Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Huomauttaako mies rypyistäsi tms?

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   20.2.25 15:27:15

Tästä on keskusteltu joskus jo ja hyvin on menty ilman, mutta nyt on alkanut taas vähän sellaista pientä muka hauskaa vihjailla/ kuittailua rypyistäni joita mulla nyt ei kauhean paljon vielä edes ole, mitä voisi olla. Ikääon 50 vee .

Mun mielestä ei ole asiallista eikä edes hauskaa.
Toisaalta mietin että mitä jos vaan annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Toisaalta taas venytänkö silloin omia rajojani ja sitäkö tässä tarkoituksella tehdäänkin vai olenko vaan tosikko?

Sanoin taas asiasta ettei ole ok ja sitten tulee murinaa tyyliin että ai sä otat ton taas tolleen negatiivisena ..
Noh, en ymmärrä miten se pitäisi ottaa, kehunako?

Mites muilla, kommentoiko/ huomautteleeko tms miehenne iän tuomista muutoksista?
Millainen ihminen tuollaista edes harrastaa?
Ja varsinkin jos toinen on sanonut ettei ole ok?
Ja tosiaan muka silleen hyvällä.

Kavereitten miehet ei ainakaan moisia suustaan päästele tai tuijottele tarkoituksella...

Re: Huomauttaako mies rypyistäsi tms?

Lähettäjä: Tre 
Päivämäärä:   20.2.25 15:28:34

Ei kommentoi mitään negatiivista ulkonäöstäni.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   20.2.25 15:29:16

Lapikasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.2.25 15:31:46

Miksi kelpuutat kumppanin joka haukkuu ulkonäköäsi senkin jälkeen kun olet asiasta sanonut? Ansaitset parempaa.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   20.2.25 15:35:27

Onko se itsekään enää ihan tuore Tarzan
? Eihän tuollainen kommentointi ole hyväksyttävää. Iskisin takaisin.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   20.2.25 15:39:06

Ei todellakaan kuittaile eikä kommentoi. Ollaan oltu +10 vuotta yhdessä ja tietenkin iän myötä ollaan molemmat muututtu, mutta ei meistä kumpikaan näitä muutoksia kommentoi koskaan. Todella inhottava ajatuskin. Mitä hyvää on muka siinä että toinen kommentoi puolisonsa iän mukana muuttunutta ulkonäköä?! "Oletpa rupsahtanut/lihonut/rypistynyt/harmaantunut..." ja tämä on sitten muka kehu, vai? Missä universumissa? Miehesi on moukka.

Lähettäjä: Tre 
Päivämäärä:   20.2.25 15:40:45

Niin no meilläkin 25 vuotta yhteiseloa että kyllä tässä on molemmat muuttunut :D

Päivämäärä:   20.2.25 15:41:59

"Ei kommentoi mitään negatiivista ulkonäöstäni."
Näin olen ajatellutkin...

"
Onko se itsekään enää ihan tuore Tarzan
? Eihän tuollainen kommentointi ole hyväksyttävää. Iskisin takaisin."
Ei ole ei, todellakaan.
Silti näen hänessä sen komeuden ja seksikkyyden hymyssä, ilmeissä jne
Pitäisi varmaan iskeä kunnolla takaisin.
Jotenkin vaan pidän ulkonäön sellaisena asiana että sille linjalle ei lähdetä.
Olen kyllä joskus katsonut yhtä liioitellen pitkään hänen kasvoillaan olevia juonteita tuossa tilanteessa , eikä tykkää.
Olen myös kommentoinut ihan yhtälailla miehet vanhenevat.
Joskus kun ihan normi tilanteessa olen katsonut häntä silmiin niin valittaa että katsoin hänen hiusrajaansa/ otsaansa. No en katsonut

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   20.2.25 15:42:38

Täysin aivoton mies. Kenenkään ulkonäköä ei tule arvostella eikä kuittailla mitään.

Jos oma mies tekisi samaa niin lapikasta tulisi.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   20.2.25 15:49:26

No ei huomauttele. Kehunut joskus on kuinka hyvin olen säilynyt ja nuorekas tms. olen.. mainitsen tämänkin, koska samaa ikäluokkaa ollaan aloittajan kanssa eli muutoksia todellakin molemmissa jo. Mikään huomauttelu ei olisi ok, meillä onkin tapana enemmän nostaa toista kuin lätätä, edes sillä kuuluisalla huumorilla. Jos joku huumori menisi ohi maalin niin siitä sanottaisiin ja se sanominen ymmärrettäisiin ja todellakin pahoteltaisiin, ei seliteltäisi, puolin ja toisin.

