Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En voi sietää työkaveria

Lähettäjä: Käärmes 
Päivämäärä:   19.2.25 13:15:48

Meille on ilmaantunut työyhteisöön ihminen, jota en voi sietää. Olen ollut ihan asiallinen ja näennäisesti välit on OK, mutta en vaan kykene sietämään tätä ihmistä. Ikinä ennen ei ole ollut kenestäkään ihmisestä näin hankala olo, vaan olen kuitenkin kyennyt tulemaan toimeen jne ihan kuten normaalisti kuuluukin. Hämmentää siis itseänikin tämä reaktio.

Hänen saavuttua työyhteisössä on ollut jos jonkunlaista selkkausta. Muille ei jää tilaa hengittää ja olla omia itsejään, sillä tämä voimakas persoona vie kaiken tilan. Hänellä on vahvat mielipiteet, eikä juurikaan taitoa kuunnella muita.

Hän rakastaa olla huomion keskipisteenä ja on myös varsin taitava manipuloija. Välillä on jopa menettänyt hermonsa ja huutanut toiselle työntekijälle täysin asiattomasti. Toiselle puhuu toista, ja toiselle toista. Hämmentää lusikallaan jokaista soppaa. Esihenkilölle vaikuttaa olevan ihan pidettävä persoona, sillä on näennäisesti niin tehokas (ei kuitenkaan tee työtään yhteisesti sovittujen toimintamallien mukaisesti vaan kuten itseään huvittaa, seurauksena, että muiden on todella vaikea jatkaa prosessia hänen jälkeensä > hän on kätevästi myös ominut tietyt työtehtävät täysin itselleen, kun kukaan ei enää halua näitä työtehtäviä hänen kanssaan tehdä).

Minusta tuntuu, et minun on pakko kohta etsiä uutta työpaikkaa ja irtisanoutua, etten menetä mielenterveyttäni. Ennen ihan tavallisesta ja sopuisasta työyhteisöstä ja työstä on tullut tämän myötä äärimmäisen raskasta. Työt ei voisi kirjaimellisesti vähempää kiinnostaa, kun tietää, että siellä on tämä persoona vastassa joka ikinen päivä.

Re: En voi sietää työkaveria

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.2.25 13:17:25

"ei kuitenkaan tee työtään yhteisesti sovittujen toimintamallien mukaisesti vaan kuten itseään huvittaa, seurauksena, että muiden on todella vaikea jatkaa prosessia hänen jälkeensä"

Eikö tämä ole sellainen asia, joka olisi helppo näyttää esimiehellekin? Tosin jos johtoporrasta ei kiinnosta niin eipä sille mitään mahda.

Päivämäärä:   19.2.25 13:25:55

Esihenkilöitä ei kiinnosta, johtamisen taso on tyyliä "tehkää itseohjautuvasti ja sopikaa keskenänne, meitä ei kiinnosta". Useita ihan todella merkittäviä virheitäkin sattunut, ja silti mystisesti tämän henkilön asiantuntemukseen luotetaan?

Viimeksi kun avasin tämän ihmisen kanssa keskustelua että meillä on ollut tapana toimia suunnittelemalla asiat x y z ennakkoon, jotta voidaan turvata prosessin sujuvuus tietyssä ennakkoon tiedossa olevassa poikkeustilanteessa, tämä ihminen vaan itse päätti ja puhui esihenkilön kanssa, ettei tätä suunnittelua nyt tarvita.

No, sitten olikin taas ongelmissa kun prosessi sakkasi pahemman kerran ja sielläpä hän sitten teki niin asiantuntevana taas tätä suunnitelmaa, jonka tekeminen meiltä muilta oli suorastaan kielletty aiemmin, kun se on "ajanhukkaa"..

