Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksen kelpaa vakituiseksi työntekijäksi?

Lähettäjä: vink 
Päivämäärä:   18.2.25 15:14:57

Mäkkäriin tosin kelpasin, mutta se siitä. Opiskelujen jälkeen olen saanut vain määräaikaisia työtehtäviä firmoista joilla ei ole ollut mahdollisuutta vakinaistaa. Tai jos on ollut, paikka on mennyt avoimeen hakuun ja sen on saanut joku kokeneempi. Tuntuu että määräaikaisena en pääse kasvattamaan osaamistani ollenkaan, en pääse osaksi pidempiä projekteja, mielenkiintoiset työmahdollisuudet firman sisällä eivät olekaan minulle mahdollisuus vaan vaaditaan vakituista työsopimusta.

Turhauttaa ja masentaa elää kokoajan pelossa siitä, mitä tapahtuu kun työsopimus loppuu. Joskus on saanut jatkoa, joskus on joutunut etsimään uuden työn. Asuntoa ei voi ostaa, kun ei ole varmaa tulonlähdettä.

Re: Miksen kelpaa vakituiseksi työntekijäksi?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.2.25 15:15:46

Oletko nainen? Nainen, joka on lisääntymisiässä?

Päivämäärä:   18.2.25 15:17:51

No olen nainen joo. Lisääntymisiässä, kyllä siihenkin. Toki lapset on jo tehty mutta ovat pieniä ja kovasti sairastelevat. Että taitaa selittää. Mutta tätäkään en työhakemuksissa tuo ilmi, vaan karsiudun jo ennen haastatteluun pääsyä. Tuntuu että määräaikaisella työkokemuksella ei ole mitään arvoa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.2.25 15:19:32

Hae töitä ulkomailta jos kielitaito riittää ja olet tarpeeksi rohkea lähtemään jos paikan saat. En tiedä millä alalla olet mutta varsinkin korkeakoulu pohjaisilla työpaikoilla on suomessa valkoisten miesten hyvä veli kerho ja ilman suhteita mitään vakipaikkoja ei tipu. Työpaikan saamiseen voi riittää poikien sauna iltaan osallistuminen ja kaljoittelu ilman mitään todistusten katselua kun 10n tytöt jää rannalle vaikka olisi millaiset paperit ja näytöt.

Päivämäärä:   18.2.25 15:22:03

Jos sinulla on sosiaalisessa mediassa mitään kuvia tai viitteitä avioliitosta ja lapsista niin poista ne näkyvistä. Samoin piilota työtodistuksista syntymäaika, kuva ja esim poista lukion valmistumisvuosi niin että vain myöhemmät tutkinnot näkyvät. Sitä sosiaalisen median profiilia kannattaa miettiä ja googlettaa itsensä.

Päivämäärä:   18.2.25 15:29:18

Täällä sama homma. Ollu jo niin pitkään etten enää edes usko mihinkään vakituiseen työsuhteeseen. Yksi työnantajien leikkikenttä koko työmaailma. Työntekijät ovat vain pelinappuloita siellä.

Lähettäjä: Google 
Päivämäärä:   18.2.25 15:58:38

Kun ei oo somea estääköhän se töiden saannin. Mua ei googleteta.

Lähettäjä: Thyne 
Päivämäärä:   18.2.25 16:07:12

Opiskelujen jälkeen olen saanut vain määräaikaisia työtehtäviä firmoista joilla ei ole ollut mahdollisuutta vakinaistaa. Tai jos on ollut, paikka on mennyt avoimeen hakuun ja sen on saanut joku kokeneempi. Tuntuu että määräaikaisena en pääse kasvattamaan osaamistani ollenkaan, en pääse osaksi pidempiä projekteja, mielenkiintoiset työmahdollisuudet firman sisällä eivät olekaan minulle mahdollisuus vaan vaaditaan vakituista työsopimusta.

Tuosta voisi ajatella, että et ehkä ole niin hyvä työntekijä, kuin ajattelet. Olisiko myös peiliin katsomisen paikka ja mietintä missä toimit väärin, jos oikeasti kyse on useammasta työpaikasta.
Osa syynä varmasti ovat useat saikuttelut, ne tulevat työnantajalle kalliiksi ja kuormittavat työyhteisössä muita. Oli syy hyvä tai ei.

Päivämäärä:   18.2.25 16:28:42

Thyne, olen kuitenkin hoitanut työni aina hyvin, päässyt vaadittuihin tavoitteisiin. Olen onnistunut pääsemään ehkä huonoihin firmoihin määräaikaiseksi jossa ei ole tässä taloustilanteessa ollut mahdollista sitten päästä vakituiseksi. Ennalta tuntemattomiin en sitten pääse kun vakinaistavat omiaan.

Saikuille en oikeastaan mitään voi, kaksi lasta jotka sairastelevat vuoron perään. Vaikka isänsä kanssa vuorotellen olemmekin pois ja isovanhempia hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan.

Päivämäärä:   18.2.25 16:40:02

"Saikuille en oikeastaan mitään voi, kaksi lasta jotka sairastelevat vuoron perään. Vaikka isänsä kanssa vuorotellen olemmekin pois ja isovanhempia hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan."

Tässä syy miksi sinua ei vakinaisteta. Saikut ovat tulevat kalliiksi ja kuormittavat työyhteisöä etenkin jos firman taloudellinen tilanne ei ole vakaa. Lisäksi rekrytoija voi kilauttaa edelliselle työnantajalle joka sitten kertoo että Pirjo saikuttaa aika paljon kun on noita pieniä lapsia.
Siinä sitten mielellään valitaan joku, jolla saikitus riski on pienempi.
--
"Kun ei oo somea estääköhän se töiden saannin. "

Riippuu siitä mitä töitä olet hakemassa, millaisia hakemuksia teet ja suositteleekin sinua joku. Jos olet yliopistosta valmistunut ja tuoreella uralla niin linkedin on oikea osoite. Jos taas teet duunari hommia niin tuskin ketään kiinnostaa kommentoitko tutkimus artikkeleita tai ravaatko seminaareissa.

Lähettäjä: Yrittäjä 
Päivämäärä:   18.2.25 17:00:27

Tällä hetkellä monella alalla on vaan vapaana todella paljon hyvän työkokemuksen omaavaa ja laadukasta työvoimaa. Jokaiseen avoimeen paikkaan tulee (liian)paljon hakemuksia ja porukka on oikeasti tosi laadukasta, jopa ylilaadukasta. Tiedän tämän IT- ja rakennusalalta. Siinä missä 10-15v sitten on saanut hakea laadukasta porukkaa niin nyt paikkaan tulee 200-500 hakemusta. Ei oo siis kyse siitä että pätkätyötä ei arvosteta vaan laadukasta työvoimaa on nyt vapaalla.

Ehkä tilanne helpottaa vuoden päästä? Jos talous lähtee kasvuun (itse en usko).

Päivämäärä:   18.2.25 17:04:33

Yrittäjä kiteytti hyvin.

Lähettäjä: Toinen yrittäjä 
Päivämäärä:   18.2.25 17:06:20

Myös yrityksillä on tiukkaa ja pakko on pitää niitä ihmisiä töissä, jotka tulee halvimmaksi pitää, niin se vaan on.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.2.25 17:21:25

Vähemmän hammasta, enemmän nielemistä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.