Päivämäärä:   20.2.25 15:49:56

Ei. En siedä idiootteja, joten en ole sellaista valinnut puolisoksi.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   20.2.25 15:59:34

Tuohan on ihan normaalia käytöstä monelle miehelle: haukutaan naista, ja kun nainen ei tykkää, sanotaan että se oli vitsi, etkö ymmärrä huumoria.

Hyvää käytöstä tuo ei tietenkään ole eikä hyväksyttävää.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   20.2.25 16:08:08

Ei kommentoi. Meillä ikääntyy molemmat.

Päivämäärä:   20.2.25 16:11:18

Pitää vissiin alkaa suuri elkeisesti kokeilemaan onko kassit jo kutistunu niinku vanhoilla miehillä tuppaa... :D

Lähettäjä: Papu 
Päivämäärä:   20.2.25 16:41:43

No ei todellakaan huomauttele ja kommentoi vain positiivista kehostani.
En itse voisi olla suhteessa ihmisen kanssa joka huomauttelisi epäkohdistani. Eikä minulle tule koskaan mieleenkään kommentoida myöskään mieheni kehoa negatiivisesti.

Päivämäärä:   20.2.25 16:55:41

"En itse voisi olla suhteessa ihmisen kanssa joka huomauttelisi epäkohdistani"
No tämä justiinsa.
On vaan aika ristiriitainen olo kun suhteessa on niin paljon hyvää ja nyt tuntuu siltä kuitenkin, että vaikka mies ei koskaan enää sanoisi asiasta, niin tunnen itseni vähemmän viehättäväksi hänen silmissään.
En tunne oloani hyväksi vanheta hänen kanssaan.
Onko mies oikeasti ilkeä ja tuo muu hyvä vain silmänlumetta?
Vai onko vaan moukka joka aina välillä päästelee sammakoita?

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   20.2.25 17:15:15

"...niin tunnen itseni vähemmän viehättäväksi hänen silmissään.
En tunne oloani hyväksi vanheta hänen kanssaan."

Tämän sanot sille miehelle. Että tällaisia fiiliksiä tulee hänen ulkonäkökommenteistaan. Että vähän voisi miettiä sanomisiaan. Ja jos vielä kokee tarvetta ääneen tästä sanoa, se katsotaan vastedes tahalliselksi satuttamiseksi ja se voi johtaa sinun puolelta toimenpiteisiin, sillä miksi kukaan haluaisi viettää elämäänsä myrkyllisen ihmisen kanssa.

Päivämäärä:   20.2.25 17:26:09

Ei ole asiallista. Puheen tarkoitus on madaltaa itsetuntoasi.

Matalan itsetuntosi tarkoitus palvelee taas miestäsi; kun sinulla on huono itsetunto, et katsele muita miehiä ja miehen ei tarvitse pelätä että pettäisit tai lähtisit.

Miehen toiminnan tarkoitus on myös dominoida sinua. Että pysyisit ruodussa ja tietäisit kuka on ns. herra talossa.

Älä missään nimessä päästä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei tarvitse rähjätäkään vaan sano että ei ole okei että kommentoit ilkeästi ulkonäköäni. Voitko lopettaa.

Päivämäärä:   20.2.25 17:40:53

Piste, hyviä pointteja.
Sanoinkin, että se joka toista alentaa, ylentää itseään ja jos yrität heikentää mun itsetuntoa niin ei onnistu.

Mutta voi hyvin olla että taustalla sitten on juuri tuollaista että ei kannata lähteä, kuka muu sua katselisi.
Ja pitää ruodussa.
Ihmettelen kyllä miksi tuolla pilata hyvät asiat ja työntää minua pois.
Jokainen mies varmasti ymmärtää etteivät noi ole mitään ihania sanoja naiselle vaikka sinut itse olenkin sen faktan kanssa että kaikki tässä vanhetaan ja se näkyy myös.

