Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  kohisevat patterit

Lähettäjä: Patterit 
Päivämäärä:   20.2.25 20:55:32

Onko kellään kokemusta kohisevista pattereista? Olen muuttanut uuteen asuntoon, jossa makuu- ja olohuoneen patterit pitävät koko ajan ääntä. Yrittänyt ilmata ja ei auttanut. Otin yhteyttä kiinteistönhuoltoon, mutta eivät edes tulleet katsomaan. Kyse on vain parista asunnon patterista, loput patterit ovat hiljaisia. Mistä kohina voi johtua, pystynkö itse tekemään mitään asialle ja viitsinkö olla isännöitsijälle yhteydessä?

Re: kohisevat patterit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.2.25 20:57:43

Juu ei niitä hiljaiseksi saanut. Siihen tottui.

Päivämäärä:   21.2.25 10:32:04

Mulla oli aikoinaan, ei ilmaus auttanut, huoltoa ei kiinnostanut. Is tilasi haluttoman putkarin vaihtamaan venttiilin, asia ei korjaantunut. Lopulta tilasin kaupungin ympäristötarkastajan joka mittasi meluksi 33db max 30db. Käski taloyhtiön ryhtyä toimenpiteisiin, ei tehty mitään, lopulta uhkasin asian viemisellä oikeuteen koska melu ylitti kaikki sallitut normit. Sitten alkoi tapahtua. Talossa oli tehty lämmönjakohuoneessa remontti 10 vuotta sitten ja juuri se kohta missä minun asunto oli oli unohdettu linjansäätöventtiilit uudesta asennuksesta. Vesi kiersi siis maallikon termein liian kovaa ja kohisi. Asia korjattiin kesäaikana. Kukaan muu asukas ei ollut havainnut patterien kohinaa, "koska ainahan ne kohisee" Talojen teknisiin meluihin kiinnitetään nykyään liian vähän huomiota.

Yksi keino, joka kuuluisi huollelle on säätää patterin virtausta pienemmälle patterissa olevasta venttiilistä, uudemmassa se tehdään siitä missä on termostaatti ja vanhemmissa siitä mistä viileämpi vesi poistuu patterista. Nämä pitäisi olla huollolle vakiokauraa, mutta nykyiset huoltomiehet ei tahdo tehdä mitään.

Päivämäärä:   21.2.25 20:22:14

Etkai itse ilmannut?! Älä hemmetissä koske, sieltä tulee koko taloyhtiön patteriverkoston vedet ulos ja se on pikimustaa ja värjää kaiken. Sen lisäksi pumpun kärähtäminen ja muut vinaantumiset sekä koko taloyhtiön lämmittäminen irtolämmönlähteillä tulee sinun maksettavaksi eikä vakuutusyhtiö maksa mitään.

Mihinkään vesiasioihin ei kosketa itse, mikään vakuutus ei korvaa!

Olet sinne huoltoon/isännöitsijään yhteyttä.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   21.2.25 21:15:56

Muutin uuteen asumisoikeusasuntoon. Siellä kohisi kaikki muut patterit paitsi olohuoneen. Siirryin sitten nukkumaan olohuoneeseen. Huoltomies kävi, mutta ei auttanut mitään. Oli pakko muuttaa alle vuoden päästä pois. Ostin siis oman kämpän. Oli kyllä kamalin asunto, jossa olen ikinä asunut.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.2.25 21:52:24

Mun patteri kohisi kun yläkerran asukas väänsi termaria pienemmälle kun oli liian kuuma asunto. Iltaisin käänsi termarit täysille ja kohina vaimeni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.