Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Seksi pikkulapsiarjessa ja pitkässä suhteessa

Lähettäjä: Selibaatissa 
Päivämäärä:   17.2.25 10:09:06

Onko täällä muita keiltä on seksi jäänyt suhteesta joko kokonaan tai lähes kokonaan pois? Minä välillä mietin ollaanko ihan outoja, kun emme ole vauvan ja taaperon vanhempina jaksaneet juurikaan miettiä edes koko asiaa. Parisuhde on hyvä. Läheisyyttä on, emme riitele. Lapset vaan vievät tällä hetkellä paljon jaksamista ja iltaisin mietin mieluummin nukkumaan menoa, kuin seksiä. Toki minulla hormonaalinen ehkäisy voi vaikuttaa myös haluihin. Tukiverkostoja ei ole ollenkaan.

Ehkä aikansa kutakin? Kuitenkin tuntuu, että rakkautta on ja meillä menee hyvin muuten.

Re: Seksi pikkulapsiarjessa ja pitkässä suhteessa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.2.25 10:10:08

Harvinaisempaa taitaa olla, että pikkulapsiaikana olisi erityisen vilkas seksielämä.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   17.2.25 10:17:20

Meillä seksiä on kohtalaisen usein mutta puhtaasti sen takia että miehellä on kovat seksihalut (ja todennäköisesti tulee olemaankin ihan joka tilanteessa) ja mies jaksaa tehdä aloitteita ja lämmitellä mua niin siinä itsekin innostuu mukaan. Auttaa myös se että mies pystyy tulemaan aika nopeasti, meillä on pääsääntöisesti sellaisia pikapanoja tällä hetkellä. Jos mies ei jaksaisi tehdä aloitteita niin ei meillä seksiä olisi juuri koskaan

Lähettäjä: Helmi 
Päivämäärä:   17.2.25 10:28:20

Jos suhde kunnossa muilta osin, niin uskoisin seksinkin palautuvan teille sopivalle tasolle aikanaan.

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   17.2.25 10:28:24

Ettehän te outoja ole, jos outoudella tarkoitetaan jotain tosi poikkeavaa. Isolla osallahan käy niin, että lapsiperhearki vähentää seksin määrää tosi paljon, koska arjen pyöritys vie kaiken energian.

Se tietysti on hyvä huomioida, että parisuhdetta seksittömyys yleensä koettelee kovasti. Jos suhde on alkanut romanttisesta rakkaudesta eli siihen on seksi kuulunut ennen, aika harva on pitkän päälle aidosti tyytyväinen siihen, että seksuaalisuus häviää ja toinen onkin enää pelkkä tiimitoveri ja äiti/isä. Pahimmat vauva-/taaperovuodet saattavat vielä mennä yhteisen päämäärän vuoksi vähän kuin sumussa, mutta kun lapset alkavat kasvaa, moni huomaa, että on etääntynyt puolisostaan kokonaan ja osaa nähdä hänet enää vain kumppanuuden näkökulmasta. Nämä suhteet joutuvat usein kriisiin ja saatetaan erota, kun lapset ovat vähän kasvaneet, ja sitten uudessa suhteessa löydetäänkin se kadonnut seksuaalisuus uudelleen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.2.25 10:44:21

Todennäköisemmin seksittömyys pikkulapsiarjessa on enemmän "normaalia" kuin vilkas seksielämä. Meillä on yksi isompi, alakouluikäinen, ja kaksi alle neljävuotiasta ja tänä keväänä pitäisi tulla yksi lisää. Runsas lapsiluku ei kuitenkaan korreloi seksielämän kanssa, olemmekin nauraneet, että miten voi käydä niin, että kun kerran kesässä harrastaa seksiä, se osuu juuri niin, että siitä nasahtaa uusi raskaus. Ei yritetty, mutta ei estettykään, kunhan olemme harrastaneet seksiä sillon harvoin kun sitä on tullut tehtyä sillä ajatuksella, että kyllä tänne yksi vielä mahtuu, jos on tullakseen.