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   20.2.25 17:50:38

Ei todellakaan huomauttele, päinvastoin kehuu usein.

Jos mies on ollut näkevinään, että sinä muka silmäilet jotain hänen "vikaansa" ja sitten hän huomauttaa siitä, se kertoo, että hän ei ole sinut oman vanhenemisensa kanssa ja on siis epävarma itsestään ja ulkonäöstään. Tätä hän sitten ehkä yrittää lääkitä huomauttelemalla sinunkin ulkonäöstäsi, ettet vain kuvittelisi olevasi viehättävämpi kuin hän. Tuo kertoo, että mies ei ole tunne-elämältään kypsä iästään huolimatta. Olet jo sanonut asiasta ja se ei ole muuttunut, joten nyt olisi korkea aika räjähtää - siis suuttua, huutaa, kirotakin vaikka. Niin että sinun naamasi alkaa punoittaa ja syke nousee. Sinun tulisi kertoa miehelle kaikki se, mitä olet tännekin kirjoittanut: että sinua on alkanut epäilyttää tulevaisuus hänen kanssaan, et tunne oloasi viehättäväksi hänen silmissään ja sinusta tuntuu, että hän yrittää latistaa sinua tunteakseen oman olonsa paremmaksi.

Muista, että miehekäs mies ei koskaan yritä pönkittää omaa egoaan painamalla naistaan alas. Miehekäs mies hoitaa omat epävarmuutensa kypsästi ja nauttii saadessaan kertoa aidanseipäillekin, miten upea nainen hänellä on. Sinulla ei ole miehekästä miestä, vaikka hän olisikin välillä ihan kiva. Mutta voit yrittää saada hänet ajattelemaan omilla aivoillaan, jos vain uskallat nostaa kunnon metakan. Vähän epäilen, osaatko sellaista, kun viesteistäsi tulee sellainen mielikuva, että rauhallisesti sanominen on kaikista kipakointa, mihin pystyt.

Missään nimessä älä anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Se ei tee hyvää sinulle eikä parisuhteellenne, ja sitä paitsi aliarvioit siinä miestäkin, jos ajattelet, että hän on niin pikkupoika vielä, ettei häneltä voi odottaa aikuisen ja rakastavan miehen käytöstä. Pikkupojan kommentin "äitillä on ihan iso pylly!" voi antaa mennä toisesta korvasta ulos, mutta aikuisen miehen kommentin ei. Ylipäätään ihmisten pitäisi opetella kommunikoimaan parisuhteissaan selkeämmin ja kertoa, jos jokin asia tuntuu pahalta ja miksi se tuntuu pahalta. Tiedän, että sotien aikaisen sukupolven jälkeläisille on usein vaivihkaa opetettu ns. vaikenemisen kulttuuri eli että pahoista asioista on syytä vaieta ja yrittää kestää, mutta älkää siirtäkö tätä mallia eteenpäin ja yrittäkää päästä siitä itsekin eroon.

Päivämäärä:   20.2.25 17:54:03

Ja itse asiassa sanoin myös, että mietippä tilannetta... Kotona mies joka pyytää mua ja joskus jossain mies joka kehuu ja sanoo positiivisia asioita eli että oletpa ihana nainen..

Päivämäärä:   20.2.25 17:58:14

"Muista, että miehekäs mies ei koskaan yritä pönkittää omaa egoaan painamalla naistaan alas. Miehekäs mies hoitaa omat epävarmuutensa kypsästi ja nauttii saadessaan kertoa aidanseipäillekin, miten upea nainen hänellä on."
Ihanasti sanottu :D

Olen räjähtänytkin mutta meillä menee helposti riidat sitten isommaksi kuin on ja sovinto venyy ja venyy jne joten olen nyt omalta osalta yrittänyt tällaista rakentavampaa tapaa ilmaista itseäni.

Päivämäärä:   20.2.25 17:59:22

Tuolla puhelin korjasi.. eli kotona mies joka lyttää, ei siis pyytää :D

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   20.2.25 18:06:47

On hyvä, että mietit, miten voit ilmaista itseäsi rakentavasti. Jos mies kuitenkaan ei ymmärrä niistä rakentavista keskusteluistanne, että oman naisen ulkonäköä ei haukuta, sinulla on vaihtoehtona joko kestää samaa jatkossakin tai sitten sanoa asiasta sellaisella rytinällä, että joko asia menee kerralla perille tai sitten tulee ero. Ja usko pois: jos mies haluaa erota sen takia, että sinä suutut siitä kun hän jälleen kerran haukkuu ulkonäköäsi, et halua sellaista miestä.

