Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Poskiontelontulehdus

Lähettäjä: Minde 
Päivämäärä:   19.2.25 14:19:59

Saako poskea hautoa kuumalla jos on poskiontelontulehdus niin että ontelossa on märkää?
Ihan hirveä painekipu koko poskessa ja tuntuu ihan silmässä. Mitään ei tuu nenäkannulla ulos, en ole tukossa. Eilen sain antibioottikuurin, ei vielä ainakaan mitään vaikutusta. Olen syönyt nyt vuoden vähän väliä kuureja ja eilen sain lähettiin korvapolille ja tänään ajan viikolle 11. Mulla on epäilys että on hammasperäistä vaikka 3kk sitten otetuissa kuvissa hammaslääkäri sanoi ettei ole. Vaikkei hampaassa ole kipua niin minusta se että antibiootit ei poista tulehdusta, kuvissa ontelo on kokonaan varjostunut, nenässä haisee paha jos ei syö särkylääkeettä, särkylääke auttaa vain hetken sekä se että kipu säteilee hampaisiin ja pää on kipeä vain siltä puolelta puhuu hammasperäisen poskiontelotulehdus puolesta. Käytössä on sumutteita, nenäkannu, allergialääke ja taas antibiootti, viimeksi kuurin söin kk sitten.
Millä keinolla painekipua voi helpottaa?

Re: Poskiontelontulehdus

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.2.25 14:38:57

Punkteeraus auttaa, mutta harmi, kun eivät noita oikein tee nykyään, se kun tuo välittömän avun.

Otan osaa poskkionteloongelmiisi - tuo on aivan kammottavaa! Tappelin itse 10 vuotta ennen kuin pääsin leikkaukseen. Aina oli joku tekosyy, miksei leikattaisi, epäiltiin hammasperäiseksi ja ties miksi. Lopulta yksityinen alansa spesialisti löysi kuvistani rakennepoikkeaman. Pääsin (lisää julkisen kanssa tapeltuani) lopulta leikkaukseen ja 10 vuoden ongelmat jäivät siihen. Olin oikeasti jo luovuttaa jossain välissä, kun aina tuntui tulevan seinä vastaan. Onneksi lääkäri sitten oli pyytänyt sairaalassa vielä yhden mielipiteen ja tämä näki myös samaisen rakennepoikkeaman kuvissani.

Ja mitä tulee tulehdukseesi, en lähtisi lämpimällä hautomaan. Jos mahdollista, menen punkteeraukseen. Vaikka sitten yksityiselle.

Lähettäjä: Minde 
Päivämäärä:   19.2.25 15:13:18

Yksityisellä olen itseäni hoidattanut, mutta nämä korvalääkärit joille aikoja saa eivät suostu punkteeraukseen. 1 vielä olisi siellä jota en ole kokeillut mutta sille ei ole vapaita aikoja kun huhtikuussa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.2.25 15:15:21

Tuo on kyllä tosi kurja tilanne! Punkteeraus meinaan tuo välittömän avun. En tiedä, miksi eivät suostu noita oikein tekemään. Eikö lähiseudulla ole muita yksityisiä?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   19.2.25 21:40:14

Saatko aumutteella nenän auki, edes hetkeksi? Jos onnistuu, niin siinä vaiheessa nenäkannu, kun on mahdollisuus saada vettä läpi. Korvalääkärin ohjeistus.
Punkteeraus auttaisi tosiaan, vaadi päästä myös kuville jotta mahd rakenneongelma selviäisi.
Täällä myös poskiontelokierre loppui kuin seinään leikkauksen jälkeen, lähes 10 v sitten tehtiin ja yhtään tulehdusta ei sen jälkeen. Leikkausta edelsi flunssa/po-tulehdus ainakin joka toinen kk...

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   19.2.25 21:46:32

Joudun syömään joka vuosi ainakin yhden antibiootti kuurin poskionteloiden tulehdukseen ja nyt menossa TT kuvaukseen, kun aiemmin on kuvattu vain röntgenillä. Hammasperäiseksi mulla kans yritetään tätä ongelmaa laittaa, mutta johtajan se selviää. Polyyppeja on ollut eli itse veikkaan sellaista ongelmaa ja vasen puoli on myös ahtaampi kuin oikea.

Lähettäjä: Suvi 
Päivämäärä:   19.2.25 22:56:44

Mulla taas on kokemus, ettei vuosiin ole enää ab kuureja noihin oikein määrätty vaan nimenomaan punkteerattu aina. Outoa jos on noin erilaisia tapoja eri paikoissa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.2.25 01:02:46

Punkteerauksia tehdään usein ihan terveyskeskuksessa. Oletko kysynyt?

Lähettäjä: Valkosipuli avaa 
Päivämäärä:   20.2.25 08:10:33

Raakaa valkosipulia syöt vaikka voileivän päällä muutamia kynsiä
Auttaa normivaivaan, en tiedä onko tuo enää sitä.
Sitten nenäkannuhuuhtelu ja lopuksi munkkitippoja höyryhengityksen muodossa. Höyryhengitys tekee aina hyvää eli tuo kysymäsi lämpimällä hautominen menee siinä samalla kun kääntelet poskeasi kohti lämmintä höyryä.
Apteekista saa nykyisinkin jotain poskiontelosuihkeita( Physiomer). Käytin joskus jotain tosi tujua ainetta joka todellakin aukaisi mutta sattui piristi ensin.
Suosittelen valkosipulin pureskelua ihan oikeasti ennemmin kuin jatkuvaa antibiootin syöntiä josta saat suolistosi huonoon kuntoon.

Lähettäjä: Toinen ... 
Päivämäärä:   20.2.25 09:59:05

Ite epäilen omia poskiontelovaivoja (silent) refluksin aiheuttamaksi.
Tt-kuva otettu, ei rakennepoikkeavuuksia, ei limaa kauheesti, ennemminki karsee paineen tunne vaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.