Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljon maksaa tallin rakennus?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.2.25 11:11:56

Tässä nyt haetaan asumusta parille-kolmelle ponille/hepalle. Tontti siis jo on ja tie sinne plus sähkö- ja vesiliittymä.

Yritän hakea vähän ajatusta lähtekö saneeraamaan vanhaa navettaa joka nyt lähtökohtaisesti on liian matala. Vai rakentaisiko uuden rakennuksen.

Luksusta ei tarvita, muutama karsina, hoitopaikka, varastotilaa ja siinäpä varmaan se.
Siirtotalli(t) kin vaihtoehto.

Ja sillä ajatuksella, että kaikki työ ostetaan.

Kiitos jos jotain osviittaa on jollain :)

Re: Paljon maksaa tallin rakennus?

Lähettäjä: ikiolo 
Päivämäärä:   20.2.25 11:21:45

Rakenna korkeampi tila hevosille nykyisen tallin yhteyteen laajennuksella. Nykyiset tilat pidät varustetilana ja varastona (heinät, rehut, aluset).

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.2.25 11:24:33

60 000e laskin itse kun mietin samaa asiaa ja samassa tilanteessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.2.25 11:24:38

Onko navetan päässä traktorikatosta tai heinälatoa? Minä remppasin pihaton traktorikatokseen ja hoitotilat+muut navetan puolelle.

Lähettäjä: Totuuden torvi 
Päivämäärä:   20.2.25 11:48:11

Tallin kanssa on sitten samanlainen tilanne kuin hevosten. Kerran hankittu, jatkuvasti siihen uppoaa rahaa. Mitä paremmin teet sekä suunnittelet rakennusvaiheessa, aivan kulkuväyliä myöten, sen vähemmän joudut jatkossa santsaamaan. Tosin korjattavaa, paranneltavaa, uusittavaa tule aivan jatkuvasti.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   20.2.25 18:35:25

Neljälle hevoselle 120t euroa juuri ennen koronaa (pesari, lämmin satulahuone, varastotilaa ja lantala). Työn hinta oli silloin noin 57€/h per nassu, joten siitä voi lähteä laskemaan, paljonko esimerkiksi kahden timpurin tai muun rakennusalan henkilön työ maksaa per päivä, per viikko. Alan suunnittelijana hoisin itse lähes kaiken suunnittelun, mutta tavallisesti siitäkin pitää maksaa useammalle suunnitteijalle. Itse teimme paljon, mutta rakentamisessa on paljon sellaista, mikä harrastelijalta kestää tai menee mönkään.

Päivämäärä:   21.2.25 10:41:35

Minä luulen, että minun kipuraja menee siinä sadassa tonnissa. Sen alle olisi tarkoitus päästä.

Lähettäjä: Hahahahahaaa 
Päivämäärä:   21.2.25 11:05:52

Tästä oli keskustelua juuri. 1000e ylöspäin per neliö, maatöineen. Sitten jos vetäsee siihen salaojitetut tarhat päälle jne. Niin voi suurinpiirtein tuplata...

Päivämäärä:   21.2.25 15:32:14

Okei, nu tuo on riittävä tieto tällä erää :)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.2.25 16:36:23

Mä laittaisin ne hevoset asumaan siirtotalliin ja remppaisin hoitotilat ja varustehuoneet ym. sinne navettaan.

Päivämäärä:   21.2.25 21:49:20

No joo tuokin on periaatteessa mahdollista. Mitenköhän esim kengittäjä ja eläinlääkäri suhtautuu siirtotallissa työskentelyyn?

Päivämäärä:   21.2.25 21:57:30

Laittaisit ne hoitotilat sinne navettaan mieluummin.

Päivämäärä:   22.2.25 07:05:08

Mutta siis se on sellainen että isommalla hepalla osuu pää kattoon

Lähettäjä: Kääk 
Päivämäärä:   22.2.25 07:55:17

Minäkin remontoisin, ja olen remontoinutkin, navetan. Piikattiin lattia auki ja valettiin alemmas. Salaojitettiin myös, koska joutui kaivamaan jonkin verran anturan alle. Oli huomattavasti halvempi homma rempata se navetta kuin rakentaa uusi rakennus.
Meillä tosiaan nyttemmin uusi rakennus, 60m2 ja hinta oli tuo 1000e/neliö kun itse tehtiin tosi paljon.

Päivämäärä:   22.2.25 10:18:59

PaljonKO!

Lähettäjä: Jatta 
Päivämäärä:   22.2.25 10:27:58

Siirtotallissa olisi hyvä olla riittävän iso tila kengittäjälle ja eläinlääkärin työtä varten. Tästä olen saanut moitteita muutaman kerran. Tosin eläinlääkäri pelkäsi hevosia. En tiedä olisiko mikään tila riittänyt.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.