Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia siskon tai kaverin eksän

Lähettäjä: tvm 
Päivämäärä:   19.2.25 12:41:01

kanssa säätämisestä ja mahdollisesti suhteesta? Kauan oli niiden erosta? Mitä jompikumpi(sisko/kaveri) sanoi asiasta, kun sai tietää? Entä muut? Kauanko säätäminen/suhde kesti?
Ois mielenkiintosta kuulla tälläsistä.

Re: Kokemuksia siskon tai kaverin eksän

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   19.2.25 12:47:27

Muuta en kommentoi, kun että jos sulla on edes jonkunlainen suhde siskoosi, niin tollasta ei vaan tehdä. Ei kyllä kaverin kanssakaan tai se on kyllä tuollaisen jälkeen entinen kaveri.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.2.25 12:49:08

On vähän eri asia deittailla nuorena jotain tutun entistä säätöä kuin mennä naimisiin siskonsa lasten isän kanssa. Jos aloittajalla olisi jälkimmäinen tilanne mielessä, ei hän olisi täällä kyselemässä.

Päivämäärä:   19.2.25 12:49:40

Ei siis oo mulla tollasta tilannetta, mutta lähipiirissä on

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   19.2.25 12:51:06

"jos sulla on edes jonkunlainen suhde siskoosi, niin tollasta ei vaan tehdä. Ei kyllä kaverin kanssakaan tai se on kyllä tuollaisen jälkeen entinen kaveri."

Jep, ei muuta mielipidettä tai sanottavaa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   19.2.25 13:00:35

Kerron kokemuksen toiselta puolelta. Eli minun silloinen miesystäväni alkoi yhtäkkiä lennosta seurustella kaverini kanssa. Ei tietenkään edes kertonut minulle mitään vaan ihan itse sain todeta että heidän välillään on hipelöintiä kun seisoivat baarissa vierekkäin. Kaverini totesi, että mies on sika, hän luuli ettemme ole enää yhdessä. Tästä parin viikon päästä kertoi seurustelevansa miehen kanssa. Mieheltä ei tullut enää mitään viestiä minulle.

Oli erittäin inhottava tempaus molemmilta osapuolilta, tietenkin varsinkin mieheltä. Ilmeisesti oli yrittänyt iskeä kaveriani jo jonkin aikaa ja piti minua silti vierellään niin kauan kuin sai kaverini koukkuun, minkä jälkeen ei tosiaan ole sanonut minulle enää sanaakaan. Suhde oli väljähtynyt, mutta emme olleet eronneet.

Mielestäni kaikkien sukulaisten ja kavereiden eksät saisi jättää rauhaan. On todella vaikeaa varsinkin jos erosta ei ole reilusti aikaa. Itselleni on ollut aina itsestäänselvää että tuttujen eksiin ei kosketa.

Päivämäärä:   19.2.25 13:03:49

Minua ei henkilökohtaisesti haittaisi, jos eksäni alkaisi seurustelemaan jonkun kaverini kanssa. Erosta on jo vuosia ja erosimme hyvin sopuisasti ja olemme edelleen ihan asiallisissa väleissä. Tuttavapiiri on edelleen osittain yhteinen, eli tilanne on kaikin puolin mahdollinen.

En minä eksääni omista enkä menetä mitään jos hän alkaa uudelleen seurustelemaan. En myöskään pelkää, että hän kertoisi mitään mauttomia juttuja tai minun yksityisasioitani niiltä ajoilta eteenpäin.

Päivämäärä:   19.2.25 13:04:32

En todellakaan siskon eksän kanssa alkaisi säätämään. Toki meidän miesmaku on sen verran erilainen ettei hänen kumppanina olleet miehet voisi minua vähempää kiinnostaa :D

Kaverin eksä ei sekään oikein kiinnosta. Mutta elämä on yllätyksiä täynnä ja jos oikeasti rakastut niin tuossa tilanteessa minkä sille voi.
Itsellä on yksi ystävä sellainen, että tinderiä kun joskus yhdessä selattiin niin vieressä kuului vähän väliä. "Mä oon ollu ton kanssa, mä oon ollu tuonki kaa".
Kävi pienellä paikkakunnalla varmaan kaikki 20-50 väliin olevat vapaat miehet läpi.