Lähettäjä: Nomore 
Päivämäärä:   19.2.25 13:42:39

Meillä töissä hellareita, ovat vaikeita ja hyvä veli järjestö toimii! Todella tekopyhiä ihmisiä ja nämä vielä laiskoja, saa muut tehdä heidän työnsä.
Kumminkin heidän suoltama henkinen moraali shxxba on kaikista raskainta ja syö melkoisesti. Enkä ole ainoa.
Tästä syystä olenkin lähtemässä nykyisestä paikasta pois

Lähettäjä: Outs 
Päivämäärä:   19.2.25 13:44:48

Tuo henkilö varmaan siirtyi meiltä teille. Tai ainakin vastaava kuvaukseen osuva myrkyttäjä onneksi saatiin meiltä ulos ja koko työpaikan ilmapiiri parantui samalla ja kaikki voivat taas hengittää. Otan osaa.

Lähettäjä: TaPi 
Päivämäärä:   19.2.25 14:02:10

Mitä jos keskittyisit työhösi etkä osallistu mihinkään kahvipöytähengailuun. Selvitä esimiehelle haluavasi työnkuvasi ja vastuunjako selkeäksi. Aivan hyvin voit kertoa miltä osin nykyinen järjestely on epämieluisa.

Lähettäjä: Skepsis 
Päivämäärä:   19.2.25 14:03:59

Menkää ja tehkää, minä en tee virheitä...uskoisinko tuon?

Pesserwisserii ja näsäviisast joo..

Päivämäärä:   19.2.25 14:10:22

^En osallistu kahvipöytähengaluun (sellaiseen ei ole aikaa). Tätä asiaa on esihenkilöiden kanssa keskusteltu, mutta tilanne on pysynyt samanlaisena. En siis ole ainoa, jota tilanne kuormittaa.

Viimeisen vuoden olen yrittänyt käydä töissä sillä mentaliteetilla, että "teen vain työni", mutta ei se vaan onnistu, en pysty blokkaamaan tuota negatiivista vaikutusta mikä tällä ihmisellä on itseeni. Työ ei kuitenkaan ole täysin ns. yksilötyötä, vaan toisten tekemiset vaikuttaa aina myös toisten töihin jne.

Olen koittanut kovasti reflektoida, että miksi nyt juuri tässä vallitsevassa tilanteessa en pysty olemaan se sopeutuva ja ihmisiä miellyttämään pyrkivä kynnysmatto, joka sietää tilanteen vaikka hammasta purren. Että mikä minussa on vikana, kun en tätä ihmistä siedä. En ole keksinyt syytä tai selitystä. Nyt vaan joku katkaissut kamelin selän, eikä sietokyky enää riitä tähän. Koko ajan saa olla varpaillaan.

Lähettäjä: hö 
Päivämäärä:   19.2.25 15:08:31

jos muutkin työyhteisössä kärsii, voitte YHDESSÄ pyytää muutosta tai teette muutkosen itse(-> uusi työpaikka), älkää tyytykö muuhun ja johtoportaan tulee ymmärtää että olette tosissaan.

Tiedän erään työpaikan, jossa vastaavanlainen tapaus siirrettiin syrjään vasta kun koko osasto(jonka työnjohtajana toimi) oli istumalakossa ja lupasivat ottaa lopputilin ellei tämä kyseinen henkilö saisi lähtöpasseja.

Lähettäjä: huvittunut 
Päivämäärä:   19.2.25 15:09:46

"Lähettäjä: TaPi
Päivämäärä: 19.2.25 14:02:10

Mitä jos keskittyisit työhösi etkä osallistu mihinkään kahvipöytähengailuun. "

^
Huvittava lause, olen ollut työpaikoissa, joissa on ihan pakkojen pakko istua kahvipöydässä kaikki yhdessä. Vaikka olisin halunnut vain tehdä töitä, tuli esimies hakemaan puoliväkisin painostamalla, että joko tulet kahvipöytään tai työt loppuu tähän.

Olisin ollut ikionnellinen, jos olisin löytänyt työn, jossa ei ole pakko istua pulla kourassa lässyttämässä padkaa.

Lähettäjä: Oula 
Päivämäärä:   19.2.25 16:19:00

Lopettaisitko sen työpaikkakiusaamisen aloittaja :)

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   19.2.25 16:41:42

Sellaista työpaikkaa tuskin on, missä ei joskus olisi joku hankala tyyppi töissä. Voihan sitä vaihtaa työpaikkaa, mutta samanlaista se on joka paikassa. Aina siellä on se "yksi tyyppi".

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.