Neljä kyllä riittää, sitten alkaa olla kapasiteetti täynnä. :'D

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   17.2.25 10:47:29

Onpa ihanaa lukea tällainen topa vaihteeksi. Tuntuu että hevostallinetissä kaikki harrastaa seksiä vuodesta toiseen joka päivä, oli pikkulapsia/sairasteluita tai ei.

Eletään pikkulapsiarkea 2v ja 5v lasten kanssa. Mulla halut hyrräisi aamulla, mutta sitä ei pysty hyödyntämään kun lapset heräävät poikkeuksetta 5.30/6. Ovat liian pieniä vielä että viihtyisivät aamulla esim piirrettyjen ääressä ja me voitaisiin vetäytyä makkariin. Iltaa kohden on omat energiat niin tyhjiin vedetty että seksi ei kyllä ole mielessä. Minulla ei ole hormonaalista ehkäisyä. Syytän ihan väsymystä. Mieskin on väsynyt, mutta se ei hänellä vähennä haluja tai jaksamista seksin suhteen. Hän varmaankin toivoisi seksiä 4x viikossa, mutta sitä on pääsääntöisesti 2x, joskus harvoin 3. Pidän itse kiinni siitä, että teen viikossa ainakin kerran aloitteen ja mies yleensä sitten tekee toisen. Seksi on aina ihanaa ja kivaa, kun vauhtiin pääsee. Huomaan itse, että jos meillä ei seksiä ole syystä tai toisesta viikkoon-kahteen, niin etäännyn henkisesti miehestä. Miehen käytös minua kohtaan ei siis muutu, koskettaa ja huomioi joka päivä. Mut itselleni seksi todellakin on parisuhteen kannatteleva liima. Myös kynnys seksiin jotenkin kasvaa, jos on pidempi jakso kun sitä ei ole. Joten olen kokenut parhaimmaksi sen, että sitä on tasaisesti edes sitten vähän. Minulle ei riitä se muu päivittäinen läheisyys, halit ja suukot ja kainalossa olo. Jos seksiä ei ole, niin hiljalleen mies alkaa jotenkin ärsyttää omassa päässäni. En tiedä mistä johtuu. Mutta joo, tuntuu että olen nyt ymmärtänyt mitä tarkoittaa sanonta ”parisuhteen eteen pitää nähdä vaivaa ja tehdä töitä”.

Ollaan oltu yli 10v yhdessä, eikä meillä alkuhuuman jälkeen ole ollut seksiä alunperinkään kun 2-3x viikko. Ennen lapsia minä halusin enemmän ja nyt tilanne on kääntynyt toisin päin jostain syystä.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   17.2.25 10:56:34

Ihan normaalilta kuulostaa. Meillä lapset nyt 5 ja 7v ja seksielämä vähitellen vilkastuu. Ennen lapsia seksi oli miltei päivittäistä. Lasten synnyttyä meni varmaan 4v seksiä noin 1×/kk, tuosta sitten pikkuhiljaa parempaan suuntaan ja nyt "jo" viikottain. Meillä on myös oikein hyvä suhde ja tasapainoinen perhe-elämä. Kyllä hyvässä suhteessa pärjää ilman seksiä loistavasti läpi kiireisempien aikojen kun voi luottaa, että se kumppani on ja pysyy siinä läpi kaikkien aikojen. Meillä yhteiseloa nyt takana nyt 23v.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.2.25 13:38:35

Seksittömyys pikkulapsiaikana on enemmän kuin normaalia, mutta kannattaa pitää huoli, että muu läheisyys ja intiimiys suhteessa säilyy. Omasta mielestäni näitä on vaikea uudestaan löytää, jos ne ovat päässeet unohtumaan. Seksissä kun tärkeää on läheisyys ja intiimiys. Kannattaa siis edes joskus olla lähekkäin ja kosketella toisia, ilman odotuksia seksistä. Puhua ja keskustella jotta yhteys säilyy. Ei seksittömyys ole pikkulapsiajan suurin ongelma, vaan se että vanhemmat eriytyvät toisistaan ja sulkeutuvat, jolloin yhteys katoaa. Ei tietenkään kaikilla, mutta hyvin tavallista tämä on.

