Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko käynyt luokkakokouksessa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.2.25 13:44:25

Kauanko kouluajoista oli ja minkä koulun se kokous oli? Oliko paljon porukkaa ja mitä siellä tehtiin? Millaisessa paikassa kokous oli?

Re: Oletko käynyt luokkakokouksessa?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   20.2.25 13:57:27

Ala-asteen luokkakokous noin 32-vuotiaina. Noin puolet oli paikalla, samoin silloinen luokanopettajamme. Varattiin Haraldista tila ja syötiin ja muisteltiin vanhoja, sitten osa lähti pubiin jatkoille ja sen jälkeen vielä osa karaokepaikkaan. Olin itse tuossa viimeisten joukossa. Oli tosi hauskaa. :)

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   20.2.25 14:24:31

Lukion luokkakokous muutama vuosi sitten niihin aikoihin kun 30 vuotta aikaisemmin oltiin kirjoitettu ylioppilaiksi, mukana kolmelta luokalta yhteensä noin 40 henkeä ja meidän vanha luokanvalvoja, joka toki on nykyään eläkkeellä. Varattiin paikallisesta ravintolasta isot pöydät ja omakustanteisesti syötiin ja juteltiin vanhoista, nykyisistä ja tulevista asioista ja suunnitelmista. Oli todella hauskaa nähdä porukkaa koska meillä ainakin oli hyvä henki.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   20.2.25 14:32:18

Lukion luokkakokous 17 vuotta kirjoitusten jälkeen. Pidettiin hauskaa kokonainen viikonloppu vuokramökillä! Mahtavaa, että tosi moni pääsi paikalle, vaikka monilla perhettä jne. Meillä oli tosi hyvä porukka lukiossa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.2.25 14:34:51

Olisin halunnut mennä, ajankohta viisikymppisenä tänä vuonna, enkä ole nähnyt ketään lukion jälkeen aikuisena. Mutta, selvisi että ohjelma on ryyppykierros vanhassa kotikaupungissa ja pikainen stalkkaus mitä luokkatovereista on tullut, niin ei huvittanut mennä. Eli siis perseet olalla omalla kustannuksella örveltämistä. Odotin sitä ravintolaa ja sivistynyttä jutustelua ja jatkoja niille jotka haluavat jatkaa. Mutta edes puolisoa ei saa ottaa mukaan (mikä olisi ollut kiva, näyttää hänelle vanhoja kavereita ja nähdä muiden puolisoita), joten nope. Harmittaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.2.25 14:35:57

Kai sen puolison saa ottaa mukaan omakustanteiselle röpöttelykierrokselle :O

Lähettäjä: kop 
Päivämäärä:   20.2.25 14:41:15

Kerran olen käynyt. Meillä oli ala-asteen luokkakokous kun oltiin jotain parikymppisiä. Kokoonnuttiin metsästysmajalla, jotkut tais käydä saunassa ja sitten oli vaan sellaista vapaata jutustelua ja kertoiltiin kuulumisia. Ei sen ikäisenä juurikaan kellään ollut vielä perhettä, työpaikkaa tai muutakaan sen ihmeempää kerrottavaa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   20.2.25 15:01:00

Kerran olen ollut, siitä on aikaa jotain 7-8 vuotta. Lukion "luokka"kokous koko vuosikurssille, paikalla oli muuta kymmenen henkeä mutta aika paljon puuttuikin. Kokoonnuttiin vanhalla koululla, kierreltiin siellä tiloja ja pari vanhaa opettajaa oli mukana. En muista tarkemmin mitä siellä tehtiin... tuon jälkeen halukkaat jatkoivat baariin, istuin siellä pari tuntia. Valitettavasti ketään omista lukionaikaisista kavereista ei ollut paikalla, mutta oli mukava ilta silti.

Olisi mielenkiintoista nähdä, mitä yläastekavereista on tullut, mutta meillä oli niin huonot välit luokan eri ryhmien kesken ettei taida tulla kokousta.

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   20.2.25 15:10:54

Mulla sama juttu, että ala-asteen ja yläasteen aikaisten luokkakavereiden kanssa on olemattomat välit eikä suoraan sanottuna kiinnosta, joten jos pitävätkin niin en mene. Toki on mulla muutama kaveri noista yläasteajoista mutta heidän kanssaan pidetään yhteyttä muutenkin.

