Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos teet sukupuolioletuksen tekstin perusteella

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.2.25 18:37:00

Kuten esim. minulle on lukemattomat kerrat tehty, sinulla on pahemman laadun asenneongelma. Naisen tehtävä ei ole olla herkkä hempeilijä, joka hymyilee päivät pitkät ja kuuntelee purkkapoppia pinkistä puhelimestaan. Se, että on jotain muuta kuin em. kaltainen, ei myöskään tarkoita että on lihava, lyhyttukkainen rekkalesbo. Naisella saa olla persoonaa ja vahvuutta ilman, että sitä jatkuvasti (OLLENKAAN) kyseenalaistetaan. Rehellisesti sanottuna minua ällöttää sanat nainen ja mies, koska niitä jankataan jatkuvasti palstoilla. Joka tapauksessa, se että tekee oletuksen toisen sukupuolesta tekstin perusteella EI ole normaalia. Esimerkiksi minun perusluonteeni on kiltti, mutta huomaan kyllä jos joku yrittää hyötyä, tai jokin taho rikkoo lakia minua vastaan. Silloin minun on pystyttävä ärähtämään. Se(kään) ei tee minusta miestä tai miesmäistä.

Re: Jos teet sukupuolioletuksen tekstin perusteella

Lähettäjä: ano nyymi 
Päivämäärä:   17.2.25 19:05:35

Samaa mieltä. Tykkään silloin tällöin lukea ja keskustella erilaisista rikostapauksista esim. Murha.infossa ja monesti on kyllä keskusteluja seuratessa käynyt mielessä toive, että voi kun näistä voitaisiin keskustella ja myös julkisessa oikeudenkäytössä tiedottaa ilman että henkilöiden sukupuolia tuotaisiin ollenkaan tietoon. Eli tyyliin henkilö X teki näin, ja henkilö Y teki noin. Ihmiset kun arvottavat ja tuomitsevat niin kovin selvästi täysin samanlaiset teot, asiat ja ratkaisut aivan eri tavalla sen mukaan, mikä tekijän sukupuoli on.

Lähettäjä: Nariseva akka 
Päivämäärä:   17.2.25 19:08:31

Psykiatrikeskustelussa kirjoittelija oletettiin heti mieheksi, vaikka on nainen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.2.25 19:48:15

Mutta positiivista on se että asenne kirjoittajaan ja kirjoitteluihinsa ei silti muuttunut juurikaan.

Lähettäjä: Ommm 
Päivämäärä:   17.2.25 23:22:08

Ei ole vakava asia jos olettaa jostain anonyymistä jotain. Ihan samantekevää.

Lopeta avautumasta julkisesti jos häiritsee niin paljon tai sitten vaan tuot ne asinosaisten sukupuolet ilmi jos on pakko avautua.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.2.25 12:08:59

Alottaja itse tuo voimakkaasti esille sitä että hän on nainen...?

Lähettäjä: Bi 
Päivämäärä:   18.2.25 15:27:37

Tein kerran aloituksen (nyt jo entisestä) kumppanistani. En maininnut hänen sukupuoltaan (nainen) sen takia, ettei tule mitään stereotypioita.

No kaikki vastaajat puhuttelevat häntä kaiken aikaa miehenä, sitten joku jo sanoi aviomies, jonka jälkeen muutkin päättivät että tämä nainen oli minun aviomies, ja vaikka taisin kolmeen kertaan käydä sanomassa että emme ole naimisissa, niin ei kukaan niitä viestejä lukenut vaan jankkasi AVIOMIEHEN laillisista oikeuksista jne.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.