Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihmiset jotka koko ajan flunssassa

Lähettäjä: Mää 
Päivämäärä:   18.2.25 14:02:10

Jos koko ajan olet flunssassa, tarkista ruokavaliosi terveellisempään js vastustuskykyä tehostavampaan suuntaan. Jätä pois tai vähennä kovat rasvat ja hiilihydraatit eli sipsit, ranskanperunat, limut, mehut ja energiajuomat jne. Lisää ravintoon proteiineja ja kasviksia. Älä syö punaista lihaa. Huolehdi vitamiinien saannista.
Helpottaa oloa yllättävän paljon.
Vaikka asut maalla ja kasvatat karjaa, sitä lihaa ei tarvitse syödä itse.

Re: Ihmiset jotka koko ajan flunssassa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.2.25 14:03:49

Nönnönnöö. Jokainen "jatkuvassa flunssassa" ollut on mun lähipiiristäni saanut ennemmin tai myöhemmin syöpädiagnoosin. Siihen ei mikään rehujen syönti auta.

Päivämäärä:   18.2.25 14:03:50

Monella tekee kodin koneellinen ilmastointi jatkuvaa , kuivaa yskää.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   18.2.25 14:07:04

Minulla oli 7 - 8 flunssaa vuosittain ja ne kestivät tuhottoman pitkään, kunnes menin nenäleikkaukseen ja nenäkäytävä oikaistiin niin, että toinen käytävä ei ollut enää tukkoisen ahdas. Siihen loppuivat, nyt on 1 - 2 flunssaa vuodessa ja ne kestävät sen muutaman päivän eikä muutaman viikon.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.2.25 14:10:14

Minä olin jatkuvasti flunssa, aina tuli kuume ja poskiontelon tulehdusta, korvatulehdusta jne. Kävin lääkärissä, pääsin hoitajalle, joka käski puhaltaa pulloon eikä kukaan ottanut todesta. Sitten varasin ajan yksityiseltä, joka otti tosissaan ja löytyi allergiat! Olivat vaan aivan eri oireilla kuin esimerkiksi siitepölyallergia. Jäin pois töistä ja siihen loppui.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   18.2.25 14:10:23

Mää, kyse ei ole lihan syönnistä, vaan hiilihydraattien! Hiilihydraatit mahdollisimman vähiin, johon lukeutuu myös viljatuotteet. Eläinperäisistä tuotteista saat sellaisia vitamiineja ja ravintoaineita joita et saa kasvikunnan tuotteista. Eikä nämä prosessoidut kasviöljyt sovellu kuin hyttysmyrkyksi!

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   18.2.25 14:11:31

Kun työkavereina oli pikkulasten vanhempia (ennen korona-aikaa), niin toivat töihin joka ikisen päiväkodin räkätaudin ja sen sai sitten kaikki muutkin. Kun vaihdoin työnkuva ja ryhmää, missä joko ei ollut kenelläkään lapsia, tai olivat jo aikuisia, niin Johan loppui flunssatkin.

Päivämäärä:   18.2.25 14:11:34

Amen! Ihmiset ei vaan halua uskoa että vaivojen juurisyy olisi juuri huonot ruokailutavat, ylipaino, stressi yms. vaan aina kaikelle pitäisi saada diagnoosi ja lääkkeet. Ja sen myötä sitten ollaan estyneitä esim terveelliseen ruokavalioon ku mulla on tätä ja tuota enkä siksi voi panostaa ruokavalioon.

Terveellinen ruokavalio, uni ja liikunta on kaiken perusta ja paljon vaivoja kuten flunssia, väsymystä yms olisi välttettävissä niitä noudattamalla. Mutta ihminen on laiska eläin eikä halua uskoa näitä faktoja.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.2.25 14:15:29

Ok, no minäpä aloitan sinun mielestäsi terveellisen elämän ja painun takaisin leipomoon. Sitten otat myös vastuun, jos kierre alkaa uudestaan, eikö vaan?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.2.25 14:26:09

Elän itselleni, en työnantajalle. Hajoa siihen.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   18.2.25 14:32:50

Syön lihaa ja en ole ikinä kipeä. Niin en taida tehdä muutoksia sen suhteen. Sen sijaan nämä ”terveellisesti” syövät tuttuni ovat aina kipeitä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.2.25 14:38:32

