Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Käytätkö näitä välineitä?

Lähettäjä: L.Ö. 
Päivämäärä:   18.2.25 18:23:44

Olen jutellut tuttujen kanssa ja hämmentävän moni tuntuu käyttävän aika suppeasti erilaisia välineitä keittiössään. Moni ei ole koskaan kokeillut ihan tavallisiakaan välineitä. Kysynpä siis, että käytätkö listaamiani välineitä ja jos käytät, niin miten käytät niitä?

Momenttiavain
Langanpujottaja
Petkele
Pölymiekka
Kuulakytkin
Sorkkarauta
Alennuskaavio
Pesupallo
Pesäpallomaila
Korsettihakanen

Re: Käytätkö näitä välineitä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.2.25 18:24:06

En keittiössä.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   18.2.25 18:30:58

Momenttiavain, sorkkarauta, pesäpallomaila ja korsettihaka ovat aktiivissessa keittiökäytössä.

Lähettäjä: Kukkuu 
Päivämäärä:   18.2.25 18:31:36

Keittiössä olen käyttänyt sorkkarautaa kun nyppäsin seiniä maalatessa lattialistat irti. Muutamia noista muista olen käyttänyt muualla.

Lähettäjä: Mietteliäs 
Päivämäärä:   18.2.25 18:38:01

Korsettihakasta en ole edes ikinä omistannut..sääli miehiä 🤣
Kuulakytkimestä en edes tiedä mikä se on... Tuskin ilmukkaan liittyvä...
Petkele sanan olen kuulut mutta en sisäistä tällä hetkellä mikä se on..
Mutta se mitä omistan on todenäkösesti myös keittiössäni ollut kuten shetlanninponi muumoassa.., riippukeinu käytetty kondomi, minisika, huuliharppu ja poliisi..
Niin mikä olikaan kysymyksen pointti 🤪

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.2.25 20:17:34

Muumoassa :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.2.25 08:06:41

Mulla on paha taittovika silmissä, niin langanpujottaja on ehdoton apuväline!

Muitakin listassa olevia käytän jonkin verran, en ihan kaikkia.

Lähettäjä: Peura 
Päivämäärä:   19.2.25 08:23:45

Meillä ei ole tapana vaihtaa auton renkaita keittiössä, vaan pihalla.
Langanpujottaja on ihan vieras kapistus.
Pakastimelle on toistaiseksi riittänyt tavallinen sulatus, ei ole tarvinnut voimakonsteja.
Pölymiekka on kyllä näppärä ja keittiössäkin sitä voisi käyttää!
Jos kuulakytkimeen tulisi vika, niin varmasti sitä korjattaisiin keittiönpöydällä. Korjataanhan siinä paappiskan moottoriakin.
Niin pitävää herkkukätköä ei ole vielä ollut, että olisi tarvittu sorkkarautaa sen avaamiseen.
Alennuskaavio kuulosti joltain kuorma-auton vaihteistoon liittyvältä asialta, mutta lopullisenkin käyttötarkoituksen paljastuttua voi todeta, että käsisahalla on pärjätty tähän asti.
Pesupallo asuu kylppärissä.
Pesarilla taltutetaan rosvot.

Lähettäjä: Voihan petkele 
Päivämäärä:   19.2.25 08:48:04

Ainut joka hiukan sivuaa keittiötä ja siten ruokaa on petkele. Voin sanoa että sitä käytän keittiössä. Omistan sellaisen tosi vanhan mummon perintötyökalun. Suomessa valmistetun kertakaikkiaan. Ennen sillä on monet sallatit pilkottu varmaan. Nykyisin sillä on kätevä kaapia hukkajauhot leivinpöydältä pois.
Omistan myös morttelin mutta en tiennytkään että survinta kutsuttaisi petkeleeksi.
Petkeleeksi tietokone tunnistaa esineen joka muistuttaa hakkuurautaa, jonka kädensijaan on kiinnitetty suora tai kaareva terä ja jota käytetään lihan, kalan tai vihannesten hienontamiseen leikkuulaudalla tai puisessa kaukalossa; ja
morttelin eli huhmaren survinta.

Isolla petkeleellä on pilkottu juureksia pieneksi elukoille, kuorittu puita tai rikottu jäätä. On ihan hyvä työkalu ulkotöissäkin siis.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.