Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko naiselle hyvin traumaattista olla rinnaton?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.2.25 23:08:17

Eräällä kurssilla on nainen, joka on naiseksi hyvin pitkä. Hänellä on sporttinen vartalo, mutta hän on käytännössä rinnaton.

Oletteko te rinnattomat kipuilleet asian kanssa?

Re: Onko naiselle hyvin traumaattista olla rinnaton?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   19.2.25 23:33:14

Mulla luultavasti parin vuoden sisään rintojen poisto. Suvussa vakava rintasyöpä rasite. Ei oikeen aiheuta tunteita mihinkään suuntaan. Ehkä jatkossa ei tarvitse urheiluliivejä. Mun itsetunto ei oo rinnoista kiinni. Toki kokonaan poistosta jää rinta vähän kuopalle. Se harmittaa. Toki mhdollisuus laittaa tilalle pienet silikonit.

Lähettäjä: veka 
Päivämäärä:   20.2.25 00:37:57

No ei todellakaan ole "traumaattista". Normaalin naisen itsetunto kun ei ole parista rasvapallosta kiinnio,haloo!

Lähettäjä: Tiffani 
Päivämäärä:   20.2.25 00:46:03

Itse olen hyvin pienirintainen, niitä ei käytännössä ole. Ja se todellakin korostuu kun treenaan paljon ja pidän kroppani on hyvin kiinteässä ja matalarasvaisella kuosissa. Eli rasvaa ei minulla myöskään rintavarustusta ”auttamaan” ole. Itse en koe asiasta mitään kipuilua ja olen tosi ok sen kanssa. Olen muutenkin pienikokoinen, joten luulen että jos nyt yhtäkkiä kasvaisikin isot rinnat, niin kokosin oman oloni ns liian tuhdiksi ja epävarmaksi.
Vaatevalinnoissa asiaa tulee joskus mietittyä, kun tietenkään samat vaatteet ei näytä hyvältä minun päälläni kuin mitkä näyttävät hyvältä isommat rinnat omaavan naisen päällä.
Mutta tiedän kyllä monia muita erityisesti tiukkaa treenaavia naisia joille asia on erittäin vaikea. Ja ymmärrän senkin hyvin! Minullakin on omia epävarmuuksia joistain kehoni osista (reidet), pahimmillaan kärsin asiasta tosi paljon ja on vaatinut paljon henkistä työtä hyväksyä että minulla ne ovat tällaiset. Vahva epävarmuus vaikkapa rinnoista voi merkittävästi laskea ihmisen itseluottamusta.
Mutta muistakaa kaikki, että jokaisen naisen keho on erilainen eikä todellakaan tarvitse kenenkään yrittää mahtua mihinkään muottiin. Joku rintojen koko ei määritä kuinka upealta joku näyttää.

Päivämäärä:   20.2.25 00:50:48

Jos se olisi helppoa ja halpaa, niin poistattaisin nämä F-kupin rinnat heti. Eivät aiheuta terveydellisiä ongelmia, en vaan pidä niistä.

Kai rinnattomuus jollekulle voi olla traumaattistakin, itse olisin mielelläni vartaloltani poikamainen. Naiseuden ja naisellisuuden voi kokea monella tavalla.

Päivämäärä:   20.2.25 03:00:00

Mulla on aina ollut pienet rinnat ja olen aina säälinut naisia joilla on isot. Säälin myös miehiä joilla on penis :D

On varmaan todella epämukavaa jos rintakehässä olisi isot löllykät, useinhan ne myös venyttää ihon. Sama kuin on varmaan hankala jos sellainen lihauloke roikkuu jalkojen välistä.

Tykkään myös että pienet rinnat on esteettisemmät mutta sehän on makuasia ja suurin osa varmaan eniten omasta kehon mallistaan tykkääkin. Mutta nautin siitä ettei ole isoja rintoja. Joskus kierron myötä aavistuksen suurenevat ja alkaa heti ahdistaa kun tuntuvat olevan tiellä.

Päivämäärä:   20.2.25 04:34:51

Minulla on pienehköt ja leikkaisin nämä vielä pienemmiksi, jos raaskisin laittaa rahaa siihen. Pidän pieniä rintoja kauniimpina ja mikä tärkeintä, käytännöllisempinä. Olisi ihanaa kun ei tarvitsisi käyttää liivejä ollenkaan.