Höpö höpö mitä salaliittoteorioita taas ja oman elämänsä kokemusasiantuntijat vauhdissa... Hiilareiden syöminen ei aiheuta flunssaa - flunssa on viruksen tai bakteerin aiheuttamaa :)

Eniten vaikuttaa vastustuskyky, mikä on sekä geneettinen että pienenä lapsena kehittynyt ominaisuus. Terveelliset elämäntavat kuten järkevä ruokavalio, liikkuminen ja riittävä uni auttavat varmaan jonkin verran elimistöä taistelemaan viruksia vastaan, mutta mahdotonta sanoa, kuinka paljon. Mikään yksittäinen ruoka-aine ei todellakaan selitä ihmisten flunssia.

"vaan aina kaikelle pitäisi saada diagnoosi ja lääkkeet."

Mitä ihmettä höpötät? Ei viruksen/bakteerin aiheuttama "flunssa" ole mikään diagnoosi eikä siihen ole saatavilla mitään yhtä lääkettä, ainoastaan joitakin oireita helpottavia lääkkeitä. Niitä viruksia kun on valtava määrä erilaisia.

Ihmiset ovat niin pihalla, että pelottaa.

Lähettäjä: Mää 
Päivämäärä:   18.2.25 15:32:07

En ole ollut koko talvena flunssassa. Olen nyt vajaan vuoden ajan jättänyt vehnän vähille (en siis kokonaan lopettanut) ja vaihtanut kauraan. Punaista lihaa välttelen ja syön kanaa ja silloin tällöin kalaa. Kasviksia olen lisännyt paljon. Rasvst ja mehut olen jättänyt. Ja karkit - paitsi jouluna!
Kirjoitin tuon kun somessa jotkut valittelevat flunssaa ja muita vaivoja ihan jatkuvasti. Ihan kuin ei tervettä päivää näkisi. Pienenä vinkkinä vaan.
Lapsiperheissä toki hygienia on tärkeää. Sitäkin voisi lapsille opettaa. Käsienpesu ja ehkä jopa paperipyyhkeet kotonakin flunssakaudella?

Lähettäjä: Fudge 
Päivämäärä:   18.2.25 15:40:26

Minulla ruokavaliossa ei ole lainkaan esim viljoja, maitotuotteita tai lihaa ja olen tarkka siitä mitä syön. Liikun myös paljon, koska treenaan tavoitteellisesti erästä lajia missä kilpailen. Ja kroppani on sen näköinen eli ei ylimääräistä painoa yhtään. Siitä huolimatta olen flunssassa monta kertaa vuodessa. Luulen, että stressi voi tehdä omalla kohdallani osansa vastustuskyvyn heikkouteen, koska elämä on aika kiireistä. Mutta toisaalta olin jo lapsena hyvin paljon sairasteleva.

Lähettäjä: dd 
Päivämäärä:   18.2.25 15:52:58

''Ihmiset ovat niin pihalla, että pelottaa.''

Tämä x 100

Päivämäärä:   18.2.25 15:55:17

Hyvä aloitus ja muistutus ja muistutan myös;

Meillä ihmisillä on myös kroonisia sairauksia joiden takia immuunipuolustus on aina matalampi.

Vanhempien ihmisten immunipuolustus on iän vuoksi heikompi.

Menstruoivilla tytöillä ja naisilla on kierrossa periodi jolloin immuunipuolustus on matalampi

Lisäksi, matalat rauta-arvot, varsinkin fertiili-ikäisillä madaltaa immuunipuolustusta.

Itse en sairauksieni takia koskaan saa immuunipuolustustani minttiin mutta erakkomainen elämäntapa auttaa todella, todella paljon. Mitä enemmän välttelee ihmisiä, sen terveempi on.

Lähettäjä: dd 
Päivämäärä:   18.2.25 15:55:22

ps. Jotenkin ''hellyyttävää'' että osa ihmisistä luulee todella, että ''kun teet tämän ja tämän muutoksen, olet aina jatkossa terve''. :D Ihan kuin ei yhtään ymmärrettäisi kokonaisuutta.

