Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tekisitkö vuorotyötä alallasi? (Jos et jo tee)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.2.25 08:57:17

Te, jotka ette tee vuorotyötä, tekisitkö sellaista kuitenkin mielelläsi? Miksi, miksi et?

Re: Tekisitkö vuorotyötä alallasi? (Jos et jo tee)

Lähettäjä: Sekatyöläinen 
Päivämäärä:   18.2.25 09:00:13

En. Yritän etsiä työpaikat työaikojen mukaan, nyt olen muutaman vuoden tehnyt henk. koht. avustajan töitä.

Päivämäärä:   18.2.25 09:00:58

Mielelläni en tekisi, varsinkaan yövuoroja. Viime syksynä pääsin virka-aikahommiin ja oma hyvinvointi parani huomattavasti. Toki rahallisesti on tiukempaa, kun lisät jää saamatta.

Toki paikoissa, joissa tehdään vuorotyötä, on minusta mielekkäämpi työnkuva. Ja joissain olen saanut olla tekemättä yövuoroja ihan sillä, että muut haluavat tehdä ”helppoa rahaa” valvomalla öitä.

Hoitoala.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   18.2.25 09:04:35

Ei meillä ole.

Päivämäärä:   18.2.25 09:05:51

What: se onkin se pointti. TekiSItkö. Jos oisi, jos voisi, jos pakotettaisiin tms.

Päivämäärä:   18.2.25 09:07:30

Teen mielelläni vuorotyötä. Pidän vaihtelevista työajoista, arkivapaista ja siitä, että työvuorolistaan voi suunnitella pidemmän vapaan silloin tällöin.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   18.2.25 09:12:49

Mielelläni tekisin.

Päivämäärä:   18.2.25 09:29:32

En tekisi. Olen jo kerran vaihtanut vuorotyöstä pois. Kaikki oli vaikeaa vuorotyössä. Puolisoa ehti nähdä vaan moikatessa kun toinen meni nukkumaan, kavereitakaan ei ehtinyt näkemään, viikonloppuisin oli vaikea päästä kisaamaan hevosella kun kaikki viikonloput oli töitä, reissuun on vaikea lähtä.

Lähettäjä: Luna 
Päivämäärä:   18.2.25 09:31:22

Haluan ehdottomasti tehdä pelkkää yövuoroa. Jos yhtäkkiä alettaisiin nykyisessä työpaikassa jostain syystä pakottaa päivävuoroon, niin kyllä vaihtaisin työpaikkaa äkkiä.

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   18.2.25 09:35:21

En, tykkään tehdä toimistotyöaikaa. Jos satunnaisesti, esim. kerran kuussa, pitäisi tehdä iltavuoro, niin se olisi ihan ok, mutta viikonloput ja yöt haluan olla vapaalla.

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   18.2.25 09:39:32

En tekisi. 2 pientä lasta ja mies tekee vuorotyötä.

Lähettäjä: ¤ 
Päivämäärä:   18.2.25 09:52:33

Olen tehnyt vuorotyötä 30 vuotta. En tiedä sopeutuisinko enää päivätyöhön.

Päivämäärä:   18.2.25 09:53:43

En. Olin tarpeeksi pitkään hoitoalalla, sain tarpeekseni iltavuoroista.

Lähettäjä: Nita 
Päivämäärä:   18.2.25 10:05:59

Luin ”tekisitkö vuorotyötä alasti?”, ehdin jo miettiä että mikä jottei jos tarpeeksi maksetaan…

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   18.2.25 10:08:20

En. Olen ollut hoitaja. Tai kai mä olen vieläkin, mutta jo opiskellut uuden ammatin. Mutta juu, ei enää ikinä iltoja, viikonloppuja eikä juhlapyhiä. Mulla on parempaakin tekemistä noina aikoina.

Lähettäjä: Hgh 
Päivämäärä:   18.2.25 10:16:52

Teen lähes pelkkää iltavuoroa ja välillä öitä. Olisi kamalaa jos pakotettaisiin tekemään aamuvuoroja.

Päivämäärä:   18.2.25 10:17:21

Opiskelen sairaanhoitajaksi, tein harjoittelussa iltavuoroja ja ne oli ehdottomasti kivempia kuin aamuvuorot. En vaan saa unen päästä illalla kiinni niin aikaisin, että unen määrä riittäisi kun herätys on 5:15. Iltavuoroina heräsin 7-8 aikoihin, siinä ehti hyvin hoitaa kaiken ennen töitä. Töistä kun tulee kotiin ja syö, niin alkaa hetken päästä väsyttää. Se on hyvä silloin, kun on iltavuoro, mutta huono kun on aamuvuoro.

