 2 vuoden ajan oli käynyt kokeilemassa eri hierojia, löytyi sopiva. Hänelle on kuitenkin hyvin hankala saada aikaa. Käyttää nettivarausjärjestelmää, johon aina sunnuntaina avaa seuraavalle viikolle aikoja. Yleensä olen jo ehtinyt sopia muuta menoa ko. ajankohtiin.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   21.2.25 13:19:12

Käyn aina joskus mutta maksaa 85e niin se vähän rajoittaa.

Salilla käynti ja aistideprivaatiokellunta on omalla kohdalla halvempia keinoja kipuun ja rentoutukseen ja kehoni kaipaa kyllä enemmän liikettä kuin paikallaanoloa.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   21.2.25 13:22:22

Ja siis toi 85e kattaa vain ylävartralon hieronnan, ei edes koko kroppaa.

Päivämäärä:   21.2.25 13:22:27

Liian kallista.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.2.25 13:24:19

Oon niin jumissa, että en pysty rentoutumaan siinä penkissä koska se hieronta tulee kipeää.

Päivämäärä:   21.2.25 13:26:34

"Hieronnan kuuluu tuntua, mutta kipua ja mustelmia ei saa tulla missään nimessä."

Mitä ihmettä selität :D Kyllä hieronta voi sattua ja se on täysin normaalia. Etenkin jos menet urheiluhierontaan, et pelkkään rentouttavaan hivelyyn. Kun lihakset on jumissa tai kipeät treenistä, niin kyllä se niiden käsittely tuntuu.

Päivämäärä:   21.2.25 13:27:52

Ja hyvin moni urheiluhieroja on sanonut minulle, että kipu on aivan normaalia. Kivun ei vaan pidä olla niin kovaa, että se estää kropan rentona pitämisen.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   21.2.25 13:32:27

Ei ole aikaa eikä kyllä tarvettakaan

Lähettäjä: Ku 
Päivämäärä:   21.2.25 13:36:09

Kävin kerran enkä mene toiste. Kamala kokemus. Mies hieroo jos tarvis.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   21.2.25 13:37:12

Myös seksi laskee stressitasoja, rentouttaa ja vetreyttää ja vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja lisäksi vielä treenaa lantio pohjan lihaksia. Ja on (yleensä) paljon halvempaa kuin hieronnassa käynti.

Tykkään toki myös käydä hieronnassa, mutta en niin paljon, että raaskisi siihen rahaa laittaa vaikken siitä konkkaan menisikään.

Päivämäärä:   21.2.25 13:40:54

Ostetaan mielummin rojua ja ruokaa vaikka hieronnassakäynti olisi kokonaisvaltaista

LOL

Mikä aivopieru. Älä syö, käy hierojalle.

No minä kyllä käyn säännöllisen epäsäännöllisesti. Ja on varaa ostaa myös ruokaa. Tiedän, että ne keillä ei ole varaa todellakin ostavat ruokaa elääkseen, kun hierojalle käymisellä ei elä kuin se hieroja.

Päivämäärä:   21.2.25 14:23:10

"Kyllä hieronta voi sattua ja se on täysin normaalia. Etenkin jos menet urheiluhierontaan, et pelkkään rentouttavaan hivelyyn. Kun lihakset on jumissa tai kipeät treenistä, niin kyllä se niiden käsittely tuntuu"

Kuten sanoinkin, hieronnan tulee tuntua. Mutta varsinaista kipua, jonka alta haluaa paeta juosten, ei kuuluisi tulla. Tavoite kuitenkin on kyetä pysymään rentona ja valtavissa kivuissa ei kukaan pysty olemaan, silloin ei hieronta onnistu, kivusta jännittyneitä lihaksia ei pysty käsittelemään. Ja mustelmia ei saisi tulla, silloin on hieroja tehnyt vaurion ja verenpurkauman. Tiedän kyllä yhden hierojakoulun jossa edelleen vanhaa uskomusta "kunnon hieronta jättää mustelman" yksi opettaja jakaa edelleen, mutta nykyaikaista se ei ole.

T. Ammattinimikkeellinen hieroja

Päivämäärä:   21.2.25 14:46:32

"Kuten sanoinkin, hieronnan tulee tuntua. Mutta varsinaista kipua, jonka alta haluaa paeta juosten, ei kuuluisi tulla."

No mutta tämähän on aivan eri asia kuin sanoa, että "kipua ei saa tulla missään nimessä" :D Tuo antaa hyvin harhaanjohtavan kuvan siitä, miltä (urheilu)hieronnan tulisi tuntua ja moni voi kuvitella, että heitä on hierottu väärin, jos kipua on ilmeentynyt.