Lähettäjä: Viti 
Päivämäärä:   17.2.25 17:42:04

Meillä lapset 1,5v ja 3,5v ja seksielämä on vilkkaampaa kuin koskaan. 10v parisuhdetta eletty.
Iltaisin kun lapset nukkuu niin on aikaa puuhastelua! Ja joskus lähdetään viikonloppuna yhdeksi yöksi kahdestaan jonnekkin, siinäpä myös hyvää aikaa.
En edes tiedä mistä tämä virkkaus johtuu, mutta ainakin siitä, ettei mulla ole mitään hormonaalista ehkäisyä käytössä.

Lähettäjä: Hiljalleen 
Päivämäärä:   17.2.25 20:01:09

Täällä myös lapset 5 v ja 7 v ja tuntuu, että nyt pikku hiljaa seksielämä alkanut vilkastumaan. Ei olla otettu paineita asian suhteen eikä kumpikaan ole ollut tyytymätön. Ei vaan ole ollut jaksamista, aikaa yms. Nyt hiljalleen tuntuu aikaa löytyvän eikä arki vie kaikkia mehuja.

Lähettäjä: Anonyymi 
Päivämäärä:   17.2.25 21:18:39

Itsellä taas alkaa raksumaan rusinat päässä, jos en saa seksiä yli viikkoon. Kaksi viikkoa alkaa olemaan maksimi.

Ja paljon mieluummin olisin kyllä valinnut vauva- ja taaperoarjessa sen, ettei seksiä vain halua ja asia olisi fine kuin tämän.

Siis niin paljon vaikuttaa, että miehessä kaikki alkaa ärsyttämään ja töissä asiakaspalvelussa oikein saa pinnistellä ollakseen hyvä työssään kun kahden viikon rajapyykki ylittyy.

Olen kai koukussa oksitosiiniin.

Lähettäjä: E.S 
Päivämäärä:   17.2.25 22:37:31

Tuossa tilanteessa mies purkaa oloaan katselemalla nuoria naisia ja käymällä maksullisissa, 100 varmasti. Kuvitelma ettei seksiä ole on vale.

Lähettäjä: Fifi 
Päivämäärä:   18.2.25 10:12:32

Huh, kuulostaa kyllä todella pitkältä ajalta, että joillain lapset hipovat jo kouluikää ja siihen saakka on menty tahdilla 1 krt/kk. Johan tuossa miehen ja naisen välinen romanttinen suhde kuihtuu ja ollaan enää pelkkä isi ja äiti. Lapsiperhearki on tietysti usein rankkaa, mutta vaikka se parikymmentä minuuttia aikaa seksille pari kertaa viikossa ehkäisisi aika monta eroa ja lisäisi tyytyväisyyttä suhteeseen.

Päivämäärä:   18.2.25 12:48:32

^ ja ^^ ette selvästikään tiedä mistä puhutte.
Ei ole meillä ainakaan kuihtunut mihinkään. Onko parisuhde pelkkää seksiä??? Ei todellakaan ole.
Meillä osataan puhua ja sanoa kun haluttaa. Kumpikaan ei "pihtaa".
Kummallista ajattelua tuo että seksittömyys on sana kuin läheisyyden puute!
Meillä ainakin kosketetaan ja suudellaan ilman seksiä. Rakastamme toisiamme.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   18.2.25 12:56:15

Oletko kysynyt, mitä puolisosi ajattelee asiasta? Jos molemmat ovat tyytyväisiä, niin kaikkihan on hyvin. Aika tavallista kuitenkin on, että toinen puoliso kärsii ”dead bedroom” -tilanteesta ja toivoisi enemmän.

Meillä ei ole seksi kadonnut pikkulapsiaikana tai muutenkaan suhteesta missään vaiheessa. Mutta me onneksi olemme molemmat samoilla linjoilla asian kanssa.