Päivämäärä:   18.2.25 10:21:12

Kyllä, mieluiten pelkkiä ilta- ja yövuoroja.

Päivämäärä:   18.2.25 10:26:23

Tällä hetkellä oma työ ei ole sidottua aikaan eikä paikkaan, joten olisihan se aika iso muutos, jos yhtäkkiä pitäisikin olla töissä tiettyyn aikaan.
Iltaisin voisin tehdä töitä, toki kahtena iltana viikossa harrastuksia, jolloin olis hyvä olla vapaalla. Viikonloppuisin en myöskään kovin mieluusti tekisi töitä.

Summasummarum, kovin helposti en siirtyisi vuorotyöhön. Jos siitä maksettaisiin sopivasti, niin voisin kyllä ainakin harkita, jos sen saisi jotenkin nykyiseen elämään sovitettua.

Itsellä ollut aina hyvä tuuri työpaikoissa, enkä ole ikinä tehnyt vuorotyötä. Tai varastolla oli vuoroviikoin ilta- ja aamuvuoroa. Mutta senkin tiesi aina vuosiksi eteenpäin, kummassa vuorossa milloinkin on.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.2.25 10:35:29

En. Joskus tuli kokeiltua, että yövuorot eivät sovi minulle ollenkaan. Vaikkei olisi edes yövuoroja, niin se rytmin vaihtaminen aamujen ja iltojenkin välillä ottaa siinä määrin koville, että merkittävä osa vapaa-ajasta menee palautumiseen (verrattuna päivätyöhön). Tuskin siis jaksaisin kovin pitkään.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.2.25 11:27:28

En tekisi. Pitäisi olla lääkitys nukkumiseen ja hereillä pysymiseen.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   18.2.25 11:34:43

Jos saisi vapaasti unilääkkeitä.

Iltapainotteinen työ on sopinut itselle parhaiten.

Lähettäjä: Peura 
Päivämäärä:   18.2.25 11:37:20

En. Vaikka vuorojen pitäisi olla esim. viikko aamua ja viikko iltaa, niin kokemus on osoittanut, ettei siihen voi ikinä luottaa. Ei voi ikinä sopia menoa vaikka kolmen viikon päähän, kun ei tiedä onko aamussa vai illassa.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   18.2.25 12:01:08

Meidän alalla ei ole mahdollista ja jos olisikin, niin en lähtökohtaisesti tekisi, sillä minun vaihteleva vuorokausirytmi haittaisi univaivaisen puolisoni nukkumista ja heikentäisi siten hänen elämänlaatuaan olennaisesti.

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   18.2.25 12:16:03

Hyvin aikaista aamuvuoroa tai yötyötä minua ei saisi tekemään kirveelläkään, mutta klo 7.30-22 välillä voisin tehdä duunia oli arki tai pyhä. Vuorojen pitäisi olla kuitenkin sillä tavalla suunniteltuja, etteivät ne haittaisi esimerkiksi viikottaisia harrastuksia. Ei siis niin, että tällä viikolla töitä klo 16-22 ma ja ke, ensi viikolla ti ja to, sitten ke ja to ja niin edelleen ihan miten sattuu ja vuorot saa tietää vain viikkoa tai paria ennen.

Tein joskus osa-aikaista työtä siten, että vuoroviikoin oli aamua ja iltaa, ja se oli ihan jees ja nimenomaan kiva, kun tiesi vaikka puolen vuoden päähän, että milloin on töissä. Täydellä työviikolla tämäkään ei kuitenkaan toimiva, koska ei voisi harrastaa mitään säännöllistä, kun paikalle pääsisi vain joka toinen viikko. Osa-aikaisen aikaan harrastuksen pystyi sopia arkivapaapäivälle, joka oli joka viikko sama.

Päivämäärä:   18.2.25 12:18:59

12 vuotta kolmivuorotyötä takana. Ei kiitos päivätöihin.

Päivämäärä:   18.2.25 12:19:17

En tekisi iltavuoroa. Yöt ja aamut ok, mieluiten vain aamua. Olen yrittänyt tehdä kaksivuoroa, eikä siitä tullut mitään, koska tosiaan niitä vuoroja lätkittiin aivan mielivaltaisesti ja sellainen ei vain sovi lapsiperheen eikä monen muunkaan elämään.

