Lähettäjä: Foel
Päivämäärä: 18.2.25 11:20:45
Brintellix aiheutti pahoinvointia niin, että ruokahalu ei todellakaan lisääntynyt. Olin todella voimaton kun piti välillä vain hengitellä kun oli huono olo. Käytin 2 kk eikä auttanut, vaikka otin lääkkeen illalla aamun sijaan.
Voxra oli minulle ihan kamala. Sivuvaikutusten lista todella pitkä ja jo muutaman päivän käytön jälkeen istuin aamulla miettimässä, että onko tätä lääkettä pakko ottaa. Ekat pari viikkoa oli isoja ongelmia virtsaamisen ja ulostamisen kanssa. Rakko ei tyhjentynyt, vain pikkuliru tuli ulos, kamala ummetus. En miettinyt muuta kuin vessa-asioita, olo oli tukala ja vähän väliä ramppasin testaamassa, että tulisiko mitään ulos. Normaalisti minulla ei tuollaisia ongelmia ole.
Voxra aiheutti kamalaa ahdistusta, parin viikon kohdalla olin jo ihan riekaleina ja sanoin lääkärillekin, että jos sivuvaikutukset ei helpota ja olo kohene, niin tap4n its3ni.
Minulle tuli pahoja muistikatkoksia. Ihan täysiä black outeja. Ihmettelin kaapissa olevia ruokia, kun ei ollut mitään muistikuvaa, että olin eilen käynyt kaupassa. Kuitti kyllä oli tallessa. Tai olin makkarissa viikkaamassa pyykkejä ja hetken päästä havahdun, että voitelen leipää keittiössä, eikä mitään tietoa siitä, mitä tuissa välissä tapahtui. Menin jatkamaan pyykkien viikkaamists todetakseni, että olin jo viikannut ne loppuun ja laittanut kaappiin. Ei mitään muistikuvaa. Ja omat kirjoittamani muistiinpanot oli täyttä hepreaa. Kiva lukea tenttiin tai käydä tentissä, kun ei mitään muistikyvaa, että tällaisia asioita olisi koskaan käyty läpi. Mutta kun olin muistiinpanot tehnyt, niin kai ne sitten oli...
Tuli myös pahoja näköhäiriöitä. Ihan kuin olisi katsonut kirkkaaseen valoon eikä sitten näe mitään. Istuin lattialla silmät peitossa enkä nähnyt mitään. Turha yrittää plärätä puhelinta tai lukea tenttiin kun en näe. Tuo kohtaus kesti yleensä n. vartin ja niitä saattoi tulla useampi päivässä.
Ihan hirveää. Ei sopinut minulle yhtään. Käytin 2 kk. Elämäni pahimmat 2 kk!
Mutta sitten eräälle kaverilleni tuo oli hengenpelastus. Hänelle se toimii hyvin, ei sivuvaikutuksia, ja hän sai itsensä työkykyiseksi ja on tyytyväinen elämäänsä.
Ne, jotka tuntevat tuon tyypin ja näkivät minut, olivat aivan järkytyneitä siitä miten voxra minuun vaikutti. Olin ihan vetämätön ihmisraunio jolla pää leviää ihan justiinsa sivuvaikutusten vuoksi. Mutta kun paras vaste saadaan 4-6 viikon kohdalla niin pakko oli sinnitellä...
|