Esim. pelkkä raudanpuute voi aiheuttaa enemmän flunssia. Raudanpuutteeseen tottuu, joten turha sanoa että ''en usko että minulla on raudanpuutetta''. Sitä on niiiiiin monella.

Päivämäärä:   18.2.25 16:00:48

Olen töissä päiväkodissa ja sairastan n. 6-8 nuhakuumetta vuodessa. Ihan normaalia. Influenssarokotus auttaa vähän. Lapset räkii joka paikkaan ja ruokalinjastolle. Noroja en saa, mutta nämä nuhakuumeet on sitkeitä. En voi pikkuflunssassa mennä töihin, koska työ on jo vaativaa itsessään ja lapset repii kappaleiksi jos huomaavat että olen puolikuntoinen.

Syön terveellisesti, urheilen ja lisänä rauta+sinkkilisä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.2.25 16:11:41

Aloittajan kaltaisia tyyppejä kutsutaan nimellä hörhö. On kaikenlaista keijupöly terapiaa joilla noita itse diagnosoituja "yliherkkyksiä" ja "allergioita " voi parantaa.

Olin jatkuvasti flunssassa ja sain juuri noita älyvapaita neuvoja "lopeta maitotuotteet ja gluteenin syönti " ynnä muuta hörhöily neuvoja sateli. Pääsin nielurisojen poistoon ja flunssa jäi leikkuriin. Keijupölyt ja normaalin ruuan välttelyt ei ole ratkaisu terveysongelmiin.

Päivämäärä:   18.2.25 16:50:50

Lähipiirin "jatkuvasti flunssassa" olevat ihmiset ovat niitä, jotka eivät osaa pestä käsiään. Onko ihmekään, jos ensin kosketellaan kaikki mahdolliset ovenkahvat yleisillä paikoilla ja sen jälkeen kaivetaan kasuaalisti hampaita niillä samoilla paskasillä sormilla?

Päivämäärä:   18.2.25 17:11:41

Minä olin ennen, nyt juon 1-2 inkiväärishottia aamuisin eikä koko talvena flunssaa.

Päivämäärä:   18.2.25 17:27:59

Hyvän vastustuskyvyn saa ihan omilla toimilla. Myös paranemiseen voi vaikuttaa omalla toiminnalla. Palautumiseenkin voi ihan itse vaikuttaa.

Lähettäjä: Lepra 
Päivämäärä:   18.2.25 17:37:12

6 flunssaa vuodessa, päiväkoti-ikäiset lapset. Ruokavalioni on terveellinen. En syö pikaruokaa, käytä alkoa tai tupakoi. Aamuisin aamupalan joukossa syön 20 grammaa tyrnimarjoja, 50g mustikoita ja 30g vadelmia. Päivän syömisissä joka päivä kurpitsansiemeniä, hampunsiemenrouhetta, pähkinäsekoitusta, En käytä leipää tai juustoja. Melko vähäisesti maitotuotteita. Syön melko proteiinipitoisesti. Otan purkista omega kapseleita, d vitamiinia 50-100 mikrogrammaa, sinkkiä 25mg. Illalla vielä vahva maitohappobakteeri. Unta 7-8h yössä. Treenaan hikiliikuntaa 5x viikko.

Saan mukuloilta lähes jokaisen taudin. Kesät ollaan kaikki terveitä. Korjasin ruokavaliota joskus pari vuotta sitten ja ainoana erona sairastelun suhteen huomaan, että flunssat ovat lyhyempiä. Ei tule myöskään jälkitautina poskiontelotulehdusta.

Lähettäjä: Komeetta 
Päivämäärä:   18.2.25 17:40:55

Minä olen ollut sairaana viimeksi 2018 ja syön kyllä lihaa, myös punaista. Possua vähemmän, mutta sitäkin joskus.
Pyrin ostamaan kaikki kasvikset sekä kerman luomuna.

Herkkuja menee silloin tällöin.

Että elkääpä demonisoiko lihaa.

Lähettäjä: Yy kaa koo 
Päivämäärä:   18.2.25 19:31:21

Ole tietoinen eläinten zoonooseista. Hanki ihmisenä itsellesi myös loishäätö. Ei flunssaa, mut toxocariasis kylläkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.