Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 18.2.25 09:40:07
Minulla "vasta" 3 vuosi sinkkuna mutta vastaan silti.
Olen teinistä asti koko ikäni ollut parisuhteessa, kaksi pidempää suhdetta siis takana. Eli kasvoin aikuisuuteen parisuhteessa, miehen paikkakunnalla, miehen elämään mukautuen. Samoin kävi toisessa suhteessa, oli automaatio että minä olen se joka joustaa ja alkaa elämään miehen elämää miehen ehdoilla. Onneksi tuli ero, koska vasta sitten aloin tajuamaan asioita.
Tajusin miten paljon oikeasti olen mukisematta aina mukautunut miehen elämään, arvomaailmaan, harrastuksiin, mielipiteisiin.
Eron jälkeen ekat 2 vuotta oli aika hankalaa, olin aina tottunut elämään toisen kanssa ja hänen ehdoillaan, ja olin ihan hukassa itseni kanssa kun yhtäkkiä piti itse päättää mitä mieltä olen asioista. Ja ylipäätään ratkaista asioita yksin.
Välillö myös kärsin todella yksinäisyydestä ja pelkäsin yksinjäämistä. Itkin ne tunteet ja pahat päivät läpi.
Sitten tapahtui vaan jotain että yhtäkkiä tajusin mikä LAHJA on elää sinkkuna, itselleen.
Koko tämän 3 vuoden aikana ei siis ole ollut edes sutinaa miesten kanssa, ja yhtäkkiä se ei enää edes kiinnosta. En edes HALUA ihastua ja jos ajattelen parisuhdetta, sisälleni tulee epämukava olo, ekana mieleen tulee se että pitää joustaa joustaa joustaa joustaa ja sitten hukata itsensä ja lopulta huomaa että omat kiinnostuksen kohteet muovautuu miehen mukaan ja ne omat asiat jää paitsioon, yhtäkkiä pitää kysyä "lupa" ostoksiin tai uusiin harrastuksiin ja tietenkin muuttaa miehen perässä koska 99,9% vaihtoehtona EI ole se että mies muuttaisi minun luokse.
(Toki tiedän ettei kaikissa suhteissa ole näin mutta muusta minulla ei ole kokemusta joten en voi samaistua ns terveeseen parisuhteeseen).
Vaihdoin siis asennetta, ennen surin yksinoloa. Tunsin katkeruutta kun eksät porskutti eteenpäin samantien hankkimalla uudet suhteet, kaikki ystävät ja perheenjäsenet ovat suhteessa/naimisissa yms ja tunsin olevani täydellisen hylätty outolintu.
Mutta sitten aloin ajatella päinvastoin. Sitä että olen todella VAPAA menemään, tekemään, ostamaan, harrastamaan, nukkumaan, syömään, ihan mitä ikinä haluan. Tunne vahvistui kun ystävien kanssa suunniteltiin reissua ja itselleni kävi koska tahansa miten päin tahansa ja ystävillä oli kauhea sumpliminen miestensä ja lastensa kanssa että pääsevät ja osa aina peruukin. Tajusin miten onnekas olen kun kukaan ei rajoita. Kukaan ei koe mielipahaa mistään mun harrastuksesta tai reissusta, kotona on aina hyvä ilmapiiri (koirat eivät koskaan ole pahalla päällä :D) jos haluan ostaa aasin, voin ostaa sen. Jos haluan uuden koiranpennun, ostan sen. Jos haluan viikoksi tuntureille vaeltamaan, sen kun pakkaa koirat autoon ja lähtee.
Se vapauden tunne on suorastaan juovuttava.
Toki tiedän että on suhteessa hyviäkin puolia. Läheisyys, seksi, se että saa jakaa asiat toisen kanssa, mutta mun päässä nykyään ne ei enää merkkaa niin paljon että olisin valmis joustamaan ja luopumaan asioista.
|