Lähettäjä: aski 
Päivämäärä:   19.2.25 13:08:56

Siskoni seurusteli / tapaili pari kuukautta miehen kanssa, josta sittemmin tuli puolisoni. Heidän suhteensa tosiaan ei kestänyt kauaa ja loppui siskoni aloitteesta. Mies oli samaa kaveripiiriä kanssani ja pari vuotta myöhemmin aloimme seurustelemaan. Hän ei ole luonteeltaan yhtään siskoni tyyppiä (siksi suhde loppuikin nopeasti). Minulle hän taas on ns. elämäni mies, ja olemme olleet jo päälle 10 vuotta yhdessä. Ei kaduta. Eikä välit siskoonkaan menneet tämän takia.

Päivämäärä:   19.2.25 13:09:11

Pelkän säätämisen vuoksi en lähtisi perhesiteitä siskon kanssa rikkomaan. Saisi kyllä kolmatta ja kovaa ja olla se oikea.

Sama oikeastaan ystävienkin kanssa vaikka olisi huonompikin ystävä, koska tuollaisen temput jälkeen saattaa koko kaveripiiri eli ne muutkin ystävät hylät.

Lähettäjä: ffp 
Päivämäärä:   19.2.25 13:28:04

Varmaan riippuu siitäkin onko kauan aikaa ja oliko ero riitaisa vai ei.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.2.25 13:31:19

Riippuu niin monesta asiasta.

Lähtökohta on toki se, että välit exään voi viiletä eikä ehkä voi kaikkialle enää mennä yhdessä. Mutta jos tämä on ok, niin sitten. Kukaan ei toista omista ja kaveriporukat voi olla laajoja. Itsellä ainakin 90% kavereista on sellaisia, ettei välien kylmentyminen ihmeemmin haittaisi. Pelkän periaatteen takia en jätä tilaisuutta käyttämättä, jos molemmat ollaan sinkkuja. Toki jos kyseessä on oikeasti läheinen ihminen, on tilanne eri.

Lähettäjä: juuli 
Päivämäärä:   19.2.25 13:45:13

Lisätietoja kaivattaisiin, ikä, onko suhde vakava (/oliko se vanha suhde vakava), onko erosta kuinka kauan, kuinka läheinen suhde kaveriin/sisarukseen..

Riippuu aika monesta jutusta.

Lähettäjä: äksä 
Päivämäärä:   19.2.25 15:20:17

Riippuu tilanteesta.

Jos kyseessä siskon tai kaverin joku nuoruuden poikakaveri, joka sittemmin aikuistuttua on löytänyt sinut niin en jaksa uskoa, että kukaan välittää mutta jos kyseessä pitkäaikainen poikaystävä tai peräti puoliso ja eroon liittyy isoja tunteita niin miksi sekoittaa pakkaa.

Aikoinaan yksi kaveri alkoi seurustelemaan mun entisen avopuolison kanssa ja he yhdessä alkoivat savustaa mua pihalle siitä kaveripiiristä, joka oli alun perin mun ja mun kautta tuli tutuksi avopuolisolle. Tämä kaveri (entinen siis nykyään) oli toisessa kaveriporukassa ja tosiaan mun exän kautta tuli tähän toiseen kaveriporukkaan. Se oli todella hämmentävää ja suurin osa sitten joutui pakkorakoon valitsemaan puolensa ja jengi hajosi, mä en sitä vaatinut mutta kun mut jätettiin aina kutsumatta mukaan ja kuulin sitten kuitenkin kauttarantain koska osan mielestä mut olisi pitänyt kutsua... ihan hirveä soppa ja vieläkin yli 10 vuotta myöhemmin mua alkaa itkettämään se toiminta.

