Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Psykofyysinen fysioterapia, kokemuksia?

Lähettäjä: Jörö 
Päivämäärä:   19.2.25 11:22:11

Tälläiseen työterveyslääkäri laittoi lähetteen, lähinnä stressin ja unettomuuden vuoksi.
Onko kokemuksia millaista on ja auttaako?

Re: Psykofyysinen fysioterapia, kokemuksia?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.2.25 12:13:58

Riippunee paljon terapeutista. Olen kahdella käynyt. Ei siitä juuri hyötyä ollut, mutta ihan mukavaa kuitenkin. Toisen kanssa keskityttiin rentoutumiseen ja kehon hahmottamiseen, toisen kanssa lähinnä hengitykseen.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   19.2.25 12:38:31

Mulla on surkeat kokemukset, mutta tiedän, että tosi moni esim kipupotilas on siitä hyötynyt PALJON. Ihan hirveästi on kiinni siitä ammattilaisen tasosta.

Mulla eka jota kokeilin, oli aivan hirveän lääkevastainen ja käytti suuren osan vastaanotoista siihen, että haukkui mun lääkärit ja valitti lääkkeistä. Hän ei kuitenkaan ollut itse lääkäri, joten oikeasti hänellä ei ollut mitään valtaa sanoa. Mutta koin, että nuo räntit oli vain rasite itselleni. Hän myös onnistui vääntään mun selästä välilevyn pahemmaksi vääntämällä mua todella outoon asentoon vaikka sanoin että nyt sattuu. Lopulta en sen jälkeen enää mennyt, se oli mulle viimeinen pisara - hän mm unohti perua mun ajan kun piti järjestää lapsensa rippijuhlat. Oli yrittäny perua SAMANA AAMUNA mutta lähettäny viestin väärään numeroon. Että ei sitten niitä rippijuhlia osannut ennakoida ennen samaa aamua?! Eli oli oikeasti tosi erikoinen tapaus monella tapaa. Oli yksityinen ja sen ikäinen, että on ehkä jo eläkkeellä.

Toinen taas ei kestänyt kun kuvailin kroonisia, kovia kipujani. Alkoi siis huutaan että EIII LOPETA!! EN PYSTY KUUNTELEEN. No, ei hänellä ollut yhtään mitään keinoja mun kipujen kanssa, minkä toki tuosta huudosta jo arvasin. Tämä oli tk:lla.

Nykyään mulla on cfs-oireiden vuoksi aivan mieletön ns tavallinen fyssari, jonka apu on ollut mulle ihan korvaamatonta <3

Vaikka omat kokemukseni huonoja psykofyysisestä ovatkin, niin suosittelen silti ihan ehdottomasti kokeileen ennakkoluulottomasti, sen verran hyviä kokemuksia omilla ystävillä ja tutuilla on :)

Lähettäjä: Loru 
Päivämäärä:   19.2.25 12:54:24

Hyviä kokemuksia. Sattui kerralla sopiva fyssari.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.2.25 13:06:13

Veeras, eivät nuo kyllä varsinaisesti ole kokemuksia psykofyysisestä fysioterapiasta vaan nuo kokemukset ovat niistä työntekijöistä.

Lähettäjä: Foel 
Päivämäärä:   19.2.25 13:08:07

Minä kirjoitin tänne joskus kokemukseni kyseisestä asiasta. Valitettavasti en jaksa sitä uudelleen kirjoittaa ja se on vanhan koneeni sivuhistoriassa, joten en voi sitä linkatakaan. Löytäisikö joku muu vaikka hakusanalla sen omasta sivuhistoriastaan?

Ei ollut positiivinen kokemus ja oma fyssarini oli kauniisti sanottuna sekopää.

Lähettäjä: Mandariini 
Päivämäärä:   19.2.25 13:16:09

Kävin syömishäiriön hoitojen osana hetken, mutta se ei ollut yhtään minua varten. Ehkä kyseessä oli henkilökemiajuttu tai sitten se oli väärä terapiamuoto liian aikaisessa toipumisen vaiheessa tai jotain, mutta se itseasiassa jopa pahensi oloani ja sai kuntoni huononemaan. Mutta olen kuullut myös positiivisia kokemuksia, joten kannattaa avoimin mielin kokeilla.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   19.2.25 17:21:19

muita

Lähettäjä: Vilja 
Päivämäärä:   20.2.25 18:14:45

Itse en ole ainakaan vielä päässyt, puoliso on ja hänen kokemukset on olleet pääosin hyviä. On kärsinyt selkäkivuista osana alavireisempää kautta ja jossain vaiheessa oli lähes liikuntakyvytön asian takia. Sattui olemaan psykofyysinen fysioterapia siinä pahimpana hetkenä ja jollain rentoutus- ja hengitysjutuilla sai kivun helpottumaan. Toki tää tilanne oli seurausta siitä että kipu varmasti olikin osin psyykkistä.
Muutenkin on kyllä apua saanut, joskus terapeutti selitti hirveesti teoriaa käynneillä, mutta puoliso pyysi ettei tee niin, koska tietoa on ihan itselläkin.
Kannattaa tottakai kokeilla!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.