Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En keksi koiralle nimeä sitten millään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.2.25 14:32:41

Kaikenmaailman nimilistat koluttu suomeksi ja englanniksi. Mikään ei oikein ole puhutellut enkä hamuaisi tosi yleistä nimeä. Tildaa mietin mutta tuntuu ettei se sovi kuitenkaan. Lindy on yksi mistä tykkään mutta mietin onko liian erikoinen koiran nimenä? (Muunnos Lyndystä, Heartland on suosikkisarja :D), ja sopisi nimen merkityksen (kaunis, sievä) puolesta.

Re: En keksi koiralle nimeä sitten millään

Päivämäärä:   17.2.25 14:33:13

Niin ja saa siis ehdottaa muutakin mutta varmaan kaikki listat olen kolunnut läpi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.2.25 14:34:28

Kauanko koira on sinulla ollut? Kai sinä jotain sille olet jo lässyttänyt? Eiköhän siitä nimi vielä muodostu.

Päivämäärä:   17.2.25 14:36:49

On ollut pari päivää.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   17.2.25 14:39:23

Virallisesta nimestä joku idea ?

Lindy kuulostaa kyllä ideana kivalta, ei ole kaikkina näinä koirallisina vuosikymmeninä tullut vastaan yhtään ko. nimistä ! Belloja ja Musteja on maailmassa ihan tarpeeksi.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.2.25 14:40:53

En ymmärrä, miksi koiralle (tai lapselle) pitää antaa nimi, jonka kirjoitusasu täytyy aina erikseen selvittää.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.2.25 14:46:31

Mulla on usein lemmikki yli kuukauden ennen kuin keksin sille nimen. Viimeisin tuli lokakuussa, vuodenvaihteessa vasta olin löytänyt omantuntuisen nimen hänelle.

Mun mielestä nimeä ei kuulu "runnoa" eläimelle vaan nimen pitää sopia just sille tyypille. Kerran mulla oli lemmikki ja tuntui läpi sen koko elämän että olin valinnut sille väärän nimen joka ei vastannut sen sielua.

Lähettäjä: Koira 
Päivämäärä:   17.2.25 14:49:01

"Kaikenmaailman nimilistat koluttu suomeksi ja englanniksi. Mikään ei oikein ole puhutellut enkä hamuaisi tosi yleistä nimeä."

Kannattaa vähän miettiä mikä se sun tarve erottua oikeen pohjimmiltaan on. Mistä se kumpuaa? Koiralle on täysin merkityksetöntä, vaikka nimeäisit sen Koiraksi.

Harva varmaan kokee mitään erityisen puhuttelevaa valaistumista siinä koiran nimeämisessä. Se on vain pakollinen suoritettava rasti se nimeäminen. Ei pidä liian vaikeaa tekemällä tehdä asioista.

"En ymmärrä, miksi koiralle (tai lapselle) pitää antaa nimi, jonka kirjoitusasu täytyy aina erikseen selvittää."

No kun on se tarve erottua massasta

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   17.2.25 14:54:50

"En ymmärrä, miksi koiralle (tai lapselle) pitää antaa nimi, jonka kirjoitusasu täytyy aina erikseen selvittää."

No kun on se tarve erottua massasta

Enpä usko, että massasta erottuminen on syynä nimetä koiransa Rockyksi, Rickyksi tai Windyksi. Ne kun ovat kaikki varsin yleisiä koirien nimiä…

Itse kyllä ensimmäisenä olettaisin nimenomaan, että Lindy tai Wendy kirjoitetaan y:llä eikä i:llä, koska ovat sellaisenaan vakiintuneita muotoja.

Lindy ja Tilda ovat molemmat kivoja ja helppoja nimiä, joita ei kuitenkaan ole joka kolmannella vastaan tulevalla koiralla!

Päivämäärä:   17.2.25 14:55:06

"Lindy on yksi mistä tykkään mutta mietin onko liian erikoinen koiran nimenä?"

Jos tykkäät ja sopisi mielestäsi koirallesi, niin miksi olisi liian erikoinen? Eipä omienkaan koirien kaimoja tule vastaan, muttei ole käynyt mielessäkään, että nimien erikoisuus olisi jotenkin ongelma.

Eli kyllähän sulla on jo nimi olemassa koiralle. :D

Lähettäjä: Dldl 
Päivämäärä:   17.2.25 15:08:30

Tarvitseeko sille antaa sen kummempaa nimeä? Joku termi millä kutsut sitä ja se olkoot sen nimi. On kai sillä joku pitkä ja vaikea kasvattajan antama nimi niin kutsumanimi voi olla vaikka hupsu tai lössykkä.