Päivämäärä:   20.2.25 06:45:14

Isorintaisena veikkaisin, että enemmän se on traumaattista ettei missään saa olla rauhassa ja tulee kähmityksi ja kommentoiduksi. Ja ovay ikävät, tiellä ja välillä kipeät niin että koskee kävelläkin kun ei voi käyttää tarpeeksi tukevia liivejäkään ennen menkkoja kun nekin sattuvat.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   20.2.25 07:33:42

Jos jostain syystä menettäisin rintani, esim. syövän vuoksi, kokisin sen traumaattisena siksi, että omakuvani, ja kyllä, naiseuteni, kokisi valtavan kolauksen. Itsetuntoni ei ole niissä kiinni, mutta ne ovat osa minua siinä, missä kätenikin. Eihän kätensä menettäneidenkään traumaa oman kehon muutoksesta vastoin omaa tahtoaan parjata, miksi rintansa menettäneet olisi millään tavalla eri asia?

Mutta en tiedä pienirintaisista. Itselläni on f-kuppi.

Päivämäärä:   20.2.25 07:47:40

Isorintaisena on myös inhottavaa, moni mies puhuu tisseille, vaatteita hankala löytää, osa näyttää teltalta, osa tyrkyltä.
Helteellä hikoaa ja juokseminen hankalaa.

Kivat olis sellaiset b-kupit.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   20.2.25 07:52:21

Ei ole traumaattista, pidän pienistä rinnoistani tosi paljon. En ole koskaan toivonut isompia.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   20.2.25 07:53:39

No ei todellkaan. Itse olen onnellinen pienistä rinnoistani. Vaatteet sopii ja ratsastus ja juokseminen helpompaa.
Vain mies voi kuvitella noin.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   20.2.25 07:56:50

Itselleni olisi. Nämä E/F ovat oleellinen osa naiseuttani ja säälin suuresti pojan näköisiä lautoja.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.2.25 07:58:41

Niin siis ihmiset mieltävät itsensä rinnattomiksi jos rinnat ovat pienet?

Vai ovat pelkästään lukutaidottomia?

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   20.2.25 08:19:07

Isorintaisena veikkaisin, että enemmän se on traumaattista ettei missään saa olla rauhassa ja tulee kähmityksi ja kommentoiduksi.

Ja ukot tuijottaa suu auki.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   20.2.25 08:48:14

Joskus epävarmana teininä oli hetki, jolloin toivoin isompia rintoja. Se meni onneksi nopeasti ohi. Tuli järkevämpää tekemistä ja ajateltavaa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   20.2.25 08:50:57

Melkein jo odotin Tipen palanneen

Lähettäjä: ei o-malla 
Päivämäärä:   20.2.25 09:02:51

Rakastan omia rintojani, joten kyllä minulle olisi traumaattista, jos ne pitäisi esim. syövän vuoksi poistaa kokonaan. Olen kasvoiltani aika voimakaspiirteinen ja lapsena/teininä minua luultiin usein pojaksi, kunnes rintani kasvoivat tähän nykyiseen kokoon (ovat keskikokoiset eli näkyvät kyllä, mutta eivät ole niin isot, että haittaisivat esim. urheilussa), joten tulisi kyllä taas epävarma olo itsestäni, jos "naiseuteni" vietäisiin.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   20.2.25 09:06:51

Mulla oli ennen raskauksia pienet rinnat, mutta imetyksen jälkeen rinnat sulivat pois, niin että jäljelle ei jäänyt juuri muuta kuin nännit.
Olen ratkaissut asian niin, että käytän vähän liian isoja liivejä ja laitan niihin täytettä. En halua kuitenkaan olla täysin lauta, ja lisäksi enhän ilman liivejä voisi olla, koska sitten nännit näkyisi vaatteiden alta.

Tilanne harmittaa ja ahdistaa. Esimerkiksi uimahallissa tai rannalla en käy. En käy edes saunassa lasteni kanssa. Sinkkuuntumisen myötä olen kuitenkin pystynyt harrastamaan seksiä uusien miesten kanssa, vaikka häpeänkin rinnattomuutta. Miehet ovat kuitenkin suhtautuneet asiaan kivasti.

