Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä teit lemmikkisi tuhkille?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.2.25 21:06:58

Sirottelitko johonkin? Miten valitsit paikan?

Olisi useamman edesmenneen rakkaan tuhkat kaapissa, en vaan keksi mitä niille tekisi.

Re: Mitä teit lemmikkisi tuhkille?

Päivämäärä:   18.2.25 21:10:23

Päästin meidän lemppari vaaran laella tuulen mukana jatkamaan vaellusta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.2.25 22:22:01

Löysin ruotsalaisesta nettihuutokaupasta upean vanhan kiinalaisen uurnan kissan tuhkalle. On niin iso että siihen mahtuu tulevaisuudessa elossa olevan koiran ja kahden kissan ja jopa minunki tuhkat :-) Kun minusta aika jättää meidän tuhkat voi ripotella vaikka mereen ja uurnan myydä sopivalla hinnalla..ei ollu ihan Temua :-)

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   18.2.25 22:25:21

Meillä on kaikki menneet yhteistuhkaukseen, en ole halunnut tuhkia itselleni.

Lähettäjä: E.S 
Päivämäärä:   18.2.25 22:28:24

Kaikki on kirjahyllyssä purkeissa.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   19.2.25 11:27:04

Otin paikan lemmikkien hautausmaalta. 3 koiran tuhkat nyt siellä.

Päivämäärä:   19.2.25 11:33:51

Suurin osa ripoteltiin sinne missä 11 vuotta lenkkeiltiin (maalla, peltoteillä) ja loput haudattiin pihalle omenapuun alle missä mieluiten istuskeli eläissään.
Tätä olen joskus miettinyt että mitä jos siellä hyllyssä on kymmenenkin lemmikin tuhkat, mitä niille tapahtuu viimeistään kun itsestä aika jättää...

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   19.2.25 11:34:43

Yhteistuhkaukseen ja tuhkauspaikan muistolehtoon ne, jotka on kuollu talvella ja siksi tuhkattu. Loput haudattu omalle maalle.

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   19.2.25 11:37:36

Hautasin omalle pihalle. Pienemmät eläimet olen haudannut myös omasn pihaan, isommat tuhkattuna. Kaikille haudoille olen istuttanut jonkin pensaan päälle. Osa on haudattu aiempien talojen pihalle ja haudat ovat jääneet sinne kun paikat on myyty. Toivottavasti nyt olen sellaisessa paikassa missä voin itse asua loppuun asti.

Päivämäärä:   19.2.25 11:40:41

Haudattiin mökin pihalle.

Lähettäjä: Zn 
Päivämäärä:   19.2.25 11:41:57

Mökin pihaan haudattu.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   19.2.25 11:49:23

Siroteltiin hänelle rakkaaseen mökkirantaan.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   19.2.25 12:20:24

Tuhkat meni omalle pihalle koiran lempipaikkoihin. Jokainen perheenjäsen sai valita oman paikan.

Päivämäärä:   19.2.25 12:24:35

Onko kukaan tilannut tuhkista tehtyä muistoesinettä tai vaikkapa korua? Koruja vähän katselin, mutta pikaisella googlettelulla en löytänyt tarpeeksi kaunista.

Päivämäärä:   19.2.25 12:30:00

Jasmidesignilla on mielestäni nättejä, olen ajatellut tilata. Kesällä aion sirotella loput koiran lempipaikkoihin mökille ja mummolan pihaan.

Lähettäjä: emppu 
Päivämäärä:   19.2.25 13:46:47

Laitan aina yhteistuhkaukseeen juuri tuon takia, että en halua ongelmaa tuhkien loppusijoittamisesta. Vain hevonen on haudattu tarhansa viereen (ei siis tuhkattu). Harvoinpa tuolla hevosen haudallakaan tulee käytyä, vaikka se rakas olikin.

Päivämäärä:   19.2.25 14:33:37

”Meillä on kaikki menneet yhteistuhkaukseen, en ole halunnut tuhkia itselleni.”

Sama.

Lähettäjä: hippi 
Päivämäärä:   19.2.25 14:37:19

Koirien tuhkat on kirjahyllyssä toistaiseksi, olen kyllä miettinyt niiden hautaamista pihamaalle.