Lisäksi puoliso tekee jonkun verran reissutyötä, ja ne reissut tulevat suht nopealla aikataululla eteen, niin minun pitää olla illat kotona. Yöksi voisin saada jonkun tänne nukkumaan suht helposti, illat vaikeampia.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   18.2.25 12:29:11

Tekisin ja varmasti voisikin tehdä, koska teen myyntiä ja aspaa puhelimessa sekä sähköpostitse. Öitä en tekisi, mutta eipä silloin asiakkaille voisikaan soitella.

atunnaisesti jonkin sesongin tai kampanjan aikana olen tehnyt iltaa ja viikonloppua, mutta silloin pääsääntöisesti ylitöinä normityöajan lisäksi. Pystyn tekemään töitä kotona, joten lastenhoitoakaan ei tarvitsisi murehtia, jos olisivat nuorempia.

Olen aamuihminen ja rakastan sekä tarvitsen "päivänvaloa", joten mielelläni viettäisi esimerkiksi vapaita arkiaamuja ja lenkkeilisin päivällä. Illalla voisi sitten työvuoron päätyttyä hyvällä omallatunnolla kaatua sohvalle tai nukkumaan.

Lähettäjä: fart 
Päivämäärä:   18.2.25 12:36:30

En. Oon joskus 25v tehnyt vuorotöitä ja sillon meni ok mut nykyään en sais nukuttua samalla tavoin. Aamuvuoro jatkuvana vois olla ok mut en mä siitäkään tykkäis.

Päivämäärä:   18.2.25 12:39:34

Teen mielelläni. Olen valinnut työn työvuorojen mukaan. On ihana olla 18 päivää vapaalla kuukaudessa

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   18.2.25 12:43:12

Aika paljon saisi maksaa, että tekisin vuorotyötä tai iltatyötä.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   18.2.25 12:44:18

En täysipäiväisesti enkä ikinä yövuoroja. Ensimmäistä on kokeiltu aikanaan ja vaikka listoja aika hyvin suunniteltiinkin niin silti sai vähän jännätä muutoksia ja tästä jännäämisestä huolimatta ei taas pyydettäessä löytynyt joustoa ikinä.. käytäntö siis opettanut, että ainoastaan osa-aikaisesti niin olisi edes ne vapaapäivät omiin menoihin ja juttuihin. Yö ei tosiaan käy kun olen näitä huonoja valvojia, paljon nukkuvia ja nimenomaan öiseen aikaan nukkuvia.. valvottu yö tarkoittaisi seuraavana päivänä esim 14 tunnin unia niin en yöviikoilla muuta tekisi kuin nukkuisi !

Lähettäjä: Jojo 
Päivämäärä:   18.2.25 13:32:14

En. Inhoan aamuvuoroja. Nyt teen pelkkää iltavuoro missä aina tosin vaihtelee muutaman tunnin, siis työt alkaa 14-17 välillä.

Päivämäärä:   18.2.25 13:39:32

Jos tämän palkan päälle tulisi jotkut vuorotyölisät päälle, niin joo.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.2.25 13:52:28

Hassua, että tuo alkuillan vuoro on kaikkein inhotuin mutta siitä maksetaan kuitenkin yhtä huonosti kuin normaalista päivätyöstä. Myöhään illalla, yöllä ja aikaisin aamulla saa lisät.

Päivämäärä:   18.2.25 13:53:37

Vuorotyö onnistuu, yövuoro ei onnistu. Tällä alalla ei kyllä ole tarvetta, mutta aiemmin olen tehnyt.

Päivämäärä:   18.2.25 15:23:39

Itse tykkään. Meillä aina toinen viikko aamu ja toinen viikko iltaa. Itse en tykkäisi joka päivä herätä samaan aikaan ja mennä nukkumaan samaan aikaan. Haluan käydä välillä aamulenkillä ja joskus olla taas yömyöhään hereillä ilman että aamulla väsyttää kun on iltavuoro.

Lähettäjä: Jojo 
Päivämäärä:   18.2.25 15:48:06

Meillä alkaa iltalisä 16.00 ja yölisä 21.00. Tosin valtio vie meiltä yölisän maaliskuulla. Silti en halua tehdä aamuvuoroja, kun olen ilta- ja yöihminen.