Isoja rintoja en edes haluaisi, sillä olen varsinkin yläkropasta siro (liivien ympärys 65 cm), mutta jos joskus olen rahoissani, voisin ottaa korkeintaan 200 g silikonit.

Päivämäärä:   20.2.25 09:07:47

Teini-iässä pienet rinnat harmitti ja aiheutti itsetunto-ongelmia, koska kyllähän teinipojat tissiheränneenä jaksoivat joka välissä muistuttaa kuinka pienet rinnat on rumat ja olen kuin poika enkä tyttö.

Aikuisiän kynnyksellä oma itsetunto parani kun selvisi niistä teini-iän tunnemyrskyistä. En piitannut enää muiden mielipiteistä koskien ulkonäköäni ja aloin pitämään itsestäni aidosti.

Pienet rinnat ovat olleet itseasiassa yksi kauneimmista asioista vartalossani ja ovat sitä edelleen.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.2.25 09:20:38

Mulla on tosi pienet rinnat eikä todellakaan ole traumaattista :D Ehkä teini-iässä mietin, että olisi kiva jos olisi isommat tai edes hieman pyöreämmät, mutta enää en jaksa montaakaan ajatusta uhrata asialle.

Salilla ne isot tissit olisivat vain tiellä ja kun olen luonnostaan suht pieni ja hoikka (nyt toki salin myötä lihaksikkaampi), niin vähän veikkaan, että isot tissit näyttäisivät vain hassuilta.

En ymmärrä myöskään silikoneja, etenkään jos niillä "korjataan" täysin hyviä ja luonnollisia tissejä. Ainakaan sellaisia, jotka näyttävät pinkeiltä puolipalloilta. Näitä näkee paljon nimenomaan fitnessurheilijoilla. Näyttävät kivuliailta, epämukavilta ja todella luonnottomilta! En ymmärrä, että ensin vedetään kroppa niin kuivaan kuntoon, että kaikki rasva häviää, ja sitten otetaan tilalle kireät silikonipallot. Lisäksi leikkaus kuulostaa inhottavalta ja nehän pitää käydä uusimassa n. 10v välein.

Koen olevani kuitenkin aika "naisellisen" näköinen. Minulla on pitkät hiukset, vyötärö, lantio ja hyvä takapuoli, se riittää. Aika sama, mitä tuossa rintakehässä on kiinni.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   20.2.25 09:31:02

En koe olevani rinnaton mutta pienirintainen kyllä. Itse pidän isoja luonnollisia rintoja kaikkein kauneimpina joten tietysti myös haluaisin sellaiset. Toisaalta tykkään kyllä omistani, olen muutenkin pienikokoinen ja melko timmissä kunnossa, eli olen sopusuhtainen. Tunnen itseni hyvin naiselliseksi.

Kukaan mies ei ole koskaan sanonut mitään negatiivista rinnoistani. Sen sijaan pari (ylipainoista) naista on niistä ikävästi vihjaillut joskus nuorempana.

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   20.2.25 09:38:11

Tietenkään pienirintainen ei ole rinnaton.

Tämän ketjun perusteella sen sijaan moni pienirintainen on lukutaidoton, mutta sehän ei ht-netissä ole mikään yllätys.

Päivämäärä:   20.2.25 09:46:47

Tosiaankin lukutaidottomia.
Ja se, että sanotaan vain "pienet rinnat". Sehän tarkoittaa monelle jopa B-kuppia. B ei ole pieni todellakaan!

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   20.2.25 09:56:55

Varmaan joillekin on, eri ihmiset traumatisoituvat eri asioista. Näin miehen näkökulmasta ei merkitystä, ihmiset tykkäävät erilaisista asioista.

Päivämäärä:   20.2.25 10:02:53

Ja minä ihmettelen naisia, jotka luulevat B-kupin kertovan jotain oleellista rinnan koosta. 70B on kupiltaan samankokoinen kuin 85AAA. 85B on samankokoinen kuin 70E.

Päivämäärä:   20.2.25 10:05:54

Siis aloittaja puhuu rinnattomuudesta ja täällä kehutaan kilpaa omia b- kupin tissejä.