Lähettäjä: fart 
Päivämäärä:   20.2.25 15:31:17

Itsellä ikää yli 30v, lähempänä 40v. Ei ole kukaan jaksanut järjestää mitään bileitä ja se on toisaalta harmi. Olen satunnaisesti nähnyt muutamia kavereita ja aina kyllä juttua riittää, ainakin kun itse en ole 10v ollut varsinaisesti kenenkään kanssa tekemisissä paitsi siis hyvin, hyvin satunnaisesti jos jossain kaupassa tai baarissa on nähty.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   20.2.25 15:33:12

En missään "virallisessa", mutta yksi ala-asteaikainen luokkakaveri joskus noin 10 vuotta sitten järkkäsi pienimuotoista tapaamista, jonne tuli muistaakseni noin 10 henkilöä paikalle. Käytiin ravintolassa syömässä.

Lähettäjä: nevö 
Päivämäärä:   20.2.25 16:04:51

en oo, ei oo koskaan tullut kutsua semmoiseen pippalointiin :)

Päivämäärä:   20.2.25 16:09:54

Minä muutin pois ala-asteen jälkeen, muut jatkoivat samalle yläasteelle niin sopivat vasta siellä luokkakokouksesta. Muutin paikkaan, jossa ala-asteen luokka jatkoi yläasteella kokonaisena, ja he olivat sopineet luokkakokouksesta jo ala-asteella. Kysyin, pääsenkö minäkin sinne mutta osa ällistyi siitä niin pahasti, että sanoin että antaa olla. "Kun se on ala-asteen luokkakokous! Pitäisi järjestää toinen yläasteen!"

Lukion kokouksesta en muista, sovittiinko mitään.

Eli en ole koskaan päässyt kokouksiin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.2.25 16:20:32

Peruskoulun luokkakakouksia on ollut neljä, vuosina 91, 01, 11 ja 21.
Meitä oli 32 oppilasta, ja luokka pysyi paria muuttajaa ja uutta luokkakaveria lukuun ottamatta samana koko ala - ja yläasteen ajan, yhdeksän vuotta. Mukana olivat ekassa luokkakokouksessa kaikki, ja myöhemmissä 28-30. Viimeisimmässä meistä kaksi oli jo kuollut.

Lukion luokkakokouksia on ollut kaksi, 2004 ja 2024. Viime vuonna tuli 40 vuotta siitä, kun pääsimme ylioppilaiksi. Molemmissa kokouksessa paikalla ovat olleet kaikki 30 luokkalaista.

Kaikki luokkakokoukset ovat olleet jonkun ravintolan kabinetissa tai kartanohotelissa. Mukavaa on ollut.
Eikä todellakaan ole ollut puolisoita mukana.
Jatkoille taidettu koko porukalla lähteä vain peruskoulun ekakasta luokkakokouksesta.
Ja silloin kun ollaan oltu hotellissa, niin on vietetty siellä pe-su.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.2.25 16:24:38

No on tullut käytyä. Kaikki kynnelle kykenevät ovat olleet mukana, myös ukkoni. Yleensä baareissa on ruukattu tavata.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.2.25 16:32:31

Peruskoulun luokkakokouksissa en kertaakaan, en todellakaan halua nähdä niitä pinnallisia kusipäitä ja lyttääjiä enää ikinä, en opettajia enkä luokkatovereita ehkä ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Lukio oli aivan liian sekava ja useammassa eri paikassa etten tiedä onko siellä ollut mitään kokouksia edes, ainakaan ei ole kutsuttu. Saattaisin mennäkin riippuen siitä kuka/ketkä on päsmärinä.

Toisen asteen kokouksessa sen sijaan käyn joka vuosi ja meillä on siellä aivan uskomaton yhteishenki edelleenkin. Saattaa johtua siitä, että ei ole Suomessa...

Päivämäärä:   20.2.25 16:55:14

-: meinasin pahoitella peruskoulukokemuksiasi, mutta asenteessahan se vika olikin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.2.25 19:02:22

Peruskoulun luokkakokouksissa en kertaakaan, en todellakaan halua nähdä niitä pinnallisia kusipäitä ja lyttääjiä enää ikinä, en opettajia enkä luokkatovereita ehkä ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Tämä!

Lähettäjä: Jatta 
Päivämäärä:   20.2.25 19:14:10

Muutama vuosi sitten ois ollut Luokkakokous lukion porukalla. En mennyt, en oikein soveltunut joukkoon silloin. Vaikka nykyään noista ihmisistä muutama on kaverikin.
Mutta en tavallaan kaipaa niitä aikoja enkä oikein edes muista niistä ajoista mitään. Olin todella ahdistunut tuolloin.

