Lähettäjä: Kaveri
Päivämäärä: 20.2.25 11:14:38
Minulla on kaveri, joka ei osaa olla yksin. On ”suurperheestä” (5 lasta, kaveri toisiksi vanhin ja vanhemmat päättivät tehdä vielä kolmannen lapsen, mutta tulikin kolmoset). Kotona ei ole koskaan ollut yksin. Opiskelemaan kun lähti, asui soluasunnossa, kun ei ollut varaa yksiöön. Ei siis opiskeluaikanakaan ollut yksin. Solusta muutti yhteen poikaystävänsä kanssa, menivät naimisiin, saivat pari lasta. Erosivat ja kaveri joutui ensimmäistä kertaa asumaan yksin (lapset viikko-viikko vanhempien luona). Kaverilla ei ole ongelmaa, jos lapset ovat hänellä (toinen ei ole vielä edes koulussa, toinen on alle 10v. joten mitään ”turvaa” lapsista ei ole). Kun lapset ovat toisen vanhemman luona, kaveri ei pärjää. Saa paniikkikohtauksia. Saattaa yöllä ilmestyä oven taakse ”mä tuun sun sohvalle nukkumaan”, välillä soittaa etukäteen, välillä vaan soittaa ovikelloa.
Onneksi hänellä on useampia kavereita, joiden luokse voi mennä yöksi. Tässä yksi kerta minulla oli työn puolesta koulutus 100km:n päässä. Veljeni asuu ko. kaupungissa ja koska koulutus alkoi klo 8.30 ja oli luvattu huonoa ajokeliä, olin yön veljeni luona. En ollut tästä kaverilleni sanonut. Hän oli mennyt oveni taakse yöllä ja kun en ollut avannut ovea enkä vastannut puhelimeen (puhelin oli äänettömällä), hän oli saanut jonkinlaisen paniikkikohtauksen, aivan epätoivoisena hakannut oveani ja kiljunut. Naapurit olivat soittaneet poliisit paikalle. Kaveri ei ollut tajunnut käydä katsomassa autokatoksessa, onko autoni siellä.
|