Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uudessa huonekalussa jälki

Lähettäjä: Reklameissön 
Päivämäärä:   20.2.25 15:51:00

Ruokapöytä maksoi kaupassa uutena 600 euroa. Huomasimme siinä kotona jäljen eli lakatun tammipuun pinta oli jotenkin rikki että lakka lähtenyt pois. Jälki on pieni mutta ns kriittisillä kohdalla. Iskee heti silmään kun istuu pöydän ääreen.

Myyjäliike ehdotti 80 euron hyvitystä. Toisaalta ärsyttää että kun uuden ostaa niin en jaksaisi sitä tee-se-itse tyylillä alkaa korjailemaan.. Kerrankin kun ostaa uuden niin silti sitten itse korjailla? Vähän nihkeitä vaikutti että lähettäisivät korvaavan osan eli pöytälevyn jonka vaihtaisimme tuon tilalle.

Mitä te tekisitte?

Re: Uudessa huonekalussa jälki

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.2.25 16:08:27

Onko kyseessä siis tismalleen sama pöytä, jota katsoitte kaupassa, vai oliko kaupassa esillä mallikappale? Tämä vaikuttaa siihen, oliko pöydässä ostohetkellä vika, joka teidän olisi pitänyt huomata, vai onko kyseessä vasta kotona havaittavissa ollut vika.
Sillä on myös hieman merkitystä, oliko tuote kaupassa alennuksessa ja jos, niin miksi.

Jos saitte myymälässä esillä olleen pöydän, hyvitys on ok, koska teidän olisi pitänyt huomata virhe jo paikan päällä. Näissä tilanteissa kaikki tavarat pitää syynätä todella tarkkaan, ettei ole kolhuja, maalivikoja tai ruuvit nitkase.

Jos myymälässä oli esillä mallikappale ja saitte kotiin toisen pöydän joka on viallinen, niin teillä on oikeus vaatia pöydän kannen vaihtamista. Ei myymälä tietenkään mielellään siihen suostu, vaikka viime kädessä vastuu viallisesta tuotteesta on sen valmistajalla. Se on vaan myymälälle helpompaa antaa hyvitystä kuin alkaa reklamoimaan (mahdollisesti ulkomaalaiselle) valmistajalle.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.2.25 16:12:41

Vaatisin uuden, tai ainakin tuntuvamman hyvityksen.

Lähettäjä: Reklameissön 
Päivämäärä:   20.2.25 16:16:56

Ei ole myymälässä esillä ollut tuote vaan uutena tilattu (avattiin paketista itse jne).

Mielestäni 80 euroa on kans aika pieni hyvitys että saa viallisen tuotteen joka ostettu 600 eurolla :\

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.2.25 16:59:23

Joo en hyväksyisi, vaan vaatisin uutta pöydän kantta. Ei myyjä voi olettaa, että teillä on ruokapöydällä liina tai jotain tavaraa 24/7 pintavirheen peitteenä.
On olemassa riski, että siihen kohtaan tarttuu väriä esim. pöydälle tippuvasta ruuasta jos lakkaus on kerran virheellinen, tai että lakka lähtee kuoriutumaan vielä isommalta alalta. Mainitsepa nämä, kun teet reklamaatiota.

Kymmenisen vuotta sitten ostin eräästä kaupasta baarimallisen pöydän ja kaksi tuolia. Tuoleissa oli aika paljon pintavikoja ja tein niistä reklamaation. Myyjällä ei ollutkaan samaa sarjaa enää varastossa, vaan uudet piti tilata valmistajalta ulkomailta. Tässä tulisi menemään pari viikkoa. Leikin vähän tyhmää ja kysyin, missä mun on tarkoitus istua, koska myymälä halusi pintavikaiset tuolit takaisin tehdäkseen niistä reklamaation valmistajalle. Myymälä sitten antoi heillä esillä olleet tuolit siksi aikaa lainaan (iso peukku tähän). Tänä päivänä ei heillä taida olla ihan yhtä palvelualtis meininki.

On myös käynyt niin, että itse kasattavan senkin taustalevy oli rikkoutunut kotiinkuljetuksessa. Sekä ylä- että alareunasta oli lähtenyt sellainen 10 x 2cm palanen. Teoriassa sen olisi saanut naulattua paikoilleen ja levyhän olisi ollut seinää vasten, mutta koska kyseessä oli aika kallis kotimainen huonekalu, tein reklamaation. Myymälä suostui muitta mutkitta lähettämään uuden taustalevyn.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.