Päivämäärä:   18.2.25 15:49:32

Ei asiantuntijahommassa ole mitään syytä tehdä vuorotyötä. Työaikaa ei muutenkaan paljoa seurailla, tärkeintä että työt tulee tehdyksi. Itse saa päättää pitkälti, milloin työt tekee.

Päivämäärä:   18.2.25 15:57:20

--: se onkin se pointti. TekiSItkö. Jos oisi, jos voisi, jos pakotettaisiin tms.

Päivämäärä:   18.2.25 15:59:02

"--: se onkin se pointti. TekiSItkö. Jos oisi, jos voisi, jos pakotettaisiin tms."

En, tekisin ihan samalla työt silloin kun haluan, niin kuin nytkin. Eli ei se vuorotyön mahdollisuus muuttaisi mitään.

Jos olisi pakko, niin joo? Eikö se ole vähän niin kuin pakon idea :'D

Lähettäjä: Hahahahahaaa 
Päivämäärä:   18.2.25 16:00:29

Kuka haluaa yökengityksen? Joo voin alkaa yökengittämään! Mähän teenkin muuten ihan miten sattuu. ( oikeasti teen kaikista mieluiten klo 8-14 välillä töitä, mutten voi tehdä pelkästään niin asiakkaiden takia..)

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   18.2.25 16:03:41

En tekisi. Aikoinaan pskin vuoro mitä meillä oli tarjolla oli jostain aamukymmenestä puoli seiskaan. En oikein kerennyt mitään tekemään aamulla enkä kyllä illallakaan. Tykkään nykyisestä liukuvasta työajasta, kunhan klo 9:30 viimestään käynnistää koneen niin kaikki ok.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   18.2.25 16:07:59

En tekisi.

Päivämäärä:   18.2.25 16:13:38

No, jos nykyisellä alallasi olisi pakko, niin voisit toki vaihtaa alaa. ":D"

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   18.2.25 16:20:48

Voisin mielelläni tehdä aamu/iltavuoroja 9-21 välillä ja samoin esimerkiksi joka toisen viikonlopun voisin tehdä. Eli sinänsä vuorotyö olisi hyvinkin ok ja nykyisen työn voin melkein järjestääkin itselle vuorotyöksi ja saada niin enemmän vapaata arkeen valoisaan aikaan.

En kuitenkaan tekisi myöhäisiä iltoja, aikaisia aamuja tai yövuoroa mielelläni, koska se ei vaan sovi mulle. Kokeiltu on aiemmassa työssä, että isot vaihtelut vuoroissa aiheuttaa ongelmia. Edellisessä työssä aamut alkoi 6-9 välillä ja illat loppui 23:15. Ei sopinut mulle vaan valvoin sitten koko yön vuorojen välissä
Viikonloppuisin vuorot rajoittivat muuta elämää liikaa, kun töitä oli joko 7:30-17 tai 13-23:15 eli käytännössä koko päivän.

Päivämäärä:   18.2.25 16:25:30

LähettäjäHahahahahaaa: meillä on käynyt seppä yöllä kahdesti. Ei toki ollut kyse peruskengityksestä. Mutta selkosuomeksi tässä on kyse siitä, olisitko sinä valmis tekemään vuorotyötä, esimerkiksi niin, että yhdellä viikolla tekisit klo 8-16 plus viikonlopun, jollain toisella viikolla klo 14-22, yhden viikon vaikka öisin?

Päivämäärä:   18.2.25 16:27:06

"No, jos nykyisellä alallasi olisi pakko, niin voisit toki vaihtaa alaa. ":D""

Niin :D Toki voisin kouluttautua uudelleen, mutta vuosien opiskelu ei nyt ihan nappaa. Ei sitä työpaikkaa niin vain vaihdeta. Ehkä aloittaisin uuden työpaikan hakemisen, mutta meneehän siinäkin helposti aikaa että nappaa, kun hakijoita on niin paljon.

Kummallinen kysymys kaikin puolin. Joo, jos joku tulisi aseella uhkaamaan ja pakottaisi vuorotöihin potkujen uhalla, niin varmaan aika harva kieltäytyisi...

Päivämäärä:   18.2.25 16:28:52

"Niin :D Toki voisin kouluttautua uudelleen, mutta vuosien opiskelu ei nyt ihan nappaa. " No niin, tuossa oli jo asiaa. Mulla aivan sama tilanne.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.