Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alkamattoman työsuhteen irtisanominen

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   18.2.25 18:02:09

Kaipaan vinkkejä tilanteeseen. Olen ollut määräaikaisena nykyisessä työssäni ja olen allekirjoittanut sopimuksen, jossa työni jatkuu vakinaisena määräaikaisuuden päätyttyä.
Nyt kuitenkin nykyisessä työssäni on ilmennyt sellaisia asioita joista en pidä ja tarjolle tuli työpaikka jonka todella haluan ja tiedän paikassa viihtyväni. On myös hyvin todennäköistä, että saisin kyseisen työn.

Voinko ottaa tuon toisen työn vastaan ja irtisanoa tuon vakituisen työn ennen kuin työtä olen edes aloittanut. Ikävää tietenkin työnantajalle, mutta heillä on hyvin aikaa etsiä uusi työntekijä tilalle.

Re: Alkamattoman työsuhteen irtisanominen

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   18.2.25 18:12:55

Uuden sopimuksen mahdollinen irtisanomisaika pätee vaikka sopimus ei olisi vielä alkanutkaan. Eli voit irtisanoutua, mutta sinut voidaan velvoittaa olemaan irtisanomisajan vielä töissä uuden työsuhteen alettua.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   18.2.25 18:26:56

Normaali irtisanomisaika. Jos ei ole vielä alkanutkaan, niin sitten vaan lusit määräaikaisen loppuun.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   18.2.25 18:45:51

voit irtisanoa.
eikä tartte mennä.

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   18.2.25 19:00:56

Normaali irtisanominen. Mutta voit pyytöä purkua.

Päivämäärä:   18.2.25 19:17:32

"Uuden sopimuksen mahdollinen irtisanomisaika pätee vaikka sopimus ei olisi vielä alkanutkaan. Eli voit irtisanoutua, mutta sinut voidaan velvoittaa olemaan irtisanomisajan vielä töissä uuden työsuhteen alettua"

No kun tämä nyt jäi minulle epäselväksi alkaako se irtisanomisaika siitä uuden työsuhteen alkamispäivästä vai kuluuko irtisamomisaika jo ennen työsuhteen alkua.

Päivämäärä:   18.2.25 19:19:21

Ja en tosiaan ole määräaikaista lopettamassa vaan kokeskee vain tuota vakinaistamista.

Päivämäärä:   18.2.25 20:24:43

Up

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   18.2.25 20:29:07

Onko sun vakinaisessasopimuksessa määritelty koeaika? Jos on niin voithan koeajalla ilmoittaa että sori nyt lähdenkin saman tien. Tai pystyt ehkä sopimaan työnantajan kanssa että perutte yhteistuumin vakituisen sopimuksen ennen kuin se alkaakaan.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   18.2.25 20:29:22

1. Odota ensin se toinen paikka ennen kuin teet mitään
2. Jos vakkarissa on koeaika, voit sanoa soromnoo ilman mitään ongelmia. Jos ei ole, niin normaali irtisanomisaika pätee työvelvoitteineen

Päivämäärä:   18.2.25 20:33:59

Molemmat työt alkaa samaan aikaa ja niiden alkamiseen on vielä useita kuukausia aikaa joten sen vuoksi tuo, että allekirjoittaidin toiseen paikkaan myös sopimuksen ja kun työt alkaa niin sanoisin vain heido ei todellakaan tunnu hyvälle ja olisi työnantajaa kohtaa rumasti tehty. Ihan jo työnantajaa kohtaa haluisin totta kai ilmoittaa etten otakaan paikkaa vastaan, mutta pohdin kuinka sen voi tehdä oikeaoppisesti.

Osassa netin teksteissä kun sai kuvan, että irtisanomisaika pätee jo ennen työalkua, kun sitten taas osassa puhutaan vain työn aloittamisen jälkeisestä ajasta. Tiedän jo nyt työnantaja tulevan närkästymään, mutta pitää ajatella omaa terveyttä.

Lähettäjä: 1x 
Päivämäärä:   18.2.25 20:59:32

Mulla oli kerran tilanne, että halusin vakinaisesta työpaikasta irti ilman irtisanomisajan työssäoloa. Sovin työnantajan kanssa, että olen irtisnomisajan palkattomalla lomalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.