Oli meillä yhden talven hevosen tuhkatkin vintillä komerossa ( varmaan 20 kilon säkki :D ). Maa oli jäässä ja haudattiin vasta keväällä.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   19.2.25 14:41:16

Sirottelin mereen. Sinne menee seuraavatkin. Samalla rannalla on ulkoiltu ja ulkoillaan nykyisten kanssa.

Lähettäjä: Katti 
Päivämäärä:   19.2.25 16:34:36

Koiran tuhkat siroteltiin metsään meidän lempipaikalle.
Ensimmäinen kissa kun tuhkattiin (kolli), säilytin tuhkapurkkia muutamia vuosia vaatehuoneessa. Kun kollin puoliso (olivat nuorina sijoituskissoja, ja pari sai pentueen. Niiden tyttärenpoika on mulla edelleen) kuoli yllättäen, se lähetettiin avattavaksi. Sain myöhemmin naaraan tuhkat kotio kauniissa kaislauurnassa. Laitoin kollin tuhkan samaan uurnaan ja hautasin heidät vanhempien takapihalle.
Haudalle istutin kuriilienkirsikan.

Kun kollin veli kuoli ja tuhkattiin, hautasimme sen kirsikkapuun viereen, ihan lähelle muiden tuhkia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.2.25 16:39:36

Meillä haudattu omaan pihaan kaikki muut paitsi yksi.
Se yksi on edelleen vitriinissä kauniissa uurnassa. Se oli elämämme koira, sekä minun, miehen että vanhemman tyttäremme.
19-vuotiaana luonnollisen kuoleman kuollut staffi. d

Lähettäjä: Nn 
Päivämäärä:   19.2.25 17:29:47

Jäivät exälle kirjahyllyyn, kun en ajoissa keksinyt niille parasta mahdollista sirottelupaikkaa. Olisivat kyllä silti jääneet sitten exän maille, jos olisi siroteltukin. Helpointa olisi varmaan laittaa yhteistuhkaukseen, kun asuinpaikat kuitenkin voi vaihdella.

Päivämäärä:   19.2.25 18:20:45

kotipihaan hautasin

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   19.2.25 18:42:10

Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 18.2.25 22:25:21

Meillä on kaikki menneet yhteistuhkaukseen, en ole halunnut tuhkia itselleni.

--------------------------------------

Kuin myös. Eikä noin pienistä eläimistä kuin mulla edes jää kuin tyyliin sormustimellinen tuhkaa...

Lähettäjä: wetehinen 
Päivämäärä:   19.2.25 19:26:44

Meillä on oma koirien hautausmaa omalla tontilla ison kuusen juurella. Kuusi on niin iso, että sen alla mahtuu aikuinen ihminen helposti seisomaan. Otan aina pahviuurnan, koska se on vain kuljetusastia tuhkille. Jos joskus muuttaisin pois täältä (tuskin), ei haittaisi että koirien tuhkat jäisivät tänne; tämähän oli niille rakas paikka.

Päivämäärä:   19.2.25 19:41:23

Miksi te oikein haluatte tuhkat itsellenne ja maksaa siitä ekstraa? Ihan ilman sarvia ja hampaita, kun en itse yhtään syytä keksi.

Toisen hautasin itse, toinen meni yhteistuhkaukseen kun oli melkein metri lunta ja oli helpointa vain maksaa ekstraa. Ja siinä kohtaa ei enää odottanut kotona kaveria jolle ruumista tarvitsi näyttää.

Lähettäjä: tuhkatuuleen 
Päivämäärä:   19.2.25 20:06:26

Osa haudattu ja nyt "loput" tuhkattu, ovat uurnissa vitriinissä. Uurnat on kaikki aika hienoja ihan siinä missä jotkut muutkin koriste-esineet, en ole ajatellut edes niitä heittää (tuhkia siis) mihinkään. Jos mieli muuttuu niin sitten ehkä metsään.

Uurnat tuli kun yksi kuoli talvella ja hautaaminen ois ollut hankalaa. Sit meni muutkin tuhkaukseen. Ja miksi, no pieni raha se enää siihen kaikkeen mitä on mennyt.

Lähettäjä: [rose] 
Päivämäärä:   19.2.25 20:14:46

1. koiran tuhkat on uurnassa ja uurna hyllyn päällä

Samoin teen sitten, kun tuosta vanhuksesta aika jättää

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.