Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä osakkeita salkustasi löytyy?

Lähettäjä: kevätkääryle 
Päivämäärä:   18.2.25 13:35:32

Pörssisijoittajat huomio!

Sijoitatko osakkeisiin ns. osinkosijoittajana vai tavoitteletko arvon nousua etunenässä? Mitä osakkeita salkustasi löytyy ja paljonko on osinkotuotto vuositasolla?

Minulla on tällä hetkellä :

Anora, Capman, Fortum, Mandatum, Nokian Renkaat, Nordea, Outokumpu, Raisio, Taaleri, Telia

Osinkotuotto rahassa mitattuna on tänä vuonna noin 6000€. Tavoite tuplata tämä seuraavan 10 vuoden aikana.

Olen hankkinut valtaosan osakkeista parin viime vuoden aikana, joten olen saanut ne "halvalla". Arvon nousua on monen kohdalla jo kymmeniä prosentteja ja uskon sitä tulevan vielä rutkasti lisää lähi vuosina, JOS maailman tilanne rauhoittuu ja päästään talouskasvuun kiinni.

Mitä muilta löytyy ja mitä strategiaa noudatat?

Re: Mitä osakkeita salkustasi löytyy?

Lähettäjä: Sikasijoittaja 
Päivämäärä:   18.2.25 13:41:21

Hevostalli.net

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.2.25 13:48:10

Aloitin tänä vuonna osakkeiden ja rahastoiden hankinnan. Parhaat osakkeet ovat nyt Kempower ja Nokia.
Juuri tänään ostin ETF sijoitusta 5000€, harjoittelen ensin ja katson pärjäänkö tuon kanssa.
Suurin osa 60% rahoistani on indeksirahastoissa.

Lähettäjä: rahoittaja 
Päivämäärä:   18.2.25 13:51:43

Neste ja Fortum on "valtionyhtiöitä" ja maksaa hyvin osinkoa. Noita oon tankannut ja varsinkin Neste on nyt houkutteleva.

Päivämäärä:   18.2.25 13:54:41

Neste uppoaa kovaa vauhtia ja osinkokin on aika heikko.
Mikä tekee Nesteestä mielestäsi houkuttelevan?

Päivämäärä:   18.2.25 13:57:12

Nesteen tilanne on aika surkea tällä hetkellä. Osinko ei välttämättä palaudu ihan nopeasti totutulle tasolle. Nyt maksettava 0,20€/osake ja osakkeen hinta noin 9,60€, joten osinko ei ole nyt kuin noin 2%.

Itse seuraan vielä yhtiön kehitystä kevään aikana..

Päivämäärä:   18.2.25 14:03:26

Fortum maksoi taas ihan ylisuuren osingon. Toki itsekin tästä hyödyn, mutta olisin mieluummin ottanut sen 0,9€ / osake tasoisen osingon. Toivotaan, että tämä ei nyt vaikuta negatiivisesti tulevaisuuden osinkoihin.

Noh, suurin omistaja eli valtio on PA, joten sinne täytyy nyt pumpata osinkorahaa näköjään huolella.

Lähettäjä: Boomeri 
Päivämäärä:   18.2.25 14:34:09

Ei ole edes salkkua.....

Lähettäjä: 1x 
Päivämäärä:   18.2.25 14:36:16

Voileipien käärepaperi.

Päivämäärä:   18.2.25 14:42:10

Mulla aktiaa,nokiaa,kci,wärtsilä,fortum, jotka plussalla ja osingot hyvät. Sitten on mm tieto,mustimirri ja sanoma jotka on pyllyllään. Mulla on op:ssa rahastoja jotka menee erittäin hyvin. Nordean rahastot ei ollenkaan niin hyvin. Tällä hetkellä n 500 netto pääomatulot per kk, mukava lisä kun jää eläkkeelle.

Päivämäärä:   18.2.25 14:43:04

Valtiovsuuromistajana määrää osingoista ja koska Neste ei pystynyt niin Fortum joutuu purkamaan rahojaan valtiolle.
Hyvä niin sillä muuten valtio olisi taas meidän tavisten kukkarolla.

Lähettäjä: rahoittaja 
Päivämäärä:   18.2.25 16:49:21

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 18.2.25 13:54:41

Neste uppoaa kovaa vauhtia ja osinkokin on aika heikko.
Mikä tekee Nesteestä mielestäsi houkuttelevan?

--
Nesteestä on puhuttu jo silloin kun hinta oli tuplat että on hyvä hankinta. Eli kannustan siis nyt ostamaan, en 3kk sitten. Nesteen joku pamppu selitti juuri että menee 5v että täältä noustaan, mutta tällä hetkellä hyvä osake (mielestäni) jos ostaa näistä pohjahinnoista. Nauttii 5v osingoista ja myy sitten pois kun hinta nousee.

Päivämäärä:   19.2.25 11:54:25

Helsinki nousee nyt muuta maailmaa paremmin, joka toisaalta ei ole ihme, kun niin monta vuotta mennyt heikosti. Toivottavasti tämä vire nyt pitäisi.

Päivämäärä:   19.2.25 12:04:42

Tällä hetkellä n 500 netto pääomatulot per kk, mukava lisä kun jää eläkkeelle.

Nostatko arvonnousua kuukausittain vai saatko osinkoja noin paljon.
Mietin että kuinka tämä sijoitushomma etenee kun jään eläkkeelle, alanko vaan nostaa sieltä rahaa, silloinhan tili tyhjenee pikkuhiljaa.

Päivämäärä:   19.2.25 12:25:28

Osa on vuokratuloa,osa osinkoja.

Kovasti olen hajauttanut , 1 halpa vuokrarivari tuo mukavasti kk-tuloa. Sen arvo tuskin nousee mut n 10 vuodessa maksaa itsensä. Saa nähdä mitä remontteja tulee tarvimaan, mut toistaiseksi hyvä. Sijainti tunti kaupungista eli halpa ostohinta ja kova kysyntä vuokra-asunnoista.

Apropos kovasti pankki tarjosi asuntorahastoja pari vuotta sitten, onneksi en ottanut,ylipäätään ei vakuuttanut tuo sijoituspalvelu jonka välttämättä halusivat esitellä livenä. Just luin et metsärahastot on ihan fuulaa, metsämaan hinta noussut kun rahastot huseeraa markkinoilla, ja laskevat rahaston arvon hämärällä matematiikalla.

Päivämäärä:   19.2.25 12:29:34

Meillä on Metsägroupin rahastossa rahaa ja maksavat hyvän koron vuosittain.
Ennemmin tuonne kuin pankkitilille. On yksi hajautuskeino.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.2.25 12:37:22

Asunto-osakkeista hankkiutuisin eroon. Valtion rahoittama asumistuki ja takuuvuokrat tulee heikentymään ja se vaikuttaa vuokriin.

Päivämäärä:   19.2.25 13:13:23

Suoria osakkeita ei ole nyt kuin Fortum ja Finnair.

Päivämäärä:   19.2.25 13:41:06

Neste hurjassa syöksyssä, kuinkahan alas se vajoaa?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.