Kaverin kissa rakastaa minua ja kutsun sitä sillä nimellä mikä suusta tulee kun se aina liimaantuu minuun. Möttönen, pöttönen, mötöliini, tms. Kissan kutsumanimi on Veetu, kasvattajanimeä en muista. Alun perin kissan kutsumanimi oli joku höpö, nöpö, tms., mutta kun sillä oli tapana puuhata kaikkea ärsyttävää, niin siitä tuli Veetu.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   17.2.25 15:21:20

Mikä vika Lindyssa? Anna se nimeksi, jos siitä tykkäät.

Päivämäärä:   17.2.25 15:22:22

Jep, ensin sitä hikoilee viikkoja nimeämisen kanssa ja parin kuukauden päästä huomaa, että ei ole sanonut koiran nimeä ääneen kertaakaan vaan sillä on tusina muuta lempinimeä :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.2.25 15:22:40

1) Kerro rotu.
2) Me autetaan keksimään nimi.

Lähettäjä: ookoo 
Päivämäärä:   17.2.25 15:43:47

Mooses

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   17.2.25 15:46:54

Karva

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   17.2.25 15:53:50

Tinna
Tirsa

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   17.2.25 16:01:19

Virallisesta nimestä voi saada vinkkiä. Minä en keksinyt mitään odotusaikana, mutta kun saatiin tietää virallinen nimi, oli itsestään selvää, että koirasta tuli CABO -> Kaapo. Sopii hänelle kyllä hyvin, vaikka oli päätetty ennen kotiintuloa. Kissasta en tiedä, mutta koiralla on kyllä tärkeää olla alusta asti selkeä kutsumanimi jonka se tunnistaa, ja toki hellittelynimet sitten erikseen (Kapula, Kaapeli, Kapsu, Kaaponen, Kaapo Johannes Sukunimi).

Tilda + Lindy -> Linda
Tiltu tai Tiitu

Päivämäärä:   17.2.25 16:39:53

Ei koiraa nimetessä tarvitse miettiä sen erikoisuutta, kirjoitusasua tai mitä muut on mieltä. Oleellista on että se tulee sulta luontevasti koiraa kutsuessa. Se koira oppii sanoja ja niiden merkityksiä koko ikänsä, joten jos tuntuu ettei nimi sitten mätsääkään, se oppii kyllä uuden.

Jos Lindy on hyvä ja toimii sulla niin ei ongelmaa. Nimi on nätti, omassa käytössä kääntyisi hyvin äkkiä Lintsiksi.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   17.2.25 16:43:39

Mulle tuli tätä lukiessa mieleen seuraavat nimet: Mandy, Manta, Lilli.

Lähettäjä: Molla 
Päivämäärä:   17.2.25 19:58:01

Johan sinä keksit nimen:)
Lindy on nätti ja kiva!

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   17.2.25 20:04:36

Mun koirasta tuli Sora, koska kanniskeli pentuna kiviä ja niitä oli sitten kokoelma lattialla joka ilta :D Moni kysyy, että ”ai Mora?” ja tuntuu ihmettelevän, mutta mitäpä tuosta.

Lähettäjä: ,.,.,. 
Päivämäärä:   17.2.25 20:08:28

Lindy,Lindi ja Liitu varsinkin jos valkoinen väriltään.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   17.2.25 20:23:00

Ei kannata väkisin keksiä, juttelet koiralle ja touhuat sen kanssa niin yhtäkkiä huomaatkin puhuttelevan sitä jollakin nimellä

Päivämäärä:   17.2.25 20:37:03

Apinaksi olen sitä kutsunut mutten sentään sitä nimeä sille halua antaa :D Nyt on tullut muutamia vaihtoehtoja lisää, kai se nimi sieltä vielä löytyy :)

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   17.2.25 20:38:01

Mä olen melkein aina keksinyt nimen melko pian kun koirna (tai mikä tahansa muu eläimen) olen nähnyt. Toisinaan taas isäntä on keksinyt nimen samanlailla hieman aikaa eläintä katsellen. Isäntä on erikoistunut kissojen nimiin ja mä nimeen koirat.

Toisinaan jos ideoita ei tule niin virallisesta nimestä voi koittaa johtaa jotain. Mulla on virallisesti Artemiy kutsumanimeltään Arttu, Rafael Affe (oli alkuun Raffe, mutta talouden toinen koira jonka nimi alkoi myös R-kirjaimella meni sekaisin niin jätettiin pennulta R pois), Anan-Athene oli Ana. Mutta sitten on nimiä jotka on ihan jotain muuta, Töötti, Pin, Rom-Rom. Toki joukkoon on mahtunut tavalliset Siru, Chili, Minttu, Nero jne. Osa itse annettuja ja osa koiran mukana tulleita mitä ei lähdetty muuttamaan.

Ja sitten vuosien saatossa joku nimi muuttaa muotoaan. Yksi meillä pahasti muotonsa muuttanut nimi on Arttu, edelleenkin kun karjasee sen niin uskotaan, mutta paremmin koira kuuntelee Örde nimeä.

