Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koska on myöhästä lapsen saamiseen

Lähettäjä: Nainen 
Päivämäärä:   17.2.25 16:54:32

Oon 34 vuotias, sinkku. Jolla ei ole lapsia. Viime aikoina kuitenkin miettinyt, alkaa olla jo ehtoon puolella se asia. Oon vielä aikoinaan saanu ristiriitaista tietoa, että voinko edes saada lasta. Joskus tän takia myös kuoppasin koko ajatuksen

Mulla on myoomia, joista yksi lääkäri sanoi vain että voi vaikuttaa raskautumiseen ja synnytykseen ? Mutta taas toinen, eri lääkäri oli sitä mieltä että ei vaikuta. Mutta ei kannata odottaa enää montaa vuotta. Tästä on nyt aikaa 3 vuotta.

Re: Koska on myöhästä lapsen saamiseen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.2.25 17:17:11

Mä sain ihan luomusti lapset 35 ja 37. Enkä ollut edes mitenkään vanhimmasta päästä synnärillä.

Lähettäjä: Iii 
Päivämäärä:   17.2.25 17:21:21

Tuttu teki esikoisen 41veenä että ei sitä tiedä ennenkuin tietää...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.2.25 17:22:52

Myooma voi vaikuttaa raskautumiseen, tai sitten ei vaikuta ollenkaan. Silläkin on merkitystä onko myooma sentin vai 8 senttiä. Suurella osalla naisista on kohdussa tai muissa suku(sisä)elimissä jotain kasvustoa

Lähettäjä: Nainen 
Päivämäärä:   17.2.25 17:23:43

Viimeks isoin oli 4 cm

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.2.25 17:25:12

Oon 45v äidin lapsi ja sukukirjaa lukiessa on sitäkin vanhempana saatu. Mutta tietty voinut olla paljon keskenmenoja sitä ennen kun ne on muutenkin niin yleisiä saati sitten vanhemmilla soluilla.

Päivämäärä:   17.2.25 17:29:11

Yksilöllistä. Emme voi antaa sinulle mitään lupauksia yhtään mistään ja lääkäreidenkään arvelut ei välttämättä pidä paikkaansa.

Lähettäjä: Vittö 
Päivämäärä:   17.2.25 17:38:07

Sitte ku et enää tule raskaaksi. Hyvin yksilöllistä.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   17.2.25 19:36:17

Minä sain lapset 36 ja 37 vuotiaana.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   17.2.25 21:55:26

Öö.. täällähän näitä kannattaa kysellä,kun me kaikki muut tällä ollaan gynejä ja meillä on kristallipallo...

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   17.2.25 22:06:02

10 vuoden päästä alkaa olla viimeiset ajat hankkia

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   18.2.25 10:57:05

Nuorempana selviää lapsiarjesta paremmin... tutuissa näitä 40 ja plus äitejä ja ei kateeksi käy. Lisäksi voi käydä tuuri että lapsen teini-ikä ja äidin vaihdevuodet osuvat samaan aikaan, onnea vain kaikille osallisille :D
Myoomien vaikutusta juuri sinun raskaaksi tulemiseenhan et voi tietää kuin kokeilemalla miten käy.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   18.2.25 11:09:22

Käly sai esikoisensa 42 vuotiaana. Synnytyksessä oli ongelmia, mutta samat ongelmat olisi voinut tulla nuorelle äidillekkin. Ventovieraiden möläytyksiä on ollut että on kommentoitu lapsen olevan mummon kanssa shoppailemassa johon lapsi on tokaissut ei kun äidin kanssa.

Kaveri sai yhdeksännen lapsensa 39 vuotiaana.

Hyvin tapaus kohtaista, onhan sitä maailmalla tainnut olla 50v synnyttäjäkin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   18.2.25 11:15:22

35-vuotiaanahan hedelmällisyys alkaa laskea radikaalimmin ja voi kestää ennenkuin kunnollinen munasolu kohtaa siittiön. Mutta tietysti on paljon ihmisiä jotka luomunakin saavat. Hyvä kuitenkin nämä asiat pitää mielessä. Onhan se fakta että hedelmöityshoitojen määrä on kasvanut koska lasten tekoa on lykätty liian kauaksi.

Lähettäjä: komitatiivi 
Päivämäärä:   18.2.25 11:59:45

Eikös LaToya Jackson (Michaelin sisko) sai lapsen 50-vuotiaana? Ja Antti Lindtmanin vaimo taisi olla jo yli 50v. (eli 51 tai 52?) kun sai lapsen.

Eli ap, sinulla on aikaa vielä ainakin 15 vuotta raskautua.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   18.2.25 12:08:38

komitatiivi: yleensä jää vaan kertomatta otsikoihin että nämä ovat tehty lahjasoluilla.

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   18.2.25 12:47:13

Varmasti lapsia on saatu vielä 5 kymppisenäkin, sitä voi itse kukin tosiaan miettiä omalle kohdalleen että sopiiko. Paremmin nämä nuoremmat äidit vain oikeasti jaksavat ne yövalvomiset ynnä muut...
Aina pitää etsiä ääripäitä joka asiassa, mutta jos nyt miettii asioita suht kohtia tavallisen ihmisen näkökohdasta. Itse en enää neljäkymppisenä olisi sitä vauva-arkea olisi jaksanut mikä itsellä oli alle kolmekymppisenä. Mutta tosiaan kukin tavallaan.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   18.2.25 13:01:18

Sitten kun ei tuu enää raskaaksi.

Lähettäjä: komitatiivi 
Päivämäärä:   19.2.25 07:59:39

Aloittajahan ei kysynyt sitä, että missä iässä jaksaa lapsiperhearkea.

Miksi ette voi vastata kysymykseen siitä, milloin on myöhäistä enää raskautua?

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   19.2.25 08:03:35

Aloittaja, minäkin olin tuon ikäisenä sinkku, ja vielä 35-vuotiaanakin. Ja myoomiakin oli. Sitten löytyi samoilla ajatuksilla varustettu puoliso, ja taisin olla 37-vuotias kun sain esikoiseni.
Toki kaikki elämässä on yksilöllistä, tsemppiä!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.2.25 08:09:31

Ei tuots pysty sanomaan kun on niin yksilöllistä eikä pelkästään iästä kiinni. Toiset eivät onnistu saamaan lapsia vaikka aloittavat 20v. Sitten taas tiedän esim. kaverini joka 40v tuli ensimmäisestä yrityksestä raskaaksi ja sai terveen vauvan. Itse olen pari kk vajaa 34v, tulin toisesta yrityksestä raskaaksi mutta raskaus meni kesken. Että niinkin voi käydä.

Mutta jos oot 34v ja hyvää kumppania ei ole löytynyt niin harkitsisin kyllä vähintäänkin munasolujen pakastamista tässä kohtaa.

Päivämäärä:   19.2.25 08:18:44

Olen itse samaa ikäluokkaa ja olisin enemmän huolissani löydänkö lapselleni luotettavan ja tasapainoisen isän vai meinaatko ettei lapsella ole isää? Minun ei ole mikään pakko saada lasta ja niin kauan kun sopivaa isää ei ole maisemissa niin ok jäädä lapsettomaksi. Oma isäni oli väkivaltainen juoppo, joten en ikinä altistaisi omia lapsia epävakaalle isälle ja mielestäni lapsella on oikeus kahteen vanhempaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.