Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ensimmäinen teatterikässäri valmistui!

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   16.2.25 08:52:49

Sain juuri ensimmäisen teatterikäsikirjoitukseni valmiiksi!

Surullinen puoli asiassa on se, ettei minulla ole ystäviä, joille voisin asiasta kertoa tai joiden kanssa voisin juhlistaa sitä. Ystäväpiiri koostuu ihmisistä, jotka ymmärtävät lähinnä opinnäytetyön valmistumisen jne, mutta eivät joko ymmärrä tai ole kiinnostuneita asioista näiden ulkopuolella. Joskus aiemmin olen kertonut jonkun kirjani käsikirjoituken valmistumisesta ja sekin on ohitettu olankohautuksella. Joku kyllä joskus muisti kettuilla kun kysyi, onko se jo kustannettu ja sanoin, ettei kustannussopimusta ollut vielä tippunut -johon hän alkoi kertomaan kuinka joltain hänen sukulaiseltaan oli oikein tilattu kirja (oppikirja ammatilliseen koulutukseen on tietysti hieno asia, mutta vähän eri asia kuin esikoiskirjailijan kaunokirjallinen teos).

Joten ajattelin kertoa tänne, jospa joku positiivinen kommentti irtoaisi.

Olisipa ihanaa kun olisi sellainen ystävä, joka toteaisi mahtavaa -nyt avataan shampanja! Itse olen sellainen ystävä. Omat ystävät lähinnä väheksyvät tekemisiäni, oli kyse oikeastaan mistä tahansa.

Re: Ensimmäinen teatterikässäri valmistui!

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   16.2.25 08:56:08

Hieno saavutus. Onneksi olkoon!

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   16.2.25 09:00:24

Oho! Onpa upeaa. En itse tunne ketään kirjoittajaa ja olen jo ylpeä jos joku tuttava on kirjoittanut jonkun jutun lehteen.

Onneksi olkoon, vaikka eihän tuossa onnen kanssa ole mitään tekemistä. Vaan siitä että olet tehnyt kovasti töitä unelmiesi eteen. Ihan liikutuin.

Kannattaa varmaan punnita ovatko nuo oikeita ystäviä. Joskus ihmisistäkin vaan kasvaa erilleen. Kuulostaa siltä, että ystäväsi eivät ehkä ole hirveästi enää kasvaneet ja kehittyneet kun ovat saaneet koulut käytyä ja sinun kehittymisesi saattaa hieroa asiaa heidän naamaansa.

Ystävät ovat sellaisia, jotka nostavat ja auttavat sinua menestymään, eivät pyri pienentämään.

Jos tuntisin sut ja mulla olis samppanjaa niin ilman muuta kilistettäisiin!

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   16.2.25 09:14:34

Ehkä se tuttusi ei tajunnut olevansa törkeä kun korosti kuinka hänen sukulaiseltaan oli tilattu kirja. Alaa tuntemattomille on varmaan epäselvää, että tietokirja ja kaunokirjallinen teos ovat täysin eri asioita, mitä kustannussopimuksiin tulee. Monesti ei-kirjailijoiden on vaikeaa ymmärtää miten isoissa vaikeuksissa kustanusala on ja kuinka vaikea menestyskirjailijoidenkaan on välillä saada kustannussopimuksia.

Hienoa, että sinulla on selvästi luova kausi kun käsikirjoitukia syntyy monipuolisesti. Vinkkinä, osallistu mahdollisimman moniin kirjoituskilpailuihin jos ovet aukeaisivat niiden kautta. Myös äänikirjapalveluissa portinvartijat saattavat olla hieman löyhempiä. Tai jos nämä tuntuvat mahdottomilta ja sinulla on vähääkään markkinointiosaamista niin myös omakustantaminen on hyvin varteenotettava vaihtoehto kun panostaa laatuun.

Mieti vain sitä hetkeä kun pääset teatteriin katsomaan itse kirjoittamaasi esitystä tai saat käsiisi ensimmäisen painoksen itse kirjoittamastasi kirjasta. Sitten on aika avata laatikollinen samppanjaa -toivottavasti sinulla on silloin sellaisia ihmisiä ympärilläsi, joilla on ymmärrystä järjestää isot juhlat kunniaksesi. Luultavasti vain eri ihmisiä kuin nuo nykyiset "ystävät". Muista että jos he eivät ole olleet tukenasi kun olisit tarvinnut sitä, ei ole mitään syytä, että he pääsisivät nauttimaan menestyksestäsikään.

Lähettäjä: Kakku 
Päivämäärä:   16.2.25 09:22:58

Tsori mutta muiden jutut harvoin aidosti kiinnostaa ihmisiä, ei edes ystävien. Varmaan saat heidät tuntemaan itsensä huonommiksi tai jotain. Tai heitä ei vaan kiinnosta, etenkin jos pitävät haaveitasi lapsellisena haihatteluna.

Lähettäjä: Pörröpää 
Päivämäärä:   16.2.25 09:42:17

Ihan mielenkiinnosta. Miten joku nimetön kirjoittaja voi ylipäätään saada käsikirjoituksensa teatteriin vai pitääkö olla suhteita? Eikö ne usein tilata tunnetuilta kirjoittajilta ja tietenkin ohjelmistoissa pyörii paljon klassikoita.

Ja hieno homma aloittaja. Osta itse itsellesi se skumppa, mitäpä sitä tuollaisten kanssa jakamaan!

Lähettäjä: perus.suom.lytt. 
Päivämäärä:   16.2.25 09:44:59

No ei tuo nyt mitenkään ihmeellinen saavutus ole. Teatterikässäreitä mahtuu maailmaan vaikka kuinka paljon, ja aika moni on sellaisen kirjoittanut.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   16.2.25 09:46:15

Yritä hankkiutua samanhenkiseen porukkaan vaikka kirjoituskurssien kautta. Vain toinen kirjoittaja ymmärtää tuollaisia merkkipaaluja.

Lähettäjä: Pörröpää 
Päivämäärä:   16.2.25 09:55:48

Perussuomalaisen lyttäys olisi ollut hauskempi jos olisit lisännyt loppuun jonkun onnittelun tms. Nyt teit vähän itsestäsi pellen.

Montako teatterikäsikirjoittajaa muka tunnette. Itse en ole ikinä tuntenut yhtään. Ja monen ammattilaisenkin ovat jopa yllättävän huonoja eli eiköhän joukkoon mahdu uusia, raikkaita nimiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.