Laumassa joutuu nimiä miettimään siten ettei ole ihan saman tyyppisiä kenelläkään. Kun komennat viittä koiraa ja kuutta kissaa niin nimen painotetulla tavulla on merkitystä.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   17.2.25 21:26:28

Annoin koiralleni nimeksi Sipsi, koska tykkään sipseistä.

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   17.2.25 21:31:18

Lindy on tosi kiva. Tildakin jees, mutta vähän jo nähty ja kuultu.

Lähettäjä: luppa 
Päivämäärä:   17.2.25 21:41:43

Olisko möykky hyvä?

Lähettäjä: määki 
Päivämäärä:   18.2.25 00:28:16

Leia
Mette
Helga
Tiikku/Tilkku
Lintu
Lippe
Leela
Taika/Taiga
Seela
Tai sitten se Lindy, jos se hyvältä tuntuu. Voi olla vähän hankala ääntää tuo d-kirjain, mutta todennäköisesti kuitenkin ennen pitkää sanot sitä Limpuksi tai muuksi helpommaksi.
Itse yrittäisin varmaan kuvitella, miltä koira tulee aikuisena näyttämään ja sitten nimi sen mukaan.

Lähettäjä: 1x 
Päivämäärä:   18.2.25 04:19:40

Laita Pasi.

Lähettäjä: nimimaatti 
Päivämäärä:   18.2.25 04:27:25

Rekku

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   18.2.25 05:49:12

Minustakin Lindy on kiva nimi.

Lähettäjä: Oma 
Päivämäärä:   18.2.25 07:10:40

Lindy on oikein hyvä nimi eikä ole samalla tavalla hankalasti lausuttava kuin Tilda. Lindy soljuu, Tilda töksähtää.

Lähettäjä: Lindy Lane 
Päivämäärä:   18.2.25 07:39:32

Miksi koiralla ei saisi olla erikoista nimeä?
Ovatko Leni, Nita, Lara erikoisia, no eivät ole.
Tuuni on erikoinen ja Monza.

Ja tiedoksi että Lindy Lane on erittäin tunnettu siitosori ravipuolella

Lähettäjä: buitton 
Päivämäärä:   18.2.25 07:45:09

Libi
Liana
Bemi

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   18.2.25 07:52:17

Olen todennut, että ihan sama miksi eläimensä nimeää, nimi kuitenkin vääntyy johonkin ihmeelliseen muotoon. Nyt jo edesmennyt oli kutsumanimeltään Sesna/Cessna, mutta melko nopeasti se vääntyi Perunaksi ja Potaatiksi ja niihin se parhaiten reagoi. Nykyinen elikko on "viralliselta" kutsumanimeltään Hulda, mutta oikeasti sitä on kutsuttu Pupeksi pienestä asti ja Puppe se on edelleen nyt mummoikäisenä.

Päivämäärä:   18.2.25 15:57:46

Kaveri ehdotti Melliä. Arvon nyt sen ja Lindyn välillä.

Päivämäärä:   18.2.25 17:04:44

Eipä se Mellikään mitenkään erikoinen tai harvinainen nimi ole.
Laittaisin sen Lindyn nimeksi

Päivämäärä:   18.2.25 17:06:34

Ei siis tarvitse olla erikoinen tai harvinainen, en vain hamua ihan yleisimpiä :) Ainakaan rodussa ei ole Melliäkään tiedossa lempinemenä roturyhmien perusteella.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   18.2.25 17:24:52

Lindyhän on oikein kiva nimi eikä varmasti törmää toiseen samanlaiseen ihan heti.

Kymmenkunta koiraa tässä ollut, joille kaikille on ollut lopulta helppo keksiä nimi. Mutta yksi kissa oli, jolle en keksinyt nimeä millään. Se jäi Kissaksi isolla koolla. Puhuttelin sitä niin kauan kissana, että lopulta se ymmärsi nimensä.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   18.2.25 17:44:16

Mellistä tulee mielee tahmea karkki.

Anteeksi.

Päivämäärä:   18.2.25 18:45:15

Joo kyllä se Melli ehkä itseäkin tökkii. Fiona ja Fenja tulivat myös ehdotuksina. Nekin nättejä.

Lähettäjä: Appelsiini 
Päivämäärä:   18.2.25 19:01:33

Lambi

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   18.2.25 19:19:47

” Tai sitten se Lindy, jos se hyvältä tuntuu. Voi olla vähän hankala ääntää tuo d-kirjain, mutta todennäköisesti kuitenkin ennen pitkää sanot sitä Limpuksi tai muuksi helpommaksi.”

Minusta taas Lindy on superhelppo lausua, eikä d ole n:n perässä lainkaan vaikea. Tilda on noista se, joka ehkä hieman hankala.

Samoin minusta esim. Windy, Wendy, Wanda, Panda ja Rhonda helppoja lausua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.