Kertarytinä on parempi kuin ainainen kitinä.

"Ihanasti sanottu :D"

Oli ehkä joo ihanasti sanottu mutta myös täyttä totta, ei mitään huumoria. Ihan oikeasti: vain epävarmat ja tunne-elämältään kehittymättömät miehet (plus narsistit) heittävät ilkeitä kommentteja naisensa ulkonäöstä ja nauttivat siitä. Sinä itse voit asettaa rajat sille, miten sallit itseäsi kohdeltavan. Jos aina vain napiset asiasta mutta sama jatkuu, osoitat, että olet valmis kestämään tätä jatkossakin, vaikket siitä pidäkään.

Päivämäärä:   20.2.25 18:16:33

Miksi rypyt ovat jotenkin negatiivinen asia?

Riippuu ihan täysin miten niistä vanhenemisen merkeistä puhutaan. Minä ihailen mieheni upeita raitoja ja joskus ollaan naurettu yhdessä minun rypyilleni kun naama oli hassusti turvoksissa. Ei hän hauku ulkonäköäni, vaikka on joskus ääneen sanonut, että huomasi että minulla on naururyppyjä, se oli todella rakkaudentäytteinen hetki jota muistelen lämmöllä. Mies ne naururypyt on aiheuttanut minulle ja vitsaillaan, että minä olen vastavuoroisesti aiheuttanut hänen harmaantumisensa.

Ei ikääntyminen ja sen näkyminen ole mikään negatiivinen asia josta ei saisi puhua. Tottakai sillä on väliä ja eroa MITEN siitä puhutaan, neutraalina huomiona, kunnioituksella vai hyi hitto kun oot ryppyinen-tyylillä.

En tiedä millä tavoin mies sinulle puhuu enkä millainen suhde teillä on, mutta jos asia on sinulle herkkä niin PUHU SIITÄ, että mies ymmärtää että et halua asiasta vitsailtavan/kommentoitavan. Se on ihan täysin ok jos ikääntyminen ja sen kommentointi herättää ikäviä tuntemuksia, mutta ne tunteet ovat ihan sinun vastuullasi. Jos et saa miestä ymmärtämään tai huomaat hänen tarkoituksenaan olevan lytätä sinua niin sinulla on oikeus olla itsesi puolella ja lähteä suhteesta jos käytös ei muutu.

Päivämäärä:   20.2.25 18:17:05

"Jos aina vain napiset asiasta mutta sama jatkuu, osoitat, että olet valmis kestämään tätä jatkossakin, vaikket siitä pidäkään."
Mulla on tätä ennen 3 pitkää parisuhdetta (+ muutama säätö) ja vaikka yhdessä oli paljon paskaakin niin näistä kukaan ei ole koskaan arvostellut mun ulkonäköä tms negatiivisesti.
Tavallaan tuntuisi hullulta jos tämä tulee olemaan eron syy mutta toisaalta taas se on iso asia omasta mielestäni.

Päivämäärä:   20.2.25 18:19:42

Piste, tässä ei ole sellaista hyväntahtoisuutta vaikka miksi sitä siksi yrittää naamioidakin. Tietyt sanat/ äänensåvyt on kyllä paljastanu millä mielellä ollaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.2.25 22:16:04

Olen miehelle huomauttanut etten pidä jatkuvasta kiusoittelusta, se alkaa tekemään minusta röllipeikon näköisen (mielessäni) ei se ainakaan kivalta tunnu. Joissain tilanteissa hyvällä maulla mutta liikaa on liikaa. Hän ymmärsi lopulta pointtini, aluksi väänteli samaan tyyliin.

Päivämäärä:   21.2.25 08:28:23

Miehesi on ilkeä mulkero, eikä rakasta tai arvosta sinua. Nauttii luokkaamisestasi. Keräähän kamppeet ja lähde kulkuun.

Päivämäärä:   21.2.25 08:51:49

Ei. Lapikasta tuollaiselle. Mistä te näitä keskenkasvuisia helmiä löydätte?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.