Voisin kuvitella jos sisko alkaisi toimimaan noin niin se olisi kyllä sen sisarussuhteen loppu.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   19.2.25 16:39:57

Emmekö olekkaan vapaamielisiä ja suvaitsevia. Jos kiellettäisiin sekaantuminen EX iin tai kaverin kaveriin senkin jälkeen kun olisi erottu niin vaihtoehdot parisuhteelle pienenee aika rajusti.

Lähettäjä: hurra 
Päivämäärä:   19.2.25 16:45:07

Miksi eksään ei saisi sekaantua? Sehän on exä, ei nyksä. Ymmärrän, jos oli jotain väkivaltaisuutta tai muuta, niin ei haluaisi ystävän sekaantuvan eksään. Mutta jos ei mitään sellaista ollut, niin eihän sitä eksää enää omisteta.

Eikö ihmiset oikeasti pääse eksistään yli? Jos ei, niin se ehkä selittää senkin, etteivät ihmiset pysty olemaan ystäviä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.2.25 17:16:46

Minun äitini seurusteli joskus nuorena parhaan ystävänsä nykyisen puolison kanssa. Ovat parhaita ystäviä edelleen ja tuo äidin exäkin on mukava, etenkin lapsena oltiin paljon tekemisissä kun olin vierailuilla mukana, heillä kun suht samaa ikäluokkaa oleva lapsi. Ei ollut mitään kaunoja kenelläkään.

Oma exäni on myös vapaata riistaa, ei ole minun asiani. Lähimmät ystävät tietäisivät huonot puoletkin jo valmiiksi ennen suhteeseen lähtöä :D siitä sitten vaan jos joku meinaa niitä huonoja puolia jaksaa pidemmän päälle, itse en jaksanut. Ihan asialliset välit kuitenkin exän kanssa, ei haittaa vaikka välillä illanvietoissa nähdään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.2.25 17:20:43

"Eikö ihmiset oikeasti pääse eksistään yli? Jos ei, niin se ehkä selittää senkin, etteivät ihmiset pysty olemaan ystäviä."

On aivan luonnollista että exään liittyy vielä eron jälkeenkin paljon vaikeita tunteita. Voi olla haikeutta ja ikävää, voi olla selvittämättömiä riitoja, voi tulla mieleen unohtumattomat hetket, romanttiset illat...

Lähettäjä: AMOR 
Päivämäärä:   19.2.25 18:09:21

Jopa rakkautta.

Päivämäärä:   19.2.25 18:53:25

Varmaan riippuu paljon tilanteesta.

Mulla oli se tilanne joitain vuosia sitten, kun kaverini alkoi seurustelemaan mun exän kanssa. Meidän erosta oli jo aikaa, ja oltiin ihan hyvissä väleissä exän kanssa. Kaveri kyllä tosi reilusti ensin multa kysyi, mitä mieltä olen asiasta, ennen kun mitään sen syvempää tapahtui heidän välillä.
Olihan se alkuun vähän oudon tuntuista, mutta ei se loppupeleissä mua haitannut.

Lähettäjä: Bonnie 
Päivämäärä:   19.2.25 21:43:53

Parikymppisenä aloin "säätää" hyvän opiskelukaverini ex-avopuolison kanssa. Olivat itse asiassa eronneet kaverini aloitteesta vasta kuukautta aiemmin ja heillä oli vielä sama osoite. Tapasimme baarissa ja vietimme yön yhdessä. Siitä se sitten lähti. Seurustelimme monta kuukautta niin sanotusti salaa, kunnes kerroin kaverilleni itse. Arvata saattaa, etteivät välit olleet enää samanlaiset, mutta ei tullut välirikkoakaan. Kiusallisia hetkiä tuli kyllä monta kertaa ja olihan se aika tylsää, kun ei voinut puhua seurustelukumppanistaan. Menin miehen kanssa sittemmin naimisiin.

