Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä lääkkeillä masennusta hoidetaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.2.25 09:38:00

Millä lääkkeillä masennusta hoidetaan, millaisia lyhyt- ja pitkäaikaisia sivuvaikutuksia niillä on ja mikä on niiden vaikutusmekanismi?

Lääkkeiden vaikutus näyttää olevan hyvin yksilöllinen. Joitakin ne auttavat, toisille järjestävät kurjuuden.

Re: Millä lääkkeillä masennusta hoidetaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.2.25 09:50:24

Lääkkeitä on kymmeniä, ellei satoja. Vaikutusmekanismi riippuu käytetystä lääkkeestä, kuten myös siitä saatava hyöty ja haitta. Hyödyt ja haitat toki myös yksilöllisiä.

Masennuslääkkeet on ihan hyvä työkalu, jos hyödyt ovat haittoja suurempi. Ei ne juurisyytä poista, mutta hyvä työkalu muiden hoitomenetelmien rinnalle.

Lähettäjä: Vilja 
Päivämäärä:   17.2.25 11:01:17

Selviää vaan kokeilemalla. Periaatteessa lääkäri voi joistain tekijöistä ennakoida mikä lääke toimisi ja mikä ei, mutta pakko se on vaan kokeilla. Itse olen käyttänyt 15v asti jotain lääkettä, muutama vuosi oli taukoa nuorena aikuisena. Se samakin lääke voi lakata toimimasta tai muuttua vaikutukseltaan, enkä itse ole kokenut isommin hyötyä pohtia niiden teoriaa.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   17.2.25 11:18:55

Kaikillla tosi vaarallisilla aineilla, kyllä se kuule tyrnimehulla ja tv mainosten luonnon rentouttava lääke on turvallisinta.
Tai sitten voi jutella lääkärinsä kanssa, mennä esim Hus piirin terveystietoon netissä, jossa on sivutolkulla rauhallista tietoa. Ja lukemattomia Mieli yms chattejä, joissa on koulutettuja ihmidiä vastailemassa.
En usko, että ht netti on osras mahdollinen infopiste.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.