Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naapurin koiran haukkuminen

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   17.2.25 10:27:36

Seinänaapurin koira haukkuu ja ulisee yksin jäädessään. Tätä tapahtuu useamman kerran viikossa myös viikonloppuisin, useampi tunti kerrallaan.
Mukava herätä sunnuntaina aamulla tähän kun voisin itse nukkua. Tai arkena kuunnella tätä konserttia ennen töihin menoa kun menen aina illaksi töihin.

Tätä on nyt jatkunut yli vuosi. Tämän asunnon aikaisempi asukas oli myös valittanut koiran haukkumisesta. Itse ensimmäisen kerran valitin kun tähän muutin sekä omistajalle että isännöitsijälle.

Välissä oli rauhallista ja nyt se on taas alkanut. Koiran omistaja vähättelee asiaa eikä ole valmis opettamaan koiraa yksin olemiseen. Isännöitsijälle olen laittanut tietoa koiran haukunnasta taas kahdesti, minun vuokranantaja on ollut myös isännöitsijään yhteydessä.

Melko ikävä tilanne, mitä tässä enää voi tehdä ?

Ja tähän loppuun vielä että minäkin olen koira ihmisiä, en häiriinny remonttien tekemisestä, koirien satunnaisesta haukunnasta vaikkapa leikkien yhteydessä,vauvan itkemisestä jne. tavallisten elämisen äänistä

Re: Naapurin koiran haukkuminen

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   17.2.25 11:05:38

Mitä luulet, voitko tehdä enää muuta? Et voi. Jos isännöitsijän huomautus ei ole saanut muutosta aikaan ja muut naapurit eivät valita niin yksin sun on mahdotonta tehdä tuolle asialle mitään. Vähän sama meillä mutta sillä erotuksella, että kyseessä lapset ja asuvat meidän yläpuolella.

Jäätävä meteli, joka alkaa viikonloppuisin ennen seiskaa aamulla jatkuen koko päivän aina sinne ysiin, kymppiin asti sekä arkena kun tulevat hoidosta kotiin n. klo 16 ja jatkuu tosiaan koko illan. Olen käynyt sanomassa aina kun kiihtyy niin, että tuntuu kuin katto tulisi niskaan mutta vastaus on "lasten täytyy saada liikkua ikätasonsa mukaisella tavalla" eli juosten pitkin asuntoa, kö???

Ollaan parin muun naapurin kanssa oltu isännöitsijään yhteydessä mutta tälle asialle ei mahda mitään, jokainen saa omassa asunnossaan metelöidä mielin määrin kunhan hiljaisuus on sen 22-07 välisenä aikana ja toki onkin koska nukkuvat pääsääntöisesti yönsä. Tai joo, jos kyseessä olisi biletys niin silloin asiaan voisi puuttua mutta koska kyseessä ovat lapset niin niiden metelöintiin ei pysty puuttumaan kukaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.2.25 11:07:42

Eipä siinä oikeasti voi mitään tehdä. Eroahdistus on vittumainen sille koiralle, koiran omistajalle ja naapureille.

Lähettäjä: $$$$ 
Päivämäärä:   17.2.25 11:17:09

Mutta jos koira ....bilettää......

Päivämäärä:   17.2.25 11:44:44

Elsu tai soitto poliisille kun haukunta alkaa niin käyvät tarkistaa tilanteen

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   17.2.25 13:03:30

Eroahdistuneen koiran omistajana voin myös kertoa, että on veemäinen homma myös koiranomistajalle. Mulla on koira joka on ulvonut koko ikänsä, mutta ei vaikuta muuten mitenkään ahdistuneelta olemaan yksin. Ulvoo nykyään vanhemmiten myös jos menen alakertaan ja jää yläkertaan, lopettaa kun tulen näköpiiriin takaisin. Ja siis makaa ihan rauhassa omassa sängyssään ulvomassa, ei siis vaikka huuda edes oven takana.

Tämän kanssa on kokeiltu ihan kaikkea mahdollista, myös kouluttajia, eikä tähän mikään ole auttanut. Ymmärrän ihan täysin että se on naapureita ärsyttänyt, mutta eipä oikein ole mahdollisuutta tähän mitenkään enää puuttua eikä kyllä ole myöskään mahdollista muuttaa jonnekkin omakotitaloon keskelle ei mitään asumaan, kun ei ole pinkka siihen kunnossa taikka elämäntilanne muuten sitä salli.