Päivämäärä:   20.2.25 11:54:22

Lähipiirissä on siis se tilanne, että lähisukulaiseni vähän säätää/tapailee pikkusiskonsa eksää, niiden erosta on siis yli 4kk aikaa jo(ilmeisesti välit on iha OK) ja pikkusiskollaan on uusi ollut jo reilun 2kk ajan.

Päivämäärä:   20.2.25 12:09:52

"Eikö ihmiset oikeasti pääse eksistään yli? Jos ei, niin se ehkä selittää senkin, etteivät ihmiset pysty olemaan ystäviä."

On se vaan outoa ja inhottavaa, kun ennen olet itse lähtenyt miehen kanssa kotiin keikalta/baarista/muualta ja sitten yhtäkkiä katsot kun kaverisi lähtee miehen kanssa. Ei tunnu hyvältä.

Lähettäjä: hurra 
Päivämäärä:   20.2.25 13:49:40

"On se vaan outoa ja inhottavaa, kun ennen olet itse lähtenyt miehen kanssa kotiin keikalta/baarista/muualta ja sitten yhtäkkiä katsot kun kaverisi lähtee miehen kanssa. Ei tunnu hyvältä."

Tottakai se heti suhteen jälkeen voi tuntua oudolta. Mutta kun suhteen jälkeen on kulunut edes jonkin verran aikaa ja molemmat on liikkuneet elämässä eteenpäin, niin se nyt enää ole outoa tai inhottavaa. Eksä on minulle rakas tyyppi edelleen, mutta hänellä on nyt oma parisuhteensa ja minulla omani. Halaun hänelle hyvää ja tuntuu ihan hyvältä, että hänellä on uusi suhde.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.2.25 13:52:11

"On se vaan outoa ja inhottavaa, kun ennen olet itse lähtenyt miehen kanssa kotiin keikalta/baarista/muualta ja sitten yhtäkkiä katsot kun kaverisi lähtee miehen kanssa. Ei tunnu hyvältä."

Tietysti varmasti aluksi, etenkin jos on itse tullut jätetyksi ja olisi halunnut jatkaa suhdetta, mutta ei kai tuo loputtomasti jatku, eikä ole tarkoituskaan?

Päivämäärä:   20.2.25 14:05:33

Ei tietenkään jatku ikuisesti, mutta ainakin itselle on ollut helpompi päästä yli ja eteenpäin kun eksän uusi on ollut joku itselle tuntematon ihminen eikä oma kaveri saati jos olisi sisko. Jälkimmäisessä tilanteessa voi nimittäin olla että törmäät jatkuvasti tähän uuteen pariskuntaan.

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   20.2.25 16:47:22

Yhden ystäväni exä otti ystäväni serkkuun yhteyttä ”kun oli saanut serkusta niin mukavan kuvan”. Ystäväni oli serkkunsa kanssa kuin sisko, asuivat samassa pihapiirissä koko lapsuutensa ja nuoruutensa. Ystäväni ei ollut kyseisen miehen kanssa kauhean kauaa, mutta mies meni sitten serkun kanssa naimisiinkin.

Olihan se vähän outoa, mutta ei se ketään haitannut, joku mummeli oli häissä kommentoinut, että hyvä, että serkun koeajama mies sopi.

Tilanne olisi varmasti ollut eri jos ystäväni olisi ollut kyseisen miehen kanssa kauemmin, he taisivat olla vain muutaman kuukauden yhdessä.

Lähettäjä: pop 
Päivämäärä:   20.2.25 17:18:38

Mä oon naimisissa kaverini teini-iän heilan kanssa (heillä oli kuitenkin teineiksi melko pitkä suhde, useamman vuoden), mutta heidän erostaan oli jo viitisen vuotta kun ihan toista kautta tavattiin miehen kanssa. Kaverille tämä oli erittäin ok, oli jo silloin naimisissa uuden puolisonsa kanssa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.