Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 17.2.25 16:26:21
Tiedän.. tyhmästä päästä taitaa nyt kärsiä koko ruumis.
Olemme olleet joitain vuosia yhdessä, mutta asumme eri kaupungeissa. Tämä on sopinut oikein hyvin, koska minulla edellisestä suhteesta lapsi joka toinen viikko ja miehellä unelma-asuntonsa lähellä työpaikkaa, harrastuksia jne. Näemme molempien luona lähes joka päivä.
Jokin aika sitten kävimme lapsikeskustelun, jonka nimenomaan mies otti esille. Minulla ei ole ollut ehdotonta mielipidettä kumpaankaan suuntaan, mutta suhteemme on ollut oikein hyvä eikä ajatus toisesta lapsesta ollut hassumpi. Keskustelimme tietysti siitä, mitä se tarkoittaa käytännössä asumiskuvioille, parisuhteelle, harrastuksille, taloudelliselle tilanteelle jne. Mies toivoi, että pystyisi pitämään oman asuntonsa ainakin toistaiseksi ja laittamaan sen vuokralle. Tätä vähän laskeskeltiin ja todettiin, että ei se ole ylitsepääsemätön ongelma, vaikka se tarkoittaisi sitä, että yhteisen kodin hankinta jäisi pitkälti minulle, koska mies ei luultavasti enempää lainaa saisi.
Nyt sitten tilanne on konkretisoitunut ja olen raskaana, mutta yhtäkkiä keskustelu onkin kääntynyt siihen, että ei mies oikeastaan haluaisi asuntoaan laittaa edes vuokralle, koska ei halua antaa sitä kenellekään. Teoriassa, minulle sopisi paremmin kuin hyvin, että olisi kakkosasunto isommassa kaupungissa, mutta taloudellisesti tuo olisi aivan katastrofi. Toisen asunnon pitäminen tyhjillään muuten vaan maksaisi lainoineen varmaan pari tuhatta euroa kuussa, joten vaikka ihan keskivertopalkkaisia olemmekin molemmat, ei varsinaiseen elämiseen ja perheen elättämiseen tuossa järjestelyssä jäisi riittävästi rahaa, koska en itsekään pysty todellakaan kaikkea maksamaan ja tiedän, mitä lapsen kulut ovat. Miehen mielestä murehdin turhasta pelkistä raha-asioista.
Tämä keskustelu veti niin sanattomaksi ja nyt pitää miettiä pari päivää tätä käännettä, mutta yhtäkkiä en ole laisinkaan varma, onko miehestä perhe-elämään, vaikka niin kaiken aiemman perusteella kuvittelin. Vaikka taitavan pennin venyttämisen jälkeen pystyisimme tähän järjestelyyn, niin en ole ihan varma haluanko jakaa arkeani ihmisen kanssa, joka mieluummin laittaa pari tonnia tyhjiin neliöihin kuin oman perheen arkeen. Omaisuutta toki hänelle tässä järjestelyssä kertyisi.
|