Päivämäärä:   18.2.25 13:01:09

"
Lähettäjä: U
Päivämäärä: 18.2.25 12:48:32

Onko parisuhde pelkkää seksiä??? Ei todellakaan ole."

No jos sanoin, että esimerkiksi pari kertaa viikossa 20 min, niin miltäs kuulostaa, että onko parisuhde pelkkää seksiä? Onko viikon pituus 40 min? Nyt loit olkiukon ja hutkit sitä etkä yrittänytkään argumentoida sitä vastaan, mitä minä varsinaisesti sanoin, vaan omaa versiotasi vastaan.

"Meillä osataan puhua ja sanoa kun haluttaa. Kumpikaan ei "pihtaa".
Kummallista ajattelua tuo että seksittömyys on sana kuin läheisyyden puute!
Meillä ainakin kosketetaan ja suudellaan ilman seksiä. Rakastamme toisiamme."

Ja näinkään en sanonut, että seksittömyys on sama kuin läheisyyden puute. Läheisyyshän voi olla esimerkiksi halauksia, hymyä ja kuiva seksitön pikkupusu aamulla. Läheisyyttä voi olla myös lapsen kanssa tai vaikka ystävien kanssa. Sen tyyppinen läheisyys ei kuitenkaan korvaa romanttista eli seksuaalista läheisyyttä, jos sellaista haluaa. Jos on aseksuaali tai hyvin vähän seksiä kaipaava, niin saattaa toimiakin.

Kyllä tietysti pariskunnat saavat ihan itse päättää, mikä heille on hyvä määrä. Tarkoitan vain sitä, että jos kyseessä on kaksi (tai edes yksi) seksuaalista ihmistä ja he ovat ennen harrastaneet edes jonkin verran seksiä ja nauttineet siitä, tällaiset ihmiset aika harvoin pohjimmiltaan muuttuvat. Eli heillä saattaa seksi jäädä pois kuvioista olosuhteiden vuoksi, mutta he eivät ole siihen asiaintilaan oikeasti tyytyväisiä. Ne ovat niitä pareja, jotka vetävät sen muutaman (tai 10 tai 15) vuotta sumussa niin kuin tuolla ylempänä taisi joku kirjoittaa ja lasten kasvettua alkavat miettiä, etteivät olekaan enää tyytyväisiä, kun oma seksuaalisuus on hukattu jonnekin lapsiarjen keskelle ja etäännytty puolisosta. Sitten tulee monelle se ero ja kas kummaa, uudessa suhteessa ei ollakaan "tyytyväisesti ilman seksiä, koska tämä sopii meille", vaan siinä seksi tulee taas tärkeäksi osaksi suhdetta.

Eli siinä se vaaran paikka, kun moni täälläkin ihan tyytyväisenä toteaa, että seksi vain jätettiin pois lapsiperhearjessa kun ei jaksa, mutta kyllä tuo puoliso varmasti on tyytyväisenä vierellä vielä 10 vuodenkin päästä.

Päivämäärä:   18.2.25 15:02:34

Pakko kysyä minkä ikäinen "Fifi" olet? Katsos kun parikymppisen lipido on hieman eri kuin yli 40-kymppisen. Oli aika kun "p@ntiim kuin kanit", mutta enää ei kumpaakaan innosta niin paljon.
Ei meillä ole seksiä koskaan jätetty pois.
Kummallista ajatella että seksuaalinen läheisyys on vain seksiä! Aika jättimäinen ero on ystävien kanssa jaettava läheisyys verrattuna puolison läheisyyteen!
Onko noin vaikea ymmärtää että joillain voi oikeasti olla onnellinen perhe-elämä ilman jatkuvaa seksiä?