Lähettäjä: Nappi 
Päivämäärä:   20.2.25 19:38:35

Meillä oli ankea peruskouluporukka joten kun kutsu tuli luokkakokoukseen parikymppisenä en lähtenyt.

Luokassa oli sellainen pissispimujen joukko joka kohteli ivallisesti muita.
Moni heistä vieläpä harrasti ratsastusta kuten minäkin, silti en kuulunut siihen porukkaan (olivat varakkaammista perheistä ja hyvin muotitietoisia toisin kuin minä).

Lähettäjä: Emppu 
Päivämäärä:   20.2.25 19:48:44

Kutosluokalla tilattiin luokkasormukset ja silloin päätettiin, että luokkakokous pidetään x vuoden päästä ja tää päivämäärä kaiverrutettiin luokkasormuksiin.

Menin, vaikka ensin meinasin jättää välistä, koska olin tuolloin hyvin vahvasti kiusattu, mutta yksi kavereista sai sitten ylipuhuttua ja lähdettiin kahdestaan sinne asenteella me vs. muut.

Pussikaljalle mentiin ja yllättävän kivaa oli! Yksi kiusaajista pyysi anteeksi paskamaisuuttaan ja noin muutenkin tuli poristua paljon niiden kanssa, joiden kanssa ei olisi missään nimessä ollut tekemisissä tuolloin ala-asteella. Huomasi, että ihmisetkin voi muuttua.

Päivämäärä:   20.2.25 21:42:39

"-: meinasin pahoitella peruskoulukokemuksiasi, mutta asenteessahan se vika olikin."

Jep, kuulostat tismalleen samalta kuin nämä tyypit. Ei epäilystä mihin porukkaan itse kuuluit tuolloin.

Päivämäärä:   20.2.25 21:46:42

Juu, kuulun siihen porukkaan, joka ei nimittele eikä hauku minkään maan väkeä.

Lähettäjä: joan 
Päivämäärä:   21.2.25 13:42:26

Olen niin vanha, että kävin yhteiskoulua ja se oli pääsääntöisesti niin ankeaa akaa, että ylioppilaskirjoitusten aikaan tein päätöksen, että näitä apinoita en tule koskaan tapaamaan mihinkään. Ja seon pitänyt. Pari ystävää siltä ajalta jäi, heitä tapaan silloin tällöin.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   21.2.25 13:49:43

Niin kamalaa kiusaamista oli ala-asteen lopussa etten mennyt tapaamiseen vaikka kutsu tuli. Yläasteelta ei semmoisia tapaamisia edes sovittu.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   21.2.25 16:03:17

Ala-asteen luokkakokous olisi ollut joskus 20v sitten. En mennyt. Ei ole niin hyviä muistoja ala-asteelta että olisin halunnut tavata sieltä ketään. Mikäli seuraava joskus järjestetään en aio mennä sinnekään samasta syystä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.2.25 16:56:58

Meillä piti olla mutta en usko että kukaan järjesti sitä. En olisi tietty mennytkään-kiusattiin niin paljon että kun sai yläasteen päättötodistuksen niin se riitti.

Päivämäärä:   21.2.25 20:06:34

"Ei ole kukaan jaksanut järjestää mitään bileitä ja se on toisaalta harmi."

Järjestä itse. Jonkun on järjestysvastuu otettava.

Meillä olisi kesällä luokkakokous. Monet heistä pahoinpitelivät minut useaan kertaan ja pienempi väkivalta, lyöminen, töniminen alas rappusia jne oli aivan jatkuvaa, siis ei päivittäistä vaan se jatkui koko päivän sekä koulumatkat.

Voitte arvata, etten ole menossa, mutta suurin osa taitaa olla kiinnostunut, varsinkin ne pahimmat väkivallantekijät. Ja ohjelmassa on ryyppäämistä.

