Lähettäjä: Käärmes
Päivämäärä: 19.2.25 13:15:48
Meille on ilmaantunut työyhteisöön ihminen, jota en voi sietää. Olen ollut ihan asiallinen ja näennäisesti välit on OK, mutta en vaan kykene sietämään tätä ihmistä. Ikinä ennen ei ole ollut kenestäkään ihmisestä näin hankala olo, vaan olen kuitenkin kyennyt tulemaan toimeen jne ihan kuten normaalisti kuuluukin. Hämmentää siis itseänikin tämä reaktio.
Hänen saavuttua työyhteisössä on ollut jos jonkunlaista selkkausta. Muille ei jää tilaa hengittää ja olla omia itsejään, sillä tämä voimakas persoona vie kaiken tilan. Hänellä on vahvat mielipiteet, eikä juurikaan taitoa kuunnella muita.
Hän rakastaa olla huomion keskipisteenä ja on myös varsin taitava manipuloija. Välillä on jopa menettänyt hermonsa ja huutanut toiselle työntekijälle täysin asiattomasti. Toiselle puhuu toista, ja toiselle toista. Hämmentää lusikallaan jokaista soppaa. Esihenkilölle vaikuttaa olevan ihan pidettävä persoona, sillä on näennäisesti niin tehokas (ei kuitenkaan tee työtään yhteisesti sovittujen toimintamallien mukaisesti vaan kuten itseään huvittaa, seurauksena, että muiden on todella vaikea jatkaa prosessia hänen jälkeensä > hän on kätevästi myös ominut tietyt työtehtävät täysin itselleen, kun kukaan ei enää halua näitä työtehtäviä hänen kanssaan tehdä).
Minusta tuntuu, et minun on pakko kohta etsiä uutta työpaikkaa ja irtisanoutua, etten menetä mielenterveyttäni. Ennen ihan tavallisesta ja sopuisasta työyhteisöstä ja työstä on tullut tämän myötä äärimmäisen raskasta. Työt ei voisi kirjaimellisesti vähempää kiinnostaa, kun tietää, että siellä on tämä persoona vastassa joka ikinen päivä.
|