Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaksi mattoa olohuoneeseen?

Lähettäjä: Puusilmä 
Päivämäärä:   16.2.25 14:45:41

Luulin ostaneeni sopivan kokoisen maton olohuoneeseen, mutta kotona sitten selvisikin, että olin muistanut mitat väärin ja matto liian pieni yksistään olohuoneeseen.

Haluaisin maton pitää olkkarista ja pohdin voiko tilannetta pelastaa. Ostaa toinen samanlainen matto vai sopisiko erilainen matto sen kaveriksi. Matto on runsaskuvioinen suht vaalean sävyinen viskoosi matto. Mietin vain, että onko ihan typerän näköistä, että kaksi samanlaista mattoa on suht vierekkäin vai pitäisikö esim. Toisen sohvan alapuolelle valita yksivärinen matto jossa samaa sävyä kuin kuviollisessa matossa vai valita ihan joku muu kuvioinen sävyihin sopiva matto.

Netistä tutkin mattojen yhdistämistä samassa tilassa, mutta heikolla tuloksella.

Vai täytyykö nyt vaan todeta, että huti ostos tuli tehtyä ja ostaa sopivan kokoinen matto tilaan.

Re: Kaksi mattoa olohuoneeseen?

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   16.2.25 14:58:50

Minusta kaksi samanlaista mattoa näyttää ihan hyvältä vierekkäin. Tai voisiko tuon palauttaa ja vaihtaa isompaan kokoon? Monessa paikassa vaihto onnistuu vaikka rahat takaisin palautus ei olisikaan vaihtoehto

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.2.25 14:59:52

Kyllä kaksi samaa mattoa toimii ihan hyvin

Päivämäärä:   16.2.25 15:08:27

.... //Ei ollut enää muuta kokoa jäljellä ja tätäkin 3 kappaletta joten siksi pitäisi päätös tehdä äkkiä, jos haluan kaveriksi toisen samanlaisen maton. Viimeiset kappaleet eikä netissäkään enää ole myynnissä. Muutoin olisin ottanut paljon isomman maton, mutta ihastuin tuohon kuvioon ja väri maailmaa niin paljon, että ajattelin että menee tilaan. Muistin yhden vanhan maton olleen saman kokoinen joka ollut olohuoneessa joskus. Olikin isompi kuin tuo.

"Kyllä kaksi samaa mattoa toimii ihan hyvin"

Kiva kuulla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.2.25 15:10:30

Minustakin kaksi samalaista toimii kyllä

Päivämäärä:   16.2.25 15:13:25

Jes eli ei ole ihan tyhmä idea.

Päivämäärä:   16.2.25 15:29:28

Kaksi samanlaista mattoa toimii hyvin. Anoppi pitää matot näin kun ei jaksa puistella ja raahata ulos yhtä isoa mattoa. On siis myös käytännöllistä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.2.25 15:35:24

Itsellä ollut 2 erilaista mattoa olkkarissa, värit sointuneet yhteen

Päivämäärä:   16.2.25 15:39:01

Molemmat ihan hyviä vaihtoehtoja, ihan makuasia kummin haluaa tehdä. Mun vanhempien luona "lattiaremontti" oli ostaa kaksi samanlaista jättisuurta mattoa ja laittaa ne vierekkäin. Sopivasti osui kuviotkin yhteen ja matossa on vähän pörröä, niin saumakohtakaan ei oikeastaan erotu ellei sitä osaa etsiä. Ihan kivat ne olisivat myös toisistaan erillään olevina.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   16.2.25 15:42:41

Meillä on melkein aina kaksi samanlaista mattoa olohuoneessa, joskus kolmas saman värinen mutta erimallinen. Mutta olohuuone on n.45 neliötä.
On ollut erilaisiakin mattoja mutta paremmalta on näyttänyt kun kaikki on samanlaisia.

Päivämäärä:   16.2.25 15:55:15

Tuota lueskelenkin, että monilla samanlaisia pörrömattoja voi olla useampi kappale vierekkäin ja ns. Sulautuvat toisiinsa, mutta kuviollisista tuntui ettei oikein löytynyt mielipiteitä niin jäi arveluttamaan.

Mutta ihanaa, kun näin paljon positiivisia kommentteja asian suhteen ja moni kokenut ettei ole yhtään hassua niin taidan rohkaistua ja ostaa toisen samanlaisen maton tuo toisen kaveriksi. Eivät ole onneksi hinnalla pilattu joten ei ole iso takaisku:)

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   16.2.25 16:27:02

Ääni kahdelle samanlaiselle täältäkin. Toki erilaisetkin ovat ok jos ovat tyyliltään tarpeeksi samanlaisia, mutta omaan makuun samanlaiset matot ovat parempi.

Lähettäjä: ljhohi 
Päivämäärä:   16.2.25 18:48:37

No mulla on olohuoneessa 4 erilaista värikästä aitoa itämaista silkkimattoa. Kauniita ovat ja sopivat meidän muuhun sisustukseen. Meillä on aika iso olohuone.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   16.2.25 19:27:33

Voihan sitä ostaa niin monta mattoa kuin ite haluaa, ja juuri sellaiset mistä tykkää. Mulla on olkkarissa kaksi mattoa, toinen on värikäs mutta vähän vaaleampi ja toinen kirkkaamman värinen ja malliltaan pyöreä. Mun mielestä ne sopii samaan tilaan, ja mun kotihan tämä on joten muiden mielipiteet ei edes kiinnosta. On kyllä muutkin tykännyt noista mutta jos ei tykkäisi niin miksi se haittaisi.

Päivämäärä:   16.2.25 19:52:33

Ostin samanlaisen toisen kaveriksi ja ihan turhaa olin huolissani miltä näyttää.

Ja siis totta kai jokainen saa tehdä kodistaan oman näköisen ja isoon tilaan varmasti saa hienosti erilaisilla matoilla jaettua tilaa yms. Meillä olohuone lähinnä kahden isomman sohvan nurkkaus.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.2.25 22:16:24

Tilasin tarkoituksella kaksi samanlaista mattoa olkkariin. Eivät ole vielä tulleet, mutta eiköhän ne tuohon saa aseteltua.

Ihan vaan sen vuoksi, että tuo valtava matto on aivan liian iso tampattavaksi ja pestäväksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.