Lähettäjä: Hip 
Päivämäärä:   17.2.25 13:09:22

Googlaa "naapuri sovittelu". Heiltä saat myös konsultaatioapua.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.2.25 13:19:22

"Lähettäjä: A
Päivämäärä: 17.2.25 13:03:30

Tämän kanssa on kokeiltu ihan kaikkea mahdollista, myös kouluttajia, eikä tähän mikään ole auttanut. Ymmärrän ihan täysin että se on naapureita ärsyttänyt, mutta eipä oikein ole mahdollisuutta tähän mitenkään enää puuttua eikä kyllä ole myöskään mahdollista muuttaa jonnekkin omakotitaloon keskelle ei mitään asumaan, kun ei ole pinkka siihen kunnossa taikka elämäntilanne muuten sitä salli."

Se taas ei ole millään tavalla naapureiden ongelma että koiraasi ei mikään tehoa eikä sinulla ole varaa omakotitaloon. Koira ei ole mikään ihmisoikeus, vaan lemmikin pitäminen on valinta, jolla on seurauksia. Sinä et mistään veemäisydestä tiedä mitään kun et joudu sitä koiraasi itse kuuntelemaan. Minulla oli opiskeluaikoina kahdella naapurilla koiria jotka saattoivat metelöidä tunteja putkeen, toiset ihan tylsyyttään räkytti kaikkea luhtitalon 3x3m pihalla ja seinänaapurin koira oli eroahdistunut. Pisin aika oli kahdeksan tuntia tauotonta räksytystä. Arvaapa miten paljon sain opiskeltua kotona tuollaisina päivinä? Ihan täyttä @!#$ä, jatkuva haukku ja ulina on niin sietämätöntä mökää että välillä väänsin itkua ja välillä suututti niin että teki mieli varastaa koira ja viedä löytölään toiselle puolelle maata. Kenenkään lemmikinpito ei saa tuhota toisten kotirauhaa, jatkuva meteli on kirjaimellisesti terveyshaitta. Muiden elämää terrorisoivien koiranomistajien häädöstä pitäisi tehdä huomattavasti helpompaa. Opiskeluvuodet näiden piittaamattomien koiranomistajien seurassa johti siihen, että nykyään kaikki koiran haukkuminen aiheuttaa välittömän stressireaktion.

Vai että "ymmärrät"... no sepä lämmittää ihan v*tusti.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   17.2.25 13:25:09

Ota ensimmäiseksi yhteys suoraan taloyhtiön hallitukseen. Jos ei se toimi, on kunnan asumisterveystarkastaja seuraava osoite. Sillä välin kirjaa kellonaikojen tarkkuudella ylös koska melua on tapahtunut ja millaista se on ollut. Jos saat asuintilojen melutason mitattua, voit itse jo alustavasti tarkistaa ylittyvätkö toimenpiderajat.

Päivämäärä:   17.2.25 14:20:34

” Opiskeluvuodet näiden piittaamattomien koiranomistajien seurassa johti siihen, että nykyään kaikki koiran haukkuminen aiheuttaa välittömän stressireaktion.”

Voi jeesus teitä erityisherkkiä. Et sitten korvatulppia/kuulokkeita tajunnut käyttää opiskellessasi?

Tai sitten olisit itse muuttanut maalle omakotitaloon ;)

Lähettäjä: > 
Päivämäärä:   17.2.25 14:22:18

Kokemusta myös, on vaan ok-talo.
Aamulla 5 alkoi räksytys/ulina/haukkuminen joka jatkui ilta 8. Ei auttanut sanomiset pätkän vertaa. Onneksi ei piskiä enää naapurissa ole.
Kaikenmoisia pelottavia ajatuksia päähän iski kun ei vaan jaksanut kuunnella enää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.2.25 14:29:21

"Melko ikävä tilanne, mitä tässä enää voi tehdä ?"

Laitat viestiä asunnon omistajalle, että asialle on tehtävä jotain tai joudut muuttamaan pois - kuten ehkä sinua edellinen ja voi olla myös sinun jälkeesi tuleva asukas...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.