Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  VHH mutta edullisesti

Lähettäjä: Tuleva köyhä 
Päivämäärä:   18.2.25 14:32:33

VHH ruokavalio, mutta edullisesti? Nyt on ainakin muutaman kuukauden ajan rahasta tiukkaa, mutta en haluaisi joutua mättämään makaroonia, perunaa jne. hiilareita. Löytyisikö täältä jollain hyviä vinkkejä mitä ruokaa saisi tehtyä edullisesti mutta terveellisesti?

Re: VHH mutta edullisesti

Lähettäjä: Tuleva köyhä 
Päivämäärä:   18.2.25 14:36:52

Unohtui mainita että maitotuotteita en voi käyttää ollenkaan ja yritän välttää myös kovin prosessoituja ruokia (esim. kauramaito).

Lähettäjä: 1x 
Päivämäärä:   18.2.25 14:43:09

Pavut ja linssit eivät maksa juuri mitään. Itse idättämällä vaikka mung-papuja ja alfaalfaa saa kivennäis- ja vitamiinipitoista syötävää melkein ilmaiseksi. Kesällä voi kerätä nokkosta ym luonnonkasveja, marjoja ja sieniä, kalaa mahdollisesti itse pyytämällä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.2.25 14:43:13

Kananmunia. Halvin eläinproteiini. Muut sit tarjouksesta. Plus edullisimmat kasvikset.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.2.25 16:44:15

Linssejä voi syödä rajoitetusti, eivät maksa juuri mitään. Kaali, kesäkurpitsa, porkkana, munakoiso ovat halpoja ja hyviä.

Minä syön paljon kananmunia. Munakkaaseen heitän usein pakastepinaattia, sipulia, paprikaa, jauhelihaa ja käytännössä melkein mitä vain mitä kaapissa sattuu pyörimään.

Lihat metsästän etenkin s-kauppojen ilta-alesta. Tulee huimaa säästöä kun nakkelee osan pakkaseen. Säästöä tulee siitäkin, kun käy vain kerran viikossa kaupassa ja koittaa edes jotenkin suunnitella viikon menuuta. Täällä päin missä itse asustan olen huomannut että Saleista löytää usein eniten ale-laputettuja, siinä missä prismoissa saa kilpailla monen muun ihmisen kanssa. Syrjäisemmät salet ja s-marketit on mun valinta

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.