Lähettäjä: .
Päivämäärä: 20.2.25 16:08:27
Onko kyseessä siis tismalleen sama pöytä, jota katsoitte kaupassa, vai oliko kaupassa esillä mallikappale? Tämä vaikuttaa siihen, oliko pöydässä ostohetkellä vika, joka teidän olisi pitänyt huomata, vai onko kyseessä vasta kotona havaittavissa ollut vika.
Sillä on myös hieman merkitystä, oliko tuote kaupassa alennuksessa ja jos, niin miksi.
Jos saitte myymälässä esillä olleen pöydän, hyvitys on ok, koska teidän olisi pitänyt huomata virhe jo paikan päällä. Näissä tilanteissa kaikki tavarat pitää syynätä todella tarkkaan, ettei ole kolhuja, maalivikoja tai ruuvit nitkase.
Jos myymälässä oli esillä mallikappale ja saitte kotiin toisen pöydän joka on viallinen, niin teillä on oikeus vaatia pöydän kannen vaihtamista. Ei myymälä tietenkään mielellään siihen suostu, vaikka viime kädessä vastuu viallisesta tuotteesta on sen valmistajalla. Se on vaan myymälälle helpompaa antaa hyvitystä kuin alkaa reklamoimaan (mahdollisesti ulkomaalaiselle) valmistajalle.
|