Ja minähän kirjoitin itsekin, ettei kipu saa ylittää sitä kynnystä, jossa kroppa ei enää pysy rentona? Mustelmista en puhunut mitään.

Ja se kivun määrähän riippuu hierojan otteiden lisäksi ihan siitä, kuinka jumissa omat paikat on. Lisäksi kipukynnys vaihtelee paljon ihmisestä toiseen ja kivun kokemus on hyvin subjektiivista.

Päivämäärä:   21.2.25 14:48:20

.. liian kallista sanoo ihmiset, jotka maksaa hevosten jumpasta tuplat :D

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   21.2.25 14:51:21

^ Hevosen kulut maksetaan ensin ja sen jälkeen katsotaan jääkö itselle rahaa. Usein ei, mutta ei se mitään. :)

Päivämäärä:   21.2.25 14:59:44

Kipu on aina epämiellyttävä kokemus. Hieronnan pitää tuntua, mutta se ei pidä olla epämiellyttävää missään vaiheessa. Eli voi tuntua vahvemmin ns. Hyvällä tavalla. Jos sanotaan että oli kivulias kokemus niin se ei kuulosta mitenkään hyvältä hieronnalta.

Päivämäärä:   21.2.25 15:02:05

*Lisäksi kipukynnys vaihtelee paljon ihmisestä toiseen ja kivun kokemus on hyvin subjektiivista."

Oot aikamoinen Sherlockki kun näin itsestäänselvän asian osasit kertoa :D ja tästä syystä hierojalle tulee sanoa että on voimaa liikaa ja hierojan tulee osata säädellä voimakkuutta.

Lähettäjä: Melissa 
Päivämäärä:   21.2.25 15:18:17

" liian kallista sanoo ihmiset, jotka maksaa hevosten jumpasta tuplat :D"

Nimenomaan. Hevonen ja koira eivät pysty itse itselleen hoitoja tilaamaan eivätkä osaa kertoa, kuinka kipeitä ovat. Siksi niiden hoito menee edelle. Itse pystyn omalta osaltani arvioimaan, vieläkö pärjäilen jumieni kanssa. Yleensä pärjäilen ja siksi sekin raha saa mennä eläinten hyväksi

Päivämäärä:   21.2.25 15:28:56

"Oot aikamoinen Sherlockki kun näin itsestäänselvän asian osasit kertoa :D ja tästä syystä hierojalle tulee sanoa että on voimaa liikaa ja hierojan tulee osata säädellä voimakkuutta."

Mikä sua nyt vaivaa? Ensin sanot että hieronnan ei pidä missään nimessä sattua, sitten sanot että kyllä se kipu itseasiassa on ihan OK, kunhan ei ylitä tiettyä kynnystä. Asia, jonka minäkin kirjoitin jo tuolla ylempänä ja jonka jokainen järkevä ihminen kyllä tajuaa. Eiköhän jokainen tajua myös sen, että sille hierojalle voi puhua ja kertoa, mitä haluaa. Kuka tässä on sherlockki?

Toivottavasti et ala asiakkaidesi kanssa vänkäämään samalla tavalla, kuin mitä netissä.

Päivämäärä:   21.2.25 15:41:32

No, mulla ei käykään asiakkaina ihmisiä, joiden mielestä hieronnan tulee sattua :D

Päivämäärä:   21.2.25 15:48:16

Ei ole rahaa.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   21.2.25 15:51:40

Käyn täällä Aasiassa hierojalla kolmesti viikossa. 3-5€/h.
Harvemmin otan happy endin siihen päälle, se on 10-15€.
Hinta muutettu euroiksi.

Lähettäjä: Tuleva hieroja 
Päivämäärä:   21.2.25 16:05:25

Avatkaa hyvät ihmiset suunne ja sanokaa siinä hieronnan aikana, että nyt otat vähän liian kovilla otteilla, jos sattuu. Ihmisillä on erilaisia toiveita eikä niitä voi aina tietää, kun ei osaa ajatuksiakaan lukea. Kauhea ajatus, että joku lähtee itkua nieleskellen hieronnasta, se ei todellakaan ole hieronnan tarkoitus.

Päivämäärä:   21.2.25 16:26:45

Kävisin ihan hemmotellakseni itseäni rentouttavassa hieronnassa mutta nyt ei ole rahaa. Arjessa onneksi sopiva liike ja venyttely ja lämmin pukeutuminen sekä lepo ja vesi ehkäisee suurempia lihasjumeja.