Päivämäärä:   18.2.25 15:27:13

Olen 42. 40-kymppisen eli 400-vuotiaan libido ei varmaan kovin hyvä olekaan. :)

Ei, ei ole vaikea ymmärtää, että JOILLAIN perhe-elämä pysyy onnellisena, vaikka seksi jätetään pois. Sen sijaan en usko, että useimmilla olisi niin. Jos ihminen on seksittömässä parisuhteessa aidosti tyytyväinen vaikka loppuelämänsä, niin väitän, että useimmiten kyseessä on silloin sellainen tyyppi, joka ei alun alkaenkaan ole ollut pohjimmiltaan kovin seksuaalinen. Poikkeuksiakin tietysti on, mutta puhun nyt massoista. Seksuaalinen ihminen ei yleensä muutu epäseksuaaliseksi vain siksi, että perheeseen putkahti lapsia ja nyt ei ole aikaa/tilaisuutta harrastaa seksiä.

Aihe on monelle arka ja tiedän, että voi aiheuttaa huolta (joka sitten purkautuu suuttumisena ja vakuutteluna), jos omassa suhteessa seksin määrä on laskenut kovin alas ja huomaa, ettei ole oman puolisonsa silmissä kovin haluttava eikä itsekään osaa enää haluta puolisoaan.

Päivämäärä:   18.2.25 15:49:38

Miten sinä voit puhua "massoista"?
Millä pätevyydellä?
Jokaisen parisuhteen oma asia.
Jos suhde, jossa seksiä on viikottain, on mielestäsi seksitön niin minkähän verran sitä pitäisi olla jotta "massat" olisivat tyytyväisiä?

Päivämäärä:   18.2.25 15:52:17

Lisään vielä, että jos ei ole enää puolison silmissä haluttava, eikä itsekään tunne vetoa toiseen niin silloin on parempi erota.

Päivämäärä:   18.2.25 16:35:45

U: Tämä aihe tai ehkä se, että näen asian eri tavalla kuin sinä, on sinulle nyt jotenkin niin triggeröivä, että keksit jatkuvasti minun väittäneen jotain, mitä en ole väittänyt. Sitten hyökkäät sen oman luomuksesi kimppuun. https://fi.wikipedia.org/wiki/Olkinukke

En ole yhtään missään kohtaa sanonut, että kerran viikossa seksiä on sama kuin seksitön suhde. Olen puhunut seksittömistä suhteista sekä sellaisista, joissa on vähän seksiä, ja nämä ovat tietenkin eri asioita. Varsinaisesti en ole edes määritellyt, missä menee raja vähäseksiselle suhteelle. Ensimmäisessä viestissäni ilmaisin, että mielestäni ainakin sellainen suhde, jossa on seksiä 1 krt/kk, on vähäseksinen. Kk tarkoittaa kuukautta, ei viikkoa.

Yritä ymmärtää, että keskustelupalstalla on mahdollista törmätä myös ajatuksiin, jotka ovat erilaisia kuin omasi. Jos kaikki ovat samaa mieltä, mitään ajatuksenvaihtoa ei synny. Vedä henkeä, lopeta höyryäminen ja triggeröityminen ja jos sinua kovasti ärsyttää, että joku on eri mieltä, ei kannata lukea topikkeja ollenkaan tai kirjoittaa tunnekuohuissaan.

"Lähettäjä: U
Päivämäärä: 18.2.25 15:49:38

Miten sinä voit puhua "massoista"?
Millä pätevyydellä?"

Keskustelupalstalla esitetään omia näkemyksiä, mielipiteitä. Minä esitin näkemyksen, että en usko, että USEIMMAT ihmiset ovat tyytyväisiä suhteeseensa, jos he ovat kovin seksuaalisia ja seksi on ennen ollut tärkeää ja sitten seksi loppuukin tai vähenee hyvin pieneen määrään jostain ulkoisesta syystä (esim. vauva-arki, puolison väsymys tai kiire). Jotkut ovat, mutta en usko, että useimmat. Minun ei tarvitse olla Väestöliiton seksitutkija sanoakseni, että uskon näin, ihan niin kuin sinunkaan ei tarvitse olla asiantuntija esittääksesi omia näkemyksiäsi.