Päivämäärä:   21.2.25 20:16:08

En ole eikä kiinnosta mennäkään. Joskus 10v sitten tuli kutsu, jätin menemättä. Oli parempaa tekemistä.
Ei ole mitään traumoja kouluajoilta, mutta ei vaan kiinnosta.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   21.2.25 20:25:16

Olen kuullut, että osa lukioluokasta näki tietyn piirin luokka"kokouksissa" jonkun kerran kirjoitusten jälkeen, olisko ollut 5 vuotta ja 10 vuotta kirjoituksista. Itse en näihin kutsua ole saanut. Ala-asteella mun luokalla oli 4 oppilasta ja yläasteella samoja joita lukiossa. Amk-porukan kanssa on nähty jo useasti valmistuttua ja on ollut ihan super hauskat viikonloput joka kerta. Pari viime kertaa on jäänyt multa välistä, kun olin koronassa ja toisen kerran juuri synnyttänyt.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   21.2.25 20:31:11

Jatkan vielä. Amk-porukan kanssa on nähty opiskelupaikkakunnalla vuokramökissä. Meitä on ollut paikalla n. 20 hengen luokasta 14-19 henkeä kerrasta riippuen. Valmistuttiin 2008. Osa on ollut 2 yötä, osa yhden yön ja osa ollut vain yhden päivän + illan ja lähtenyt yöksi kotiin. Aamupalatarpeet on ostettu osittain kimpassa, lämmin ruoka lauantaille on tilattu paikalliselta cateringilta. Joku edullinen setti yleensä, tyyliin kiusaus ja salaatteja. Ne jotka on menneet jo perjantaina paikalle on hoitaneet itselleen sapuskat siksi illaksi. Muuten jengi on tuonut naposteltavaa ja omat juomat. Ollaan katseltu kuvia, muisteltu menneitä, saunottu, pelailtu ja vähän humalluttukin.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   22.2.25 22:46:03

Kerran kävin. Kyseessä oli lukion 2-3- luokka ja aikaa kouluajoista viitisen vuotta. Viihdyin kyllä, mutta sen enempiä ystävyyssuhteita ei siitä jäänyt.

Lähettäjä: 785 
Päivämäärä:   22.2.25 23:58:40

Ala-asteella tilattiin luokkasormukset ja sinne kaiverettiin vuosi. En muista milloin se olisi ollut enkä olisi mennyt vaikka sellainen olisi järjestetty.
Kiusattu olin koko peruskoulun eikä kiinnosta vähääkään tietää mitä niille kuuluu tai on kuulumatta.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   23.2.25 00:06:40

En ole. Joko mua ei oo vana kutsuttu niihin tai sitten niitä ei oo järjestetty. En olisi mennyt kuitenkaan.

Päivämäärä:   23.2.25 00:14:21

Suoraan suomalaisittain sanottuna siinä on läjä ihmisiä, jotka eivät ole ikinä kiinnostaneet minua millin vertaa.

Päivämäärä:   23.2.25 00:15:22

Meidän luokallemme kasattiin koulun r.u.m.i.m.m.a.t ja lapsellisimmat pojat, vähiten mielenkiintoiset tytöt ja näiden kanssa piti kärsiä kolme vuotta kateellisena rinnakkaisluokkia katsellen.

Päivämäärä:   23.2.25 00:15:39

Yläkoulussa siis.

Lähettäjä: Yösiipi 
Päivämäärä:   23.2.25 00:47:05

En enkä ikinä suostu menemään sinne. Oon tehnyt ihan tarpeeksi töitä terapiassa unohtaakseni ne ihmiset, joten olkoot ilman minua.

Päivämäärä:   23.2.25 06:38:59

En pystyisi menemään, en pystyisi kohdata kiusaajia. Kiusaamisen vuoksi päädyin paljon kykyjäni alempiin hommiin ja häpeän urattomuuttani ja alhaista sosioekonomista asemaani. Kaiken maailman lakkoilevat paperityöläiset tienaavat enemmän ja retostelevat omaisuudellaan.

Lähettäjä: Mii 
Päivämäärä:   23.2.25 11:01:21

En todellakaan menisi, en pystyisi näkemään ihmisiä jotka pilasivat elämäni. Näin kohta kolmekymppisenä edelleen opinnot kesken, koska en pysty käymään koulussa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   23.2.25 11:39:00

En ole eikä ole koskaan mitä kutsuakaan tullut. Lppkkljljn kolmannella osa osti luokkasormuksen. Koulu järjestänyt joitakin vuosijuhlia tyyliin 100v juhla muttei siitäkään mitään ilmoitusta tullut /näkynyt

Taitaa olla, että noissa luokkakokouksissa käyn enemmkn he joilla hyvin palkayyu työ, menestyneet.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.