Kun on aina kipuillut isojen rintojen kanssa niin se vaihtoehto et ei ois rintoja ollenkaan, ois vaan ihan tasainen rintakehä. Ei tarvitsisi käyttää rintsikoita, ei haittaisi urheilua, ei ois tiellä. Ois helpompaa, mut täytyisi olla tosi hoikka et näyttäisi hyvältä. Lihava rinnaton on jotenkin säälittävä näky.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   20.2.25 10:06:11

Olisi ihanaa olla pienirintainen tai rinnaton. Isohkoista rinnoista ei ole kuin haittaa. Itse pienennyttäisin omani heti, jos olisi siihen varaa. Helpompi löytäää vaatteita, urheilu (juokseminen, ratsastus) mukavampaa jne.

Päivämäärä:   20.2.25 10:23:33

Riippuu ihan täysin ihmisestä.

Lähettäjä: kokla 
Päivämäärä:   20.2.25 10:24:56

Traumat tuli pieniin rintoihin liittyvästä kiusaamisesta koulussa. Itse rintojen koko ei ole traumaattista. Mielestäni pienet on oikeasti tosi nätit, miehille on aina kelvanneet (tai kai tissimiehet eivät hakeudu seuraani ylipäänsä), ja käytännölliset nämä on myös.

Lähettäjä: gaselli 
Päivämäärä:   20.2.25 10:30:47

Itselläni on olemattomat rinnat ja olen aina ollut sinut sen kanssa. Urheilen, joten muutenkin aika vähärasvainen varsi kyllä korostaa sitä. Esim liivejä tarvitsen oikeasti vain nännien peittämiseen, voin aivan hyvin juosta, ratsastaa, hyppiä tms vaikka täysin ilman rintsikoita ilman ongelmia, koska ei ole mitään mikä hölskyisi.
Mutta tietenkin jokainen kokee kehonsa eri tavalla. Mutta kuten yllä tullutkin esille toiselle aihe voi olla kipeäkin, en siis todellakaan halua vähätellä kenenkään omaan kehonkuvaansa liittyviä epävarmuuksia!

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   20.2.25 11:41:15

Mua harmitti kylllä teininä, kun olin alipainoinen ja mulla oli AA-kupin rinnat. Niistä naljailtiinkin, sekä miehet että naiset.

Reilu parikymppisenä rintani kasvoivat peräti A-kuppiin. Kolmenkympin tietämillä jostain syystä, liekö vuosien ehkäisypillereiden käytön ja pienen painonnousun takia, rintani pompahtivat yhtäkkiä c-kupin kokoiseksi. Ja koska ne kasvoivat niin myöhään, painovoima ei ole vaikuttanut oikein millään tavalla vaan rintani ovat täysin kiinteät eivätkä roiku yhtään! Miehet ovat olleet aivan innoissaan kuulemma "täydellisistä tisseistäni".

Ei siis harmita yhtään enää. :D

Päivämäärä:   20.2.25 11:49:45

Itselleni olisi. Nämä E/F ovat oleellinen osa naiseuttani ja säälin suuresti pojan näköisiä lautoja.

Annas kun arvaan. Elopainosi on varmaan kolminumeroinen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.2.25 11:57:14

Pienet rinnat ovat hyvä asia urheilulliselle ihmiselle ja lisäksi tilanne yleensä korjautuu iän myötä. Terveisin 5-kymppinen jolla on kauniit rinnat ja onnea vaan sille ikätoverille joka jaksoi haukkua meitä "lautoja" ja omaa nykyään mahtavat riipputissit.

Lähettäjä: Peura 
Päivämäärä:   20.2.25 12:04:39

Olen pienirintainen ja olen aina ollut siihen hyvin tyytyväinen. Murrosiän alkaessa toivoin kovasti, ettei minulle kasvaisi suuria rintoja, ja onneksi niin ei käynytkään. Rintojen tai rinnan menettäminen voisi kyllä olla aikamoisen sulattelun paikka.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   20.2.25 14:12:21

Ei ole sen traumaattisempaa kuin mikään muukaan ulkonäköön liittyvä asia. Toki kaiken maailman idiootit saattavat kommentoida asiaa, mutta se kertoo enemmän heistä.

Päivämäärä:   20.2.25 14:20:24

"Itselleni olisi. Nämä E/F ovat oleellinen osa naiseuttani ja säälin suuresti pojan näköisiä lautoja."