Päivämäärä:   21.2.25 16:30:34

Joogaan ja tanssin lihakseni kuntoon. Jos on jotain jumeja, kuten usein niskassa kun se ei kestä yhtään vetoa on onneksi mies jolla on ihan taikasormet joilla ei tarvitse kuin pari minuuttia ohimennen hieroa kun pahin kipu katoaa.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   21.2.25 16:38:22

Olen käynyt lukuisilla hierojilla elämäni aikana ja kaikkien kanssa sama ongelma, he hierovat liian kovakouraisesti. Asiasta kun sanoo, niin viittaavat kintaalla.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   21.2.25 16:41:33

Olen käynyt muutamalla eri hierojalla, ainoastaan yhden käsittely on tuntunut rentouttavalta ja mukavalta, mutta oli sen verran hankalan matkan päässä, että kävin vain kerran (oli lahjakortti hänelle). Muuten hieronta on aina sattunut ja olen vaan toivonut, että loppuisi äkkiä. Sen vuoksi en halua enää rahoja laittaa moisseen. Jos lihaksia särkee, niin lämmitän kauratyynyllä, venyttelen ja otan särkylääkettä, jos oikein on kipeä. Keksin monta parempaa tapaa rentoutua kuin hieronta.

Päivämäärä:   21.2.25 16:59:12

Kyllä jumeja on melkein mahdoton tietyistä paikoista avata ilman kipua. Esim. pakaroiden avaus on todella kivuliasta samoin reisien ulkosivujen avaus. Selästä pahimmat paikat on lähellä kylkiä. Jos jotain vaivaa on, niin pakko se on vaan antaa hieroja satuttaa, kun se hierontakäsittely yleensä auttaa välittömästi. Kipu yleensä hieman helpottaa, kun lihas alkaa antamaan periksi.

Lähettäjä: no mutta 
Päivämäärä:   21.2.25 17:02:14

Yksi syy on se, että en tunne hierojia. Olen käynyt monelle eikä se ole auttanut, kun tuntuu, ettei oikeista paikoista ole hierottu, vähän vaan päällisin puolin.
todella tehokas hieroja olisi lottovoitto.

Toinen syy on hieronnan kalleus.
Voisin olla hyvin tyytyväinen.

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   21.2.25 17:11:20

Hieronnasta ei ole hyötyä itselleni, niskaan en anna yhdenkään hierojan ikinä enää koskea. Käyn säännöllisesti kiropraktikolla ja lihakset ei mene enää jumiin ollenkaan samalla tavalla. Kiropraktikolla käynti ja monipuolinen liikunta pitää oman kehon parhaassa kunnossa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.2.25 17:32:13

Monien mielestä näköjään ovat liian kovakouraisia. Mä taas en ole löytänyt vielä nykyiseltä paikkakunnalta sellaista, joka hieroisi tarpeeksi kovaa. Kaikki vaan sivelee varovasti. Ei ole varmaan helppoa hierojalle arvata miten kovasti ketäkin saa hieroa. Itse olen yrittänyt sanoa, että ihan kunnolla saa ottaa, mutta eivät ole uskaltaneet

Päivämäärä:   21.2.25 17:36:45

Vinkki hyvän hierojan etsijälle: menkää sellaiselle joka perehtynyt faskioiden käsittelyyn. Kyllä tuntuu makealle, mut ei mitään murjomista. Osaavat etsiå juuri ne oikeat kohdat, pedanttia ja tarkkaa hommaa!

Päivämäärä:   21.2.25 17:38:32

Toinen vinkki on mennä shiatsuun. Siinä saa olla vaatteet päällä ja se ei todellakaan satu mutta on täsmällistä ja tehokasta ja rentouttavaa. Sellanen perus lääppimishieronta ei omasta mielestä juuro hyödytä vaan hoitajan pitää tuntea ja tietää missä vika

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   21.2.25 17:42:59

Ei ole aikaa.

Lähettäjä: Jatta 
Päivämäärä:   21.2.25 17:43:37

Käyn melko säännöllisesti. Pääkipujen ja muiden kipujen takia. Mun hieronta on sellaista että kyllä tuntuu, sattuu ja kihelmöi. Mistään hipsuttelusta en välitä.
Pari päivää hieronnasta sitten olo helpottuu

Päivämäärä:   21.2.25 17:48:46

En halua vieraan ihmisen kosketusta varsinkin kun pitää olla puolialasti. Rahasta ei ole kiinni, työpaikan liikunta ja kulttuuriedulla sen voisi maksaa mutta en mene.

Lähettäjä: AK 
Päivämäärä:   21.2.25 18:22:45

Käyn säännöllisesti. Välilevy kun pullahti niin lääkäri sanoi ettei auta kuin leikkaus. Pakaroiden hieronta sattui niin että itkua ja huutoa tuli mutta iskias helpotti ja jalan läpsyminen ja pidätyskyky palasivat. Veikkaan että leikkauksesta toipuminen olis ollut kovempi setti kuin osaava urheiluhieroja.

