Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vaihdanko lääkikseen?

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   19.2.25 13:20:02

Olen eläinlääkäriopiskelija (opiskelut yli puoliväliin tehty) ja tällä hetkellä vähän ahdistaa/pelottaa laskevat palkat ja kaikki paska mitä eläinlääkäreiden niskaan tulee. Joka päivä näen uutisia missä kommentteja kuinka hirveitä ihmisiä eläinlääkärit ovat. Aloitin kumminkin opiskelut rakkaudesta eläimiin ja on tunne että sitä ei voi todistaa, että tekee eläinten puolesta vaikka hinnat ivat ”kalliita” (halpaa verrattuna humaanipuoleen) ja esim. Evidensiassa eläinlääkäri itse ei vaikuta hintoihin, ne on jo ennaltaan päätettyjä Evidensian puolesta.

Nautin opiskeluista, nautin työstä, nautin että saan auttaa eläimiä ja omistajia, mutta mietinnässä on vaihtaa humaanipuolen lääkikseen parempien työolosuhteiden ja kunnioituksen perässä.

Vaihdanko työstä mistä nautin työhön mikä on tylsempää? Käynkö eläinlääkiksen loppuun, työskentelen ja maksan opiskelulainan, vai vaihdanko nyt heti lääkikseen? Unohdanko lääkiksen kokonaan ja yritän löytää hyvän työpaikan valmistumisen jälkeen ja katson sitten miltä tuntuu?

Tuntuisi rankalta kuluttaa eka 6v opiskeluihin ja sitten ehtiä työskennellä vähän ja sitten olisi TAAS 6v opiskeluita. Toki ne varmaan menisivät helposti kun on joitain kursseja tehtynä ja kokemuksen kanssa suurin osa on jo tuttua juttua.

Mitäs hötölän raati sanoo? Mitä kannattaa tehdä?

Re: Vaihdanko lääkikseen?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   19.2.25 13:23:36

Älä nyt panikoi uutisoinneista. Kyllä teitä eläinlääkäreitä arvostetaan ja kunnioitetaan. Ainakin itse yritän tuoda jatkuvasti esiin sen omille luottoeläinlääkäreille kuinka tärkeitä he ovat ja annan hyvää palautetta myös heidän työnantajilleen jne.

Löydät varmasti paikkasi työelämässä. Jos potilastyö ei nappaa, niin ainahan voit tehdä töitä eri rooleissa tutkimuksessa, patologiassa, ruokavirastolla jne jne.