Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lämmin, edullinen matkakohde maaliskuu

Lähettäjä: Pörröpää 
Päivämäärä:   17.2.25 14:06:05

Lomia pitämättä ja maaliskuussa tekisi mieli lämpöön. Kohteen pitäisi olla turvallinen yksin liikkumiseen ja mieluusti hotellilla olla ohjattua joogaa ja vesijumppaa. Suosittele! Rantakohde olisi ehkä mieluisin suorilla lennoilla.

Re: Lämmin, edullinen matkakohde maaliskuu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.2.25 14:13:29

Jos haluat mereen uimaan niin sinun on mentävä Aasiaan tai muualle lähelle päiväntasaajaa. Egyptissä ja Dubaissa voisi olla lämmintä, mutta kumpaakaan en suosittele. Kanariansaaret ovat aika etelässä (lähempänä päiväntasaajaa), mutta ainakin itselleni merivesi oli ihan liian kylmää tuolloin ja hotellien altaat eivät pääsääntöisesti ole lämmitettyjä, eli vesijumppa, jos sitä on, on sitten tosi kylmässä vedessä.

Jos tämä kylmä vesi ei ole ongelma, niin ihan kaikki Välimeren lomasaaret ovat halpoja tuohon aikaan vuodesta koska kausi ei ole vielä alkanut. Osa hotelleista on kiinni talvikauden.

Mä itse lähtisin maaliskuussa vain Aasian suuntaan ja katsoisin ihan Thaimaan tarjontaa, koska sinne menee suoria lentoja.

Katso myös Réunion, se on hyvin turvallinen maa koska on Ranskaa, mutta suoria lentoja sinne ei ole ja lentomatka on Pariisista hyvin pitkä. Mutta siellä on takuuvarmasti lämmintä meressäkin.

Päivämäärä:   17.2.25 14:20:37

Ei tarvitse olla lämmin meri, kunhan ilma on lämmin ja hotellissa lämmin uima-allas. Ihan sopivia hotelleja tässä hakisin, jossa jooga ja ohjattu vesijumppa kuuluvat hintaa. Esimerkiksi tjäreborgin primehotelleissa tällaisia kai on, mutta vähän yli matkabudjetin kun matkustan yksin ja maksan näin myös huoneen yksin.

Päivämäärä:   17.2.25 14:21:50

ps. Turkista en pidä eli sitä ei kannata ehdottaa

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   17.2.25 14:22:36

.. sinulle kertoikin jo vaihtoehdot.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   17.2.25 14:24:59

No ei turkissa ole vielä maaliskuussa lämminkään.

Kanaria tai Egypti, siinä ne budjettimatkaajan vaihtoehdot on. Egyptiä nyt ei itkemälläkään voi suositella ja onhan siinä vastuuttomallekin matkaajalle tosi iso mahapöpöriski, että kanarian tarjontaa hotellien suhteen vain selailemaan !

Itse olin ehdottomassa karibiaa ennen kuin tämä rahapuoli tuli esiin, paljon miellyttävämpi ilmasto, kulttuuri ja ruoka kuin siellä iän ikuisessa hikisen kosteassa Thaimaassa.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   17.2.25 14:25:53

Tuplapiste ei vastannut edes alkuperäiseen kysymykseen!

Kroatia voisi olla hyvä, kreikka, portugali jne mutta valitettavasti en tiedä sopivista hotelleista. Kroatia varmaan edullisimmasta päästä.

Päivämäärä:   17.2.25 14:28:28

Miten niin ei vastannut?

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   17.2.25 14:31:08

Thaimaassa voi olla halpaa, mutta matkustaminen sinne ei ole kyllä edullista...

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   17.2.25 14:32:03

Huomaa, että näihin vastaa ihmiset, jotka ei matkustele. Osalla myös lukutaidon kanssa puutteita.

Katso äkkilähtö sunprime hotelliin.

Päivämäärä:   17.2.25 14:40:32

Mä, maaliskuussa ei oikeasti ole vaihtoehtoja, joten tuplapiste on varsin oikeassa. Thaimaa tms olisi aloittajalle vaihtoehto.

Päivämäärä:   17.2.25 14:43:37

Ikää sen verran, että pitkät lennot epäilyttää. Myös matkojen hinta, mutta täytyy katsoa.

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   17.2.25 15:05:35

Aloittaja katsoo sitten reissuja päiväntasaajan lähelle, siihen aikaan ei oikein muualla ole lämmintä vielä.

Päivämäärä:   17.2.25 15:08:19

No maaliskuussa lämmintä on Kanarialla. Halusit edullisen ja turvallisen kohteen, joten Aasian suuntaan et halua mennä ja Réunionille on pitkät vaihdolliset lennot.

