Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka usein olet yhteydessä ystäviisi?

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   17.2.25 23:25:07

Minulla on (ollut?) ystävä, jonka kanssa tapasimme olla yhteyksissä eri tavoin melkein päivittäin. Elämäni on kuitenkin muuttunut kiireisemmäksi, eikä minulla ole aikaa enää samalla tavalla. Tämä ystävä on nyt keksinyt, etten halua enää olla hänen ystävänsä, enkä tiedä miten voisin häntä toppuutella. Sanoin hänelle muun muassa, että muutamien muiden hyvien ystävieni kanssa soitamme tai viestittelemme vain silloin tällöin, ja usein vain sopiaksemme milloin nähdään. Eikä nyt 30+ vuotiaana niitä näkemisiä enää niin usein olekaan, kun itse kukin on eri tavoin kiireinen. Mutta tämä kyseinen ystävä on vähän sellainen "no-life", eikä hänellä ole kauheasti mitään elämässään, joten ehkä minun kanssani yhteyksissä oleminen on tuonut hänelle sisältöä elämään. Hän kuitenkin kokee, ettei oikeat ystävät soittele vain joskus harvoin jne.

Siispä kysymys: miten usein olet yhteydessä ystäviisi? Voiko ystäväksi laskea ihmisen, jonka kanssa ehtii viettää aikaa tai vaihtaa kuulumisia esim. vain muutaman kerran vuodessa?

Re: Kuinka usein olet yhteydessä ystäviisi?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   17.2.25 23:40:00

Pyrin tapaamaan ystäviä viikottain, ja se siis tarkoittaa sitä, että jotakuta kauempana asuvaa tapaan kerran vuodessa jos sitäkään.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   17.2.25 23:41:49

Välillä päivittäin, välillä harvemmin. Riippuu miten ehditään pitämään yhteyttä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.2.25 02:00:41

Teillä on erilaiset käsitykset ja odotukset ystävyydeltä. Ei ole olemassa yhtä oikeaa määritelmää sille, kuinka usein ystävän kanssa tulisi olla yhteydessä, jotta hänet laskettaisiin ystäväksi.

Itse tykkään pitää tiiviisti yhteyttä ja lähimpien kavereiden kanssa jutellaan Whatsapissa joka päivä. Pakko myöntää etten koe sellaisia ihmisiä niin läheisiksi, joiden kanssa jutellaan tyyliin kerran kuussa.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   18.2.25 02:11:36

Juttelen joidenkin kavereiden kanssa joka päivä mutta nähdään tosi harvoin. Kun taas ystävien kanssa viestitellään harvoin nähdään usein ja jaetaan kasvotusten asiat.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   18.2.25 07:00:36

Mun kaikki ystävät onneksi tajuavat, että joskus ei vaan ehdi viestitellä, kaikilla on vähän kaikkea. Työt, perheet, muut jutut.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.2.25 07:16:40

Yhden kanssa viestitellään tai jutellaan päivittäin . Toisessa wa-ryhmässä on meidän pitkäaikainen ystäväporukka jossa vaihdetaan päivittäin kuulumisia. Ollaan kaikki perheellisiä, lapset 8-16v., vaativat työt, lasten harrastukset, omat harrastukset, kaikilla omakotitalot, joten näkemään ehditään tosi harvoin. Ehkä kerran tai kaksi kuussa näen jotain ystävää mutta näiden alussa mainittujen kanssa eniten tekemisissä. Tää tahti ei ole kenellekään ongelma.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.