Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko samaa mieltä siitä, että vauva-aika...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.2.25 13:02:28

...on jotenkin eläimellistä ja alkukantaista?

Re: Oletko samaa mieltä siitä, että vauva-aika...

Lähettäjä: SevenUp 
Päivämäärä:   17.2.25 13:03:06

Elämä on.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   17.2.25 13:10:28

Siis millä tavalla? Ekaa hoidin vuoden silmät ristissä, joo ehkä silleen eläimellistä että ilman imetyshormoneja olisin varmaan lähtenyt lätkimään. Olin liian väsynyt. Kakkonen taas nukkui niin hyvin että meillä oli ihana vauvavuosi! Jaksoin itse tehdä asioita ja olla lasten kanssa läsnä. Mutten nyt mitään eläimellistä näe lapsen hoidossa. Näette, jos eläinemo kokee poikasten hoitamisen vaikeaksi, se voi ne jopa tappaa. Me ihmiset pääosin selviämme ylitsevuotavasta väsymyksestäkin järkeilemällä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.2.25 13:33:50

Ehkä tavallaan vähän oli joskus sellainen luolamiesolo jossain imetyskaavussa tissit paljaana, kun ei ole muutamaan päivään jaksanut pestä tukkaa ja pesiytyy sohvan nurkassa vauvan roikkuessa rinnassa kiinni. Mutta silti olen nauttinut, ja etenkin, kun on sallinut itsellensä olla juuri niin luolamies kuin sillä hetkellä tuntuu niin siitä on pystynyt nauttimaan ilman ulkoa tulevia paineita kuinka pitäisi olla salilla viikko synnytyksestä ja kilot tippuneet ja näyttää aina tosi freshiltä.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   17.2.25 13:35:40

No äitiysloma on monelle ensimmäinen aika sitten varhaislapsuuden, kun saa elää (ainakin jonkun) omassa biologisessa rytmissä. Usein ei kyllä vanhempien omassa :D

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   17.2.25 14:01:21

Ei koko vauva-aika, mutta vastasyntyneen kanssa tavallaan joo. Helpoimmalla pääsee, kun antaa alkukantaiselle hoivavietille periksi. Tai näin olen itse kokenut.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   17.2.25 14:13:53

Siis mitä aloittaja hourii ??? Luonnosta kun vieraantuu niin ajattelee noin. Sitä ei ymmärrä etä ihminenkin on eläin . Eläinvauvat ja ihmisvauvat avuttomia. Ja ihmisillä osalla vielä vanhuuskin avutonta ja vaipat housuissa.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   17.2.25 14:21:01

Ihan luonnollista elämää se on. Mutta sitä ei tosiaan ymmärrä jos siitä luonnosta on vieraantunut.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   17.2.25 14:26:16

Positiivisessa mielessä vauva-aika oli alkukantaista ja eläimellistäkin. Tarkoitan että asioiden tärkeysjärjestys jotenkin muuttui yksinkertaisesti siihen, että kun vauvalla oli kaikki hyvin, niin se oli riittävää sille päivälle. Ei jaksanut edes ajatella muita tavoitteita. Oliko se sitten se paljon puhuttu vauvakupla. Mutta aika pian virtaa jäi taas muihinkin mielenkiintoihin. Mukavat muistot jäi siitä ajasta.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   17.2.25 14:39:56

No en minä näe mitään sen kummallisempaa alkukantaisuutta vauvan hoidossa :) tai sit kaikki kätilöt, synnärin hoitajat jne. Ovat alkukantaista sakkia :D hehän huolehtivat vauvoista työkseen...
Ihan normaalia ja luonnollista on että jälkeläisen synnyttänyt yksilö hoitaa poikasensa ja luonnossahan on yhtä luonnollista jos ei hoida, hylkää tai jopa tappaa poikasen.. mutta luonnossa tapahtuu myös sitä että vieras naaras voi hoitaa pieniä poikasia, vieläpä hyvin :)
Joten...

Lähettäjä: Jopo 
Päivämäärä:   17.2.25 15:51:22

Oli se. Oli aivan mahtavaa kokea ensin oman kroppansa voimakkuus ja sitten se hoivavietti mikä syntyi. Sama eläimellisyyden/alkukantaisuuden ymmärrys ihmisessä on säilynyt sen jälkeenkin. Mitä ennen en ymmärtänyt kuin seksuaalisuutta

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.