En valitettavasti tiedä Kanarian lämmitetyistä altaista, mutta luultavasti bookingissa tms on sellainen hakuvaihtoehto. Ja voit aina kysyä hotellilta, että mikä on altaan tilanne maaliskuussa. Allashan ei välttämättä ole edes auki ja koska maaliskuu ei ole vielä missään Euroopassa "seasonia" niin siellä ei välttämättä ole järjestettyä vesijumppaa ollenkaan.

Kysele Aurinkomatkoilta jne suosituksia, he tietävät hyvän kohteen varmasti.

Kanarialle lennot ovat kuutta tuntia ja maaliskuussa lomalentokausi ei ole oikein startannut, joten lentojen hinnatkin saattavat olla korkeita. Jos tingit hieman lämmöstä ja haluat halvat lennot niin Euroopan isoihin kaupunkeihin lentää reittilentoja normaalisti. Tosin näistä sinun on itse hankkiuduttava hotellille/resorttiin.

Kanaria on siinä mielessä helppo, että kentältä on kuljetuksia hotelleihin.

Päivämäärä:   17.2.25 15:09:25

siis "lämmintä" on Kanarialla, jos katsotaan euroopan tarjontaa. Ei sielläkään olla kuin tuulettomalla keskipäivän kelillä T-paidassa, illalla saa vetää villapaitaa tai kevytuntuvatakkia päälle. Ja toki tuulisella ja pilvisellä säällä. Hotellihuoneiden lattiat ovat kylmät, kannattaa ottaa sisätossut tai villasukat mukaan sitä varten.

Lähettäjä: Vilja 
Päivämäärä:   17.2.25 16:47:51

Itelle ainakin kanariansaarten lämpö riittää, teneriffan eteläpuoli on aika lämmin maaliskuussa ja sinne saa lentoja hyvään hintaan. Espanja tai Portugali ei ole lämpimiä vielä maaliskuussa.

Lähettäjä: Oh 
Päivämäärä:   17.2.25 17:13:00

Karian sesonki nimenomaan loppuu maaliskuun lopulla. Ihan hyvin tarkeni viime vuonna etelä Teneriffalla maaliskuun loppupuolella, allas oli lämmitetty ja päivälämpötilat huiteli 25. Erittäin siisti hotelli, missä henkilökunta oli espanjalaista (ei aasialaista kuten monissa) parque la paz , löytyy aurinkomatkojen listalta. Vesijumppaa oli ainakin päivittäin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.2.25 17:20:55

Mä olin viime helmikuussa Gran Canarialla viikon itsekseni. Suurimman osan ajasta tarkeni suht vähissä vaatteissa päivällä ja osallistuin myös niihin vesijumppiin vaikka altaan vesi oli aika viileää. Toi oli joku Auronkomatkojen all inclusive hotelli Maspalomasissa. Allas oli hotellin sisäpihalla, joten se oli aika hyvin tuulen suojassa. Säät tietenkin vaihtelee vuosittain, eli ehkä mulla oli vaan hyvä tuuri, kun suurimman osan ajasta oli valoisaan aikaan jotain 20-25.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   17.2.25 17:27:29

Katselisin lomaa esim Ranska/saksa/Slovenia tms ja valitsisin kylpylähotellin. Maaliskuussa Välimerellä on vielä viileää, niin en laskisi ulkoaltaiden varaan.

Lähettäjä: Nihkeä 
Päivämäärä:   17.2.25 17:44:23

Madeira

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   17.2.25 17:51:18

Olen ollut kahteen kertaan Kanarialla joulukuussa. On ollut t-paitakeli, ja on voinut uida tavallisissa uima-altaissa. Luulisi, että maaliskuussa on lämmin. Saaret ovat kuitenkin Afrikan korkeudella.

Kävin sikäläisten aerobicissa, ja oli rankempaa ja vauhdikkaampaa kuin Suomessa. Varmasti jossakin on myös vesijumppaa.

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   17.2.25 18:55:22

Me olimme vuosi sitten joulukuussa Kanarialla Maspalomaksessa ja lämpö yllätti! Topissa ja shortseissa viihdyin iltoja lukuunottamatta ja hiki tuli dyyneillä talsiessa. Uimme myös melkein joka päivä meressä, joka oli yllättävän lämmin. En pitänyt kovasta (hiekka)tuulesta, mutta joulukuu onkin yksi tuulisimmista kuukausista.

Lähettäjä: Mini 
Päivämäärä:   17.2.25 21:44:30

Miten olisi joku hotelli Apollon Sporttihotelleista? Kokemusta itsellä ei ole...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.