Itse säälin suuresti ylipainoisia mammoja, joiden "naisellisuus" syntyy kahdesta roikkuvasta läskipussukasta ja niiden välisestä tissihiestä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.2.25 14:24:14

-: säälit ruotsinkielisiä isoäitejä?

Päivämäärä:   20.2.25 14:25:34

Uskoisin, että olisin sopeutunut asiaan, jos olisin elänyt aina rinnattomana. En koe naiseuteni olevan kiinni rinnoista, mutta ehkä asian kanssa olisi joskus teinivuosina kipuillut.

Sen sijaan jos nyt yhtäkkiä menettäisin rintani vaikkapa syövän tai jonkin onnettomuuden takia, niin olisihan se järkytys. Tosin ihan samalla tavoin järkyttyisin jos menettäisin sormia, varpaita tai korvan. Syövän ja muiden sairauksien kohdalla perimmäinen järkytys aiheutuisi luultavasti itse sairaudesta.

Päivämäärä:   20.2.25 14:26:25

"-: säälit ruotsinkielisiä isoäitejä?"

Kansallisuudella ja iällä ei ole väliä vaan sillä, että kuvittelee naisellisuuden liittyvän vain tisseihin :)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.2.25 14:28:58

Pitää sitä ihmisten olla tyhmiä ja heikolla itsetunnolla varustettuja, kun toisten naisten vartaloista puhutaan noin rumasti. Hyh hyh hyh. Siellä yökitään pojan näköisille laudoille ja hammasmätä lemuten itketään hikisistä läskipussukoista jne. Vaikka teille on puhuttu aina noin, niin se ei oikeuta räteitä puhumaan noin. Senkin pick miit.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   20.2.25 14:34:25

Joo ja ei. Minut voitaneen laskea rinnattomaksi, ovat olemattomat eivätkä edes pyöreät. Olen toki joskus miettinyt, että olisi "kiva" kokea se, että tuossa edessä jotain höllyy. Olen myös mallia päärynä, joten kroppa olisi ehkä tasapainoisemman näköinen, jos yläosassakin olisi fyllinkiä. Mene ja tiedä.

Mutta en ole tissittömyyttä koskaan ongelmana pitänyt. Ulkonäkötraumat tulevat muista asioista. En ole koskaan pitänyt itseäni kovin naisellisena tai kauniina, joten ehkä sen takia en kaipaa tissejäkään? Iän myötä olen hyväksynyt, että tällainen olen ja sillä mennään. Kirurginveistä en aio valita, jollei joku sairaus tai onnettomuus sitä vaadi.

Onpahan kätevää, kun voi tehdä "mitä vaan" ilman liivejä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   20.2.25 15:55:35

Jotenkin nyt huvitti tuo traumaattisuus :D

Erittäin pienet rinnat on ja sporttinen kroppa. Mukavaa vain etteivät ole urheillessa tiellä.
Seksin suhteenkaan ei ole ollut kyllä mitenkään traumaattista. Nännit on erittäin herkät, eikä ole kyllä miehetkään valittaneet. Kaikki aivan hyvin siis. :)

Päivämäärä:   20.2.25 16:03:40

Kai jollakulla voi olla lautafetissi.

Lähettäjä: qw 
Päivämäärä:   20.2.25 16:08:05

Rinnaton ja pienirintainen ovat kaksi ihan eri asiaa.

Totaalinen rinnattomuus, on se sitten synnynnäistä tai traumasta johtuvaa, voi olla hyvinkin traumaattista, tiedän muutaman jolta rinnat poistettu aikuisiällä sairaudesta johtuen ja kyllä he ovat asian kanssa kipuilleet.

Ja joo, ei saisi yllättyä että tällä palstalla on näin paljon lukutaidottomia. Jotenkin se silti yllättää joka kerta.

Päivämäärä:   20.2.25 16:11:17

Ai jotakuta oikein "jotenkin huvitti traumaattisuus" asiasta jota ei itse koe?
Onko empatia epämuodikasta? Onko naurettavaa traumatisoitua vaikka jos rinnat poistetaan syövän takia?
Muistin taas miksei tällä palstalla pitäisi viettää aikaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.