Päivämäärä:   21.2.25 18:52:54

kaihdan uusia juttuja ja tuntuis hankalalta nakuilla toisen edessä. kampaajalla käynti on tarpeeksi intiimiä :D ja oon kuitenkin vähän pihi, kaikki mikä maksaa yli 30€ tuntuu paljolta...

Päivämäärä:   21.2.25 19:32:03

Pakaroiden ja pohkeiden sekä penikoiden hieronta. Huh huh. Se on kyllä mukavaa.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   21.2.25 19:42:42

Mä en jalkojen hieronnassa koskaan ota pitkiä housuja pois. No way.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   21.2.25 19:53:27

Maksaa ja vie aikaa, en koe saavani siitä niin suurta hyötyä, että kävisin, ellei esim. työnantaja kustanna.

Päivämäärä:   21.2.25 20:00:48

Otan kyllä tarvittavat päällysvaatteet pois. En ujostele omaa vartaloa, vaikka en mikään missi ole. Se hieroja tekee työtään ja on nähnyt paljon ihmisten vartaloita näin mä ajattelen. Yleensä käyn mies hierojilla ja olen nainen syy tähän on se että muutama naispuolinen hieroja on ollut liian silittelyä vaikka olen pyytänyt lisää painetta ja yks taas oli liian kovakourainen vaikka pyysin ottamaan varovasti.
Miehet ovat kuunnelleet paremmin.

Lähettäjä: MiiMai 
Päivämäärä:   21.2.25 20:28:55

Käyn säännöllisen epäsäännöllisesti hierojalla. Nyt on tullut harmillisen pitkä tauko, kun koko ajan on jotain tautia päällä joko itsellä tai perheessä. Sairaanahan ei saisi mennä hierontaan, odottelet sitten pari viikkoa flunssan jälkeen ja juuri kun olisit menossa lapsi sairastuu, etkä taaskaan uskalla mennä, kun ei voi tietää onko tauti jo itselläkin. No, ehkä kesällä sitten taas.

Mulla on jalat todella jumissa ja niiden hieronta todellakin sattuu. Tuntuu, että hieroja hieroisi todella kovaa/ronskisti, mutta hän näytti kerran toiseen kohtaan kroppaa, että näin kovaa hän painaa ja voimakkuus oli hyvin köykäinen. Säännöllinen hieronta ja venyttely helpottaisi, mutta venyttely tuppaa unohtumaan ja hierontaan tulee aina näitä turhia katkoksia.

Päivämäärä:   21.2.25 20:34:48

Mä en tykkää että tuntematon koskee.
En tykkää edes siitä että pitää istua tuntemattomien vieressä. Ei olisi nautinto mulle.

Olen 40 mutta en myöskään hyödy hieronnasta. Ei siitä tuke mitään nautintoa, ei mun kehoon satu minnekään. En oikein ymmärrä hieronnan tarkoitustakaan

Lähettäjä: Ro 
Päivämäärä:   21.2.25 20:56:09

Olen 56 ja en ole koskaan kokenut, että olisi tarvetta hierontaan.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   21.2.25 21:25:43

Kallista ja epämiellyttävää.

Lähettäjä: Hip 
Päivämäärä:   21.2.25 21:40:54

Aloittajalle: en käy, koska venyttelen ja teen liikkuvuusharjoituksia joka päivä; en ole jumissa eikä ole tarvetta hieronnelle.

Lähettäjä: Minttumeloni 
Päivämäärä:   21.2.25 22:01:54

Nyt alkoi tehdä mieli jalkahierontaa. Olin kerran jalkahieronnassa (joka oli aivan taivaallista) ja yllättäen sen jälkeen seuraavana päivänä niskasta kuului naps ja kaikki niskan jännitykset hävisivät saman tien. Ajattelen että jalkahieronta aiheutti sen.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.2.25 23:19:11

Mä haluaisin jalkapohjien hierontaan. Pitääkö sellaiseen mennä jalkahoitajalle vai ihan tavishierojalle?

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   21.2.25 23:22:37

Henkisiin jumitiloihin auttaa myös tosi hyvin ja poistamaan kehosta stressiä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.2.25 23:50:47

M: mulla on tavallinen hieroja hieronut jalkapohjat. Olen muun hieronnan yhteydessä sen pyytänyt.

Päivämäärä:   21.2.25 23:57:43

Menen ennemmin akupunktioon kuin hierontaan. Hieronta tuntuu ihan kivalta, mutta ei se jumeja poista.

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   22.2.25 18:48:27

Alkaa pierettää ja kusettaa, kun mahallaan makaa. Hävettää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.