Päivämäärä:   18.2.25 16:43:16

Minä itse olen kertonut että meillä on nykyään viikottain seksiä ja sinä aloit puhumaan seksittömyydestä.
Törmäilet nyt itse omaan olkinukkeesi. Mutta eipä siinä mitään, lapseton kärsii lapsettomuudesta, hevoseton hevosettomuudesta, maidoton mahdottomuudesta ja seksitön seksittömyydestä..... eiku....

Päivämäärä:   18.2.25 17:03:09

U: Juu, olet kertonut, että teillä oli monta vuotta seksiä noin kerran kuussa ja nyt on pikkuhiljaa päästy tahtiin 1 krt/vko. Se, että minä olen sen jälkeisissä viesteissä puhunut sekä seksittömyydestä että vähäseksisistä suhteista ja siitä, että minusta kuulostaa hurjalta, että jopa vuosiksi seksi saattaa hiipua yhteen kertaan kuussa, ei tarkoita sitä, että osoittaisin tuota sinun 1 krt/vko -tahtiasi ja väittäisin, että se on seksittömyyttä.

"Mutta eipä siinä mitään, lapseton kärsii lapsettomuudesta, hevoseton hevosettomuudesta, maidoton mahdottomuudesta ja seksitön seksittömyydestä..... eiku...."

Minä olen ollut hevoseton ja kyllä kärsin siitä, koska halusin hevosen. :D Minulla on ystäviä, jotka joutuvat olemaan maidottomalla tai muulla erityisruokavaliolla, ja moni on kertonut kärsivänsä siitä, koska se on niin rajoittavaa. Lapseton voi hyvinkin kovasti kärsiä lapsettomuudesta, jos se ei ole oma valinta. Ja seksitön voi hyvinkin kovasti kärsiä seksittömyydestä, jos kaipaisi seksiä elämäänsä mutta ei jostain syystä saa sitä puolisoltaan tai vaikka sinkkuna. Mitä siis haluat osoittaa tällä listalla? Yleensä "eiku..." -sana lopussa tarkoittaa, että listan väitteet ovat hullunkurisia. Mutta eiväthän nuo mitään hullunkurisia ole vaan ihan täyttä totta. Ihminen yleisesti todella voi kärsiä siitä, mitä häneltä puuttuu, jos hän sitä kovasti kaipaisi. Mutta kuten sanottu, on olemassa myös aseksuaaleja, jotka eivät kärsi seksistä vaan päinvastoin, ja on olemassa myös joitakin ihmisiä, jotka eivät varsinaisesti halunneet seksittömyyttä tai vähäseksisyyttä mutta ovat tottuneet siihen ja voivat elää suhteellisen tyytyväisinä.

Päivämäärä:   18.2.25 17:51:33

Voe pyhä yksinkertaisuus.......eiku... mutku... jos...
Ymmärrä nyt että pointti oli se, ettet voi puhua kenenkään muun kuin itsesi puolesta.
Joku kärsii, toinen ei.
Ei sen suurempaa tai ihmeellisempää😊
Pyöräytä pari lasta ja jutellaan sitten lisää.

Päivämäärä:   18.2.25 17:57:22

Mulla on itse asiassa neljä lasta, mutta en ole ehkä siltikään kiinnostunut jatkamaan aiheesta kanssasi, koska ei tästä vain tule mitään. :,) Jonkun toisen kanssa voin vielä jatkaa, jos tulee keskustelua.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.2.25 18:01:47

Miksi moinen tappelu yhdestä nylkytyksestä?
Miehen Jyrähdyshän puuttui asiaan ja on linkittänyt teille kaikille heikkouskoisille Finnsexin tutkimustietoa asiasta.
Suut suppuun ja tilastoja seuraamaan.

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   18.2.25 18:09:09

Meillä on 7 lasta ja viimeksi on pantu vuonna 2016. Ukolla ei seiso enää, mutta ei huvita mullakaan. Tervetuloa elämään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.